ده مرحله آغازین شروع یک بیزینس کوچک

سرنوشت کسب وکارهای کوچک

بیش از 28 میلیون کسب‌وکار کوچک در سراسر ایالات‌متحده امریکا وجود دارد که 7/99 درصد از کل شرکت‌های ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد. هنگامی‌که شما بعضی از محبوب‌ترین دلایل شروع یک کسب‌وکار کوچک را بررسی می‌کنید، درمی‌یابید که آن‌ها شامل مشخصه‌های معینی هستند که عبارت‌اند از: کسب‌وکارهای منحصربه‌فرد، طراحی حرفه‌ای که قابلیت انعطاف‌پذیری با پیشرفت شمارا دارد، در جهت استقلال مالی و سرمایه‌گذاری در خودتان است. جای تعجب نیست که کسب‌وکارهای کوچک در همه‌جا هستند.

اما همه کسب‌ و کارها به موفقیت دست پیدا نمی‌کنند. در حقیقت، تنها دوسوم کسب‌ و کارهایی که دارای کارمند هستند، حداقل دو تا پنج سال زنده می‌مانند؛ بنابراین ممکن است با یک چالش واقعی روبرو شده باشید زمانی که در کار روزانه خود غرق‌شده‌اید و می‌خواهید صاحب یک بیزینس شوید. اغلب مراحل شروع ایجاد یک کسب و کار در ابتدا تنظیم می‌شود، بنابراین اول باید پایه و اساس موفقیت خود را تعیین کنید تا به موفقیت برسید.

ده مرحله آغازین شروع یک بیزینس کوچک
ده مرحله آغازین شروع یک بیزینس کوچک

در اینجا 10 مرحله برای موفقیت کسب‌وکار وجود دارد، در یک‌زمان مناسب گام بردارید و قدم درراه ایجاد راه اندازی یک کسب‌ وکار موفق بگذارید.

مرحله 1: تحقیقات خود را انجام دهید

به‌احتمال‌زیاد، شما یک ایده کسب و کار را شناسایی کرده‌اید؛ بنابراین، اکنون زمان تعادل با واقعیت است. آیا ایده شما توانایی موفقیت را دارد؟ قبل از آنکه بیشتر جلو بروید باید از طریق فرایندهای اعتبار سنجی، ایده کسب‌وکار خود را اجرایی کنید.

برای آنکه یک ایده کسب‌وکار به موفقیت برسد، باید یک مشکلی را حل کنید یا آنکه چیزی را به بازار ارائه بدهید که نیاز به آن داشته باشد.

تعدادی راه وجود دارد که می‌توانید نیازهای بازار را شناسایی کنید، ازجمله تحقیق، تمرکزهای گروهی و حتی آزمون‌وخطا. همان‌طور که در بازار جستجو می‌کنید، باید به برخی سؤالات پاسخ دهید که عبارت‌اند از:

  • آیا نیاز به خدمات و محصولات پیش‌بینی‌شده شما وجود دارد؟
  • چه کسی به آن نیاز دارد؟
  • آیا شرکت‌های دیگری وجود دارند که محصولات یا خدمات شمارا ارائه دهند؟
  • رقابت چگونه است؟
  • چگونه کسب و کار شما مناسب بازار خواهد شد؟

فراموش نکنید، قبل از آنکه در کسب‌وکارتان غرق شوید، درباره آن سؤال کنید.

مرحله 2 – یک برنامه را ایجاد کنید

شما نیاز به یک برنامه دارید تا ایده کسب‌وکارتان را به واقعیت تبدیل کنید. برنامه کسب‌وکار، طرحی است که کسب‌وکار شمارا از مرحله راه‌اندازی به کسب‌وکار موفق می‌برد و از طریق استقرار و نهایت رشد این کار را انجام می‌دهد.

خبر خوب این است که انواع مختلفی از طرح‌های تجاری برای انواع کسب‌وکار وجود دارد.

اگر قصد دارید از حمایت سرمایه‌گذاران و یا مؤسسات مالی استفاده کنید، یک طرح تجاری سنتی ضروری است. به‌طورکلی این نوع طرح‌های کسب‌وکار، طولانی و کامل هستند و بخش‌های مختلف دارند که سرمایه‌گذاران و بانک‌ها به دنبال این ایده‌ها هستند.

