راهنمای خرید سرخ کن

سرخ کن از جمله لوازم خانگی می باشد که استفاده از آن در خانه ها به امری معمول تبدیل شده است.سرخ کن ها در اندازه های مختلف، رنگ ها و طراحی های مختلف در دسترس می باشند. این به شما اطمینان می دهد که می توانید سرخ کن مناسب نیاز، بودجه و سلیقه خودتان را بیابید.

مشخصات:

سرخ کن های امروزی دارای سبدی فلزی هستند که غذا داخل آن قرار می گیرد و به همرا ه آن داخل روغن جوشیده قرار می گیرد. سرخ کن ها معمولا دارای تایمر به همراه هشداردهنده صوتی، دستگیره ای که سبد را به داخل روغن پایین و بالا می برد، مقیاسی برای جلوگیری از سرخ شدن بیش از حد غذا، سیستم بادگیری که موجب کاهش بوی متصاعد شده از غذای در حال سرخ شدن می شود، فیلتر روغن برای افزایش طول عمر استفاده از آن، و سیستم های الکتریکی و مکانیکی کنترل درجه حرارت می باشند. سرخ کن ها برای آماده کردن بسیاری از فست فود ها و سرخ و برشته کردن آنها به کار می روند.

راهنمای خرید سرخ کن

ساختار

به دلیل استفاده از سیستم های انتقال گرمای بهتر، سرخ کن های تجاری جدید بهره انرژی بسیار بهتری دارند. سرخ کن های تجاری دارای سیستم گرم کن انفرارد دارای بهره مناسبی هستند ولی معمولا قیمت بالایی دارند. معمولترین سرخ کن در حال حاضر سرخ کن های الکتریکی هستند و دیگر خبری از سرخ کن های گازی نیست. از آنجای که المنت گرم کننده در سرخ کن های الکتریکی در تماس با روغن قرار دارد، اتلاف انرژی در آنها بسیار کم است. سرخ کن ها معمولا از استیل یا فولاد نرم هستند. استیل کمتر از فولاد نرم خورده می شود. بنابراین سرخ کن استیل گارانتی بهتری نسبت به جنس فولاد نرم دارد. سرخ کن ها دیگ های به شکل های مختلف دارند. بعضی از سرخ کن ها دارای “نقطه سرد” در کف دیگ خود هستند. این دقیقا جایی است که مقدار زیادی از خرده های غذا آنجا ته نشین می شود، و دمای پایین در این نقطه از لکه دار شدن و فاسد شدن روغن جلوگیری می کند.

نحوه ساخت و کارکرد سرخ کن ها

تکنولوژی و طراحی ساخت در این محصولات این محصولات چندان پیچیده نیست : ماده ای که قرار است سرخ گردد در داخل سبد قرار خواهد گرفت و در محفظه جاسازی می شود. در سرخ کن هایی که باید روغن تا ارتفاع معین در دستگاه قرار گیرد ، به خاطر اینکه روغن تنها یک بار قابل استفاده نباشد و بتوان بیشتر از یک بار از روغن استفاده کرد، فیلتر روغن تعبیه شده است و به این امر کمک خواهد کرد. همچنین سیستم بادگیری اجازه نخواهد داد بوی نامطبوعی از مواد غذایی در حال سرخ شدن خارج شود. هشدار دهنده صوتی تعبیه شده در این محصولات در زمان مورد نظر شما را از سرخ شدن غذایتان مطلع خواهد کرد. همچنین دستگیره ای بر روی سبد قرار دارد که در بالا و پایین بردن آن کمک خواهد کرد.
در سرخ کن های الکتریکی المنت به طور مستقیم با روغن در تماس است و این سبب خواهد شد کمترین میزان انرژی تلف گردد. نقطه سرد در برخی سرخ کن ها جایگاهیست برای تکه هایی که غذاها که از قسمت اصلی جدا می شوند. این نقطه به صورت آزمایش شده به دست آمده است و جایگاهیست که اکثر مواد پس از جداسازی به آنجا خواهند افتاد. قرار گیری این بخش در سرخ کن سبب جلوگیری از فساد روغن خواهد شد. بدنه سرخ کن ها در دو نوع استیل و فولاد ساخته خواهد شد، نوع استیل این سرخ کن ها مقامت بالاتری را در برابر گرما نشان خواهند داد و کیفیت بالاتری را ایجاد خواهند کرد.

