راهنمای خرید عطر مردانه

به دو دلیل عمده، هر کسی باید یک عطر داشته باشد، یعنی عطری که دیگران آن را به شما می‌شناسند. این قانون، حتی اگر گاهی اوقات از آن عطر استفاده نکنید، باز هم برقرار است. اول اینکه استفاده از یک عطر، تا حد زیادی لباس پوشیدن در صبح یا حاضر شدن برای بیرون رفتن در شب را آسان می‌کند، زیرا دیگر مجبور نیستید عطرتان را با لباس یا خلق و خویتان هماهنگ کنید. دوم اینکه یک عطر مناسب ، می‌تواند خانم‌ها را جذب کند. اما چگونه عطر مردانه مناسب را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب عطر مردانه خانواده عطر خود را بشناسید

اگر به درستی درک کنید که چه عطر مردانه شما را مجذوب خود می‌کند، پیدا کردن عطر مناسب که قرار است عطر شما شود بسیار آسان‌تر خواهد شد. سیستم طبقه بندی معمول برای عطرها شامل عطر گل‌ها (که شامل یک یا چند گل هستند)، عطرهای عنبر (که شیرین و خاص هستند) و عطرهای چوبی (که با رایحه‌های چوب صندل و سدر مشخص می‌شوند) می‌باشد.

رایحه‌های عسل و توتون به خانواده‌ی چرم تعلق دارند، در حالی که ترنج و لابدانوم در دسته‌ی چایپر یافت می‌شوند، و عطرهای آرامش بخش گیاهی با استفاده از اسطوخودوس، کومارون و گلسنگ ساخته می‌شوند. خانواده‌های عطر مدرن، شامل عطرهای مرکبات، و عطرهای سبز (که سبک هستند و توسط رایحه‌هایی مانند چمن یا خیار مشخص می‌شوند) می‌باشند.

راهنمای خرید عطر مردانه

عطر نزنید.

منظورم این است که وقتی برای خرید عطر میروید عطری را استفاده نکنید. چون به درستی نمیتوانید عطرهای دیگر را تست کنید.

لباس تمیز و پوستی تمیز داشته باشید.

این نکته، ساده اما بسیار مهم است . بعضی ها دوست دارند عطر را روی لباس تست کنند . عده زیادی هم روی پوست عطرها را تست میکنند. اما پاکیزه بودن این دو باعث میشود که بوی عطر دچار تغییرات ناخواسته نشود .

عطرها را روی پوستتان تست کنید.

عطرها میتوانند در پوست های مختلف روایح متفاوتی را داشته باشند و شیمی بدن هر انسان متفاوت میباشد. احتمال دارد عطری روی پوست یک شخص بوی فوق العاده ای داشته باشد اما روی پوست شما بویش متفاوت بوده و باعث نارضایتی شما گردد. پس یادتان باشد از عطر دیگران که برایتان خوشایند به نظر میرسد بدون تست خریداری نکنید. همچنین این امکان وجود دارد که شما به بعضی از نت ها یا ترکیبات مورد استفاده در عطرها حساسیت داشته باشید. و فقط با تست عطر روی پوست متوجه آن خواهید شد .

خرید عطر مردانه

برای انتخاب عطر مردانه بر روی شیمی بدن‌تان کار کنید

شما به احتمال زیاد برای پیدا کردن عطر مناسب ، باید بیش‌تر از یک بار به مغازه‌ی عطر فروشی سر بزنید. درست است که رفت و آمدهای متعدد به بازار به بهانه‌ی پیدا کردن عطر مناسب ، یک فرایند خسته کننده خواهد بود، اما به ما اعتماد کنید. هنگامی که سرانجام عطری پیدا کنید که باعث شود بوی فریبنده‌ای بدهید، متوجه خواهید شد که ارزش این همه تلاش را داشته است.

هر بار، بیش‌تر از سه عطر را بو نکنید، و یک چیز پشمی مانند روسری، نزدیک بینی‌تان قرار دهید و بین عطرها بو بکشید تا حفره بینی‌تان تمیز شود. در پایان، عطری که با بوی طبیعی بدن‌تان، بیش‌ترین هم‌خوانی را داشته باشد، عطری نیست که با بوییدن آن از داخل بطری، بیش‌تر از همه جذبش می‌شوید، بلکه عطری است که پس از اینکه بیش از نصف روز روی پوست‌تان باقی ماند، همچنان بوی شگفت انگیزی داشته باشد.

