راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

یکی از پر مصرف ترین و مهم ترین موارد لیست جهیزیه عروس سرویس قاشق و چنگال است، اما اینکه چگونه بهترین مارک قاشق و چنگال را متناسب با بودجه خود انتخاب کنیم، موضوع مهم تری است که در این مطلب می خواهیم به بررسی آن بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چقدر می خواهید هزینه کنید؟

هر فردی برای هر خریدی که در ذهن دارد، یک راه منطقی پیش رویش است. اینکه بودجه اش را مشخص کند و بعد از آن برود سراغ خریدنش. اگر زمان خرید جهیزیه یا وسایلی که مد نظرتان است، بودجه ای را در نظر نگیرید، قطعا شروع می کنید به بی محابا خرج کردن و بدون اینکه متوجه باشید در نهایت همه ی حساب و کتاب های تان با مشکل روبرو می شود.
برای خرید سرویس قاشق و چنگال باید بودجه تان را مشخص کنید و بر اساس آن راهی مغازه شوید. سرویس های ارزان قیمت قاشق و چنگال را می توانید با بودجه ای حدود 300 تا 400 هزار تومان خریداری کنید. اگر دنبال نمونه ای معمولی و با کیفیت هستید باید 400 تا 500 هزار تومان بپردازید و در نهایت اگر قرار است سراغ برندهای آلمانی که در تولید سرویس های قاشق و چنگال حرف های زیادی برای گفتن دارند بروید باید نزدیک به یک میلیون تومان هزینه کنید. البته سرویس های قاشق و چنگال مخصوص با قیمت های نجومی چند میلیون هم وجود دارد که ما خیلی درباره ی آنها صحبت نمی کنیم چون معمولا خریدارهای خاص دارد.

راهنمای خرید سرویس قاشق و چنگال

بهترین جنس قاشق و چنگال  

در گذشته بیشتر از فلزات گرانبها مثل طلا و نقره برای ساخت قاشق و چنگال استفاده می شد، اما با گذشت زمان و عمومیت یافتن استفاده از قاشق و چنگال دیگر از فلزات گرانبها برای ساخت قاشق و چنگال و کارد استفاده نمی شود. امروز سرویس قاشق و چنگال را بیشتر از استیل یا همان فولاد ضدزنگ می سازند. بهترین جنس قاشق و چنگال ترکیبی از استیل و عناصری مانند وانادیوم و تیتانیوم است که برای جلوگیری از زنگ زدن آن، عناصری مثل نیکل و کروم نیز به این ترکیب اضافه می شود.

بودجه خود را مشخص کنید:

این یک اصل کلی در مورد خرید تمام کالاهاست. مشخص کردن بودجه قبل از خرید موجب می شود شما دایره جست وجوی محدودتری داشته و راحت تر کالای مورد نظر را با قیمت مد نظر خریداری کنید. پس قبل از خرید از میان نمونه های ارزان قیمت، میان قیمت و گران قیمت یکی را انتخاب کنید. معمولا سرویس های کامل قاشق و چنگال ارزان، قیمتی حدود ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان دارند. میان قیمت ها هم قیمتی هم بین۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان دارند و گران قیمت ها نیز با قیمتی حدود یک میلیون تا شش میلیون و حتی بیشتر به فروش می رسند.

خرید سرویس قاشق و چنگال

مشخص کنید به چه تعداد قاشق و چنگال نیاز دارید:

یک ست ۱۲ نفره قاشق و چنگال مرکب از ۱۲ عدد قاشق غذاخوری، ۱۲ عدد چنگال غذاخوری، ۱۲عدد کارد غذاخوری، ۱۲ عدد قاشق مرباخوری، ۱۲عدد چنگال میوه خوری، ۱۲ عدد کارد میوه خوری، ۱۲ عدد قاشق چایخوری، ۱۲ عدد قاشق شربت خوری، ۱۲ عدد قاشق بستنی خوری، ۱۲ عدد قاشق سوپخوری، قاشق سرو خورشت، کارد ماهی، چنگال ماهی، کارد استیک، کارد سرو کیک، ۲ کفگیر برنج، ۲ ملاقه سوپ، ملاقه سس، قاشق و چنگال سالاد، گیره قند و شیرینی، قاشق عسل و قاشق شکر است.

اگر به تعداد کمتری قاشق و چنگال احتیاج دارید، می توانید به سراغ فروشندگانی بروید که این کالاها را به صورت فله ای می فروشند و هر تعداد که می خواهید در ست های شش عددی خریداری کنید. اما اگر به تعداد بیشتری نیاز دارید، می توانید دو سرویس تهیه کنید.

طرحدار یا ساده؟

این موضوع کاملا سلیقه ای است و هر کدام مزایا و معایب خاص خودش را دارد. مثلا اگر شما سرویس تمام استیل ساده بخرید، قطعا تا مدتها بدون اینکه از مد بیفتد می توانید از آن استفاده کنید که این حسن سادگی به حساب می آید، اما در مقابل ممکن است وقتی سرویس های دیگران را با گل و طرح و رنگ های طلایی می بینید، در دل تان بگویید کاش من هم از این طرح خریده بودم. سرویس هایی که طرح دار هستند، معمولا طرح شان مات است و این مسئله باعث می شود روی دسته ی قاشق و چنگال تان در صورتی که ضد خش نباشد، خیلی خش نیفتد و اگر بیفتد هم به چشم نیاید. به هر حال انتخاب با شماست و با توجه به سلیقه ای که دارید می توانید سرویس مورد نظرتان را انتخاب کنید.

