راهنمای خرید صندلی ماشین کودک

به هنگام تصادف ، احتمالاینکه کودکان به سمت شیشه اتومبیل پرتاب شوند ، ۶ تا ۷ برابر افراد بزرگسال می باشد ، حتی اگر این اتفاق نیز رخ ندهد امکان گیر کردن کودکان در بین دو صندلی ماشین نیز بسیار زیاد می باشد . از همین رو با پیش بینی چنین اتفاق هایی برای کودکان ، بهتر است راه حلی برای آن یافت . صندلی ماشین کودک این امکان را فراهم می‌آورد که در موقع ترمز شدید احتمال صدمه دیدن کودکان به حداقل برسد. در ادامه این مطلب همراه با ما باشید …

قبل از خرید

عجولانه تصمیم نگیرید. کاتالوگ تولیدکننده را به دقت بخوانید و یا از درون وب سایت‌ها یا فروشگاه‌هایی که صندلی ماشین کودک را می‌فروشند، انواع صندلی‌ها را جستجو نمایید. فکر کنید خودتان می‌خواهید از صندلی استفاده کنید. مثلا اگر دائما آن را داخل یا خارج از ماشین می‌گذارید، صندلی‌ که وزن کمتری دارد، مناسب تر است. یا اگر زیاد به مسافرت های طولانی می‌روید، صندلی تاشو ممکن است برای کودک شما راحت تر باشد و به خوابیدن او نیز کمک می‌کند. صندلی را مناسب قد و وزن کودک خود انتخاب کنید. برای کودکان کوچک تر صندلی‌هایی که جای تکیه دارد، مناسب است. هرگز تا زمانی که کودک حداقل ۹ کیلوگرم وزن داشته باشد و بتواند بدون کمک دیگران از جا برخیزد یا بنشیند او را روی صندلی‌های رو به جلو ننشانید و حتی المقدور از صندلی‌هایی که تکیه گاه دارند، استفاده کنید. هرگاه وزن کودک شما بیش از حد لازم برای یک صندلی پشتی دار شد و یا سر او بلندتر از صندلی قرار گرفت،‌می‌توانید از یک صندلی بدون تکیه گاه استفاده کند. اگر وزن کودک هنوز نسبت به وزن صندلی متعادل و مناسب است، خم شدن زانوهای او هنگام نشستن در صندلی اهمیت ندارد. برای اطمینان از اینکه صندلی ماشین کودک با مدل خودروی شما همخوانی دارد، با تولیدکننده صندلی تماس بگیرند.

راهنمای خرید صندلی ماشین کودک

هنگام خرید

در مورد اینکه آیا صندلی ماشین کودک برای کودک و خودروی شما مناسب هست یا خیر، از فروشنده سوال کنید. سعی کنید از جایی خرید کنید که قبل از خرید صندلی به شما اجازه دهد (یا کمک کند) آن را در خودروی خود امتحان کنید. اگر چنین چیزی مقدور نیست، اطمینان حاصل کنید که در صورت مناسب نبودن صندلی می‌توانید آن را پس بدهید و یا تعویض کنید. از خریدن پشتی صندلی اجتناب کنید؛ مگر آنکه مطمئن باشید صندلی مناسب خدروی شما خواهد بود. از خرید صندلی کهنه و دست دوم خودداری ورزید، زیرا نمی‌توانید از گذشته صندلی اطمینان داشته باشید؛ (ممکن است در یک تصادف ماشین خراب شده و یا به شدت فرسوده باشد. برخی آسیب‌دیدگی‌ها قابل رویت نیست)؛ ضمن اینکه راهنمایی استفاده از این نوع صندلی‌ها غالبا از بین رفتن یا گم شده است. صندلی‌های دست دوم قدیمی تر به نظر می‌رسند و مطابق استانداردهای روز ساخته نشده‌اند. فقط از اعضای خانواده یا یک دوست مورد اعتماد صندلی ماشین کودک را قبول کنید. والدین غالبا می‌پرسند که چه نوع صندلی مناسب است؟ حقیقت این است که بهترین نوع صندلی آن است که با وسیله نقلیه، بودجه و کودک شما همخوانی داشته باشد و تقریبا هر بار بتوانید از آن درون خودرو استفاده کنید. راهنمایی های زیرا را بخوانید تا مطمئن شوید کدام صندلی ماشین کودک بهترین انتخاب برای فرزند شماست.

