راهنمای خرید ریش تراش

اصلاح و مرتب کردن موهای صورت کار همیشگی آقایان است که باید بخشی از وقت خود را صرف آن کنند. از قرن‌ها پیش از ابزارهای تیزی مانند تیغ برای اصلاح صورت استفاده می‌شده است. کیفیت تیغ‌های اصلاح صورت هم با گذشت زمان تغییر کرده و با معرفی تکنولوژی‌های جدید، همواره شاهد معرفی انواع جدیدتری از تیغ اصلاح هستیم. شاید تیغ اصلاح قدیمی‌ترین و حتی پرطرفدارترین وسیله‌ی اصلاح صورت باشد اما نمی‌توان گفت بهترین وسیله است. تیغ اصلاح هرچقدر هم که با کیفیت باشد می‌تواند به پوست آسیب برساند. شاید در راستای همین مشکل بوده است که ماشین‌های اصلاح اختراع شدند. ماشین‌های اصلاح صورت به دو دسته‌ی تریمر و ریش تراش تقسیم‌بندی می‌شوند. تریمرها قابلیت اصلاح از ته را ندارند اما ریش‌تراش‌ها که به آن‌ها «شیور» (Shaver) هم می‌گویند برای اصلاح از ته طراحی شده‌اند.

اولین ریش‌تراش برقی در سال ۱۹۳۰ توسط Jacob Schick طراحی و ساخته شد. مزیت ماشین اصلاح نسبت به تیغ این بود که احتیاجی به کف ریش‌تراشی نداشت و بنابراین برای اولین بار قابلیت اصلاح صورت در حالت خشک امکان‌پذیر شده بود. ماشین‌های اصلاح صورت به‌عنوان جایگزینی برای تیغ معرفی شدند، اما سال‌ها طول کشید تا مردم به استفاده از ریش‌تراش برقی روی بیاورند. رمینگتون و فیلیپس اولین تولیدکنندگان ماشین‌های اصلاح برقی بودند. فیلیپس با طراحی اولین ریش‌تراش چرخشی، از همان ابتدا ابداعی بزرگ برای اصلاح موهای صورت از ته داشت و تا امروز این نوع طراحی با موفقیت ادامه داشته است. در طول سال‌ها، مکانیزم برش مو توسط تیغه‌های ریش‌تراش تغییرات بزرگی داشته است. به‌طورکلی ریش‌تراش‌ها دارای یکی از دو نوع تیغه‌ی چرخشی و فویلی هستند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

راهنمای خرید ریش تراش

ماشین  ریش تراش دوار

ماشین‌های ریش تراش با مکانیزم تیغه‌های دوار با برخورداری از تیغه‌هایی دایره‌ای شکل و انعطاف‌پذیر، تجربه اصلاحی تمیز و عالی را برای شما رقم می‌زنند. این نوع از ریش تراش‌ها را می‌توان به راحتی روی پوست حرکت داد.

همچنین این مدل، به کاربر این امکان را می دهد که در تمامی جهت‌‌ها صورت خود را اصلاح کند. موتور این نوع از ریش تراش صدای کمتری نسبت به مدل‌های فویلی دارد که با سهولت به اصلاح موهای بلند می‌پردازد. ماشین‌های دوار به وسیله‌ تیغه‌ی خود موها را بلند کرده و آن را می‌تراشند. این ماشین‌ها برای کسانی که مایل به اصلاح هر روزه‌ی صورت خود نیستند یا برای کسانی که دارای موهایی با ضخامت زیاد هستند مناسب است.

چرخشی یا فویلی

تیغه‌ی ریش‌ تراش را می‌توان مهم‌ترین بخش آن دانست. همان‌طور که گفته شد ماشین‌های اصلاح از لحاظ تیغه به دو نوع چرخشی و نوسانی (فویلی) تقسیم‌بندی شده‌اند. هرکدام از این دو نوع ریش‌تراش طرفداران مخصوص به خود را دارند و نمی‌توان به‌صراحت گفت که کدام نوع بهتر است. معتبرترین شرکت تولیدکننده‌ی ریش‌تراش‌های چرخشی فیلیپس است. در این زمینه فیلیپس در کنار خود رقیب قدرتمندی نمی‌بیند و از میان شرکت‌های معتبر تنها رمینگتون را می‌توان نام برد. اما تولیدکنندگان ریش‌تراش‌های فویلی متنوع‌تر بوده و معروف‌ترین آن‌ها پاناسونیک و براون هستند. سر ریش‌تراش از یک یا چند تیغه به همراه پوششی فلزی روی تیغه‌ها تشکیل‌شده است. ریش‌تراش‌های چرخشی عموماً سه تیغه هستند و ریش‌تراش‌های فویلی از یک تا پنج تیغه دارند.

