راهنمای خرید اکستنشن مو

اگر شما هم از آن دسته از خانم‌هایی هستید که موهای کم‌پشتی دارند و یا موهای خود را کوتاه کرد‌ه‌اند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی پشیمان شده‌اند، در این مواقع، تنها راه داشتن موهای پرپشت، بلند و زیبا، اضافه‌کردن مو به موهای طبیعی و یا همان اکستنشن مو است. اگر تاکنون از اکستنشن مو استفاده نکرده‌اید، خرید آن برای اولین بار ممکن است کمی برای شما دلهره‌آور باشد زیرا اکستنشن‌ها مانند هم نیستند. این محصولات از لحاظ بافت، بلندی، رنگ و مدل با یکدیگر تفاوت دارند. این تنها قیمت نیست که کیفیت و استاندارد بودن یک اکستنشن را تعیین می‌کند. عوامل دیگری نیز وجود دارند که باید مدنظر شما قرار گیرند. در این مقاله، چند نکته مهم که باید در هنگام خرید اکستنشن مو در نظر داشت را برای شما بیان می‌کنیم.

از اکستنشن مو چه میدانید؟

اکستنشن مو می‌تواند موها را پرتر و سالم‌تر نشان دهد و حتی برای بعضی افراد که دچار ریزش مو شده‌اند و یا افرادی که  دارای موی نازک هستند، یک جایگزین مناسب محسوب شود.

اکستنشن مو شامل موهای مصنوعی و موهای طبیعی است. موهای طبیعی انسان ممکن است بیشتر مورد توجه افراد متقاضی اکستنشن قرار بگیرد اگرچه این موها نسبتا گران‌تر هستند.

می‌توانید رنگ این موهای اضافی را متفاوت از موهای طبیعی خودتان انتخاب کنید تا به‌عنوان هایلایت یا مش استفاده شوند. این موها چنانچه توسط متخصصین این ‌کار، لابه‌لای موهای طبیعی اضافه شوند غیرقابل تشخیص خواهند بود.

راهنمای خرید اکستنشن مو

بیشتر اکستنشن‌ها حدود ۳ تا ۴ ماه لابه‌لای موهای شما دوام می‌آورند. البته دوام این موها بستگی به نظر فرد و نحوه مراقبت از آن‌ها دارد. شما می‌توانید طول موهایتان را حداکثر ۲۶ یا ۳۰۰ سانتی‌متر بلند کنید.

به این نکته توجه کنید که هر چه طول موهای مصنوعی و مقدار آن‌ها بیشتر باشد، فشار بیشتری به پوست سرتان وارد می‌شود. فشار زیاد ممکن است باعث آسیب و ریزش موهای طبیعی و کم‌پشت شدن آن‌ها شود. بهترین طول موی اضافه شده برای خانمی که قد متوسطی دارد، ۲۲سانتی‌متر یا کوتاه‌تر از آن است.

موهای مصنوعی را درست مانند موهای طبیعی می‌توانید بشویید و نرم‌کننده به آنها بزنید. شامپوها و لوسیون‌های خاصی برای موهای اضافی موجود است که از آن‌ها می‌توانید در هنگام خواب، شنا و… برای زیبایی و حفاظت بیشتر موها استفاده کنید.

اکستنشن طبیعی یا مصنوعی

استفاده از هر کدام از این دو گزینه بسیار مناسب هستند، اما ما به شما اکستنشن طبیعی را پیشنهاد می‌کنیم. نوع مصنوعی را نمی‌توان صد در صد کاربردی و یا ایمن در نظر گرفت. شما نمی‌توانید با این نوع اکستنشن شنا کرده، استایل آن را به شکل دلخواه درآورده و یا از سشوار و اتوی مو استفاده کنید. اکستنشن مصنوعی، شکلی غیرطبیعی داشته و عمری طولانی نیز ندارد. از طرفی دیگر، اکستنشن تهیه شده از موی انسان، دارای شکل طبیعی است و می‌توان آن را به هر مدلی که مدنظرتان است درآورید.

راهنمای اکستنشن مو

مدل موهای متفاوت

انواع مختلفی از اکستنشن‌ها از نظر مدل در بازار وجود دارند. اگر توانایی خرید همه انواع آن را ندارید، قبل از خرید، مدل موهای مدنظر خود را در ذهن داشته باشید. زمانی که صحبت از اکستنشن مو می‌شود، معمولاً خانم‌ها تنها به مدل بلند و رها فکر می‌کنند. در حالی که انواع مختلف دیگری مانند دم اسبی، جمع، بافته و فردار نیز در بازار موجود است.

تست کردن ثبات موهای اکستنشن

یکی از بزرگترین مشکلات اکستنشن مو، ریختن موهای آن می‌باشد. شما باید قبل از خرید اکستنشن، آن‌ها را از این لحاظ امتحان کنید. تنها کافی است که انگشتان خود را به درون موهای آن ببرید و مقدار سفتی موها را متوجه شوید. اکستنشن نیاز به مراقبت خاص دارد، قبل از خرید، مطمئن شوید که بهترین کیفیت را انتخاب می‌کنید.

