راهنمای خرید صندلی اپن

آنچه امروزه تقریبا در هر دکوراسیون آشپزخانه ای دیده می شود و گویی تبدیل به یکی از ملزومات آشپزخانه ها شده است، صندلی اپن می باشد. این صندلی ها به اعضای خانواده، دوستان و مهمانان فرصت می دهند که در آشپزخانه جایی داشته باشند. گاها فرزندان بر روی این صندلی ها می نشینند و تکالیف خود را روی کانتر نزدیک به مادر شان انجام می دهند. وقتی مهمان داریم، مهمانان وقت خود را در کنار میزبان که در حال آشپزی است می گذارنند و کاربری های مفید دیگری که در دکوراسیون منزل با حضور این صندلی ها اتفاق می افتد.

ارتفاع صندلی :  

اگر صندلی های ثابت و ارزان قیمت می خواهید بخرید حتما بایدبه ارتفاع میز اپن خود توجه داشته باشید تا صندلی که خریداری می کنید هنگام استفاده در پشت میز کوتاه تر یا بلندتر از حد استاندارد نباشد و شما را هنگام میل غذا دچار مشکل نکند. استاندارد دقیقی وجود ندارد ولی میتوان گفت اختلاف ارتفاع 30 سانتی متری بین سطح میز و سطح نشیمن گاه صندلی یک اندازه ایده آل می تواند باشد. در بعضی مدل های صندلی اپن امکان تغییر ارتفاع صندلی وجود دارد و این یک حسن بزرگ به حساب می آید که با توجه به قد مصرف کننده ارتفاع صندلی تنظیم شود. صندلی های با چهار چوب فلزی از این مزیت برخوردار هستند و به این مدلها صندلی اپن جک دار گفته میشود و قیمت بالاتری هم نسبت به مدلهای ثابت و ساده دارند.

راهنمای خرید صندلی اپن

صندلی های بار در بخشی از کانتر آشپزخانه قرار می گیرند که معمولا ۱۵ سانتی متر بالاتر از بقیه ی سطح کانتر است، این بخش از کانتر معمولا به جای ۹۰ سانتی متر، ۱۰۵ سانتی متر ارتفاع دارد. ارتفاع صندلی آن ها به صورت نرمال ۷۵ سانتی متر است.
به یاد داشته باشید صندلی اپن زیبای آشپزخانه کامل کننده دکوراسیون منزل شما است. پس در انتخاب آن دقت کنید.صندلی های تماشاگری یا استادیومی از بقیه بلند تر اند. آن ها برای کانترها یا میزهایی با ارتفاع ۱۲۰ سانتی متر طراحی شده اند، بنابراین ارتفاع شان در گستره ای بین ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر قرار می گیرد. این نوع از صندلی یا چهارپایه ها اغلب در مکان هایی که ارتفاع زیاد لازم است استفاده می شوند مانند برای تماشای تلویزیون.

صندلی های چرخان نیز خیلی پر طرفدار اند. صندلی های مرغوب ممکن است سنگین باشند، بنابراین با انتخاب نمونه های چرخان، شما دیگر مجبور نیستید آن ها را از زیر کانتر بیرون بکشید و بعد به داخل هل دهید، فرآیندی که هم به کمر شما و هم کفپوش منزل تان آسیب می رساند.

خرید صندلی اپن

کیفیت صندلی : 

صندلی اپن از دو بخش اسکلت و نشیمن گاه تشکیل شده است. بخش اسکلت صندلی در دو جنس فلزی و چوبی ارائه می شود. اینکه کدام جنس برای اسکلت صندلی بهتر است بیشتر به شکل دکوراسیون و سلیقه شما برمیگردد. صندلی های فلزی بخاطر شکل سیلور و براقی که دارند بعنوان طرح مدرن شناخته میشوند و طرح های چوبی بعنوان طرح های کلاسیک. ولی مهمتر از چهارچوب صندلی بخش نشیمن گاه هست که حتما باید هم ابر داخل آن از یک جنس مرغوب و ترجیحا فوم سرد باشد تا براحتی فرو نرود و کاربر هنگام نشستن روی آن احساس راحتی داشته باشد و رویه آن نیز باید کیفیت لازم و ایده آل را داشته باشد تا بعد از چند بار استفاده رنگ و رو رفته و پوسیده جلوه نکند. در مدل های دیگر نیز که بخش نشیمن به شکل چوبی است حتما قبل از خرید روی صندلی بنشینید و راحتی و آرامش بخش نشیمن آنرا تایید نمایید و بعد اقدام به خرید کنید.