خرید ریش تراش

هرکدام از شرکت‌های تولیدکننده‌ی ریش‌تراش مدعی هستند که از تکنولوژی مخصوص خود در طراحی تیغه استفاده می‌کنند. تیغه‌های ریش‌تراش‌های چرخشی فیلیپس دو لبه هستند که یک تیغه مو را بلند کرده و دیگری آن را قطع می‌کند. تیغه‌های V شکل آخرین نوآوری فیلیپس در زمینه‌ی طراحی تیغه است. در جدیدترین ریش‌تراش‌های پاناسونیک هم از تیغه‌های تیز شده با فناوری نانو و زاویه‌ی برش بهینه‌ی ۳۰ درجه استفاده شده است.

پوشش فلزی روی تیغه‌ها هم اهمیت زیادی دارد. این پوشش باید به‌گونه‌ای باشد که موهای خیلی کوتاه یا بلند و حتی موهای خوابیده‌ی زیر گردن را به سمت تیغه‌ها هدایت کند. فلز فویلی ریش‌تراش‌های براون دارای سوراخ‌های لانه‌زنبوری است که موهای صورت را در هر جهتی که باشند، گیر می‌اندازد. پاناسونیک در مدل‌های بالا رده‌ی خود از رول‌های لغزان روی سری ریش‌تراش استفاده می‌کند تا پوست دچار التهاب نشود. فیلیپس نیز پوشش روی تیغه‌های سری ۷۰۰۰ خود را توسط ذرات ریزی پوشش داده تا برای پوست‌های حساس مناسب‌تر باشد.

سطح صورت صاف نیست و دارای انحناهایی در قسمت‌های مختلف مثل چانه و گردن است. هنگام حرکت سر ریش‌تراش روی صورت باید همه‌ی قسمت‌های تیغه روی صورت قرار داشته باشد تا کار اصلاح سریع‌تر انجام شود. برای این منظور تیغه‌ها باید شناور باشند و در جای خود حرکت بکنند. شرکت‌های تولیدکننده ریش‌تراش، مانور زیادی روی قابلیت‌های حرکتی سر ریش‌تراش‌های خود می‌دهند. قابلیت حرکت سر ریش‌ تراش تأثیر زیادی روی سرعت و راحتی اصلاح صورت دارد. هرچقدر آزادی حرکت سری بیشتر باشد قیمت ریش‌تراش هم بالاتر می‌رود. در ماشین‌های ریش‌تراش میان رده تنها تیغه‌ها حرکت می‌کنند اما در تولیدات بالارده‌ی شرکت‌ها علاوه بر تیغه‌ها، سر ریش‌تراش هم از گردن قابلیت حرکت دارد. بعضی از شرکت‌ها مانند براون نیز برای سر ریش‌تراش‌های خود موتور لرزشی تعبیه کرده‌اند تا با سرعت بیشتری کار اصلاح انجام شود.

راهنمای ریش تراش

راحتی آرگونومیک

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های یک ریش تراش خوب، قابلیت آرگونومیک و طراحی مناسب آن است. شاید فردی لازم باشد تا یک ساعت هم با یک ریش تراش و صورت خود تنها باشد؛ خوب این طراحی ویژه کمک می‌کند تا دستان کاربر خسته نشود.

در واقع طراحی خوب در کنار وزن مناسب کمک می‌کند تا حمل و استفاده بسیار راحت باشد.

ریش‌ تراش‌های برقی قابل شارژ

ریش‌تراش‌های برقی قابل شارژ را می‌توان هم زمانی که متصل به برق هستند و هم بصورت بی‌سیم استفاده کرد. بهترین نکته در رابطه با آنها است که اگر شما قبل از استفاده فراموش کنید که شارژشان کنید باز هم می‌توانید از آنها بصورت متصل به برق هم استفاده نمایید.