راهنمای سرویس قاشق و چنگال

کمبودها را جبران کنید

زمانی که سرویس مورد نظرتان را انتخاب کردید، بهتر است آن را کاملا بررسی کنید تا اگر ملاقه ای، قاشق مخصوصی، کار مخصوصی در آن کم بود بتوانید از همان مغازه تهیه کنید و داخل جعبه تان بگذارید یا اگر نبود، سرویس تان را عوض کنید چون سرویسی که چند قلم از آن کم باشد، سرویس خوبی نیست و شما در هر مهمانی مجبور هستید، وسایلی را با طرح و مدل مختلف روی میزتان بگذارید که هیچ ربطی به سرویس قاشق و چنگال تان ندارد .

پارچه های استیل
تعجب نکنید، از پارچه هایی که استیل هستند و و تازه وارد بازار شده اند حرف نمی زنیم. بحث ما درباره ی چند پارچه بودن سرویس قاشق و چنگال استیل شماست. سرویس هایی که در بازار هستند، از 12 پارچه شروع می شوند تا می رسند به 148 پارچه. قطعا قاشق و چنگال 148 پارچه کامل ترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.
این سرویس ها از 12 عددقاشق غذاخوری، چنگال غذاخوری، کارد غذاخوری، کارد میوه خوری، چنگال میوه خوری، قاشق چایخوری، قاشق مرباخوری، قاشق شربت خوری، 6 عدد قاشق بستنی خوری، کارد ماهی، چنگال ماهی، کاردکره خوری.
2 عدد قاشق سرو خورش، قاشق صدف، چنگال حلزون، کفگیر برنج، ملاقه ی سوپ.
1 عدد قاشق سرو سالاد، چنگال سرو سالاد، چنگال سرو ماهی، کارد سرو ماهی، کارد بره، انبر قند، کفگیر سرو کیک، ملاقه ی سس، چنگال بره، انبر سالاد، انبر یخ، کفگیر کتلت تشکیل شده اند که معمولا با یک کمد چوبی یا چرمی به مشتری عرضه می شود. کمدهای زیبایی که می توان از آن به عنوان تزئین هم استفاده کرد. اما به نسبت هر قدر بخواهید صرفه جویی کنید، می توانید سرویسی انتخاب کنید که کم پارچه است.

سرویس قاشق و چنگال

سرویس ضدخش خریداری کنید:

باید توجه داشته باشیم امروزه همه سرویس های قاشق و چنگال باید به گونه ای باشند که بتوان آنها را برای شست وشو در ماشین ظرفشویی قرار داد، به طوری که آسیب نبینند.

در این خصوص هرچه جنس قاشق و چنگال محکم تر و مقاوم تر باشد، بهتر است. سرویس های قدیمی ساخته شده از استیل سبک و نازک و دارای دسته های چوبی، برای قراردادن در ماشین های ظرفشویی امروزی مناسب نیستند.

سرویسی تهیه کنید که سیاه نشود:

مشاهده شده است که برخی از سرویس های قاشق و چنگال پس از مدتی سیاه و کدر می شوند. برخی نیز رد آب روی آنها مانده و رد سیاه رنگی روی قاشق و چنگال و کارد می گذارد. دقت کنید سرویسی خریداری کنید که این مشکل را نداشته باشد. به همین دلیل بهتر است سرویس گارانتی دار خریداری کنید و بابت این موضوع از فروشنده ضمانت بگیرید.

کنسولی می خواهید یا سامسونتی:

بسیاری از خانم ها معتقدند سرویس های کنسولی خیلی شیک تر از سرویس های سامسونتی است و سرویس های سامسونتی در کابینت آشپزخانه، به سختی جابه جا می شوند، ولی باید در نظر داشته باشید اگر منزل شما فضای کافی برای این سرویس کنسولی ندارد از خرید آن خودداری کنید. در عین حال در نظر داشته باشید از نمایندگی هایی خرید کنید که ضمانت و گارانتی لازم را برای محصولات خود داشته باشند.

راهنمای خرید قاشق و چنگال

استیل های وطنی بخرید

با اینکه کشورهایی مانند آلمان و ایتالیا ثابت کرده اند در ساخت سرویس های قاشق و چنگال نظیر ندارند، اما بهتر است بدانید کشور خودمان هم استیل های خوبی دارید که اتفاقا به خارج از کشور هم صادر می شوند. استیل هایی که به نسبت قیمت بالایی دارند اما خودشان شده اند یک برند موفق که حتما تا الان اسم آنها را شنیده اید. با کمی تحقیق می توانید سرویس قاشق و چنگال تان را از برندهای وطنی موفق تهیه کنید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است