راهنمای خرید رژگونه

ماده انتقال دهنده رنگ در رژگونه های پودری، پودر تالک است و در انواع کرمی و مایع، سیلیکون و مواد جاذب رطوبت وجود دارد. رنگ و نگهدارنده از دیگر مواد فرمول رژگونه هستند…

بد نیست بدانید رنگ رژگونه از دو نوع تشکیل شده؛ یکی رنگ طبیعی پوست را می پوشاند و دیگری رنگ دلخواه را به پوست می دهد. برخی رژگونه ها هم مواد جاذب روغن، متراکم کننده و پخش کننده دارند. این روزها شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی انواع رنگ ها و فرمول های رژگونه را با آگهی های تجاری جذاب و زیبا به مصرف کنندگان معرفی می کنند. اگر مصرف کننده اطلاعات کافی در مورد این مواد نداشته باشد، به پیام های تبلیغاتی بسنده می کند بی آنکه دقیقا بداند کدام محصول برایش مناسب است. در این مطلب نکته های مهمی را که بهتر است درباره انتخاب رنگ یا فرمول رژگونه بدانید، برشمرده ایم.

پرکاربردترین رژگونه، نوع پودری آن است که از تالک، مواد رنگی، مواد جاذب چربی و متراکم کننده تشکیل شده است. مزیت این نوع رژگونه حالت طبیعی، محوشدن آسان و جذب بهتر چربی پوست است اما عیبی هم دارد؛ اینکه چندان روی پوست نمی ماند و با جذب چربی از پوست، تغییر رنگ می دهد. این نوع رژگونه برای خانم هایی که آرایش ملایم را می پسندند و پوستی معمولی نه خیلی خشک، نه خیلی چرب – دارند، مناسب است. رژگونه مایع هم تحت عناوین کرم، ژل یا رنگ به فروش می رسد که همه شبیه اند و فقط حامل رنگ آنها تفاوت دارد؛ یعنی کرم ها حامل سیلیکونی و ژل ها یا رنگ ها حامل آبی دارند. رژگونه ای کرمی معمولا در یک ظرف و انواع ژلی در تیوب یا شیشه به فروش می رسند. رژگونه های مایع دوام خوبی دارند اما رنگشان طبیعی نیست و روی پوست خوب محو نمی شوند.

راهنمای خرید رژگونه

کدام رنگ، کدام رژگونه؟

رژگونه هایی که در خانواده هلویی و مرجانی قرار دارند بیشتر برای ته رنگ های گرم مناسب اند، در حالی که صورتی خالص و رنگ های قرمز روی پوست های با ته رنگ سرد بیشتر خود را نشان می دهند.

انواع رژ گونه ها

رژگونه ها به شکل موس، رنگیزه ای، پودری، کرمی و چسبان وجود دارند. اگر پوست تان معمولی یا خشک است، رژگونه هایی به فرم موس و کرمی برای آن عالی خواهد بود و در کل باعث می شود پوست حالت زنده و درخشان پیدا کند. این نوع رژگونه ها به خوبی ترکیب شده و در تمام روز ماندگاری خود را حفظ می کنند. اگر پوست تان حالت چرب دارد، رژگونه پودری باعث کاهش درخشندگی آن می شود و با کرم پودرتان به خوبی ترکیب می شود. اگر می خواهید آرایش مختصری روی صورت تان داشته باشید، می توانید بی آنکه کرم پودرتان از بین برود رژگونه را پاک کنید.

رژگونه مناسب فصل

زمانی که رنگ پوست تان را تشخیص دادید، می توانید متناسب با فصل، رنگ رژگونه مورد نظرتان را انتخاب کنید. تابستان فرصتی عالی برای امتحان کردن رنگ های روشن تر است. فرقی نمی کند که از رنگ های زنده و درخشان استفاده کنید یا رنگ های خنثی و نرم یا حتی رنگ های کمرنگ، بهتر است رنگ رژگونه شما بهترین همخوانی را با لباس تان داشته باشد.