ریش‌ تراش‌های بی‌سیم

بسیاری از ریش تراش ها، بخصوص نمونه‌هایی که می‌توان بصورت خشک و خیس استفاده کرد، قابل شارژ هستند و می‌توان بصورت بی‌سیم هم از آنها استفاده نمود. این نوع به شما امکان می‌دهد که در حین اصلاح حرکت کنید ولی نمی‌توان وقتی در حال شارژ هستند از آنها استفاده کرد. ریش‌تراش‌هایی که می توان در رطوبت هم از آنها استفاده کرد معمولا بی‌سیم هستند.

ریش‌ تراش‌های متصل به برق

این ریش‌تراش‌ها قابل شارژ نیستند و لازم است برای کار کردن آنها را به برق متصل کرد. این روزها این مدل از ریش‌تراش‌ها به عنوان مدل‌ها و گزینه‌های قدیمی و اولین مدل‌ها و نمونه‌هایی که به بازار وارد شده اند شناخته می‌شوند.

بعضی از ریش‌تراش‌ها فقط حالت خط انداختن به ریش را دارند به این معنی کهلازم نیست از ابزارهای دیگری برای تکمیل نظافت استفاده کنید. شما ممکن است مجبور باشید هزینه بیشتری را برای خرید ریش‌تراش پرداخت کنید ولی همین ریش‌تراش باعث صرفه جویی در زمان خواهد شد، چون دیگر مجبور نخواهید بود که رو ند را متوقف کرده و منتظر بمانید تا از یک ابزار جداگانه‌ای برای تکمیل کار استفاده کنید تا کار روزانه خود را به پایان برسانید.

ریش تراش

خشک یا مرطوب

اولین ریش‌ تراش‌ ها برای اصلاح صورت در حالت خشک طراحی شده بودند؛ اما امروزه ماشین‌های اصلاحی وجود دارند که در برابر نفوذ آب مقاوم بوده و می‌توان از آن‌ها در حالت خشک و مرطوب استفاده کرد. توجه داشته باشید مقاومت در برابر نفوذ آب درجه‌بندی دارد و باید به توصیه‌های شرکت سازنده در این زمینه توجه کرد. کمترین میزان مقاومت مربوط به ریش‌تراش‌هایی است که می‌توان سرشان را زیر شیر آب گرفت و شست. البته اکثراً سر ریش‌تراش قابل جدا شدن است و در این‌گونه موارد بهتر است سری را از ریش‌تراش جدا کرده و شست. تعدادی از ماشین‌های اصلاح هم هستند که می‌توان آن‌ها را زیر شیر آب شست اما نباید کاملاً در آب فرو برده شوند یا در حالت خیس استفاده شوند. ماشین‌های خشک و مرطوب هم که از اسمشان معلوم است برای چه منظوری ساخته شده‌اند. این ماشین‌ها هم مقاومت بالایی در برابر نفوذ آب دارند اما بهتر است زیر دوش استفاده نشوند. بیشترین مقاومت در برابر آب را ریش‌تراش‌هایی دارند که شرکت سازنده آن‌ها را کاملاً ضد آب معرفی می‌کند و می‌توان با خیال راحت در حمام و حتی زیر دوش از آن‌ها استفاده کرد.

توجه داشته باشید که استفاده از ماشین اصلاح خیس در حالت متصل به شارژر خطرناک است. به همین دلیل شرکت‌های معتبر تولیدکننده‌ی ماشین‌های اصلاح روی تولیدات ضد آب خود مداری قرار می‌دهند که در حالت متصل به برق کار نکند و ایمنی کاربر حفظ شود.

 

نمایش میزان شارژ

ریش تراش شارژی

بعضی از ریش تراش های پیشرفته برقی هم صفحه نمایش شمارش معکوس دیجیتالی دارند، که نشان می‌دهد چند دقیقه از زمان شارژ ریش‌تراش قبل از شارژ دوباره آن باقی مانده است. ریش‌تراش‌هایی هم هستند که دارای چراغ‌های مشخص کننده سبز و قرمزی هستند که نشان می‌دهند که چه زمانی ریش‌تراش شما شارژ شده است، و شارژ کامل و زمان باقی مانده شارژ و اینکه چه هنگام باتری نیاز به شارژ دارد را نشان می دهند.

شارژ سریع

بسیاری از ریش‌ تراش‌ های بی سیم ویژگی شارژ سریع را دارند، به همین جهت می‌توانیدقبل از رفتن به حمام آنها را به برق بزنید تا بعد از این که دوش و استحمام شما تمام شد بتوانید برای اصلاح از آنها استفاده نمایید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است