اتو  یکی از لوازم خانگی است که جهت برطرف نمودن چین و چروک و صاف کردن پوشاک و پارچه به کار می رود ؛ کاربرد اصلی اتوکشی ، زیباتر جلوه دادن پوشاک و لباس است ، اما به خاطر دمای بالا و فشار بخار زیاد احتمال میکروب زدایی و ارتقای سطح بهداشت لباس نیز وجود دارد . فرض کنید لباسی شیک و تمیز و زیبا ، اما بسیار چروکیده و مچاله شده دارید ،آیا پوشیدن این لباس ، شما را نامرتب و بدتیپ نشان نمی دهد؟! اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که لباسهایتان را شخصاٌ اتو می زنید ، پس حتماً بارها به داشتن یک اتوی مناسب فکر کرده اید ، اگر لباسی اتو کشیده و خط اتویی مناسب مد نظر شماست ، این مقاله ی پر از حرارت و بخار می تواند در انتخاب اتوی مناسب شما را کمک کند.

بهترین مارک اتو بخار خانگی

اگر بخواهیم بهترین مارک اتو بخار خانگی را به شما معرفی کنیم باید صادقانه بگوییم، انتخاب یک برند مناسب برای هر وسیله ای تا حد زیادی بستگی به بودجه شما برای آن کالا دارد، اما به طور کلی بهترین کشور های تولید کننده اتو در دنیا اسپانیا ، آلمان و فرانسه هستند و پرچم داران برند های دنیا در تولید اتو بخار خانگی به ترتیب برندهای چون تفال،براون،پاناسونیک،فلیپس،مولینکس،بوش و هاردستون می باشند، پس علاوه بر انتخاب برند مناسب به کشور ساخت اتو هم دقت کنید.

راهنمای خرید اتو

اتوی خشک

اتوی خشک با ساختمانی ساده و قیمتی ارزان عرضه می شود ، این اتوها فاقد مخزن آب هستند و برای صاف کردن لباس ، فقط از صفحه ی داغ اتو بهره می برند کارکرد ؛راحت اما وزن زیادی دارند . وزن 2.70 کیلوگرمی و کمی آزار دهنده است ، اتوهای خشک با ولتاژ 220 ولت و توان 1100 وات و درجه حرارت 85 تا 210 درجه سانتیگراد تولید می شوند . اتوی خشک برای پارچه های کتانی و پنبه ای کابرد دارد؛ اما برای پارچه های پشمی به هیچ وجه گزینه ی مناسبی نیست.

مزایا

کارکرد راحت و آسان
قیمت بسیار ارزان
ساختمان و اجزای ساده
مناسب برای پارچه های پنبه ای و کتانی

معایب

امکانات محدود
سنگین بودن

راهنمای اتو

اتو بخار

این نوع اتوها دارای مخزن آب هستند تا هنگام کارکردن ، علاوه بر استفاده از صفحه ی داغ ، حرارت بخار آب نیز به صاف کردن لباس کمک کند و در مصرف زمان و انرژی نیز صرفه جویی شود . اتوهای بخار دارای مشخصاتی حک شده بر روی دستگاه هستند ، ولتاژ 220 ولت و توان 1800 وات تا 2600 وات از مشخصه های اصلی این دستگاه است ؛ مخزن آب در این نوع 300 میلی لیتر است ، کف از جنس سرامیک و یا تفلون و یا استیل نیز می باشد .

اتو بخار ، برای صاف کردن پارچه های پشمی مناسب هستند و از سوختن لباسها جلوگیری می کنند .

از  مزایای اتوهای بخار می توان به چند مورد اشاره کرد؛ گرم شدن سریع و ارزان بودن نسبت به پرسی ها ، نگهداری راحت آن به دلیل ابعاد کوچکی که دارد و…و اما معایبی که این نوع دارد؛ قدرت و توان کمتر نسبت به پرسی ها ، صاف کردن حجم زیاد لباس ، نیازمند مدت زمان طولانی است ، در درجه حرارت کم فشار بخار پایینی دارند. دو نوع اتو بخار با دو نوع فشار بخار متفاوت وجود دارند ؛ اتوهای « Non-pressurized » و  اتوهای « Pressurized » نوع اول به اندازه ی دو برابر اتوهای قدیمی فشار تولید می کنند و  نوع دوم ، فشار بسیار زیادی تولید میکنند ،حدود 5 برابر انواع دیگر.

