راهنمای خرید رنگ مو

دوست دارید موهای‌تان را خودتان رنگ کنید اما نمی‌‌دانید چگونه باید رنگ مورد نظرتان را از میان انبوه نام‌ها و نشانه‌های مختلف ‌انتخاب کنید؛ یا اصلا در مورد ترکیب یا عملیات‌های مختلفی که با رنگ موها انجام می‌دهند، اطلاعی ندارید؛ نمی‌دانید که اگر جایی موهای‌تان تن قرمزی یا زردی نامطلوبی به خود گرفت باید چه کنید؛ اگر هم از آرایشگری راهنمایی بخواهید چنان از واژگان تخصصی استفاده می‌کند که گیج می‌شوید و اصلا متوجه صحبت‌های او نمی‌شوید؛ اما ما می‌خواهیم شما را با این اصول اولیه آشنا کنیم؛ اصولی که می‌تواند نقطه آغاز کار شما با دنیای رنگ موها باشد.

هیچ می دانستید ظاهر هر شخص را با توجه به رنگ مو، پوست و چشمانش می توان به یک فصل تشبیه کرد؟ هر یک از فصل ها درست همانند انسان ها خصایصی منحصر به فرد در ظاهرشان دارند که آن را از دیگری متمایز می کند. با این تفاسیر شما به کدام یک از فصل های سال نزدیک ترید؟ پاسخ به این سوال بستگی به قومیت، نژاد و خصوصیات چهره شما دارد. شناخت خصوصیات ظاهری و دانستن اینکه کدام رنگ مو مناسب شماست می تواند بسیار مفید باشد. زیرا هیچ کس نمی خواهد با یک انتخاب نامناسب، پیر و شلخته و رنگ پریده به نظر برسد. شما رنگ کردن مو را به خاطر هر چه زیباتر شدن انجام می دهید. راهنمای رنگ مو زیر به شما کمک می کند تا چهره تان را بهتر بشناسید و رنگ ها را بیشتر درک کنید. دانستن آن هم زیبایی تان را دو چندان می کند و هم ظاهری امروزی و شیک به دنبال دارد.

 

مناسب ترین رنگ مو برای پاییز

رنگ روی کاتالوگ چقدر واقعی است؟

توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رنگ مو پایه موی خود فرد نیز بسیار مهم است. رنگ‌هایی که روی کاتالوگ‌ها می‌بینید همه روی موهای دکلره شده امتحان شده است حتی مشکی پر کلاغی. بنابراین یک فرد ایرانی با پایه رنگ تیره هرگز توقع نداشته باشد که رنگ انتخابی روی موهایش دقیقا همان سایه را ایجاد کند. اگر دقیقا همان رنگ و سایه را می‌خواهید موها نیاز به دکلره یا رنگ مو آن هم در چند مرحله دارد.

موهای اروپایی‌ها به علت اینکه پایه روشن دارند تقریبا از پایه پنج به بالا رنگ مو همان سایه را ایجاد می‌کند. اگر دقت کرده باشید در خانم‌هایی که موهای سفید بیشتری دارند رفله رنگ انتخابی بسیار نزدیک‌تر به رنگ کاتالوگ مو خواهد بود نسبت به خانمی که رنگ موی مشکی یا قهوه‌ای سیر دارد.

پایه‌های  رنگ مو  را  بهتر بشناسید

رنگ‌ها در 10 پایه هستند؛ پایه رنگ را عمق رنگ نیز می‌گویند و تن سایه‌ای است که روی مو می‌افتد؛ در واقع همان روشنی و تیرگی رنگ است که به ترتیب عبارتند از:

1- مشکی،تیره‌ترین رنگ

2- قهوه‌ای تیره

3- قهوه‌ای متوسط

4- قهوه‌ای روشن

5- قهوه‌ای خیلی روشن

6- بلوند تیره

7- بلوند متوسط

8- بلوند روشن

9- بلوند خیلی روشن

10- بلوند خیلی خیلی روشن یا پلاتینه

مثلا N6 و A6 هر دو یک پایه هستند ولی تن N6 بلوند تیره و تن A6 بلوند تیره خاکستری است.یادتان باشد عددهایی که در کنار رنگ نوشته ‌می‌شود به این صورت خوانده می‌شود که اسم شماره رنگ؛ سمت راست ممیزاست و درجه یا همان پایه رنگ؛ سمت چپ ممیز.