بیش از 3 یا 4 عطر را تست نکنید.

بینی انسان یک ابرکامپیوتر نیست که بتواند ساعت ها بدون اشتباه در محاسبه به کار خود ادامه دهد . بعد از تست چند عطر، درصد اشتباه بالا خواهد رفت . پس فرصت کمی خواهید داشت . احتمالا با تست 10 عطر ، عطر شماره 6 را انتخاب کنید و به نظر عطردلخواهتان را پیدا کرده اید اما وقتی  به خانه میرسید و با ذوق و شوق بازش کرده و استفاده اش میکنید، ناامید میشوید . چون تصوراتی که از رایحه عطر داشتید در این عطر وجود ندارد و شما در هنگام تست 10 عطر به طور همزمان دچار تداخل بویایی شده و در انتخاب عطر ارجینال اشتباه کرده اید . اما این اشتباه هزینه گزافی داشته است . و چون عطر را از حالت اکبند بودن خارج شده، دیگر امکان پس دادن وجود ندارد و هر اسپری عطر سرشار از ناامیدی خواهد بود 🙁

عطر مردانه

ترتیب عطرها از نظر ماندگاری و پخش بو

عطرها به ترتیب ماندگاری و غلظت عصاره پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن هستند اما از نظر پخش به ترتیب ادکلن، ادوتویلت، ادوپرفیوم و پرفیوم قرار می گیرند. یعنی هر چقدر الکل عطری بیشتر باشد میزان درصد پخش آن بیشتر است؛ اما ماندگاری اش در طول روز کمتر می شود.

اگر زمانی حس کنید که عطر تقلبی میزان ماندگاری اش از عطر اصلی بیشتر است، به این خاطر است که آنها درصد الکل عطر تقلبی را کمتر می کنند تا از این طریق احتمال تشخیص تقلبی بودنش کمتر شود و به همین دلیل مصرف کننده به اشتباه می افتد.

برای خرید عطر مردانه محل زندگی و برنامه‌ی زمانی‌تان را در نظر بگیرید

برای اینکه شدت عطر مردانه مناسبتان را مشخص کنید، از شیوه‌ی زندگی و شهری که در آن زندگی می‌کنید استفاده کنید. اگر به طور منظم با همکارانتان برخورد نزدیک دارید، باید از چیزی که به نظر دیگران بسیار قوی یا از نظر شیمیایی تحریک کننده است، دوری کنید. با این حال، بیرون رفتن در شب، عطر مناسب و قوی‌تر را می‌طلبد. اگر چند بار در هفته بیرون می‌روید، عطر مناسب هم روز و هم شب است یا عطر مردانه ای که به تدریج رایحه‌اش تغییر می‌کند و لایه لایه است را در نظر بگیرید. آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید نیز باید به شما کمک کند که عطرتان را متعادل کنید. به طور کلی، هرچه دما و رطوبت بیش‌تر باشد، عطر شما باید سبک‌تر باشد.

برخی عطرها ساده هستند اما نمی توان همه جا و یا در هر سنی مورد استفاده قرار بگیرند. برخی مناسب سنین جوانی هستند و برخی نیز مناسب لباس های موقری است که افراد میان سال به تن می کنند. در ادامه می خواهیم راهنمایی در اختیارتان بگذاریم که بتوانید متناسب با سن خود عطری خوش بو و کاربردی انتخاب کنید.

۲۰ سالگی و سنین پایین تر

در این سنین درخشان یک چیز کاملا واضح است: هر کاری که دلتان می خواهد می توانید انجام دهید. کمتر کسی در چنین سنی شغل دارد تا بخواهد درگیر قوانین سختگیرانه انتخاب عطر باشد، پس با خیال راحت انتخاب کنید.

همین که به اواخر ۲۰ سالگی رسیدید، مسلما با حسرت به این دوره از زندگی خود نگاه می کنید، سال هایی که بدون هیچ گونه مسئولیت سنگینی بودید و چیزی برایتان اهمیت نداشت ( منظورم مسائل آدم بزرگ هاست ).

