راهنمای خرید ساندبار

با گذشت زمان تلویزیون ها بسیار پیشرفت کردند ، بعضی مدلها نازک شدند ، بعضی مدلهای دیگر خمیده شدند « تلویزیون های منحنی » . کیفیتها در حد اولترا اچ دی و 4k بالا رفته اند . پنلها از Lcd به Oled تغییر کردند . اما این وسط صدای تلویزیونها به دلیل استفاده از بلندگوهای کوچک آنچنان که باید گوش نواز نیست . و کیفیت صدا در تلویزیون ها چنگی به دل نمی زند . می دانید که هر چه تلویزیون ها باریک تر باشند ، امکان استفاده از اسپیکرهای بزرگ و قدرتمند هم کمتر خواهد بود .و فضای کمتری برای اسپیکرهای داخلی وجود دارد . « Soundbar» ها دقیقاً بعد از تلویزیون های تخت ، بوجود آمدند . تلویزیون های تخت با صفحه نمایش های باریک ، جایی برای وجود بلندگوهای بزرگ بر روی بدنه ای با آن همه باریکی و ظرافت وجود نداشت . در این نوع تلویزیون ها بلندگوها نه تنها کوچک هستند و قدرت صدای پایینی دارند ، بلکه امواج صوتی به جهت های گوناگون فرستاده می شوند . شاید صدا از پشت تلویزیون و یا شاید به سمت پایین تلویزیون ارسال گردد. از صدای بی کیفیت و پایین تلویزیون های تخت و کم ضخامت گفتیم تا به این نتیجه برسیم که به همراه چنین تلویزیونی ، داشتن یک « Sound bar» لازم و ضروری به نظر می رسد . همچنان که تلویزیون ها در حال باریک شدن هستند ، بلندگوها هم کوچکتر و طبیعتاً صدای پخش شده از آنها نیز کمترخواهد شد . اگر می توانید یک سیستم صوتی 5.1 کاناله و یا 7.1 کاناله بخرید و با داشتن سینما ی خانگی لذت موسیقی را  بیشتر احساس کنید ، نیازی به خرید ساندبار نیست . اما اگر چنین امکاناتی ندارید حتماً این راهنمای خرید را بخوانید تا متوجه شوید که چرا باید ساندبار بخرید .

راهنمای خرید ساندبار

ساندبار چیست ؟

برای رسیدن به کیفیت مطلوب صدا در تلویزیون های باریک امروزی نیاز به تهیه ی ساندبار دارید تا بتواند صدایی مناسب را به گوش هایتان برساند و لذت تماشای فیلم های مختلف را برای شما دو چندان کند. بنابراین ساندبار یک سیستم صوتی پیشرفته است که ضعف TV را در پخش صدا برطرف می نماید و صدایی بهتر و رساتر را برایتان منعکس می سازد.

ساختار ساندبار

برخی از انواع ساندبارها دارای ساب ووفر جداگانه برای ایجاد صدای باس عمیق هستند. خود ساندبارها بلندگوهای میله ای شکل هستند که برای ایجاد افکتهای صوتی و کیفیت مطلوب صدا در نمایش ویدئو به کار میروند. در این مقاله قصد داریم ساندبارهای Self-Powered  را معرفی نماییم. این مدل از ساندبارها رایج ترین انواع ساندبار هستند.

عموما استفاده از ساندبارهای ساخته شده توسط شرکت تولید کننده ی تلویزیون شما می تواند صدای مطلوبی را برای TV شما فراهم نماید اما برای رسیدن به صدایی حرفه ای تر ناچار به خرید ساندبار از شرکت ها و برندهای مختص این تجهیزات میباشید.

خرید ساندبار

دو نوع ساندبار

ساندبارها در دو شکل عرضه می‌شوند: ساده و تکی، یا همراه با ساب‌ووفر بی‌سیم. حالا کدام را انتخاب می‌کنید؟ از یک طرف، یک نوار مستطیل باریکی دارید که خیلی راحت همه اجزا را در یک واحد جای داده است و نیازی به سیستم‌های حجیم و شلوغ نیست. هیچ دستگاه اضافی وجود ندارد؛ تنها یک فرمت نصب کن و پخش کن. از این راحت‌تر نمی‌شود.