خرید رنگ مو
??????

از کدام اکسیدان استفاده کنیم؟

اکسیدان‌ها چه تفاوتی با هم دارند؟

اکسیدان که به عنوان تسریع‌کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به‌کار می‌رود، باتوجه به نتایج مورد دلخواه شما و همچنین با تمایلات سازندگان رنگ‌ها تعیین می‌شود.

اکسیدان1 (6٪):  رنگ را فقط به طور جزئی باز می‌کند و برای پایه مو از یک تا 4 است

اکسیدان 2 (9٪):  قدرت بازکنندگی و روشن‌کنندگی بالا روی موهای سفید را دارد و برای پایه مو از 5 تا 10است

اکسیدان 3 (12٪):  قدرت روشن‌کنندگی بالا با کمترین میزان رنگ را دارد و مخصوص دکلره است ولی در رنگ‌های بالا یعنی پایه 9 و 10 هم می‌توانیم استفاده کنیم(البته در رنگ مو چندان استفاده‌ای ندارد).

به چه رنگ مویی می‌گویند مرغوب؟

یک رنگ موی مرغوب باید 6 ویژگی داشته باشد؛ ایجاد شفافیت و درخشندگی، قابلیت پوشانندگی کامل، خواص پایداری بیشتر، سازگاری با پوست، ایجاد رنگ طبیعی و نرمی در مو. در مقابل، رنگ موی نامرغوب معمولا باعث کدورت مو می‌شود؛ آن را خشک می‌کند و تمام سطح مو را نمی‌پوشاند.

چه رنگی بیشتر به شما می‌آید؟

افراد از لحاظ رنگ پوست و ظاهر به 2 دسته گرم و سرد تقسیم می‌شوند. رنگ موی انتخابی باید ضدرنگ پوست باشد تا آن را خنثی و چهره را جذاب‌تر کند. به‌طور کلی، افراد لاغر را جزو دسته سرد و اشخاص چاق را جزو دسته گرم طبقه‌بندی می‌کنند. افرادی که پوست‌های تیره دارند جزو دسته سرد و افرادی که پوست روشن، سفید و سرخ دارند جزو دسته گرم هستند. برای افرادی که جزو دسته سرد هستند رنگ‌های شرابی، مسی، شاه‌بلوطی، طلایی، فندقی، بادامی و آجری مناسب است و برای افرادی که جزو دسته گرم هستند، بلوند خاکستری، زیتونی، صدفی، قهوه‌ای مات یا بلوند دودی پیشنهاد می‌شود.

راهنمای رنگ مو

واریاسیون به چه کار می‌آید

واریاسیون ها رنگ موی خالص و قوی هستند که یا باید با رنگ مو یا با رنگ ساژ‌های روی موی دکلره شده ، مخلوط شوند تا تن رنگ را تغییر دهند. واریاسیون‌ها برای زیباتر شدن تغییر رنگ موی فعلی استفاده می‌شوند.

به چند نکته در باره خصوصیات واریاسیون‌ها توجه کنید:

۱ – واریاسیون سبز ، رنگ قرمز را خنثی می‌کند و بالعکس. پس هیچ​گاه واریاسیون سبز با رنگ قرمز یا بالعکس ترکیب نمی‌شوند.

۲ – واریاسیون زرد برای اینکه به مو ، تن طلایی بدهد با همه رنگ‌ها و رنگ‌ساژها ترکیب می‌شود.