عطری که در این سنین استفاده می کنید باید بولد باشد. همسالانتان بیشتر به سمت بو های شیرین تمایل دارند، بوی مرکبات و حتی گاهی عطرهای متالیک.

Davidoff Cool Water یکی از آن عطرهایی است که برای پسرهای جوان ساخته شده و بسیار پرفروش است. اگر به دنبال عطری برجسته تر می گردید Paco Rabanne One Million را معرفی می کنم که این برند نیز بسیار مناسب جوانان در این سن است.

عطر

۲۱ تا ۲۵ سال

ببین چه بزرگ شدی، وقتشه برسی سرکار پسر! در این سنین بیشتر افراد خواسته و ناخواسته باید ارتباط خود با جامعه را بیشتر کنند و به جاهای متفاوتی بروند ( محل کار، دانشگاه و … ) و البته مانند هر پسر دیگری می خواهید دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید.

در این سن باید عطری هوشمندانه تر و تازه تر استفاده کنید، عطر های شیرین، دیگر برای سنین پایین است.

ما عطر Prada Luna Rossa Sport پیشنهاد می دهیم چون رایحه ای عالی و ماندگار دارد. بوی این عطر شامل توت، اسطوخودوس می باشد و کمی تند است.

۲۵ تا ۳۲ سالگی

دیگر باید قبول کنید که پا به سن گذاشتید! شوخی کردم ولی دیگر زمان بازی کردن با پلی استیشن و دورهمی کمتر شده، یعنی خودتان دیگر زیاد وقت ندارید. شلوارهای چسبان کم کم از کمد لباستان خارج می شوند و تی شرت هایی که می پوشید کمتر طرح های گرافیکی خواهد داشت. آن چیزهایی که اوایل ۲۰ سالگی برایتان مناسب بود دیگر اینجا جایی ندارند، بگذارید در مه زمان ناپدید شوند.

همین طور که کمد لباستان تغییر می کند، نباید اجازه دهید عطرتان عقب بماند. در این سن ما عطر Terre d’Hermes را به عنوان نمونه پیشنهاد می دهیم، این عطر در دهه ی گذشته به صورت آزمایشی عرضه شد و آنقدر خوب بود که تا به حال نیز تولیدش ادامه دارد، و همچنان عطری با بوی خاص است.

بدون اینکه خیلی تند باشد، عطری چوبی، تند و مرکباتی دارد.

۳۳ تا ۴۵ سال

این سالها می تواند برای یک مرد سخت باشد. مسلما دیگر نشاط جوانی را ندارید، اما چه کسی دوست دارد این حس را از دست بدهد؟ هیچ دلیلی ندارد که با رسیدن به میان سالی اجازه دهید استایلتان از بین برود. نباید اجازه دهید به همین راحتی به دست پیری سپرده شوید، و لازمه ی این کار علاوه بر نوع لباس رایحه ای که استفاده می کنید نیز هست.

ما برای این سن به عنوان نمونه عطر Acqua di Parma’s Colonia Oud را پیشنهاد می کنیم. بوی این عطر تعادلی است بین جوانی و میان سالی، رایحه ای عمیق که برای همین سن ساخته شده.

عطر گرم

۴۶ سال به بالا

مردها با بالا رفتن سنشان جا افتاده تر می شوند. حالا زمان پوشیدن لباس های کاملا موقر است، لباس هایی که نشان از مردی کامل را داشته باشند.

یکی دیگر ازخواص رسیدن به این سن این است که می توانید مانند جوانی دیگر کمتر به اطراف اهمیت دهید. هیچ وقت به اندازه این دوره از زندگی مرد خود نبوده اید. حالا باید عطری برجسته تر از هر زمان دیگری انتخاب کنید.

ما به عنوان نمونه عطر Tom Ford’s Tobacco Vanille را به شما معرفی می کنیم، عطری گرم، دودی و کمی شیرین. رایحه این عطر از باشگاه مردان انگلیسی الهام گرفته شده است.

خرید عطر مردانه و حس بویایی یک نفر دیگر

شما در حال حاضر مهمترین ملاحظات را در مورد پیدا کردن یک عطر مردانه می‌دانید. اما نکته‌ی دیگری که ارزش یادآوری دارد، این است که نظر یک نفر دیگر را هم بپرسید!

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است