مزایا

گرم شدن سریع
نگهداری  راحت
قیمت مناسب
مناسب برای پارچه های پشمی

معایب

مدت زمان کار ، بسیار زمان بر است.

خرید اتو

اتو پرس

از جمله دستگاه های لازم و ضروری برای هر خانه ایست ، کارایی خوب و ساده و راحت آن ، باعث شده روز به روز به تعداد طرفداران این دستگاه افزوده شود ،اتو پرس از یک صفحه ی دو لایه جهت اتو کردن لباسها استفاده می کند ، این صفحه در اندازه های متفاوت تولید می شود ، هر چه اندازه ی آن بزرگتر باشد راحتتر لباسها اتو می شوند ، اندازه های 26 ، 28 و 32 اینچی در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز خود می توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید.

مزایا

اتو کشی راحت و سریع
تنوع در اندازه ی صفحات اتوپرس
قدرت بالا در صاف کردن انواع پارچه و لباس

معایب

فضای زیادی می گیرد

راهنمای خرید اتوپرس

اتو با مخزن مجزای بخار

اتوهایی که دارای مخزن مجزای بخار برای ایجاد بخار بیشتر هستند از این نوع اتوها می باشند ؛ در این دستگاه یک مخزن بوسیله ی سیم و شیلنگ به دسته ی اتوکشی متصل می شود و بخار مورد نیاز در مخزن مجزا تشکیل و از راه لوله به صفحه ی داغ منتقل می شود در این نوع اتوکشی از برق افتادن پارچه ها خبری نیست.

بخارگر

تنها و تنها دارای یک یخش سازنده ی بخار است و هیچ نوع صفحه ی داغی ندارد و به دلیل نبودن صفحه ی داغ برای اتو کشی لباسهای گران قیمت و حساس بسیار مناسب است ، اتوکشی عمودی نیز از دیگر مزایای این دستگاه می باشد که با این قابلیت اتو کردن پرده  و حتی لباسهایی که بر تن دارید را ممکن می سازد.

توان مصرفی اتو بخار

پیش از هر موضوعی باید توان مصرفی اتو را با توجه به میزان استفاده خود از اتو در نظر بگیرید. به طور کلی اتو ها معمولا قدرتی بین  ۹۰۰ تا ۳۰۰۰ وات دارند و هر چقدر توان دستگاه شما بالاتر باشد سرعت گرم شدن و بخار دهی دستگاه بیشتر می شود.

بهترین کف اتو بخار

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید اتو بخار در نظر بگیرید کف اتو بخار است، به طور کلی کف اتو ها از جنس هایی چون استیل، سرامیک و تیتانیوم تولید می شود. کفه های استیل بیشتر در ساخت اتوهای بدون بخار یا به اصطلاح اتوهای خشک به کار می رود که در حال حاضر چندان طرفدار ندارد، پس کاملا از دور خارج شده است. اتویی با کفه سرامیک یا تیتانیوم بهترین کف اتو بخار محسوب می شوند و بزرگ ترین مزیت این کفه ها این است که به لباس های نازک و یا پلی استر نمی چسبند و آنها را نمی‌سوزانند.
نکته: سطح کف اتو بخار باید کاملا صاف باشد؛ برای این منظور می توانید از یک ترفند قدیمی استفاده کنید، کافی است یک چشم‌تان را ببندید و با چشم دیگر سطح کفه‌ اتو را نگاه کنید و مطمئن شوید که سطح اتو موج ندارد و کاملا صاف است.

راهنمای خرید اتوبخار

وزن مناسب اتو بخار

اگر اتو خیلی سبک باشد اتو کشی خوبی نخواهید داشت و اگر خیلی سنگین باشد فرآیند اتوکشی را برای شما خسته کننده می‌کند پس وزن مناسب اتو بخار باید براساس قدرت بدنی شما تعیین شود؛ برای این منظور قبل از خرید اتو حتما آن را در دست بگیرید و وزنش را با توانایی بدنی خودتان چک کنید.

