راهنمای خرید دوچرخه ثابت

همان طور که می دانید دوچرخه ثابت یک دستگاه هوازی فوق العاده است که در همه باشگاه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد؛ این دستگاه در منزل نیز قابل استفاده می باشد؛ در واقع از اولین دستگاه های هوازی است که وارد سالن های ورزشی شد و خیلی زود به داخل خانه ها نیز راه یافت؛ به وسیله آن می توان ورزش دوچرخه سواری را در محیط محدود منزل و باشگاه شبیه سازی کرد.

این دستگاه به لحاظ کاربرد، دارای انواع و اقسام متنوعی می باشد؛ نوع سیستم حرکتی، نوع تنظیم مقاومت و دشواری تمرین، نوع صندلی، برند، تحمل وزن، گارانتی و… آن ها با یکدیگر تفاوت دارد و هر فرد باید متناسب با ویژگی های بدنی خود و نیازهایش دوچرخه ثابت خود را انتخاب کند.

دوچرخه ثابت یا دوچرخه متحرک؟

در اکثر موارد استفاده از دوچرخه ثابت بیشتر توصیه می‌شود: مثلا افرادی که بیماری‌های خاص و تعادلی دارند. بیماری‌هایی مانند داشتن وزن بالا، مبتلایان به پوکی استخوان یا کسانی که دچار مشکلات بینایی یا تعادلی هستند بهتر است تا از دوچرخه ثابت استفاده کنند و اکثر این افراد بهتر است از دوچرخه متحرک استفاده نکنند. زیرا این خطر وجود دارد که این افراد ممکن است تعادل خود را از دست بدهند و دچار شکستگی و صدمه‌های جسمانی شوند. در حالی که دوچرخه ثابت از ثبات بیشتری برخوردار است و تعادل آنها را حفظ می‌کند.

راهنمای خرید دوچرخه ثابت

به این فکر کن که چگونه می خواهی از دوچرخه ثابت استفاده کنی

کمی فکر کردن در مورد چگونگی استفاده از دوچرخه ثابت شما را از خرید مطمئنتان خشنود خواهد کرد. مثلا به این توجه کنید کنید که دوچرخه ثابت را کجای خانه تان قرار می دهید و چه برنامه تناسب اندامی را می خواهید با آن انجام دهید. برنامه های فیتنس می توانند گزینه های مختلفی باشند؛ مثلا کسی برای لاغر شدن برنامه ریزی کرده است، ورزشکاری می خواهد دوران ریکاوری بعد مصدومیت را پشت سر بگذارد یا کسی به دنبال تقویت ماهیچه ای از بدن خود است.

چه وقت هایی ورزش کردن با دوچرخه ثابت را بیشتر دوست داری؟

کسانی که صبح ها ورزش می کنند بیشتر به تمرینات خود اهمیت می دهند و کمتر پیش می آید کم کاری کنند، اما یک برنامه تمرین خوب برنامه ای است که برای شما و خانواده تان کارآمد باشد. برای مثال افرادی هم وجود دارند که به ورزش کردن در عصر و شب عادت کرده اند.

آیا به تفریحات و سرگرمی های بیشتری نیاز داری؟

اگر دوست دارید در هنگام پدال زدن با دوچرخه ثابت به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید، به اسپیکر و ورودی های صدا فکر کنید. شاید به یک ست جدید اسپیکر نیاز داشته باشید. اگر در حین کار با دوچرخه ثابت دوست دارید تلوزیون نیز تماشا کنید، دستگاهی را انتخاب کنید که جلوی دید شما را نگیرد.

خرید دوچرخه ثابت

پدال ها

دوچرخه ای که قصد خرید آن را دارید، باید پدال زدن روانی داشته باشد تا زمانی که پدال زدن را متوقف می کنید دچار درد و آسیب دیگی نشوید.

نداشتن اثر منفی

دوچرخه ثابت معمولا بار موجود بر روی کمر و زانوها را می گیرد و شما می توانید تمرینات بی اثر و بی خطری را در خانه داشته باشید. این ویژگی برای کاربر می تواند تمرینات خوب و ایده آلی را به وجود آورد، مخصوصا اگر در دوران مصدومیت و ریکاوری باشید و در این فرصت می توانید به فرم ایدآلی از تناسب اندام خود برسید.

کاربردی آسان

کاربری های دوچرخه ثابت ها باهم متفاوت هستند و تعدادی از آنها صندلی های راحت تری دارند و دارای ارتفاعی مناسب هستند که شروع و پایان دادن به ورزش را آسان می کند. پس قبل از انتخاب دستگاه حتما به میزان راحتی و آرامشی که روی آن دارید توجه کنید.

انتقال حس طبیعی جاده

دوچرخه ثابت برای تداعی کردن حس و حال دوچرخه جاده طراحی و ساخته شده است. این دستگاه مناسب افراد و ورزشکارانی است که به صورت حرفه ای خواهان دنبال کردن دوچرخه سواری هستند و می توانند برای محک زدن توانایی خود از این دستگاه خانگی استفاده کنند.