 از طرف دیگر، نوع دیگری از ساندبار که ساب‌ووفر جانبی دارد به دستگاه اصلی امکان می‌دهد که باریک‌تر و ظریف‌تر باشد و درست جلوی تلویزیون شما قرار گیرد. ظاهرش که زیباست. و از آنجا که ساب‌ به صورت بی‌سیم متصل می‌شود، شما لازم نیست نگران در هم ریختگی سیم‌ها یا گذاشتن آن نزدیک ساندبار باشید. آن را می‌توانید در هر گوشه‌ای از خانه جای دهید.

تفاوت ساندبار و سینمای خانگی

سیستم صوتی سینمای خانگی معمولاً در ترکیب های 5.1 کاناله تولید می شوند . این سیستم صوتی  دارای 5 عدد بلندگو به همراه یک ساب ووفر می باشد . دو اسپیکر در پشت ، دو اسپیکر در جلو و یک اسپیکر در مرکز قرار می گیرد .کمی شلوغ به نظر می رسد و جای زیادی هم می گیرد .  سیستم های 7.1 کاناله و حتی بیشتر هم وجود دارند که صدای قویتر و عمیق تری پخش می کنند . هرچه تعداد این کانالها بیشتر باشد ، هم صدا تقویت می یابد و هم کیفیت صدا بالاتر می رود و هم قیمت نیز افزایش می یابد . اما در مقابل ، Soundbar یا همان اسپیکر باند ، معمولاً یک اسپیکر کوچک و باریک عمودی است که به کمک کابل و راه های ارتباطی به تلویزیون متصل می شوند . ساند بار را می توان یک بلندگوی بیرونی برای تقویت و بهبود کیفیت صدای تلویزیون و … دانست . ساند بار بدون نیاز به فضای زیاد و بدون پیچیدگی در ساختار ، کیفیت بالایی از صدای تلویزیون در اختیارتان قرار می دهد . لازم به ذکر است که این سیستم صوتی بدون پرداخت هزینه ی زیاد کیفیت صدای تلویزیون را ارتقاء می دهد . ساند بار به میله ی صدا هم شهرت دارد. ساند بارها با ظاهری مانند میله یعنی قدی بلند و باریک ، فضای کمی را می گیرند و با داشتن چند اسپیکر ، شبیه به یک استریو عمل می کنند.

راهنمای ساندبار

طراحی و زیبایی در نهایت سادگی

بهترین ها همیشه در پی بهترین ها هستند . در بین مصرف کنندگان هستند کسانی که به دنبال تجربه ای تکرار نشدنی ، و داشتن سینما در خانه باشند . ساند بارها برای چنین افرادی ساخته شده است تا حس و حال سینما را به خانه بیاورد . سادگی یکی دیگر از مزیت های ساندبارها است . نصب سریع و آسان به همراه کیفیت صدا از دیگر ارمغانهای چنین سیستم صوتی است . با قابلیت « plug and play » امکان اتصال به انواع دستگاه های خارجی و پخش کردن انواع فایلهای موسیقی و صوتی را خواهید داشت . چنین سیستم صوتی به راحتی به تلویزیون پخش کننده ی بلو-ری متصل می شوند ، تنها کافی است که از طریق کابل HDMI به دستگاه متصل شوید. با این امکانات ، صدایی عمیق از دل تصاویر بشنوید . در ساخت ساند بارها علاوه بر اینکه به عنصر زیبایی شناختی توجه ویژه ای شده است ، به محیط و دکوراسیون مصرف کننده هم توجه داشته اند . با حذف اتصالات سیمی ، هیچ نوع بی نظمی و شلوغی را در اطراف تلویزیون نمی بینید .