طول سیم اتو بخار

در زمان خرید اتو، توجه داشته باشید که سیم اتو طول مناسب و متعادلی داشته باشد نه چندان کوتاه و نه چندان بلند باشد هم چنین سری متصل سیم برق و اتو به راحتی بچرخد تا هنگام اتو کشی سیم اتو مزاحمتی برای شما نداشته باشد. اگر همواره در زمان اتو کشی با این مشکل مواجه می شوید می توانید از اتو بخارهای بدون سیم موجود در بازار کمک بگیرید.

ظرفیت مخزن آب
هرچه ظرفیت مخزن آب بیشتر باشد مدت زمانی که به صورت مداوم می توانید به عملیات اتوکشی ادامه دهید بیشتر خواهد شد. ظرفیت مخزن آب اتوبخارها برحسب سی سی (CC) اندازه گیری می شود.
حجم بخار خروجی
این مقدار که با واحد گرم بر دقیقه اندازه گیری می شود، نشان دهنده قدرت بخاردهی دستگاه بوده و بیشتر بودن این معیار موجب از بین رفتن راحت تر و سریع تر چروک ها از سطح لباس ها خواهد شد. در برخی از اتوها می توان برای مدت کوتاهی حجم بخار بیشتری ایجاد کرد که این قابلیت سیستم تشدید بخار (Steam Shot) نامگذاری شده است.

سنسورهای ضروری

برای همه ی ما پیش آمده که در حین صاف کردن لباس، حواسمان پرت شده، یا کاری برایمان پیش آمده و به کلی صفحه ی داغ روی لباسها را فراموش کرده ایم، سازندگان اتوها نیز هنگامی که می دیدند روز به روز مشغله ی فکری مردم بیشتر می شود، شروع به گنجاندن سنسورهایی در داخل اتوها کردند ، تا با کمک آنها خاموش شدن را به اتو یادآوری کنند .

سنسور سرد کننده« عمودی» 

هنگامی که اتو  از حرکت ایستاده است و همچنان در حالت عمودی قرار دارد ، یا این که وقتی کارتان تمام شده و اتو را خاموش کرده اید ، سنسور سر کننده شروع به کار می کند و در عرض کوتاه ترین زمان ممکن صفحه ی داغ اتو را خنک می کند و احتمال سوختگی و آتش سوزی را به صفر می رساند.
سنسور ضد سوختگی ؛ این سنسور هنگامی که اتو چه در حالت عمودی و چه در حالت افقی بدون حرکت ایستاده باشد ، فعال می شود و بصورت خودکار جریان برق را قطع می کند و مانع از ایجاد سوختگی لباس و .. می شود.

ابلیت « Self Clean »

رسوبات ایجاد شده در مجاری و منافذ اتو که با گذشت زمان رسوب کرده و ایجاد شده اند می تواند عمر دستگاه را کاهش داده و عملکرد اتو بخار را نیز کاهش دهد به همین دلیل لازم است که به فاکتورهایی مانند رسوب زدایی وقابلیت ضد کلسیم که در دستگاههای اتو تعبیه شده اند توجه کرد. برای تخلیه و جرمگیری محفظه ی تولید بخار، از این قابلیت استفاده می شود ؛ منافذ خروجی بخار که بعد از مدتی استفاده کردن از اتو ، دچار گرفتگی می شوند با استفاده از این قابلیت منافذ باز می شوند و از انباشته شدن رسوبات به میزان زیاد جلوگیری می کند.قابلیت ضد چکه « Anti Drip »

به منظور جلوگیری از چکه کردن و ریزش آب مخزن یا محفظه ی تولید بخار  تعبیه شده است و در هنگامی  که دمای کف اتو به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا می کند. این سیستم بصورت خودکار محفظه ی تبخیر دستگاه را می بندد و از چکه کردن آّب جلوگیری می کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است