دریاچه سوان ایروان، ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان یکی از مشهورترین و معروفترین جاذبه‌های استان گغارکونیک است که در سفر به ایروان به راحتی می‌توانید به این دریاچه بروید و اوقات خوشی را با همراهانتان در کنار این دریاچه‌ی زیبا سپری کنید. بنابراین توصیه می‌شود در تور ارمنستان، به شهر سوان سفر کنید و بازدید از دریاچه سوان را در صدر لیست گشت‌های شهری خود قرار دهید.

دریاچه سوان 1 1

حدود ۳۶ جویبار به دریاچه سوان می‌ریزند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد رود هِرازدان است. جنگل ملی ارمنستان، چشمه‌های آب‌معدنی دلیجان و صومعه کهن سوان در نزدیکی این دریاچه قرار دارند.دریاچه سوان معمولاً از رودخانه‌ها‌ی مختلفی که به آن می‌ریزند و چشمه‌هایی که در زیر دریاچه ‌می‌جوشند سیراب می‌شود اما تنها یک رودخانه از این دریاچه سرچشمه می‌گیرد که هزاردان نام دارد و در دریاچه ایروان واقع در جنوب شهر می‌ریزد و از این آب جهت آبیاری زمین‌های کشاورزی دشت آرارات استفاده می‌شود.
ارتفاع این دریاچه به ۲۰۰۰ متر از سطح دریا می‌رسد و مساحت ان ۹۴۰ کیلومترمربع است. طی ۳۰ سال گذشته سطح آب جزیره ۱۹ متر کاهش یافت که اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد دریاچه خشک می‌شد اما با کمک ساخت تونل ارپا سوان آبِ آبنبار به دریاچه متصل شد و همه روزه شاهد افزایش سطح آب هستیم.

دریاچه سوان ارمنستان

پوشش گیاهی و جانوری دریاچه سوان

در سال ۱۹۷۸ پارک ملی سوان، با هدف محافظت از دریاچه، کوه ها و دشت های اطراف شکل گرفت.این منطقه از ارمنستان، دارای اکوسیتمی استراتژیک و با ارزش است و دولت ارمنستان تمام سعی خود را برای حفاظت از آن به کار گرفته.این روزها، ماهی گیری تنها با مجوز ممکن است، ۱۶۰۰ گونه گیاهی و ۳۳۰ گونه ی جانوری نیز، تحت نظارت محیط بان های منطقه اند.داخل دریاچه ماهی غزل آلا سوان، ماهی سفید، ماهی قرمز و … وجود دارد و حیواناتی مانند گرگ، شغال، سمور، روباه و پلنگ ارمنی نیز در دشت ها و کوهستان های این پارک ملی زندگی می کنند.

دریاچه سوان ایروان

امکانات و تسهیلات نزدیک دریاچه سوان

اقامتگاه‌های مختلفی در حوالی و نزدیکی سوان از مسافران پذیرایی می‌کنند. یکی از این هتل‌ها، هارسنگر است که روی تپه‌ای مشرف به سوان واقع شده و چشم‌انداز زیبایی به دریاچه دارد. این هتل تمامی امکانات رفاهی را دارد و علاوه بر آن تفریحاتی مانند اسب‌سواری، تنیس و سونا دارد. این هتل همچنین یک پارک آبی دارد که برای مسافرانش رایگان است.
به علاوه در محوطه دریاچه غذاخوری‌ها و کافه‌های متنوعی در دسترس شماست. فراموش نکنید که ماهی ایشخان را هم امتحان کنید.

دریاچه سوان 2 1

در اطراف این دریاچه جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی همچون صومعه هایروانک، قبرستان توراتوس، روستای نرگین گتاشن و قلعه آذربرد وجود دارد که از دیدن آن‌ها در سفر به ارمنستان نباید غافل شوید. همچنین شما وقتی برای گردش و تفریح دریاچه سوان ارمنستان را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از تفریحات جذابی که شامل شنا و آب‌تنی، حمام آفتاب، جت اسکی و قایق سواری، باد موج سواری، پاراگلایدر سواری، ماهی‌گیری، کایت سرفینگ، اسکی و اسنوبورد، ویک بوردینگ و پرنده‌نگری می‌شود استفاده کنید.

دریاچه سوان 4 1

دسترسی به دریاچه سوان

به منظور دسترسی به دریاچه سوان در کشور ارمنستان باید به استان گغارکونیک بروید و سپس در از آنجا با استفاده از اتوبوس، قطار، ون و یا تاکسی به این منطقه دسترسی پیدا کنید.

آدرس: ارمنستان، استان گغارکونیک، دریاچه سوان

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است