رژگونه های بهاره و تابستانه

رژگونه کرمی صدفی:این رنگ خنثی با هر نوع لباس در رنگ های مختلف همخوانی دارد، اما بهتر است آن را با رنگ های پررنگ امتحان کنید.

رژگونه مومی صورتی:اگر لباس تان به رنگ کمرنگ است یا خنثی، بهتر است برای صورت تان از رژگونه صورتی استفاده کنید چراکه با پوست تان بیشتر همخوانی خواهد داشت.

رژگونه چسبی مرجانی:اگر لباس سفید، کتان راه راه یا حتی مدل گلدار پوشیده اید، استفاده از رژگونه های مرجانی روی صورت بهترین گزینه برای حفظ درخشندگی آن بدون بر هم خوردن ست لباس های تان خواهد بود.

راهنمای رژگونه

رژگونه پودری به رنگ قاصدکی:پودرهای روشن کننده با هر رنگی همخوانی دارند؛ چراکه آنها رنگ های افزودنی ملایم و خفیفی هستند که به صورت تان اضافه می شوند. مهم نیست که رنگ یا ته رنگ پوست تان چیست، پودرهای روشن تر باعث از بین رفتن سایه های صورت شده و سایه های ظریف تر و ملایم تری روی صورت به جا می گذارد.

رژگونه با مایه های صورتی یا ساتن هلویی:رنگ های صورتی روشن تر برای تکمیل لباس هایی با رنگ شربتی، صورتی پررنگ و حتی رنگ های خنثی ساده بسیار مناسب اند. استفاده از این رنگ ها، ساده ترین روش برای روشن تر کردن صورت است.

متناسب با نوع پوست
خانم هایی که پوست خشک دارند، باید از انواع کرمی رژگونه استفاده کنند تا رطوبت و آبرسانی به پوستشان حفظ شود اما اگر پوست چرب باشد، باید انواع پودری رژگونه را انتخاب کرد که حامل رنگ آبی دارد تا رژگونه از روی صورت روان نشود. اگر انواع پوست را خشک، معمولی و چرب در نظر بگیریم، برای پوست های معمولی تا چرب هم انواع پودری مناسب ترند چون دوام آنها بر پوست افزایش می یابد.

قلم موی مناسب رژگونه چیست؟
اگر رژگونه تان پودری و روشن است، یک قلموی بادبزنی بخرید چون پودر را خوب پخش و ظاهری یکنواخت ایجاد می کند. برای زدن رژگونه های تیره می توانید از فرچه های پرمو (حالت استوانه ای) استفاده کنید و به هیچ وجه از فرچه های خیلی بزرگ استفاده نکنید زیرا در هر بار زدن آن به پوست، مقدار زیادی پودر پررنگ به پوست زده می شود. برای زدن انواع کرمی یا ژلی هم باید از انگشتانتان استفاده کنید.

محل زدن رژگونه
جلوی آینه بخندید تا روی چهره تان یک سیب ایجاد شود. اگر صورتی گرد دارید، برای کشیده نشان دادن آن می توانید روی برآمادگی سیب صورتتان رژگونه بزنید سپس از روی استخوان گونه به سمت شقیقه ها رنگ را محو کنید. برای پر کردن صورت لاغر، باید رژگونه را با حرکت های دورانی روی گونه هایتان بزنید و به سمت استخوان گونه محو کنید و صاف به سمت گوش ها بروید. برای کوتاه نشان دادن صورت های خیلی کشیده باید فرچه را از خط سیب به سمت شقیقه بکشید و بعد کمی رژگونه روی پلک ها و چانه بزنید. برای گرد کردن صورت چهار گوش هم کافی است رژگونه ای با رنگ ملایم بر سیب صورت و گودی گونه بزنید و برای برجسته کردن گونه ها با رژگونه ای ۲ درجه تیره تر از پوست، دور استخوان گونه تان را تیره کنید تا استخوان آن برجسته به نظر برسد.

