راهنمای خرید سشوار

سشوار اصولا وسیله پیچیده‌ای نیست اما انواع مختلفی دارد. اول از همه باید سشوارها را به چهار مدل حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای، خانگی و مسافرتی تقسیم کرد. چهار مدلی که بسته به میزان کارکردشان با هم متفاوت هستند. به علاوه این وسیله به دو نوع کلی معمولی و چرخشی هم تقسیم می‌شود. مدل‌های سشوار چرخشی معمولا با برس همراهند. مهمترین معیارهای انتخاب سشوار این‌ها هستند:

میزان قدرت یا وات سشوار

برای موهای نرم از سشوار با وات پایین و برای موهای ضخیم از سشوار با وات بالا استفاده نمایید. معمولا هزینه‌ی یک سشوار با وات آن رابطه مستقیم دارد.

اگر شما هرروز از این وسیله استفاده می‌کنید آنگاه به دنبال سشواری با وات بیشتر باشید. مثلاً آرایشگران مو معمولاً با یک سشوار ۲۶۰۰ واتی کار می‌کنند، اما در شرایطی که هرروز و به مقدار زیاد از آن استفاده می‌کنند.

سشوار مناسب برای موهای ضخیم، کلفت و مجعد

اگر موهای شما ضخیم، کلفت یا مجعد است، برای اطمینان از خشک شدن مو در زمان معین، به هنگام خرید سشوار،بهتراست توان بالای سشوار را مدنظر قرار دهید

سشوارهایی که توان بالاتری دارند باد گرمتری را با قدرت بیشتر بیرون می فرستند و باعث می شود موهای مجعد و ضخیم سریعتر خشک شود.

علاوه بر این، موهای ضخیم گرمای سشوار با توان بالا را بهتر تحمل می کنند و آسیب کمتری می بینند.

راهنمای خرید سشوار

انتخاب سشوار برای موهای نازک یا صدمه دیده

برای خانم هایی که موهای کوتاه دارند یا موهای بلند اما نازک دارند، سشواری با توان پایین تر مناسب است.

به نظر می رسد سشوارهای با توان کمتر و گرمای کنر، صدمات ناشی از داغ شدن سریع و طولانی را در موهای کم پشت کاهش می دهد.

موهای کوتاه یا موهای بلند کم پشت نمیتواند مانند موهای کلفت و ضخیم گرما را تحمل کنند.

به عنوان یک مبنای مقایسه در زمان خرید، توانی در حدود ۱۸۷۵ وات برای موهای ضخیم تر مناسب است.

سشوارهای آیونیک یا تولید کننده یون

سشوارهای آیونیک یا یونی به خرد کردن مولکول های ریز آب سرعت می بخشند و همین باعث میشه موهایتان زودتر خشک بشود ، و همینطور اجازه می دهند آب به عمق مو نفوذ کرده و مو خشک شود در همان زمان که مو خشک می شود آب در درون موها میماند . یون های منفی همینطور به خنثی کردن یون های مثبتی که در مو هستند کمک میکند ، و باعث درخشندگی موها به لطیف کردن موها کمک میکند.

خرید سشوار

سشوارهای تورمالین

سشوار تورمالین حاوی یک پوشش از جنس سنگ است که دارای مواد معدنی می باشد که به شکل طبیعی یون منفی تولید میکند و موجب درخشندگی مو می شود.

سشوارهای سرامیکی

سشوار سرامیک دارای یک فن آوری ویژه می باشد که به خشک کردن موها از بیرون و داخل کمک میکند . دمای حرارت سشوارهای سرامیک بسیار کم است  به همین دلیل آسیبی به موها نمی رساند.

سشوار های چرخشی

سشوار چرخشی با سری برس دار چرخشی است که به دلیل  سرعت بخشیدن به آرایش مو حالت دهی بهتری را هم در پی دارد و دستگاهی است مناسب برای افرادی که می‌خواهند در حداقل زمان با کمترین سختی به موهای خود بهترین حالت را دهند.

سشوار

گزینه های حرارت

هر چه گزینه های حرارتی سشوار بیشتر باشد بهتر است.

بهتر است سشوارها قابلی تنظیم درجه حرارت به صورت کم و زیاد داشته باشند تا زمانی که خروجی خیلی داغ باشد بتوان آن را کم کرد یا در صورت کم بودن آن، بتوان حرارت را زیاد کرد.

اگر شما از کسانی هستید که تمایل دارند که همیشه موهایشان را مدل بدهند، بدانید که وقتی موها کمی نم داشته و گرم شده باشند حالت دادن به آنها خیلی راحت است.

معمولا وارد کردن کمترین گرمای ممکن به موها بهتر است زیرا گرمای زیاد منجر به صدمه دیدن آنها خواهد شد. هنگام خشک کردن موها از نگه داشتن سشوار به مدت طولانی در یک نقطه پرهیز نمایید. نکته ی مهم دیگر میزان حرارت جریان هوای خروجی از دستگاه است باید به حدی باشد که در زمان مورد نظر موها را خشک نماید اما نه تا حدی که به موها صدمه بزند.

انفجاری ازهوای سرد

اکثر استفاده کنندگان سشوار حتما تا حالا به این دکمه در سشوار خود برخورد کرده باشند اما شاید همه ی آنها ندانند که این دکمه چه کارکردی دارد.

در زمانی که جریان هوای گرم در حال خشک کردن و حالت دادن به موهای شماست، این دکمه که با جریانی سریع از هوای سرد کمک می کند که حالتی که به موهایتان می دهید تثبیت شود.

