راهنمای خرید اسکی فضایی

اسکی فضایی (الپتیکال) دستگاهی است که عضلات بدن را در برابر تمرینات هوازی (تمرینات طولانی مدت با شدت کم ) قرار می دهد، باعث تقویت سیستم قلب و تنفسی شده و فشار لازم را برای بالا بردن کارایی قلب و ریه ها ایجاد می کند. علاوه بر این راهی مناسب برای سوزاندن کالری ها و کم کردن وزن بدن می باشد تا بدن در وضعیت و آمادگی مطلوب قرار گیرد. این دستگاه این امکان را برای شما فراهم می کند که بالا تنه و پایین تنه ای بسیار زیبا داشته باشید و در واقع تمام قسمت های بدن شما با استفاده روزانه از آن البته با شدت بسیار پایین، سالم و قوی باقی بمانند.

این دستگاه تمرین به شما اجازه می دهد تا بالاتنه و پایین تنه  بدنتان را همزمان تمرین دهید به طور مثال بازوها، سینه ها،کمر، ران ها، و شانه ها همه را در یک زمان به فعالیت می اندازد. در حقیقت این دستگاه فواید بسیار زیادی برای تمرین روزانه قلب و عروق شما دارد. استفاده متداوم از الپتیکال میزان ظرفیت قلب را به سرعت افزایش خواهد داد و همه بدنتان را به فعالیت وا می دارد. علت اینکه این دستگاه متناسب برای ورزش روزانه می باشد این است که باعث می شود آسیب هایی که از برنامه های راه رفتن و دویدن و… به بدن وارد می شد دیگر به سراغ بدن نیایند و در حقیقت شما با این دستگاه بهتر و پایدارتر به نسبت دیگر ورزشها به فعالیت بدنی خواهید پرداخت.

برای انتخاب اسکی فضایی مناسب باید به نکاتی مانند وجود یا عدم وجود صندلی ، چگونگی تنظیم سرعت ، تعداد و نوع دسته ها ، موارد نمایشی مانیتور و برنامه های دستگاه توجه کرد که در ادامه به صورت مفصل در مورد هر کدام صحبت میکنیم .

راهنمای خرید اسکی فضایی

نشیمنگاه اسکی فضایی : اسکی های فضایی در دو نوع با صندلی و بدون صندلی در بازار موجود است . مدل با صندلی تقریبا شبیه به دوچرخه های ثابت می شود و مدل بدون صندلی هم فقط اسکی فضایی است . اینکه مدل با صندلی بهتر است یا بدون صندلی باید به شرایط جسمانی شخص توجه کرد چون اصولا افرادی که نیاز به اسکی فضایی دارند اما مشکل حرکتی نیز دارند مدل های با صندلی برای آنها بهتر است .

 

تنظیم درجه سرعت : سرعت تمام اسکی های فضایی را می توان کم و زیاد کرد و هر چه درجه مقاوت یا همان سرعت را زیاد تر کنیم فشار بیشتری به عضلات وارد می شود . حالا این تغییر سرعت در بعضی در اسکی های فضایی میتواند به صورت دستی توسط یک پیچ انجام شود میتواند به صورت برقی توسط یک کلید انجام شود البته چیزی که مهم است اینکه در قیمت آن تاثیر تقریبا زیادی می گذارد و مسلما کار با سرعت برقی راحت تر است .

 

دسته ها : دسته های اسکی فضایی یک حرکت برعکس نسبت به هم دارند یعنی وقتی دسته سمت راست به سمت عقب می آید دسته سمت چپ به سمت جلو حرکت میکند که همین حرکات باعث تقویت عضلات بازو و قفسه سینه میشود بر روی اکثر دسته های اسکی فضایی حسگر ضربان قلب وجود دارد که نتیجه ضربان قلب را میتوانید در مانیتور آن دستگاه مشاهده کنید اما چیزی که در بعضی از اسکی های فضایی متفاوت است این می باشد که در بعضی از اسکی فضایی ها تعداد دسته ها دو جفت می باشد و در بعضی یک جفت که در دستگاه هایی که تعداد دسته های آن دو جفت است یک جفت به صورت ثابت و بدون حرکت است یعنی اگر از دسته های ثابت استفاده کنید عضلات بالاتنه بدون حرکت هستند .

خرید اسکی فضایی

نمایشگر : تمام دستگاه های اسکی فضایی دارای نمایشگر هستند که اکثرا سرعت ، مسافت ، کالری و ضربان قلب را نمایش میدهند و بعضی دیگر قابلیت نمایش درجه هوا یا ساعت یا اتصال به موبایل های هوشمند را دارا میباشند که همان چهار فاکتور اول برای یک دستگاه کافی است .

برنامه ها : فقط دستگاه هایی دارای برنامه هستند که تنظیم سرعتشان به صورت برقی تنظیم می شود و برنامه ها به این صورت هستند که طی یک زمان مشخص مثلا 30 دقیقه شخص مصرف کننده فشار های مختلفی را تحمل میکند که از روی مانیتور قابل تنظیم است . این نیز یکی از مزایای خوب داشتن دستگاه با تنظیم سرعت برقی است .

