دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین که حدود 2000 سال پیش ساخته شده، طولانی‌ترین ساخته دست بشر است. با این‌ که نام دیوار چین به گوش همه آشناست اما اکثر مردم اطلاعات کمی درباره این بنای عظیم و منحصر به فرد دارند. به همین خاطر سعی کردیم با جمع آوری اطلاعاتی دقیق که احتمالا از آن‌ها بی‌خبر هستید شما را بیشتر با این بنای تاریخی که یکی از عجایب هفتگانه دنیا است آشنا کنیم.

 

 

دیوار بزرگ چین 3

 

 

نام چینی دیوار بزرگ چین : 长城 (Chángchéng /channg-chnng/ ‘Long Wall)

محل ساخت دیوار چین: شمال کشور چین

طول دیوار چین: 6000 کیلومتر

قدمت دیوار بزرگ چین: بیش از 2000 سال

دیوار چین نمادی از فرهنگ، غرو ملی و مقاومت مردم چین است و همچنین گوشه‌ای از خلاقیت و معماری پیچیده کشور چین را به ما نشان می‌دهد.

دیوار بزرگ چین 2

تاریخچه دیوار بزرگ چین

تصور بر این است که سنگ بنای دیوار چین ابتدا در سال 221 قبل از میلاد و تحت فرمان امپراطور شین گذاشته شده است. تا پیش از آن دولت‌های دیگر دیوارهای دفاعی خود را ساخته بودند اما امپراطور شین به دنبال متصل‌کردن این دیوارها به یکدیگر بود تا جلوی حمله مهاجمان شمالی را بگیرد. بنابراین دستور داد تا دیواری به طول یک کیلومتر ساخته شود. بیشتر قسمت‌های دیوار اولیه، امروزه دیگر وجود ندارند.

پس از امپراطور شین، سلسله‌های دیگر هر یک به ساخت و توسعه دیوار بزرگ چین کمک نمودند. سلسله مینگ (1644- 1368) طی یک پروژه بازسازی عظیم، طول دیوار چین را به 6000 کیلومتر رساند.

دیوار بزرگ چین 1

مشخصات ظاهری دیوار بزرگ چین

  • ارتفاع دیوار چین: ارتفاع دیوار بزرگ چین 25 فوت است و عرض آن بین 15 تا 30 فوت متغیر است.
  • بدنه دیوار چین: ارتفاع برج و باروی دیوار چین 1.8 متر است و جان‌پناه‌های آن حدود 1.2 متر ارتفاع دارند.
  • برج‌های جانبی دیوار: هر 500 متر یک برج در امتداد دیوار قرار دارد. این برج‌های جانبی به عنوان سنگر سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.
  • قلعه‌های دیوار چین: این قلعه‌ها در مهم‌ترین نقاط آسیب‌پذیر دیوار ساخته شده اند از جمله قلعه عبور شانگهای، قلعه عبور جویونگ و قلعه عبور جیائو. در امتداد دیوار پنجره‌های بسیاری قرار دارند که سربازان برای تیراندازی از آن‌ها استفاده می‌کردند. همچنین اتاقک‌های قلعه‌ها که غیرقابل تسخیرترین نقاط دیوار بزرگ چین محسوب می‌شوند.

 

 

دیوار بزرگ چین 4

 

 

آیا پیاده‌روی در طول دیوار چین ممکن است؟

بله. برخی از گردشگران ماجراجو کل دیوار بزرگ چین را پیاده‌روی کرده‌اند یا رکاب زده‌اند. بیشتر قسمت‌های دیوار بزرگ، خرابه است اما برخی از شرکت‌های گردشگری به مسافران تور چین این فرصت را می‌دهند که روی قسمت‌های کمتر محبوب دیوار چادر زده و شب را بخوابند.

بخش‌های زیادی از دیوار چین برای کارهای بازسازی یا تحقیقات باستان‌شناسی به طور دائمی بسته شده‌اند؛ تحقیقاتی که به نظر می‌آید هیچگاه پایانی ندارند (اگر اصلا از ابتدا شروع شده باشند). بسیاری به دولت چین بابت محدود کردن دسترسی به بخش‌هایی از دیوار بزرگ چین خرده می‌گیرند؛ محدودیتی که به نظر می‌آید نه به خاطر نگرانی بابت این جاذبه ارزشمند بلکه برای سوق دادن گردشگران به قسمت‌های محبوب‌تر دیوار است، جایی که گوشه گوشه‌اش با دکه‌های فروش سوغات پر شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است