مکان ساندبار

کجا می‌خواهید ساندبار خود را بگذارید؟ ایده‌آل این است که ساندبار را جلوی تلویزیون یا زیر آن بگذارید. مثل بلندگوی مرکزی در سیستم صدای فراگیر با آن رفتار کنید. شما می‌خواهید دیالوگ‌ها و اکشن‌های صفحه طوری به نظر برسد که انگار از خود تلویزیون بیرون می‌آید. پس بهتر است زیر تلویزیون یا کنار آن باشد. اگر فضا را لازم دارید، می‌توانید ساندبار را در طبقه زیرین میز تلویزیون خود بگذارید اما خیلی دور نباشد زیرا این طور به نظر می‌رسد که صدا و تصویر همخوانی ندارد و صدا از جای دیگری پخش می‌شود.

ایستاده یا دیواری

اندازه همیشه مهم است. اگر تلویزیون شما روی پایه است، اطمینان حاصل کنید که ساندبار خیلی حجیم یا مرتفع نباشد که نیمی از صفحه را بپوشاند. اگر خیلی بزرگ است ممکن است جلوه زیبایی در جلوی تلویزیون شما نداشته باشد.

اما اگر تلویزیون روی دیوار نصب باشد چطور؟ نترسید. بیشتر ساندبارها را می‌توان روی دیوار نصب کرد. بارهای باریک زیر تلویزیون باریک زیباتر به نظر می‌رسند. بنابراین، علاوه بر جنبه کاربردی بودن و امکانات، زیبایی‌شناختی را هم مد نظر داشته باشید.

انواع اتصالات در ساندبار Sound Bar

ساند بار به معنای تجربه ی اتصال بی سیم به سایر دستگاه ها است . ساند بارها راهی ساده برای بهبود کیفیت صدا هستند و سیستمی شیک و چند کاره دارند . چرا که تنها مختص تلویزیون نیستند و می توان آن را از طریق بی سیم و یا باسیم به دستگاه های مختلف متصل کرد . با کمک اتصال به گوشی ، تبلت و … می توانید انواع پادکست ها و کتاب های صوتی و انواع موسیقی را با صدایی گرم و عمیق گوش دهید و در صداهای بلند غرق شوید. تلویزیون های سازگار با ساند بار بصورت بی سیم ، اتاقی پر از صدا برای شما می آفرینند. ساندبارها از اتصالات مختلفی پشتیبانی می کنند . از طریق این اتصالات می توان به دستگاه های خارجی و تلویزیون متصل شد . معمولاً ساندبارها دارای رابطهایی از نوع 3.5 میلی متری لاین این و اپتیکال و کواکسیال هستند. البته بعضی از این سیستمها رابط HDMI  نیز دارند . همه ی گوشی های هوشمند و تبلتها و حتی بعضی از تلویزیون ها دارای قابلیتی به نام بلوتوث هستند ، یعنی ارتباط بدون سیم و ارتباط بی سیم بهترین نوع ارتباط است . قطعاً داشتن چنین اتصالاتی بر روی قیمت نهایی سیستم صوتی تاثیر گذار خواهد بود. با استفاده از قابلیت « Smart Sync» می توانید به راحتی و از راه بی سیم به تلویزیون متصل شوید .

ساندبار

در نهایت

هدف اصلی و نهایی یک ساندبار، تولید صدایی با کیفیت فوق العاده و در کمترین حالت صدایی بهتر از صدای تلویزوین است . مدلهای متفاوت و بی شماری از ساند بارها هر روز عرضه می شوند . که ساده ترین و ارزانترین نوعشان، صدایی با کیفت تر از صدای تلویزیون ارائه می دهند .  یک سیستم صوتی با تمام کیفیتی که ارائه می دهد اما جاگیر است و شاید همه ی خانه ها چنین فضایی در اختیار نداشته باشند . بنابراین از این لحاظ هم خرید ساندبار منطقی ترین راه حل است .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است