بهبود وضعیت قلبی و عروقی

اگر علاقه مند به دوچرخه سواری هستید، باید شدت و سختی کار خود را افزایش دهید تا بتوانید موفقیت بیشتری کسب کنید.دوچرخه ثابت جزو دستگاه های هوازی خانگی است که افراد با هر سطح توانی می توانند از آن استفاده کرده و به اضافه شدن کارایی قلب و عضلات خود کمک زیادی کنند.

راهنمای دوچرخه ثابت

پدال های واکنش پذیر

در دوچرخه ثابت های امروزی پدال ها به گونه ای طراحی شده اند که دارای قفسه پدال یا بند رکاب هستند و در حین انجام دادن تمرینات بسیار عکس العمل پذیر تر هستند که وجود آنها به انجام دادن ورزشی راحت تر شما را کمک می کند.

داشتن صندلی راحت

صندلی در دوچرخه ثابت ها بسیار اهمیت دارد تا در زمان انجام دادن تمرینات کاربر دچار مشکلی نشود. بعضی از مدل های دوچرخه ثابت صندلی های بزرگتر و نرم تری دارند که شما با استفاده از آنها می توانید از دوچرخه سواری لذت ببرید و احساس ناراحتی نیز نکنید.

داشتن کنسول

هنگام خرید به داشتن یک کنسول که استفاده از آن راحت باشد، دقت کنید. این کنسول‌ها عموما دارای برنامه‌های تمرین با معنی هستند و برنامه تمرین شما را متحول می‌کنند.

ویژگی‌های سرگرم کننده

ویژگی‌هایی مانند اسپیکر و ورودی‌های صدا مسیر رسیدن به اندام مناسب را لذت بخش‌تر می‌کند.

دوچرخه ثابت

گارانتی و خدمات

یکی دیگر از مهمترین نکاتی که خریدار باید در زمان خرید دوچرخه به آن توجه کند، اعتبار و قدمت شرکتی است که قصد دارد از آن لوازم ورزشی خریداری کند، زیرا هرچقدر قدمت شرکت بالاتر باشد، خدمات و سرویس آن هم بالاتر خواهد بود. لازم به ذکر است که شرکت های قدرتمند علاوه بر واردات محصولات، واردات قطعات یدکی آنها را هم بر عهده می گیرند تا بتوانند به خوبی به مشتریان خود خدمات و سرویس ارائه دهند ولی شرکت های کوچکتر دیگر توان واردات قطعات یدکی را نداشته و فقط خود محصول را وارد می کنند

صفحه نمایشگر

برخی از دوچرخه های ثابت موجود در بازار مجهز به صفحه نمایشگر مانیتور بوده و صفحه نمایشگر مانیتور این امکان را به شما می دهد تا در زمان دوچرخه سواری بتوانید زمان، کالری،مسافت، سرعت و ضربان قلبتان را بر روی صفحه نمایشگر مانیتور مشاهده کنید

قابلیت جابجایی

در زمان گذشته به دلیل سنگین بودن وزن دستگاه افراد به تنهایی قادر به جابجا کردن دستگاه نبودند، رفته رفته تولید کنندگان به این فکر افتادند که چرخ هایی را در قسمت انتهایی دوچرخه تعبیه کنند تا مصرف کنندگان بتوانند به راحتی دوچرخه های سنگین وزن را هم جابجا کنند. خریداران هم در زمان خرید حتما باید این مورد را هم بررسی کنند

در هنگام استفاده کردن از دوچرخه ثابت نکات زیر را فراموش نکنید:

*در ابتدای انجام تمریناتان بدن خود را گرم کنید تا آمادگی لازم را پیدا کنید.

*کنترل ضربان قلب در هنگام انجام دادن ورزش، قضاوت در مورد سطح تناسب فیتنس را راحت تر می کند.

*استفاده از حوله ورزشی یا دستمال برای خشک کردن عرق بدن.

*لباس تمرینی مناسب که حرکت کردن در آن راحت باشد و استفاده از کفش مناسب برای دویدن و راه رفتن.

*مصرف آب که بدن در طول تمرین دچار کمبود آب نشود.

*گوش دادن به آهنگ های مورد علاقه خود در هنگام ورزش، باعث می شود بتوانید مدت زمان بیشتری ورزش کنید و تمرین شادتر و جذاب تری داشته باشید.

*گرم کردن قبل از انجام دادن ورزش را فراموش نکنید و کم کم تلاش خود را افزایش دهید تا احساس گرما در بدن خود کنید و عضلات شما آمادگی لازم برای انجام دادن ورزشی سنگین را پیدا کند.

*هدف گذاری قبل از انجام دادن ورزش را فراموش نکنید و با گذشت زمان به زمان فعالیت خود اضافه کنید. بعد از مدت زمانی وقتی قوی تر شدید و تناسب اندام بهتری پیدا کردید، ضربان قلب شما افزایش پیدا می کند و می توانید تمرینات سخت تر و طولانی تر را انجام دهید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است