راهنمای خرید عینک آفتابی

اینکه به دلیل محافظت از چشمان‌تان عینک آفتابی می‌خواهید یا به دلایل ظاهری و لاکچری، فرقی نمی‌کند؛ هماهنگی نوع عینک و پوشش، ظاهری بسیار متفاوت و جذاب را برای شما رقم می‌زند. بنابراین بهتر است بهترین‌های عینک را برای خودتان انتخاب کنید تا هم محافظت بهتری از چشمان‌‌تان داشته باشید و هم حس خوشایند جذابیت را تجربه کنید.

افراد زیادی تنها با امتحان کردن عینک روی صورت، آن را انتخاب می‌کنند و از این انتخاب راضی به نظر می‌رسند. اما آیا با خرید آنلاین هم می‌توان بهترین انتخاب عینک را داشت؟ مسلما انتخاب ایده‌آل یک عینک آن‌قدرها هم که فکر می‌کنیم ساده نیست. بسته به چندین فاکتور مهم می‌توان یک عینک مناسب را انتخاب کرد و یک همراه همیشگی و دوست‌داشتنی برای روزهای آفتابی و حتی غیر آفتابی داشت.

چگونه از استاندارد بودن عینک آفتابی مطمئن شویم

عینک آفتابی مناسب , همراه داشتن عینک آفتابی و اهمیت استفاده آن در روز و زیر آفتاب علاوه بر طولانی کردن عمر سلامت چشم های شما، ظاهرکلاسیک و مرتب به شما می بخشد. به شرط آن که کمی بیشتر درباره ضرورت استفاده از آن و زیر و بم انتخاب یک عینک آفتابی مناسب بدانید.

راهنمای خرید عینک آفتابی

شیشه‌های چه رنگی انتخاب کنیم؟

در مورد جذب اشعه‌های ماورای بنفش رنگ شیشه‌ها و لنزهای عینک آفتابی نقشی ندارد اما بدانید که تم رنگی شیشه‌های عینک آفتابی‌تان در تشخیص رنگی شما نقش مهمی ایفا می‌کنند. باید این را بدانید که اگر عینک آفتابی با شیشه‌های زرد یا صورتی بزنید بهتر است رانندگی نکنید چرا که در تشخیص درست چراغ‌های راهنمای ترافیک دچار مشکل خواهید شد. اما شیشه‌های سبز و قهوه‌ای و خاکستری در مورد تفکیک رنگ‌ها تاثیر چندانی نمی‌گذارند و برای همین برای رانندگی کردن انتخاب‌های مناسبی هستند.در مورد شیشه‌های دودی و سیاه هم باید گفته شود که این شیشه‌ها تاثیری در تفکیک رنگ شما ندارند اما اگر شیشه‌ها بسیار تیره باشند ممکن است در دیدن اشیای کوچک و جزئیات به خصوص در نور نه خیلی زیاد دچار مشکل شوید.

گران‌تر بودن تضمینی برای بهتر بودن لنزها و شیشه‌ها نیست

مهم‌ترین ویژگی عینک‌های‌ آفتابی لنزها و شیشه‌های آن است گران‌تر بودن نمی‌تواند تضمینی برای کیفیت این لنزها و شیشه‌ها باشد اما یادتان باشد که حتما باید عینکی با لنزها و شیشه‌های با کیفیت بخرید. یکی از ویژگی‌های مهم لنزها و شیشه‌ها تراش خوردن آنهاست که باید با کیفیت عالی باشد. دکتر جیمز ماتسن، پزشک ارشد دانشگاه کالیفرنیا یک راه ساده برای اطمینان یافتن از کیفیت لنزها یا شیشه‌ها پیشنهاد می‌دهد: «شیشه عینک را با فاصله از چشمان خود بگیرید بعد سرتان را جلو و عقب ببرید، اگر در زمان جلو و  عقب بردن سر شکستگی در تصویر دیدید یعنی لنزهای عینک استاندارد نیستند و خوب تراش نخورده‌اند و نباید آنها را بخرید.»

