راهنمای خرید آرام پز

خیلی از اوقات پیش می اید که سرزده مهمان می اید یا دیر به خانه می رسید و برای اماده کردن غذا وقت ندارید. با وجود وسایل برقی متنوع موجود در بازار دیگر لازم نسیت نگران درست کردن غذا باشید. با استفاده از ابزار های برقی تولید شده می توانید هر غذایی را اماده کنید. اگر می خواهید سالاد درست کنید و برای خردکردن مواد وقت زیادی می خواهید نگران نباشید با خردکن برقی می توانید خیلی سریع تمامی مواد را خرد و سالادی خوشمزه درست کنید و با استفاده از پلوپز و آرام پز در زمان بسیار کمی پلو و خورشتی عالی بپزید. یا اگر به پیتزا و ساندویج علاقه دارید در عرض چند دقیقه با دستگاه ساندویج ساز بهترین ساندویج و خوراکی های دیگر را اماده کنید. خلاصه برای هر کاری در اشپزخانه وسیله ای هم تولید شده که اشپزی را به کار شیرین و لذت بخشی تبدیل کرده است. اگر شما هم وقت زیادی برای اشپزی ندارید و می خواهید به ابزاری راحت برای درست کردن خورشت دست پیدا کنید راهنمای خرید آرام پز که در زیر به ان اشاره شده است را مطالعه کنید.

راهنمای خرید آرام پز

 

چرا آرام‌پز یک خرید خوب است؟

1.  آرام‌پزها به لحاظ مصرف انرژی بسیار مناسب و کارآمد هستند. آنها در فاصله زمانی 3 تا 12 ساعت معمولا معادل 2 چراغ روشن یعنی چیزی معادل 200 تا 250 ولت برق مصرف می‌کنند این در صورتی است که یک فر در همین زمان تقریبا 700 ولت برق مصرف می‌کند.

2. گوشت‌های ارزان معمولا سفت هستند و خیلی سخت نرم می‌شوند. البته اینطور نیست که اصلا نرم و قابل خوردن نباشند اما اگر بناست این گوشت‌ها که معمولا هم گوشت‌های یخ‌زده هستند داخل دهان آب شوند، به زمان پخت طولانی نیاز دارند و این اتفاق دقیقا همانی است که در آرام‌پزها می‌افتد.

3.  اگر قرار است از صبح تا شب را بیرون از خانه باشید و البته در عین حال می‌خواهید وقتی که به خانه برمی‌گردید یک غذای گرم و آماده داشته باشید، خرید یک آرام‌پز را در دستور کار خود بگذارید. در این صورت می‌توانید به راحتی آن را تنظیم کنید تا در فاصله زمانی که شما خارج از خانه هستید، وظیفه‌اش را به بهترین شکل ممکن و بدون اینکه هیچ خطری به وجود بیاید انجام دهد.

راهنمای آرام پز

دنبال چه آرام‌پزی بگردید!

1.  آرام‌پزها در اندازه معمولی و البته کوچک‌تر به واسطه اینکه حرارت را خیلی بهتر در سطح دیگچه پخش می‌کنند، بسیار مناسب‌تر هستند. به این ترتیب غذای شما هم مغزپخت خواهد شد.

2.  یادتان باشد شما هیچ‌وقت نمی‌توانید یک آرام‌پز را لب به لب از غذا پرکنید بنابراین اگر یک آرام‌پز 5 لیتری خریده‌اید، می‌توانید آن را تا 4 لیتر پر کنید. پس با توجه به تعداد نفرات به چند لیتری بودن آرام‌پزی که می‌خرید توجه کنید.

3. آرام‌پزی که در شیشه‌ای داشته باشد می‌تواند انتخاب بهتری نسبت به بقیه آرام‌پزها باشد چون به این ترتیب می‌توانید پخت غذا را به وضوح ببینید بدون اینکه نیازی به برداشتن در باشد که باعث می‌شود انرژی هدر برود.

مجهز به وضعیت گرم نگه داشتن :

بیشتر آرام پز ها بین درجه بالا و پایین تنظیم می شوند در عوض برخی از مدل ها دارای تایمری هستند که پس از پخت کامل غذا به طور اتوماتیک آن را بر روی حالت گرم نگه داشتن تنظیم می نماید .

راهنمای خرید آرام پز دیجیتال

جنس آرام پز :

آرام پز هایی که جنس سرامیکی دارند علاوه براینکه آسانتر تمیز و شسته می شوند این امکان را برای شما ایجاد می کنند که اگر ظرف را درون یخچال قرار دادید به راحتی از یخچال در آورده و مجددا بر روی پایه دستگاه قرار دهید تا گرم و آماده ی خوردن گردد .

دسته های ضد حرارت :

سعی کنید در هنگام خرید مدلی را انتخاب کنید که دارای دسته های ضد حرارت باشد تا در مواقع لازم به راحتی بتوانبد آن را بلند و جا به جا نمایید .

مجهز به کابل قابل جدا شدن :

این مزیت به شما کمک می کند که در صورت آماده شدن غذا به راحتی آن را جدا کرده و بر سر سفره غذا بیاورید .

دارا بودن درپوش شیشه ای:

مدل هایی که در پوش شیشه ای دارند این امکان را برای شما فراهم می کنند که بدون این که نیاز به برداشتن درب ظرف باشد تمامی مراحل پخت را از بالای درب شیشه ای نظارت کنید.

آرام پز

بهترین نتیجه‌ها با آرام پز

1. فراموش نکنید که وقتی در آرام پز غذا درست می‌کنید حتی یک قطره از آبی که داخل غذا می‌ریزید کم نخواهد شد بنابراین می‌توانید آب غذایی که قرار است در آرام‌پز پخته شود را به یک‌سوم شرایط معمولی کاهش دهید.

2.  هرگز در حین پخت غذا در آرام پز را برندارید چون سبب هدر رفتن انرژی خواهد شد.

3.  دیگچه داخل آرام‌پز که غذا در آن طبخ می‌شود پیش از شروع کار باید حتما دمایی برابر با محیط داشته باشد. بنابراین اگر داخل یخچال یا فریزر بود ابتدا صبر کنید تا دمای دیگچه به دمای محیط برسد و بعد آرام‌پز را به برق بزنید.

4.  لطفا برای استفاده از آرام‌پز هرگز به تجربیات دوستان و آشنایان تکیه نکنید و برای کار با یک آرام‌پز حتما به کاتالوگ آن رجوع کنید.

 

نکته:

اگر می‌خواهید داخل آرام‌پز خود برنج طبخ کنید، بهتر است سراغ برنج‌هایی بروید که برای پخت آنها دستورالعمل‌های ویژه وجود ندارد. به طور کلی قبل از اینکه برنج را داخل آرام‌پز بریزید حتما آن را با آب بشویید و البته اینقدر این کار را تکرار کنید تا آب آن کاملا شفاف شود. این به آن معنی است که برنج شما کاملا تمیز و البته آماده پخته شدن داخل آرام‌پز است.

بعضی از غذاها وقتی در آرام‌پز پخته می‌شوند طعم و مزه کاملا متفاوت و بی‌نظیری به خود می‌گیرند. به عنوان مثال مزه یک قورمه‌سبزی آرام‌پزی با یک قورمه‌سبزی معمولی اصلا قابل مقایسه نیست. یادتان باشد غذاهای خورشی در آرام‌پز بسیار خوشمزه‌تر از آن چیزی می‌شوند که شما تصورش را می‌کنید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است