اگر قصد استفاده از حمایت‌های مالی را ندارید بهتر است از یک طرح کسب و کار ساده استفاده کنید که به شما درروند آنچه می‌خواهید یاری برساند و چگونگی رسیدن به موفقیت را به‌طور روشن برایتان مشخص کند. در حقیقت شما می‌توانید یک طرح کسب‌وکار را پشت دستمال‌کاغذی بنویسید و در بلندمدت آن را بهتر کنید. برنامه‌های نوشته‌شده همیشه بهتر از برنامه‌های نوشته‌نشده است.

ده مرحله آغازین شروع یک کسب و کار

مرحله 3 – سرمایه‌های خود را برنامه‌ریزی کنید

شروع یک کسب‌وکار جدید نیاز به پول زیادی ندارد اما سرمایه لازم برای بعضی از سرمایه‌گذاری‌های اولیه و پرداخت هزینه‌ها قبل از سودهی لازم می‌باشد. قرار دادن یک صفحه برای یادداشت هزینه‌های پیش‌بینی‌شده برای شروع کسب‌وکار مانند (مجوزها، تجهیزات، هزینه‌های حقوقی، بیمه، ثبت‌نام تجاری، تحقیقات بازار، لوگوی تجاری، مراسم افتتاحیه بزرگ، اجاره ملک و …) لازم می‌باشد. حداقل 12 ماه هزینه‌هایی مانند (اجاره ملک، قبض آب و برق، بازاریابی، تبلیغات، تولید، لوازم موردنیاز، هزینه‌های سفر، حقوق کارمندان، دستمزد خود و غیره) را باید مدنظر داشته باشید.

این اعداد تقریبی حداقل سرمایه اولیه موردنیاز شماست.

در حال حاضر تعداد کمی از راه‌هایی را که می‌توانید هزینه‌های کسب‌وکارتان را تأمین کنید را در نظر دارید. از موارد زیر هم می‌توانید استفاده کنید:

  • تأمین‌کنندگان مالی
  • وام‌های کوچک تجاری
  • کمک‌های کسب‌وکارهای کوچک
  • سرمایه‌گذاران قرض‌الحسنه
  • جذب سرمایه‌های مردمی

مرحله 4 – ساختار کسب‌وکارتان را انتخاب کنید.

کسب‌وکار کوچک شما می‌تواند یک شرکت منحصربه‌فرد، مشارکتی و یا شرکت با مسئولیت محدود باشد. نهادهای تجاری را انتخاب کنید که بانام تجاری شما، مسئولیت شرکت شما، نوع مالیات و نحوه تأمین منابع مالی شما در یک راستا باشد.

شما ممکن است یک ساختار اولیه را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید ولی ممکن است با پیشرفت کسب‌وکارتان آن را تغییر دهید. کسب و کار شما رشد می‌کند و نیاز به تغییر دارد.

با توجه به پیچیدگی کسب‌وکارتان، گاهی اوقات لازم است از یک وکیل سرمایه‌گذاری مشورت کنید تا مطمئن شوید ساختار مناسب را برای کسب‌وکارتان انتخاب کرده‌اید.

مرحله 5 – نام برند تجاری‌تان را انتخاب کرده و ثبت نمایید.

نام تجاری‌تان، نقش مهمی در تمام جنبه‌های کسب‌وکارتان دارد، اطمینان حاصل کنید که نامی را انتخاب می‌کنید که تمام پیامدهای بالقوه آن را در نظر گرفته‌اید.

زمانی که نام تجاری‌تان را انتخاب کردید باید بررسی کنید که این نام قبلاً توسط هیچ موسسه و یا شرکتی استفاده‌نشده باشد، سپس آن را ثبت کنید. می‌توانید از موسسه‌های ثبت شرکت نیز استفاده کنید. فراموش نکنید، بعد از انتخاب نام تجاری، حتماً نام دامنه کسب‌وکارتان را نیز انتخاب کنید.

