راهنمای خرید باربیکیو

همه‌ چیز خیلی جادویی به نظر می رسد وقتی که بوی خوب استیک تازه بر روی باربکیو از میان درب ها و پنجره‌ ها گذر می کند و شکم شما را از خوابی عمیق بیدار می‌کند و حس گرسنگی را در شما برمی‌انگیزد. غذاهایی که بر روی آتش پخته‌شده و یا روی باربیکیو کباب می‌شوند طعمی اصیل و بدوی به خود می‌گیرند؛ به‌طوری‌ که می‌شود گفت این طعم تکرار نشدنی است و بر به‌ هیچ‌ عنوان غذاهای خانگی پخته‌ شده بر روی گاز و یا فر به این اندازه لذیذ نیستند؛ به همین منظور در این مطلب ما می خواهیم پاسخ سوال یکی از همراهان را در رابطه با چگونگی انتخاب باربیکیو مناسب را با شما در میان بگذاریم، شاید این سوال دغدغه شما عزیزان هم باشد، پس با ما همراه باشید.

نوع :

باربیکیو ها انواع مختلفی دارند ، که اکثرا بر حسب منبع انرژی گرمایی آنها طبقه بندی صورت میگیرد ، ذغالی ، برقی ، گازی ، سنگی و آجری از انواع باربیکیو ها هستند ، طبیعتا انتخاب از بین این انواع منوط به هزینه ی آن و نیاز مشتری میباشد ، در صورت دسترسی مناسب به منبع برق و گاز، باربیکیو های برقی و گازی انتخاب مناسبی خواهند بود ، ولی بازهم باربیکیوهای ذغالی به دلیل طعم خاصی که به گوشت میدهند و طریقه ی پخت و پز جذابتری دارند ، همچنان از طرفداران بسیاری برخوردارند، اکثر این دستگاه ها مخصوص استفاده در فضاهای بیرونی هستند زیرا فلسفه استفاده از باربیکیو ها جهت فضاهای بیرونی است ، اما با این حال این محصول در برخی موارد برای مصارف داخلی نیز طراحی میشود.

راهنمای خرید باربیکیو

ابزار پخت و ارتفاع:

ارتفاع باربیکیو ها مختلف است و برخی تولیدکننده ها برای راحتی مصرف کنندگان خود ، ارتفاع آن را با قابلیت تغییر طراحی کرده اند تا هر کسی با توجه به قد و خواسته ی خود از دستگاه استفاده کند ، ابزای پخت در باربیکیو ها متفاوت است ، سیستم پخت مینواند سیخی ( مانند منقل های سنتی برای کباب پختن  که راه حلی پر مشتری مخصوصا در ایران است) ، توری ( سیستمی که گوشت روی سطحی توری مانند پخته میشود، اگر طرفدار مصرف همبرگر هستید این نوع روش پخت و در نتیجه دستگاه مجهز به این روش پخت پیشنهاد میشود)  و یا سیستم تابه ای یا همان گریل ( مانند ماهی تابه برای سرخ کردن انواع گوشت و مرغ و همچنین برای کنترل بهتر مصرف روغن ، به طرفداران گوشت سرخ کرده و سیب زمینی و قارچ ، این مدل دستگاه پیشنهاد میشود)  باشد، در هنگام خرید دستگاه گریل به جنس کفه ( مرغوب و نچسب بودن )  و مساحت آن توجه کنید .

هر دستگاه میتواند مجهز به یک یا چند یا همه ی این سیستم ها باشد.

راهنمای باربیکیو

نکات بهداشتی استفاده از کباب پز:

دستگاه کباب پز خود را قبل و بعد از استفاده تمیز و ضدعفونی کنید. این امر نه تنها سلامت شما را تأمین می کند، بلکه در طول عمر بیشتر باربیکیو نیز مؤثرخواهد بود.

برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی، قبل از طبخ و پس از طبخ و خنک شدن، آن ها را در یخچال یا کلمن یخ نگهداری کنید.