سیستم مقاومت : بر روی دستگاه های اسکی ثابت امکانی وجود دارد که سختی حرکت بر روی اسکی ثابت قابل تنظیم است به این امکان سیستم مقاومت می گویند که به دو گروه تقسیم می شود
الف) سیستم مقاومت تسمه نمدی  ب) سیستم مقاومت مکانیک

الف) سیستم مقاومت تسمه نمدی : در این حالت از اعمال مقاومت یک تسمه نمدی وجود دارد که یک سر آن به بدنه دستگاه از داخل اتصال دارد و سر دیگر آن به درجه تنظیم مقاومت متصل است که با چرخش درجه تنظیم مقاومت این تسمه درگیر تر می شود و باعث می شود تا حرکت با مقاومت بیشتری انجام بگیرد و در نتیجه کالری بیشتری مصرف شود . در ضمن قسمتی که چرخ دوار است که تسمه نمدی روی آن قرار می گیرد ،از جنس پلاستیک بوده و در قسمت مرکز به جای بلبرینگ از بوش استفاده شده است که به دلیل سرعت بالا این قسمت ضعف دارد .

مزایا : قیمت مناسب
معایب : تسمه نمدی – اصطحکاک و استهلاک بالا
چرخ دوار پلاستیکی – استقامت کم
بوش بجای بلبرینگ – خرابی زیاد

راهنمای اسکی فضایی

 

ب ) سیستم مقاومت مکانیک : دراین سیستم مقاومت روش کار به این صورت است که یک چرخ گردان چدنی وجود  دارد که به وسیله یک سر آهنربای قوی احاطه شده که به وسیله درجه تنظیم مقاومت که 8 درجه دارد به این چرخ گردان نزدیک یا دور می شود و به هیچ وجه با آن تماس پیدا نمی کند و اصطحکاکی بین این دو قطعه وجود ندارد به همین دلیل عمر طولانی دارد و نیازی به تعویض قطعه مصرفی ندارد . درضمن به جای بوش در قسمت چرخ گردان از بلبرینگ استفاده شده است که هم حرکت روان تری دارد و هم طول عمر بیشتری .

مزایا : مکانیک – استهلاک و اصطحکاک پایین
بلبرینگ چرخ گردان – دوام و طول عمر بالا
چرخ چدنی – حرکت نرم و راحت

شرکت های سازنده

شرکت های زیادی دست به تولید این دستگاه های کاربردی زده اند که هر کدام از آن ها کیفیت و طرفداران خاص خود را دارد. برخی از این شرکت ها عبارتند از دوراسل ، دیلاکس ، گارمین ، الترک ، پروت ، لگو ، متل ، پویا جیم ، ژرمن گیت ، کیپ فیت ، روبیمکث ، تایتان فیتنس ، بی اچ فیتنس و ….

قیمت

عوامل زیادی در تعیین قیمت الپتیکال ها موثرند . برخی از این عوامل عبارتند از نوع سیستم مقاومت ، دسته ها ، سرعت ، نمایشگر ، تعداد و تنوع برنامه ها ، شرکت سازنده و … . به طور کلی می توان گفت که قیمت الپتیکال ها بین 2 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان است.

سعی کنید پیش از خرید حتما درباره برند های مختلف تحقیق کنید و یک برند مناسب را از میان شرکت های سازنده انتخاب کنید. همچنین از آن جایی که این وسایل بسیار آسیب پذیر هستند ، پیش از اقدام برای خرید ، درباره مکان نصب آن ها در خانه خود فکر کنید و مکانی مناسب را جهت نصب آن ها برگزینید.

اسکی فضایی

راهنمایی هایی مهم برای ایمنی در استفاده از اسکی فضایی

* قبل از استفاده از اسکی فضایی به دقت راهنمای استفاده از اسکی فضایی را مطالعه کنید و آن را در محلی سالم نگه دارید.
* آموزش هایی که در راهنما درباره چگونگی نگهداری از الپتیکال بیان شده به دقت عمل کنید و هیچگاه آنها را فراموش نکنید.
* اگر شما حالت تهوع، سر گیجه و یا علایم غیر عادی دیگری داشته اید تا زمانی که این علایم به پایان نرسیده است دست به تمرین روزانه با دستگاه نزنید و با پزشکتان مشورت کنید.
* برای جلوگیری از دررفتگی ها و درد ها قبل از شروع ورزش روزانه با دستگاه مقداری به فعالیت های گرم کردن بپردازید و در پایان تمرین نیز زمانی را به سرد کردن بپردازید. در ضمن حرکات کششی را در ابتدا و انتهای ورزش خود فراموش نکنید.
* این دستگاه برای استفاده در بیرون منزل نمی باشد. مکان دستگاه بر روی یک سطح صاف باشد و برای پیشگیری از هر گونه آسیب به دستگاه از به زمین افتادن و سقوط دستگاه جلوگیری کنید.
* مطمین شوید که در محیط تهویه مناسب وجود دارد و از تمرین در هوای سرد اجتناب کنید.

اگر به کودکان اجازه استفاده از دستگاه را می دهید می بایست بر فعالیت آنها نظارت داشته باشد و به درستی روش استفاده از دستگاه را به آنها آموزش دهید به یاد داشته باشید که جسم و روح کودکانتان و همین طور شخصیتشان توسعه می یابد.
قبل از استفاده از دستگاه از سالم بودن آن اطمینان داشته باشد و از دستگاه معیوب استفاده نکنید.
در هنگام استفاده از دستگاه لباس های متناسب به تن کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است