راهنمای خرید آبمیوه گیری

بدلیل اینکه آبمیوه گیری جزء لوازم پرکاربرد و پرمصرف در آشپزخانه است بنابراین مدل ها و مارکهای زیادی از ان در بازار وجود دارد.

برای انتخاب آبمیوه گیری مناسب با نیازهای شما لازم است در مورد ویژگی ها و قابلیت های آنها از جمله امکان تنظیم سرعت، قدرت موتور، داشتن پارچ، گنجایش ظرف تفاله، تنظیم ورود پالت و…اگاهی بیشتری داشته باشید.

نیازتان را بشناسید
قبل از هر کاری بد نیست چند دقیقه‌ای با خودمان خلوت کنیم و ببینیم اصلا به دنبال چه چیزی هستیم و آیا فقط می‌خواهیم برای خرید آبمیوه گیری دست به جیب شویم. اکنون آبمیوه‌گیری تنها به همراه چندکاره‌ها که به غذاساز معروفند در بازار وجود دارند و شما باید با توجه به نیازی که دارید یکی از آنها را انتخاب کنید.

راهنمای خرید آبمیوه گیری

قطعاتی جدا
از هم یکی از امتیازهای بسیار مهم در لوازم آشپزخانه جدا شدن قطعات دستگاه‌ها جهت نظافت است چون اصول اولیه در طبخ یا تهیه غذا و خوراکی بهداشت و نظافت است. از این رو وقتی در حال انتخاب یک مدل از آبمیوه‌گیری‌های امروزی هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که قطعات و محفظه‌های مختلف آن بسادگی از هم جدا شده و قابل شست‌وشو باشند. در این زمینه اصلی‌ترین بخشی که باید درنظر داشته باشید محفظه و تیغه‌های مختلف آبمیوه‌گیری است به این دلیل که این بخش در ارتباط مستقیم با میوه یا سبزیجات است.

برخی از این ویژگی ها عبارتند از :

سهولت در استفاده و نگهداری:

باید آبمیوه گیری را انتخاب کنید که قطعات آن به راحتی قابل جدا شدن و شستشو باشند.

در صورت داشتن ماشین ظرفشویی امکان شستشو در ماشین ظرفشویی را داشته باشند و نحوه استفاده و نگهداری از آن آسان باشد.

بهتر است هر بار پس از استفاده از دستگاه آبمیوه‌ گیری، صافی (توری ) و شیر کوچکی که محل خروج آبمیوه است را به‌خوبی تمیز کرده و شستشو دهید.

این قسمت از دستگاه علاوه بر حساس بودن از نظر بهداشتی ، از نظر پوسیدگی نیز حساس هستند.

خرید آبمیوه گیری

صدا و لرزش:

هرچند که امروزه اکثر برندهای معتبر محصولات کم صدایی را تولید می کنند اما صدای دستگاه را نیز حتما بررسی کنید.

بعضی از برندها دارای محصولاتی هستند که غیر از سر و صدای زیاد لرزش زیادی هم دارند که نشان از ایراد دستگاه است.

نکته : در صورتی که بعد از مدتی در هنگام آبمیوه‌گیری دستگاه تکان ‌‌خورد ممکن است:

  1. محفظه آن بیش از اندازه ظرفیت پر شده باشد.
  2. یا لاستیک‌های خنثی کننده لرزش در اصطلاح “دمپرها” در قسمت پایه‌ها خراب شده باشد.

که ایراد اولی به سادگی برطرف می‌شود.

اما برای ایراد دومی باید دستگاه آبمیوه گیری خود را به نزد تعمیرکار ببرید.

قدرت موتور تعیین‌کننده است
یکی از ویژگی‌های مهم در لوازم برقی موتوردار آشپزخانه بخصوص چندکاره‌ها قدرت موتور در آنهاست به این دلیل که هرچه قدرت موتور در تجهیزات یاد شده بالاتر باشد در واقع امتیازی است که شما با تهیه آن به دست می‌آورید. این مهم در دستگاه‌های چندکاره از اهمیت بالاتری برخوردار است چون شما نیازمند تهیه موادی با بافت‌های متفاوت هستید و در بسیاری از خوراکی‌ها و غذا‌ها پوره مورد نظر باید کاملا نرم و لطیف باشد که قدرت موتور و تیغه مناسب این امکان را برای شما مهیا می‌کند. فقط فراموش نکنید هر چه قدرت موتور بالاتر برود قیمت دستگاه هم بالاتر خواهد رفت.

راهنمای آبمیوه گیری

دهانه مناسب
یکی از ویژگی‌هایی که معمولا به آن توجه نداریم مربوط به دهانه دستگاه غذاساز یا آبمیوه‌گیری است. اگرچه تولیدکنندگان توجه ویژه‌ای به این زمینه دارند، اما نباید فراموش کنیم افزایش تعداد برندهای تقلبی در بازار می‌تواند مشکلاتی را در این زمینه برایمان فراهم کند از این رو قبل از هرگونه تصمیم‌گیری بد نیست به اندازه دهانه یا دهانه‌های دستگاه توجه داشته باشید.

جنس تیغه دستگاه:

برخی از دستگاه ها تیغه هایی از جنس فولاد و برخی از جنس پلاستیک و برخی از جنس تیتانیوم دارند.

تیغه های فولادی و تیتانیومی بهترین و با دوام ترین نوع تیغه  هستند.

عملکرد چند سرعته:

قبل از خرید بهتر است سرعت دستگاه را نیز مد نظر قرار داد تا دستگاهی را خریداری کنید که با سرعت بیشتری کار میکند.

آبمیوه گیری

گلویی ورود میوه:

برای استفاده راحت تر از دستگاه آبمیوه گیری و نیاز کمتر به خرد کردن میوه ها به قطعات کوچکتر، بهتر است دهانه ورودی دستگاه اندازه بزرگتری داشته باشد.

آبمیوه گیری هایی که دهانه کوچکی دارند، شما را با مشکل مواجه می کنند.

سایر ویژگی های آبمیوه گیری عبارتند از:

سیستم محافظت حرارتی از موتور: این سیستم در هنگامی که فشار وارده بر موتور دستگاه بیش از اندازه باشد و حرارت موتور بیش از حد بالا رود جهت جلوگیری از آسیب دیدن موتور، به طور اتومات جریان برق ورودی را تا خنک شدن موتور قطع میکند.

محل نگهداری سیم: این ویژگی در ابتدا ممکن است چندان مهم به نظر نرسد ولی در هنگام حمل و جابجایی، بسیار مفید خواهد بود.

راهنمای خرید آب هویج گیری

گارانتی را دریابید
هرچند امروز بیشتر دستگاه‌های برقی دارای گارانتی هستند، اما اعتبار این برگه‌ها به آن است که شما از شرکت یا تولیدکننده معتبری خرید کرده باشید. به همین دلیل توجه به خدمات پس از فروش و گارانتی لازمه کار است و باید در نظر داشته باشید که این امتیاز برایتان هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری مطمئن است چون کار دستگاه‌های برقی حساب و کتاب ندارد و ممکن است در همان هفته‌های اول خرید نیازمند استفاده از خدمات گارانتی بشوید. البته در این بخش بد نیست توجه کنید خرید تولیدات داخلی برای شما امتیاز دیگری نیز به ارمغان خواهد آورد که آن مربوط به تامین قطعات یدکی مورد نیاز و دسترسی آسان به خدمات پس از فروش گسترده تولیدکنندگان است در حالی که برندهای وارداتی بعضا با مشکلاتی از قبیل نبود قطعات یدکی درگیر هستند.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است