برای جلوگیری از انتقال میکروب ها، مواد غذایی خام و پخته را در یک ظرف نگه داری نکنید. همچنین پس از تماس با مواد خام به ویژه انواع گوشت و مرغ، دست های خود را بشویید.

سوال: ما قصد خرید یک باربیکیو کوچک برای حیاط خانه مان داریم به نظر شما باربیکیو گازی برای فضای حیاط بهتر است یا ذغالی؟

پاسخ: به طور کلی می توان گفت باربیکیو ذغالی و گازی یکی از گزینه های ایده آل برای حیاط ویلای شما محسوب می شود، چرا که این مدل چند منظوره می تواند تمام خواسته شما را فراهم آورد، این مدل را می توانید در فضای آلاچیق، پاسیو و یا حیاط خود قرار دهید و ظاهر آن را متحول کنید. از مزایا و معایب باربیکیو ذغالی و گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید باربیکیو

مزایای باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکو گازی به سرعت گرم و به سرعت نیز سرد می شوند و هم چنین به راحتی نیز تمیز می گردد. مزیت دیگری که ای نوع از اجاق ها دارند این است که به نسبت ماده غذایی که می خواهید پخت و پز کنید، می توانید درجه حرارت شعله آن را نیز کم و زیاد نمایید. باربیکوهای ذغالی نیز غذا را نرم و آهسته می پزند و طعم دودی به آن می بخشد. مزیت دیگری که اجاق های ذغال چوبی دارند این است که هزینه بسیار کم و مناسبی را به همراه دارند.

معایب باربیکیو ذغالی و گازی

باربیکوهای گازی به خوبی باربیکیوهای ذغالی حرارت زیادی نمی دهند؛ بنابراین نمی توانید استیک هایی با کیفیت به دست بیاورید. هم چنین اجاق های گازی نسبت به ذغال چوبی، هزینه بسیار بیشتری دارد که بسته به برند و ویژگی های این چنینی قابل تغییر است. از طرفی باربیکیو ذغالی برای روشن شدن و پیدا کردن درجه حرارت مناسب و مورد نیاز به زمان زیادی احتیاج داشته و هم چنین زمان بسیار زیادی طول می کشد تا سرد شده و تمیز گردد. علاوه بر اینها باید این نکته را هم اضافه کنیم که این نوع از اجاق ها دود بسیار زیاد و ناسالمی را ایجاد می کنند که برای اطرافیان (و مخصوصا اگر همسایه ای در نزدیکی خود دارید) مضر و آزاردهنده خواهد بود.

باربیکیو

سایر نکات :

برخی باربیکیو ها دارای امکانات بیشتری از عموم این محصولات دارند ، این نکات را بخوانید و در صورتیکه از این ویژگی ها خوشتان آمد ، در هنگام خرید از دارا بودن این ویژگیها مطمئن شوید:

سیستم قطع خودکار برای گریل تا بتوانید به کارهای دیگرتان در آشپزی بدون نگرانی از غذای روی گریل برسید ، اگر بچه ی کوچک در خانه دارید و یا اکثرا به تنهایی آشپزی میکنید یا دوست دارید صفر تا صد کار آشپزی را خودتان انجام میدهید ، پیشنهاد میشود این قابلیت بر روی دستگاهتان باشد،  فن و دریچه هوادهی و هود از دیگر سیستم های کاربردی بر روی دستگاه های باربیکیو است که به لحاظ ایمنی بسیار حائز اهمیت میباشد . از دیگر امکانات ویژه این دستگاه ها میتوان به سینی های اضافه در طرفین دستگاه ( اگر اطراف دستگاه به میز یا چیزی شبیه این دسترسی ندارید ، پیشنهاد میکنیم که دستگاهتان سینی طرفین داشته باشد) ، سینی سرخ کن، قابلیت تنظیم حرارت و گیج حرارتی اشاره کرد. در نهایت برای انتخاب باربیکیوی مورد نظر خود به غیر از قیمت ، که برای بسیاری از مردم، مهمترین فاکتور است ، به تعداد افراد خانواده و افرادی که میخواهید برایشان غذا تهیه کنید و همچنین فضای قابل دسترس تان توجه کنید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است