۳ – واریاسیون نقره‌ای ، ضد زردی است و زردی مو را از بین برده و موها را براق می‌کند.

۴ – واریاسیون آبی ضد نارنجی بوده و رنگ نارنجی را خنثی می‌کند.

قانون ترکیب واریاسیون‌ها

۱ – ۹۹/۰ یا E12 ، واریاسیون‌های بنفش هستند که با رنگ مو‌های A و C و رنگ‌های قرمز مخلوط می‌شوند.

۲ – ۱۰/۰ یا E14، واریاسیون‌های آبی هستند که با رنگ مو‌های گروه N مخلوط می‌شوند.

۳ – ۸۸/۰ یا E15، واریاسیون‌های قرمز هستند که با تمام رنگ موها مخلوط می‌شوند. فقط با گروه‌های M ، C , A ترکیب نمی‌شوند.

4 – ۳۳/۰ یا E17 ، واریاسیون‌های سبز هستند که با سری رنگ مو‌های A، C و M ترکیب می‌شوند.

رنگ مو

قرمزی موها را چطور بگیرید؟

گاهی پیش می‌آید بعد از رنگ کردن مو با هاله قرمزی که در رنگ وجود دارد مشکل دارید و می‌خواهید این قرمزی را به طریقی از بین ببرید؛ در این حالت باید موها را رنگساژ کنید، رنگساژ یعنی رنگ ضعیفی که با آب رقیق شده‌است. باید یک پایه رنگ نرمال(بین 5 تا 7) یا دودی یا زیتونی را انتخاب کنید بعد آن را با آب و اکسیدان مخلوط کنید تا رنگ حالت ماست رقیقی را پیدا کند، پس آن را به موها بزنید و حدود 10 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد موها را بشویید.

رنگ های طبیعی

مهم ترین عامل در انتخاب رنگ مو، انتخاب رنگمایه ای است که با رنگ موی طبیعی هماهنگی داشته باشد. این بدین معنا نیست که نمی توانید رنگ مو را کاملا تغییر دهید بلکه باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ موی تان هماهنگ باشد.

نکته های مهم

*رنگ موی طبیعی که در گروه رنگ های گرم قرار می گیرد، شامل رنگ های قهوه ای تیره با های لایت های قرمز یا طلایی، قرمز توت فرنگی، بلوند و خاکستری است که ته رنگ زرد دارد.

*رنگ موی طبیعی که در گروه سرد قرار می گیرد شامل آبی – سیاه، قهوه ای به رنگ قهوه، قهوه ای، خاکستری متوسط، بلوند پلاتینی و خاکستری با رنگمایه نمکی یا فلفی رنگ است.

*رنگ هایی که در گروه خنثی قرار می گیرند، قهوه ای کاراملی، بلوندهای ملایم و رنگ های خاکستری گل آلود هستند.

*اگر می خواهید رنگ موهایتان طبیعی تر جلوه کند رنگی را انتخاب کنید که بین دو رنگ طبیعی باشد

کالیته رنگ مو

نکته کلی

*سعی کنید موی تان را طبیعی و نامحسوس رنگ کنید. برای جلوه دادن به رنگ مو از های لایت ها استفاده کنید، بدون شک 10 سال جوان تر به نظر خواهید رسید.

رنگ پوستتان گرم است یا سرد

به بازوهای خود نگاه کنید به خصوص رگ های بازوها. آیا رگ بازویتان بیشتر آبی است یا سبز؟ اگر سبز به نظر می رسند، احتمالا رنگ پوستتان گرم است. آبی نشان دهنده این است که پوست شما بیشتر رنگمایه سرد دارد.

به موهای خاکستری خود نگاه کنید. تشخیص خاکستری ماسه ای و فلفی از خاکستری زرد رنگ، ساده است. خاکستری ماسه ای و فلفلی رنگمایه پوست سرد را نشان می دهد درحالی که خاکستری زردرنگ نشانه رنگ پوست گرما ست.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است