خرید عینک آفتابی

مدل عینک آفتابی و جایی که به آن می‌روید

بهترین راه برای اینکه بدانید چه لباسی بپوشید و با آن کدام مدل عینک آفتابی را انتخاب کنید، این است که مجموعه‌ی لباس‌ها و اکسسوری‌ها از جمله عینک آفتابی مردانه را با محل و مناسبتی که به آن می‌روید، هماهنگ کنید.

فراموش نکنید که در تابستان عینک آفتابی بخش مهمی از تیپ شما را تشکیل می‌دهد، برای مثال اگر به یک مراسم رسمی که در بیرون از خانه برگزار می‌شود، می‌روید احتمالا با یک مدل عینک آفتابی کلاسیک با لنز تیره راحت‌تر خواهید بود، مثلا مدل عینک آفتابی ویفرر.

این نکته را در مورد تیپ رسمی فراموش نکنید که مهم نیست به چه مهمانی یا مجلسی دعوت می‌شوید، اگر قرار است تیپ رسمی مردانه داشته باشید، عینک آفتابی اسپرت و البته عینک آفتابی ریبن با لنز ریفلکتیو را فراموش کنید، چراکه قرار نیست عینک آفتابیتان آن قدر جلب توجه کند که همه برای دیدن آن به سمت شما برگردند.

در مورد تیپ غیر رسمی و روزمره قانون متفاوت است، می‌توانید با مدل یا حتی رنگ عینکتان کمی خوش بگذرانید، مثلا آن را با رنگ تی شرتتان ست کنید، لنزهای رفلکتیو را انتخاب کنید و به طور کلی عینک آفتابی را مرکز توجه قرار دهید.

عینک آفتابی

فرم صورت و فریم مناسب

اگر چهره شما گرد است، عینک خلبانی یا مربعی انتخاب کنید. عینک های زاویه دار صورت شما را بهتر تعریف می کنند.

فرم صورت و فریم مناسب

اگر چهره شما بیضی شکل است، می توانید هر مدل عینکی بزنید، ولی سعی کنید فریم عینکتان حداقل به اندازه صورتتان پهنا داشته باشد.

فرم صورت و فریم عکس

اگر صورتتان مربعی شکل است، عینک های گرد و انحنادار به شما می آیند، زیرا صورت شما ساختار قوی با گوشه های تیز دارد، بنابراین عینک های زاویه دار به صورتتان نمی آیند.

فرم صورت و فریم عینک آفتابی

اگر صورتتان مستطیلی شکل است، از فریم هایی که شکل های هندسی تیز دارند اجتناب کنید تا با عینکی مناسب تر ساختار چهره خود را تلطیف و تعدیل کنید.

تیپ صورت و فریم مناسب

اگر صورتتان قلبی شکل است، فریم های مربعی به صورت شما بیشتر می آیند. از فریم های اشکی شکل یا فریم هایی که تزئینات زیادی بالای آنها هست اجتناب کنید.

شکل صورت و فریم مناسب

اگر صورتتان لوزی شکل است، می توانید هر عینکی که می خواهید بزنید، ولی نباید عینک هایی که زیادی گرد، منحنی یا زاویه دار هستند بزنید.

تیپ صورت و فریم عینک

اگر صورتتان مثلثی شکل است، فریم های خیلی سنگین یا اشکی شکل که تعادل را به چهره شما برمی گردانند، بیشتر به شما می آیند. فریم های مربعی و زاویه دار برایتان بهتر هستند.

شکل صورت و فریم عینک آفتابی

 

در تمام موارد یادتان باشد که قبل از خرید عینک آفتابی به مدل صورت و رنگ موی خود دقت کنید. بهترین و مطمئن ترین رنگ ها مشکی و لاکی هستند که تقریباً به همه می آیند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است