پس زمانی که موهای خود را به چند قسمت تقسیم کرده اید و هر قسمت را جداگانه درست می کنید، اگر بعد از پایان کار با هر قسمت، از این دکمه استفاده نمایید، تاثیر کار شما طولانی تر می شود.

سشوار زنانه

دهنه ی خروجی باریک جریان هوا

خروجی های باریک برای هدایت کردن گرما به قسمتی از مو که مورد نظر شما است می باشد. این خروجی ها مخصوصاً برای زمانی که موی خود را به روشی خاص مدل می دهید به کار می آیند.

ابتدا کل مو را بدون استفاده از خروجی باریک خشک کنید و وقتی رطوبتی در حد نم در موها حس کردید، مراحل مدل دادن به مو را آغاز نمایید.

تکنولوژی دیفیوز (پخش) کننده

دیفیوزر برای موهای مجعد خیلی خوب کار می کند! این روش با آهسته کردن مراحل خشک کردن مو، باعث می شود که جعد طبیعی موها به همان زیبایی باقی بماند.

اگر تمایلی  ندارید که مدت زیادی صرف حالت دادن موهایتان کنید، یا در زمانی که هوای خارج از منزل سرد تر از داخل خانه است، این وسیله عالی است.

همچنین اگر موهای شما کاملاً صاف است، دیفیوزر به موها کمی حجم وحالت می دهد.

میزان صدا

سشوارهایی که موتور آنها با جریان آلترناتیو (برق شهر) کار می کند معمولاً در زمان کار خیلی کم صدا و ساکت هستند. در مقابل سشوارهایی که با جریان مستقیم کار می کنند (باتری می خورند یا ادابتور دارند) هنگام کار صدای زیادی تولید می کنند.

انتخاب سشوار مناسب موهای شما

بسته به اینکه موهای شما چه نوع و طول ی دارد، سشوارهای کیفیت بالا یا سشوارهای حرفه ای برایتان مفید خواهد بود. در اینجا بعضی از مواردی که باید در نظر داشته باشید برای شما بیان می کنیم:

انواع متفاوت مو

  •          سشوارهای سرامیکی گرما را بطور یکنواخت در موها پخش می کند.
  •          تکنولوژی یونی در سشوارها با تولید یونهای منفی، موها را نرم می کنند و ظاهر آن را شاداب و مرطوب نشان می دهد و زمان خشک کردن مو را کاهش می دهد.

موهای ضخیم یا مجعد

  •          جریان زیاد هوا موهای ضخیم و مجعد را سریعتر خشک می نماید.
  •          درجات متفاوت در تنظیم حرارت جریان هوا: دمای کمتر برای حالت دادن و دما های بالاتر برای خشک کردن سریع.

 

موهای فرفری

  •          استفاده از دیفیوزر (پخش کننده ی هوا) فرهای مو را صاف نمی کند بدون آنکه باعث وز شدن آنها در مراحل خشک کردن شود.

موهای نازک یا کم پشت

  •          درجات متفاوت حرارت و سرعت جریان در سشوار مورد استفاده ی افرادی که موهای کم پشت دارند یک مزیت است، حرارت پایین برای موهای کم پشت مناسب است.
  •          در سشوارهایی که با تولید یون منفی کار می کنند داشتن دکمه ی روشن-خاموش مزیت است و اجازه ی تولید حجم بیشتر مو را به شما می دهد.
  •          اگر موهای شما کم پشت است، حتما سشواری تهیه نمایید که دکمه ی “یون” داشته باشد تا شما بتوانید هر زمان لازم دانستید آن را خاموش یا روشن کنید و به این ترتیب کنترل حجم مورد نظر شما تحت کنترلتان خواهد بود.

انواع موهای صاف

به دنبال سشواری باشید که ترکیبی از ژنراتور یونی، تورمالاین (کهربا) و سرامیک علاوه بر داشتن گرمای مادون قرمز باشد. تهیه ی چنین سشواری این اطمینان را به شما خواهد داد که نتیجه ی نهایی کار شما با موهایتان نرم و شاداب و بدون وز است. اگر سشوار شما دهنه ی خروجی باریک هم داشته باشد برای این نوع مو خیلی خوبراست چون اجازه می دهد جریان هوا را فقط روی قسمتهایی که لازم است فوکوس کنید.

با موهای خیلی خیس شروع نکنید:

قبل از این که حتی سشوار کردن را آغاز کنید، تا آنجا که امکان دارد اجازه دهید موها با جریان معمولی هوا خشک شوند و یا آن‌ها را به محض بیرون آمدن از حمام در حوله بپیچید. حوله، میزان قابل توجهی از رطوبت را جذب می‌کند و وقتی آن را از روی موها بر می‌دارید، هنگام سشوار کردن کار کمتری برای انجام خواهید داشت و همچنین آسیب کمتری به موهایتان خواهد رسید. البته موهای خود را محکم در حوله نپیچید، چرا که همین کار باعث ایجاد شکستگی در موها می‌شود. هنگامی که کار با سشوار را آغاز می‌کنید، در ابتدا تا حد ممکن، موها را به کمک انگشتان خود شانه زنید تا خشک شوند و سپس موها را به برس چرخشی بسپارید. تا قبل از این که موها ۸۰ تا ۹۰ درصد خشک نشده‌اند، برس نباید حتی موهای شما را لمس کند!

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است