خرید صندلی ماشین کودک

تمیز بودن صندلی

همچنین باید این صندلی را تمیز نگه دارید تا در این دوره طولانی، به خوبی بتوانید از آن استفاده کرده و کودک تان را با راحتی از مکانی به مکان دیگر ببرید. به همین دلیل بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که روکش آن‌ها قابل تعویض یا شست‌وشو باشد.

دوام صندلی

هنگام خرید هم باید توجه داشته باشید که صندلی ماشین کودک برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد تا خیلی زود مجبور به تعویض آن نشوید. با این کار می‌توانید از این صندلی‌ها در تمام مدت نوزادی و خردسالی کودک خود استفاده کنید.

کمربند صندلی

برای این که از پرت شدن کودک به اطراف به هنگام تکان های شدید خودرو جلوگیری نماییم ، بایستی صندلی کودک دارای کمربند ویژه‌ای هم باشد. جنس این کمربند مهم می باشد که نرم باشد تا به هنگام ترمزهای شدید ، باعث زخم شدن یا وارد شدن فشار بیش از حد روی بدن و استخوان‌بندی ظریف کودک نشود و یا موجب آزارتن کودک نشود .

این نوع کمربندها که معمولاً به صورت ضربدری است، با یک لایه محافظ بسیار لطیف و نرم پوشانده می‌شود تا کودک به هیچ عنوان صدمه نبیند.

راهنمای صندلی ماشین کودک

هنگام خرید به برچسب آن توجه کنید:

هنگام خرید صندلی ماشین کودک باید برچسب آن را نگاه کرده و صندلی مناسب وزن کودک را انتخاب کرد. بین 0 تا 3 سالگی صندلی‌ها این‌گونه تقسیم‌بندی می‌شوند:

• گروه 0 مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به 10 کیلوگرم برسد.

• گروه 0+ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به 13 کیلوگرم برسد.

• گروه 1 مناسب برای کودکانی با وزن 9 تا 17 کیلوگرم

• گروه 2 و 3 مناسب برای کودکانی با وزن 15 تا 25 کیلوگرم و 25 تا 36 کیلوگرم

توجه کنید که روی برچسب صندلی علامت «universal» نوشته شده باشد. بودن این علامت یعنی صندلی برای انواع اتومبیل‌‌ها مناسب است. تا 9 ماهگی بسیار مهم است صندلی‌ای را انتخاب کنید که از گردن و سر کودک محافظت کند و به همین دلیل بهتر است صندلی گروه 0 را انتخاب کنید.

بهترین مکان برای قرار دادن صندلی کودک، صندلی پشت اتومبیل است اما اگر می‌خواهید کودک‌تان را ببینید در صورتی که اتومبیل شما مجهز به ایربگ یا کیسه هوا نباشد می‌توانید او را روی صندلی جلو نیز بگذارید.

مراقب باشید زیرا اگر اتومبیل کیسه هوا داشته باشد، در حین تصادف احتمال خفه شدن کودک شما وقتی در صندلی جلو باشد، بسیار زیاد است. در حال حاضر صندلی‌های پیشرفته‌‌ای وارد بازار شده است که سیستم رگلاژ داشته و قابل تنظیم برای هر سنی است.

قیمت این نوع صندلی‌ها بالاتر از انواع کلاسیک است اما از آنجا که برای هر سنی مناسب است درنهایت در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. در ضمن این صندلی‌ها به شکل سبد نوزاد هم درمی‌آیند و در دوران نوزادی می‌توان از آنها هم به عنوان سبد حمل و هم به عنوان صندلی مخصوص اتومبیل استفاده کرد.

صندلی ماشین کودک

آیا می‌توانید به آسانی صندلی ماشین را نصب و از آن استفاده کنید؟

اگر شما برای مطالعه دستورات نصب صندلی کودک زمان کافی نگذارید و هر بار آن را در دست نصب نکنید،‌گران ‌ترین صندلی نیز برای کودک شما ایمنی لازم را نخواهد داشت. صندلی کودک را به طور دستی امتحان کنید تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید آن را آنطور که باید نصب کرده و استفاده کنید. آیا می‌توانید صندلی را طوری آماده کنید که ایمنی کودک را در خودرو تامین کند؟ طبق دستورات صندلی مورد نیاز کودک خود را تهیه نمایید.