پشتی دار یا بدون پشتی :

صندلی های اپن در دو مدل پشتی دار و بدون پشتی ارائه میشوند. معمولا پشتی دارها در یک شرایط برابر قیمت بالاتری دارند چون در بعضی از موارد از میز اپن بعنوان میز کار و یادداشت و … نیز استفاده میشود روی صندلی های پشتی دار به سبب تکیه کمر به پشتی ها، احساس خستگی کمتری هم به کاربر القا می شود. در مقابل طرح های بدون پشتی فضای کافه ای شکل و فانتزی به دکوراسیون آشپزخانه میدهند.

راهنمای صندلی اپن

سبک و جنس صندلی اپن :

صندلی های اپن استیل ظاهر بسیار جذابی دارند، زیرا با بسیاری از سبک های دکوراسیون ست می شوند.

ترکیب متریال ها مانند این صندلی های ساخته شده از چوب گردو و کروم، ظاهر جذاب دیگری ایجاد می کنند که با هزاران سبک هم خوانی دارد. ترکیب متریال ها یک روش با قدمت است که به دکوراسیون راحتی و گرما می بخشد.ترکیب متریال ها می تواند به فضای دکوراسیون شما حس روستایی شهری بدهد. مثلا صندلی های اپن در این تصویر از طرفی با سطح خشن و ساده ی خود سبک روستیک را یادآور می شوند و از طرف دیگر خطوط تمیز و نازک آن حال و هوایی شهری و صنعتی دارند.

تعادل در صندلی اپن:

معمولا کسانی که تجربه ای در استفاده از صندلی های اپن، مخصوصا مدل های پایه بلند آنرا ندارند کمی در حفظ تعادل روی این صندلی ها دچار مشکل میشوند یا هنگام نشستن روی آنها استرس افتادن را دارند. ولی بعضی از صندلی های اپن طوری طراحی میشوند که هنگام نشستن روی آنها کاربر کاملا احساس امنیت و پایداری دارد پس هنگام خرید، وضعیت تعادل صندلی را چک بفرمایید بعضی صندلی های غیر استاندارد این مشخصه را ندارند.

یکی دیگر از خصوصیات صندلی اپن این است که به دلیل ارتفاع زیادشان شخصی که روی آن می نشیند، نمی تواند پای خود را روی زمین قرار دهد، بنابراین قسمتی از پایه این صندلی ها تکیه گاهی است که به آن رکاب می گویند و برای قرار دادن کف پا مناسب است.

جنس روکش صندلی اپن چوبی

بعضی از مدل های صندلی اپن چوبی، بدون روکش می باشند و نشیمن گاه آن از جنس چوب است. اما بعضی دیگر روکش های پارچه ای یا چرمی دارند. روکش های چرمی معمولاً در هنگام نشستن های طولانی مدت روی آن، باعث عرق کردن فرد می شود. روکش های پارچه ای نیز بسته به نوع پارچه آن مدل های متفاوتی دارند. همچنین مدل و رنگ پارچه نیز باید با دکوراسیون خانه و آشپزخانه همخوانی داشته باشد. در کل باید هنگام خرید صندلی اپن چوبی، روی آن نشست و راحتی آن را چک کرد.

دسته ها و تکیه گاه صندلی اپن چوبی

صندلی اپن چوبی بهتر است که دارای دسته باشد ولی دسته های آن نباید خیلی بلند باشند تا در هنگام جا دادن آن زیر اپن با مشکل مواجه نشویم. همچنین تکیه گاه آن نباید خیلی بلند یا کوتاه باشد تا فرد هنگام استفاده از آن احساس راحتی کند.

صندلی اپن

استحکام صندلی اپن چوبی

صندلی اپن چوبی باید به گونه ای انتخاب شود که از نظر استحکام و قوی بودن، استانداردهای لازم را داشته باشند. هنگامی که فردی روی آن می نشیند، قدرت کافی برای تحمل وزن او را داشته و لق نخورد. بعضی از مدل های صندلی اپن این استاندارد را ندارند و فرد هنگام نشستن روی آن مدام استرس افتادن را دارد و در نتیجه احساس راحتی نمی کند.

میزان فضای اشغالی صندلی اپن چوبی

صندلی های اپن چوبی باید متناسب با میز اپن و میزان فضای اطراف آن باشد. نه خیلی کوچک باشد که هنگام نشستن روی آن احساس راحتی نکنیم و نه خیلی بزرگ باشد که فضای زیادی را اشغال کند.

صندلی چوبی اوپن

 

 

در هنگام خرید صندلی اپن چوبی باید به داشتن جای پا دقت شود. به دلیل اینکه نداشتن جای پا برای صندلی اپن و نشستن های طولانی مدت روی آن و آویزان بودن پا، احساس خوشایندی برای فرد ندارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است