راهنمای سرخ کن

انواع سرخ کن:

سرخ کن های الکتریکی دارای درپوش هستند که برای ایمنی و محافظت در مقابل سوختگی ناشی از روغن داغ قابلیت قفل شدن دارند. در بیشتر سرخ کن ها قابلیت خارج کردن سبد از روغن بدون نیاز به باز کردن درپوش وجود دارد. برخی از مدل ها دارای دریچه ای شیشه ای هستند که به شما امکان مشاهده مراحل پخت را می هد. آنها دارای نشانگرهایی هستند که کاربر را از شرایط پخت آگاه می کنند. توصیه می شود قبل از روشن کردن دستگاه با استفاده از حوله یا دستمال کاغذی سطح داخلی این شیشه با روغن چرب شود. این کار موجب می شود که بخار مانع مشاهده داخل سرخ کن در زمان پخت نشود.
سبد چرخان تکنولوژی جدیدی است که در سرخ کن ها به کار می رود وموجب صرفه جویی در مصرف روغن می شود. این سرخ کن ها نصف بقیه مدل ها روغن مصرف می کنند. در این مدل سرخ کن به جای اینکه سبد به داخل روغن فرو برده شود، سرخ کن دارای سبدی است که به صورت عمودی نصب شده و توسط یک موتور الکتریکی به چرخش در می آید.در این روش غذا همیشه داخل روغن نیست بلکه  به همراه چرخش سبد به صورت دوره ای از روغن خارج می شود. مزیت این کار غذای کاملا سرخ شده است که میزان روغن مصرف شده و باقی مانده به همراه غذا کمتر از سایر مدل ها است. این مقدار چربی باقی مانده ممکن است برای برخی غذاها مناسب نباشد ولی به طور کلی نتیجه کار بهتر از سایر روش ها است. این سرخ کن ها دارای درپوش قفل شدنی، فیلتر و دریچه ی شیشه ای نیز هستند.

خرید سرخ کن

کنترل کننده ی درجه حرارت:

بسیاری از سرخ کن های امروزی دارای سیستم الکترونیکی کنترل دما هستند. این سیستم ها با اندازه گیری پیوسته دمای روغن باعث صرفه جویی درمصرف انرژی می شوند. یک ترموستات خوب می تواند دما را با اختلاف کمتر از 7 درجه سانتیگراد نسبت به دمای مورد نظر ثابت نگه دارد که موجب می شود زمان دقیق پخت را بدانیم. ترموستات های ایمن، سرخ کن را زمانی که دمای روغن داخل آن به مقدار خطرناکی برسد، خاموش می کنند و مانع آتش گرفتن روغن می شوند.

 چراغ نشان دهنده وضعیت:

سرخ کنی تهیه کنید که چراغ نشان دهنده وضعیت داشته باشد. توجه داشته باشید که چراغی که تنها روشن بودن دستگاه را نشان دهد چندان کاربردی ندارد، بلکه منظور اینجا چراغی است که آماده بودن دستگاه و رسیدن آن به درجه حرارت مطلوب را به شما نشان دهد.
تایمر(زمان سنج): سرخ کن دارای تایمر دارای مزیت بیشتری می باشد. زمانی که از راهنمای پخت غذایی را انتخاب کرده و می خواهید آن را تهیه کنید، معمولا در این راهنما زمان لازم پخت به همراه درجه حرارت مطلوب ذکر می شود. بنابراین شما می توانید پس از آماده شده روغن(که چراغ نشان دهنده این را به شما علامت می دهد) تایمر را بر روی زمان مورد نیاز پخت تنظیم کنید. به این صورت شما نیاز ندارید در بقیه زمان پخت مراقب سرخ کن باشید، بلکه می توانید آن را ترک کرده و به بقیه کارهای خود بپردازید.