صندلی کودک مناسب خودروی شماست؟

با وجود مدل‌های مختلف صندلی در برندهای مختلف، اما همه صندلی‌های کودک مناسب هر خودرویی نیست. باید صندلی‌ای را انتخاب کنید که محکم سر جای خود نصب شود و زاویه مناسب داشته باشد و کمتر از یک اینچ به اطراف تکان بخورد. بیشتر فروشگاه‌های معروف لوازم کودک به شما اجازه می‌دهند تا نمونه ای از صندلی انتخابی را در خودروی خود امتحان کنید و احتمالا کارشناسی نصب آن را قبل از خرید بررسی می‌کند. اما اگر چنین امکانی وجود نداشت، اطمینان حاصل کنید که اگر صندلی مناسب خودرو نبود، می‌توانید آن را به فروشنده باز گردانید.

صندلی‌های کودک مرجوعی

بیشتر صندلی های مرجوعی وقتی که برچسب «مرجوع شده» روی آنها می‌خورد، از قفسه فروشگاه‌ها بیرون کشیده می‌شوند. هنوز هم تماس با شرکت سازنده جهت ا طمینان از اینکه صندلی خریداری شده مرجوعی نباشد،‌فکر خوبی است. اگر صندلی کودک را از کسی به امانت گرفته اید و یا یک صندلی دست دوم خریده اید، تحقیق در مورد مرجوعی بودن یا نبودن آن مهم تر است. اگر کارت ضمانت صندلی کودک را برای شرکت سازنده ارسال کنید، سریعا متوجه مرجوعی بودن یا نبودن آن خواهید شد.

راهنمای خرید صندلی کودک

آیا صندلی‌های کودک دست دوم ایمن هستند؟

اگر پیشینه دقیقی از صندلی دست دوم در اختیار ندارید، از خرید آن اجتناب کنید. شما باید برای تعیین ایمنی صندلی ماشین کودک پیشینه تصادف یا آسیب به صندلی کودک را بدانید. تنها از افرادی صندلی دست دوم را خریداری کنید که آنها را به خوبی می‌شناسد و به پیشینه انان در استفاده از صندلی اطمینان دارید. تصادفات اتومبیل می‌تواند آسیب‌های پنهانی به صندلی کودک وارد آورد و صندلی در این حالت با ضربه دوم از هم فرو می‌پاشد و کودک شما را در معرض آسیب قرار می‌دهد. صندلی را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه تعمیری روی آن صورت نگرفته باشد.

صندلی را جلو بگذارم یا عقب؟

بهتر است صندلی کودک‌تان را درست وسط صندلی‌های عقب اتومبیل بگذارید و تنها در صورتی که خودروی شما به ایربگ مجهز نباشد، قرار دادنش روی صندلی جلو هم ایرادی ندارد و به شما کمک می‌کند که مدام چشم‌تان به فرزندتان باشد. بله، درست خوانده‌اید! کیسه هوای اتومبیل گرچه از جان بزرگ‌تر‌ها محافظت می‌کند اما می‌تواند در صورت باز شدن، به خفگی نوزادان منجر شود.

کریر بخرم یا صندلی ماشین؟

بسیاری از والدین ترجیح می‌دهند به جای خرید دو وسیله، از کریری که روی پایه صندلی ماشین نصب می‌شود، استفاده کنند. این کریرها را می‌توان با خروج از اتومبیل از روی پایه برداشت و به عنوان ابزار حمل کودک از آنها استفاده کرد. اگر سراغ چنین صندلی اتومبیلی می‌روید، تا زمانی که وزن فرزندتان از 10 کیلوگرم بیشتر نشده، می‌توانید از این وسیله استفاده کنید. گرچه با سنگین‌تر شدن فرزندتان، مجبور به پرداخت هزینه دیگری برای تهیه صندلی بزرگ‌تر می‌شوید اما این کریرهای قابل نصب روی پایه، بهتر می‌توانند نوزاد چند روزه شما را در خود جا دهند و تا حدود یک سال و نیمگی هم قابل استفاده هستند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است