راهنمای خرید بوفه و ویترین

ویترین یکی از عناصری است که در خانه های ایرانی به وفور دیده می شوند. معمولا به نمایش گذاشتن ظروف تزیینی و ظروف پذیرایی خاص در انواع بوفه و ویترین انجام می شود. نباید فراموش کرد که بهترین فضا برای استفاده از بوفه و ویترین، دکوراسیون پذیرایی و غذاخوری است. با توجه به سبک انتخابی در دکوراسیون منزل و همینطور نوع مبلمان باید به نوع ویترین انتخاب شده هم توجه کنید.

بوفه و ویترین: سبک مدرن در دکوراسیون

برای دکوراسیون به سبک مدرن، باید از نوعی بوفه و ویترین استفاده کنید که ساده تر بوده و تزیینات زیادی نداشته باشند. خطوط ساده و منظم، از ویژگی های سبک مدرن است. بوفه مدرن می تواند تنها دارای طبقاتی ساده برای نمایش ظروف یا وسایل دکوری شما باشند و تمرکز بیشتر را روی نمایش محتویات بوفه و ویترین بگذارند و نه تزیینات بوفه و ویترین.

راهنمای خرید بوفه و ویترین

ویترین به سبک کلاسیک

ویترین کلاسیک دارای چوب برش خورده و تزیینات کار شده بسیاری با خطوط منحنی است که به شکوه و وقار دکوراسیون پذیرایی و غذاخوری خانه شما می افزاید. زمانی که از بوفه سبک کلاسیک و با تزیینات استفاده می کنید حتما سبک خانه خود را در نظر داشته باشید.

دکوراسیون خانه با تجملات بسیار که از وسایل قدیمی و با ارزشی تشکیل شده است، را می توانید به خوبی مدیریت کنید. مقداری از این وسایل که قابلیت قرارگیری و نمایش در ویترین دارند را به بوفه منتقل کنید. همچنین با توجه به اکسسوری و وسایل تزیینی خانه خود می توانید تصمیم بگیرید که درون بوفه و ویترین چه وسایلی قرار بگیرند.

اگر خانه شما به سبک کلاسیک و مقداری ساده تر دکور شده است، دو گزینه در پیش رو دارید:

  1. استفاده از ویترین به سبک کلاسیک و با بدنه کار شده: در این حالت بهتر است از ظروف و وسایل دکوری ساده و با رنگ های مشابه استفاده کنید.
  2. استفاده از ویترین به سبک مدرن و با بدنه ساده: در این حالت بهتر است از ظروف و وسایل دکوری قدیمی و با ارزش استفاده شود که حتی می توانند دارای رنگ های متنوعی باشند.

خرید بوفه و ویترین

نوع نمایش و جلوه زیبایی بوفه و ویترین

گاهی وقتی آنقدر بوفه و ویترین به خودی خود جلوه و زیبایی دارد ظروف داخل آن اصلا به چشم نمی آید.

در واقع در چنین مواردی از تعداد کمتری وسایل و ظروف در داخل آن استفاده کنید.

اگر نمایش مجسمه و ظروف تزیینی برای شما در الویت است به هنگام خرید ویترین ها از رنگ متفاوت استفاده کنید

که مجسمه شما به چشم بیاید.

ابعاد و محدوده منزلتان را در نظر داشته باشید

بوفه ها با قامت کوتاه تری در طراحی های امروزی ساخته میشود که مناسب خانه های کوچک است

و میتوان در بالای بوفه از یک تابلو زیبا استفاده کرد تا دکوراسیون پذیرایی شما تکمیل و جلوه زیباتری بگیرد.

اگر خانه شما فضای لازم برای یک بوفه بزرگ را ندارد از آن استفاده نکنید

زیرا علاوه بر اینکه جلوه زیبایی به ظروف نمی دهد بلکه مزاحم و جای زیادی را از منزلتان را به خودش اختصاص می دهد

راهنمای بوفه و ویترین

بعداز خرید یک مدل بوفه و ویترین شیک و مناسب باید در مورد محل قرار گیری آنها در خانه خود تصمیم گیری کنید. همانطور که در بالا گفتم، از آنجایی که بوفه ها جای زیادی از فضای اتاق را اشغال می کنند بهتر است آنها را فقط در مکان هایی قرار بدهید که اطراف آنها خلوت تر است. قرار دادن بوفه ها در مکان هایی که به فضای ذخیره سازی نیاز دارند ایده بسیار خوبی خواهد بود. در بعضی مواقع قرار دادن بوفه در آشپزخانه می تواند به زیبایی دکوراسیون این مکان دوچندان اضافه کند و  از طرفی دسترسی آسان تر به ظروف را ممکن می سازد.

اگر خیلی علاقه دارید از بوفه و ویترین در پذیرایی خود استفاده کنید و از طرفی با محدودیت فضا نیز مواجه بوده و به قول معروف خدا و خرما را با هم می خواهید، بهترین گزینه پیش رو خریداری بوفه های آینه دار و تمام شیشه ای است. مدل های شیشه ای جلوی دید را نمی گیرند و باعث پیوستگی جریان دکوراسیون شده و در عین اینکه فضا اشغال می کنند به هیچ عنوان انرا گرفته نشان نمی دهند. برخی مدل های آینه دار نیز برای بزرگ تر نشان دادن محیط مناسب هستند اما تاثیرگذاری و زیبایی مدل های شیشه ای در خانه های کوچک را ندارند.

بوفه و ویترین

مورد بعدی که در خرید مدل بوفه شیک حتما باید مد نظر داشته باشید هماهنگی سبک طراحی آن با دکوراسیون کلی خانه بخصوص در قسمت اتاق پذیرایی و غذاخوری است. البته بیشتر مواقع بوفه همراه با ست مبلمان خانه خریداری می شود و سبک ها عمدتا یکی است اما برای آنهایی که قصد خرید بوفه جدا را دارند این موضوع اهمیت می یابد. اگر مبلمان مدرن دارید، بوفه نیز باید مدرن باشد. بوفه های مدرن چهارگوش و مستطیلی هستند در صورتی که بوفه های کلاسیک گرد بوده و انحنا دارند. بوفه های کلاسیک چوبی دارای حاشیه های منبت کاری شده هستند اما بوفه های مدرن ساده و بدون نقش و نگار تولید می شوند.

مدل بوفه شیک حتما نباید بزرگ و چند طبقه و جاگیر باشد نمونه های کوچک بوفه و ویترین نیز تولید شده اند که برای بنمایش گذاشتن ظروف دکوری در خانه های کوچک بسیار مناسب هستند. این بوفه ها اغلب در نمونه های مدرن مسطتیلی طراحی شده و تقریبا تمام شیشه ای هستند. شلف های دیواری شیشه ای نیز که مستقیما به دیوار وصل شده و فاقد پایه هستند نیز می توانند بخوبی نقش یک بوفه شیک را ایفا کنند. هدف از بوفه بنمایش گذاشتن طراحی های زیبای ظروف در کنار سلیقه، نظم و شخصیت اعضای خانواده بخصوص خانوم خانه است که یک بوفه شیک همانند یک ویترین این کار را به بهترین شکل انجام می دهد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است