فیلتر روغن:

سیستم فیلتر روغن به از میان برداشتن ذرات غذای باقی مانده از دفعات قبلی سرخ کردن،کمک می کنند. این ذرات می توانند آنقدر ریز باشند که توسط چشم قابل مشاهده نباشند. جدا کردن این ذرات به افزایش طول عمر روغن کمک می کند و حتی می تواند طول عمر آن را تا دوبرابر افزایش دهد.    استفاده از روغن خالی از ناخالصی سلامت غدا را تضمین می کند. بیشترمردم استفاده از تکنولوژی را به  همراه سلامت غذا تواما ترجیح می دهند، بنابراین  حساسیت نسبت به دارا بودن فیلتر روغن در زمان انتخاب و خرید از موارد بسیار مهم است که باید مورد توجه قرارگیرد.
مورد دیگر در مورد فیلتر روغن مهم است این است که باید به سادگی قابل شستشو و یا عوض کردن باشد.

سرخ کن

گنجایش:

گنجایش سرخ کن مشخصه مهم دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد. ممکن است از سرخ کن برای آماده کردن مقداری اسنک یا آماده کردن غذای یک نفر استفاده شود. برخی نیز می خواهند برای همه افراد خانواده سیب زمینی سرخ کرده درست کنند. سرخ کن ها در اندازه های مختلف تولید می شوند به صورتی که در اندازه های کوچک که در بازار به اسم مدل دانشجویی شناخته می شوند، تا اندازه های مخصوص خانواده در دسترس هستند. شما باید بر اساس میزان استفاده و تعداد اعضای خانواده, سرخ کن مناسب خودرا از نظر اندازه انتخاب کنید. باید در نظر داشت فضای موجود در آشپزخانه نیز می تواند بر روی اندازه سرخ کن تاثیر داشته باشد.

بودجه

مانند تمامی لوازمی که خریداری می کنید در هنگام خرید سرخ کن نیز باید بودجه ای که برای این وسیله در نظر گرفته اید، تعین نمایید. مدل های متنوع این دستگاه در قیمت های متفاوت موجود است و شما می توانید مناسبترین آنها را از دید خود انتخاب نمایید.

سرخ کن آسانسوردار نخرید

سرخ کن می تواند در بسیاری از موارد کارآمد باشد، اما گاهی لازم است که قطعات غذا بدون سبد در ظرف روغن قرار گرفته و سرخ شوند. در این صورت باید از کفگیری که به ظرف صدمه نزند، استفاده کرد. توجه کنید که سبد باید جایی برای قرار گرفتن در بالای سطح روغن داشت باشد تا روغن اضافه مواد داخل آن خارج شود. در عین حال، سبدهای سرخ کن آسانسوردار زودتر از نوع دستی خراب می شوند.

میزان حرارت روغن را تنظیم کنید

پیچ تنظیم حرارت یا ترموستات دستگاه باید از 120 تا 180 درجه سانتی گراد را پوشش دهد. در مدل های جدیدتر، پنج تنظیم با تصاویری همراه است که کار انتخاب دمای مناسب را برای هر نوع ماده غذایی مشخص می کند.

به فیلتر دقت کنید

دستگاه سرخ کن باید دارای صافی هایی باشد که تعویض و تمیز کردن آنها ساده باشد. کار فیلتر، جلوگیری از پخش بخار و بوی ناشی از سرخ شدن غذاست.

راهنمای خرید سرخ کن کم روغن

رنگ و طراحی وسیله:

اگرچه ممکن است برای بسیاری از مردم این عاملی مهم نباشد ولی باید این واقعیت را در نظر داشت که هماهنگ بودن سرخ کن با طراحی آشپزخانه، سایر وسایل و نیز رنگ بندی دکوراسیون شما، شما را از خریدتان راضی تر خواهد کرد. بنابراین توجه کنید که چه رنگ، اندازه و یا مدلی بهتر با دکوراسیون و محیط آشپزخانه شما سازگار خواهد بود.
مشخص کردن محل مناسب در آشپزخانه:
از دو نظر تعیین محل سرخ کن از اهمیت برخوردار است. اول اینکه مانند هر وسیله برقی دیگری باید از وجود پریز برق در محل اطمینان حاصل کرد. مورد دیگر این است که به هر حال سرخ کن در هنگام کار کردن بخاراز خود متساعد می کند، بنابراین باید توجه داشت که سرخ کن در محلی قرار گیرد که مقداری فضای خالی بالای درپوش آن وجود داشته باشد.

و لایه داخلی نچسب:

لایه داخلی نچسب از مواردی است که همه خواهان آن هستند. این موجب می شود که نه تنها ضایعات غذا کم شود بلکه شستشو و نظافت دستگاه آن نیز بسیار آسان گردد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است