رنگ مو

انتخاب مناسب‌ترین رنگ مو، یکی از چالش‌برانگیزترین قسمت‌ها در خرید اکستنشن می‌باشد مخصوصاً اگر شما سال‌هاست که موهای خود را رنگ می‌کنید. انتخاب رنگ اشتباه باعث می‌شود که دیگران متوجه وجود اکستنشن بر روی سر شما بشوند. امروزه تقریباً هر رنگی که در نظر بگیرید در اکستنشن‌ها یافت می‌کنید؛ بنابراین نگران نباشید. شما مطمئناً رنگ مناسب را پیدا خواهید کرد.

خرید اکستنشن مو

بلندی مو

اگر به دنبال خرید اکستنشن مو هستید سعی کنید یک اکستنشن مو با کیفیت بالا خریداری کنید. در زمان خرید، به بلندی موها دقت کنید. باید تمام موهای اکستنشن از لحاظ بلندی یکسان باشند. شاید خرید یک اکستنشن با کیفیت، سخت باشد اما ارزش وقت گذاشتن را دارد.

ضخامت مو

مانند بلندی مو، باید ضخامت تمام موهای اکستنشن، از بالا تا پایین، یکسان باشد. در زمان خرید اکستنشن، آن را در مقابل نور قرار دهید تا میزان ضخامت موها را ببینید. هیچ جای اکستنشن نباید خالی از مو باشد. اگر با چنین موردی روبرو شدید از خرید آن صرف‌نظر کرده و به جستجو ادامه دهید.

بافت

اکستنشن‌ها از نظر بافت، به اشکال فردار، مواج یا صاف می‌باشند. تغییر بافت آن‌ها به منظور هماهنگی با موهای طبیعی خود آسان نیست بنابراین سعی کنید از اکستنشنی استفاده کنید که هماهنگ با بافت طبیعی موی شما باشد. در غیر این‌صورت باید زمان زیادی صرف هماهنگ‌سازی بافت موی خود با اکستنشن نمایید.

روش‌های متعددی برای اتصال این موها وجود دارد.

روش اتصال حرارتی موها

یکی از ساده‌ترین روش‌های اکستنشن، به این ترتیب است که ابتدا یک دسته ی باریک از موهای شما جدا شده و کمی بالاتر از ریشه موها، محلول چسبناک خاصی (کراتین) مالیده می‌شود و یک دسته‌ی باریک از موهای اکستنشن روی آن قرار می‌گیرد و به وسیله گیره یا انبر ویژه‌ای، این موها به هم فشرده شده و حرارت انبر، چسب را ذوب کرده و موهای مصنوعی به موهای طبیعی می‌چسبند. این روش به اتصال حرارتی معروف است.

راهنمای خرید اکستنشن مو 1

روش Clip-in Extension

از جمله سایر روش ها Clip-in Extension که توسط کلیپس‌های خاص به موهای فرد وصل می‌شود و به راحتی در خانه قابل جدا کردن هستند.

روش پیچاندن

روش دیگر پیچاندن به سایر موها است که از ریشه به موها وصل و پیچانده می‌شود. در این روش نیز مانند روش قبل حجم و ضخامت و طول موها بیشتر می‌شود ولی احتمال ریزش مو و آسیب مو در این روش بیشتر است.

در روش دیگر موها درست از زیر به پوست سر وصل می‌شود که توسط تکنسین‌های حرفه‌ای انجام می‌گیرد. در این روش میزان آسیب به اندازه روش قبل نیست ولی امکان نازک‌شدن موها و آسیب به موها وجود دارد.

بعد از اکستنشن برای دوام بیشتر موها و هم چنین حفظ جلوه آن باید مراقبت های ویژه ای اعمال نمایید.

۱) در طول روز فقط یک بار موهای خود را شانه بزنید آن هم با شانه مخصوص موهای اکستنشن. از برس هایی که سر دانه های آن گرد است استفاده نکنید. زیاد شانه زدن موها باعث سست شدن چسب و یا کنده شدن آن ها می شوند.

۲) تا ۵ روز بعد از اکستنشن موهای خود را نشویید تا چسب موها کاملا محکم شود.

۳) قبل از اینکه بخواهید موهای خود را در حمام بشویید، آن ها را شانه کنید. سپس از وسط به دو قسمت تقسیم کرده و در دو طرف سرشانه ها بریزید. سپس زیر دوش رفته و موهای خود را خیس کنید. در غیر این صورت موهایتان به هم گره خواهد خورد.

۴) از شامپوی مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید. این شامپوها به دوام موها کمک می کند و باعث می شود که شفافیت موها حفظ شود.

۵) اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید حتما از موهای طبیعی برای اکستنشن استفاده کنید. این موها دوام بالایی در مقابل سشوار و اتو کردن دارند. به راحتی می توان آنها را رنگ کرد و در لابلای موها طبیعی تر جلوه می کنند. درحالی که موهای مصنوعی به مرور کدر شده و در مقابل حرارت آسیب پذیرند. علاوه بر اینکه از لحاظ ضخامت کمی با موهای طبیعی متفاوت اند.

۶) حتما بعد از ۳ ماه استفاده اکستنشن موهای خود را باز کنید. زیرا علاوه بر اینکه ضعیف و آسیب پذیر می شوند، جلوی رسیدن مواد مغذی از بدن به موها را هم می گیرد.

۷) اگر موهای خود را اکستنشن کرده اید سعی کنید به استخر نروید و موهای خود را به مدت طولانی مرطوب نگه ندارید زیرا نمک و کلر موجود در آب موها را کدر می کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است