رژ گونه

راهنمای انتخاب رنگ مناسب رژگونه :

پوست روشن

افرادی با پوست های زیبا و روشن، نباید زیاد از رنگ های شاداب و پر نشاط فاصله گیرند. یک صورتی ملایم، هلویی یا مرجانی روشن، پوست شما را شفاف تر نشان خواهد داد. کارشناسان می گویند “از یک بافت کرمی و مرطوب استفاده کنید که رژگونه تان بیش از حد به چشم نزند و ظاهری طبیعی به شما ببخشد. بافت کرمی مرطوب باعث می شود تا رژگونه به طبیعی ترین شکل ممکن جذب پوست شود”

کلید اصلی استفاده از رژگونه، کمرنگ بودن آن است. با استفاده از انگشت یا براش آرایشی ، کمی از آن را روی گونه خود بمالید. استفاده ی بیش از حد از محصول و اشباع رنگ ما را بیشتر به یاد شخصیت های ترسناک فیلم ها  می اندازد. پس در نتیجه از استفاده ی بیش از حد رژگونه اجتناب کنید و با انتخاب رنگ و میزان مناسب، زیبایی طبیعی داشته باشید.”

پوست متوسط

رنگ مناسب رژگونه برای افرادی با پوست متوسط، درست مانند پوست های روشن، صورتی کم رنگ و هلویی بهترین گزینه است. ممکن است بخواهید با استفاده ی چند لایه از رژگونه پودری خود، به رنگی با طراوت دلخواه تان دست پیدا کنید. صورتی تیره یا حتی برخی از سایه های ارغوانی نیز مرز مشخصی بر روی پوست شما بر جا می گذارند؛ بخصوص اگر سرتاسر گونه تان را با آن بپوشانید. برای پیدا کردن بهترین قسمت برای زدن رژ گونه، لبخند بزنید و قسمتی از گونه را که بالا آمده است تا نزدیکی کانسیلر چشم تان را با کمی رژ گونه سایه بزنید. همچنین اگر شما سبزه تر هستید توجه داشته باشیدکه از رنگ های آلبالویی فاصله بگیرید؛ زیرا این رنگ، چهره ی شما را پف آلود نشان خواهد داد.

رژ

پوست تیره

برای کسانی که رنگ پوست تیره ای دارند، سایه های قرمز پررنگ، نارنجی و قهوه ای می تواند رنگ مناسبی باشد. در واقع راز کار در این است که رنگی را انتخاب کنید که در بسته بندی براق به نظر می رسد. این رنگ ها علی رغم رنگ ملایم شان باعث می شنود شما درخشان به نظر برسید. اگر پوست شما متمایل به رنگ های گرم است، رنگ های ارغوانی تیره و براق را امتحان کنید و اگر پوست شما به سردی می رود یک نارنجی یا آجری سرزنده را انتخاب کنید.

فرچه ی رژگونه را به صورت مدور بر روی گونه بکشید و سپس برای داشتن یک رنگ فانتزی زیبا آن را به سمت زاویه ی بالای گوش ببرید. با استفاده از یکی از این سایه های سرزنده بر روی گونه های تان، بازی با رنگ زیبایی بر روی صورت خود خواهید داشت.

برای دوام بیشتر
برای دوام بیشتر رژگونه، باید ابتدا یک رژگونه کرمی سپس کمی پودر مات و در نهایت رژگونه پودری مورد نظرتان را روی گونه بزنید.

رژگونه و خطر ایجاد جوش
خانم ها باید رژگونه هایی با تاریخ مصرف و برچسب وزارت بهداشت بخرند و مراقب باشند این ماده آرایشی آلوده نشود. در ضمن برخی از این محصولات حاوی تار( نوعی مشتق نفتی) هستند که باعث ایجاد جوش می شود بنابراین نباید از آنها استفاده شود.

رژگونه و خطر ایجاد لک
تمام خانم ها، حتی آنهایی که تحت درمان لک هستند یا از کرم های لایه بردار یا روشن کننده استفاده می کنند نیز باید بدانند که با تیره تر کردن رنگ پایه پوست با رژگونه، جذب نور را بالا می برند و احتمال تشکیل لک در صورتشان بیشتر می شود.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است