مرحله 6 – دریافت مجوزهای لازم

کاغذبازی بخشی از شروع روند ایجاد یک کسب و کار است. بسته به نوع کسب‌ و کارتان و جایی که قرار است احداث کنید، باید تحقیق کنید که چه مجوزهایی برای راه‌اندازی و ادامه کار بیزینس کوچک خود  لازم است.

ده مرحله آغازین شروع یک بیزینس کوچک
راه اندازی بیزینس کوچک

مرحله 7 – سیستم حسابداری خود را انتخاب کنید.

کسب‌وکارهای کوچک زمانی که به همراه سیستم کار می‌کنند می‌توانند مؤثرتر باشند. یکی از مهم‌ترین سیستم‌های کسب‌وکارهای کوچک، سیستم حسابداری است.

سیستم حسابداری برای مدیریت بودجه شما لازم است زیرا نرخ‌ها و قیمت‌ها را تنظیم می‌کند و مالیات را مشخص می‌نماید. شما می‌توانید سیستم حسابداری خود را تنظیم کنید و یا یک حسابدار استخدام نمایید تا از حدسیات دور شده و به واقعیات نزدیک شوید. اگر تصمیم دارید خودتان این کار را انجام دهید حتماً برای انتخاب نرم‌افزار حسابداری، خواسته‌های خود را نیز در نظر بگیرید.

مرحله – مکان کسب و کار را مشخص کنید

راه‌اندازی محل بیزینس بسیار مهم است و برای کار شما اهمیت دارد، اینکه آیا شما به یک دفتر مبتنی بر خانه، دفتر مشترک، شرکتی شخصی و یا حتی محلی برای خرده‌فروشی نیاز دارید بسیار بااهمیت است. شما باید در مورد مکان، تجهیزات و نیازهای دیگر خود فکر کنید و مطمئن شوید که محلی مناسب را انتخاب می‌کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که فضای تجاری خود را خریداری و یا اجاره می‌کنید. در هنگامی که یک بیزینس کوچک را راه اندازی میکنید نباید آنقدر هزینه کنید که ادامه کار برایتان غیر ممکن شود .

مرحله 9 – گروه خود را آماده کنید.

اگر باید کارمند استخدام کنید، پس زمان آن است که فهرستی از موقعیت‌هایی که نیاز دارید پرکنید و مسئولیت‌های شغلی که وجود دارد را تهیه کنید. اداره تجارت‌های کوچک راهنمای بسیار خوبی برای استخدام اولین کارمند، برای صاحبان کسب‌وکار جدید است.

اگر بخواهید از پیمانکاران استفاده کنید و کارمند استخدام نکنید، باید با وکیل‌های مربوطه شروع به جستجو کنید و قرارداد مستقل پیمانکاری لازم را ببندید.

درنهایت اگر شما یک کارآفرین واقعی هستید و نیاز به بستن قرارداد با پیمانکاران و استخدام کارمندان را ندارید، حتماً به گروه پشتیبانی نیاز خواهید داشت که می‌تواند شامل مربی کسب و کار کوچک و یا خانواده خود باشد که به‌عنوان مشاوره، انگیزه و اطمینان به شما یاری برسانند.

مرحله 10 –کسب و کار کوچکتان را ارتقا دهید

هنگامی‌که کسب‌وکارهایتان در حال اجرا است، شما نیاز دارید مشتری جذب کنید. شما می‌توانید با نوشتن یک پیشنهاد عالی فروش منحصربه‌فرد و یا ایجاد یک طرح بازاریابی با اصول اولیه شروع به کارکنید. سپس به‌عنوان ایده‌های بازاریابی بررسی کنید که کدام‌یک برای ترویج کسب‌وکار شما مؤثرتر خواهند بود.

به یاد داشته باشید موفقیت یک‌ شبه اتفاق نمی‌افتد؛ اما اگر از برنامه‌ای که ایجاد کرده‌اید استفاده کنید و طبق همان پیش بروید، شانس موفقیت شما افزایش می‌یابد.

نویسنده: آلیسا گرگوری

تاریخ 25 ژوئیه 2017

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است