راهنمای خرید قاب عکس دیجیتال

شاید بارها در ذهن خود این جمله را تکرار کرده باشید: چه هدیه ای بخرم؟  جواب این سوال به سادگی خرید گجتی می‌باشد که مرور خاطرات مشترک ما و دیگران را آسانتر نماید، قاب عکس دیجیتال یا آلبوم دیجیتال همان گجت رویایی است که طی چند سالی که در بازار حضور دارد طرفداران فراوانی پیدا کرده است،  قاب عکس های دیجیتال با قابلیت‌های کاربردی جذابی که دارند نه تنها مشکل تعدد آلبوم‌های کاغذی را رفع نموده‌اند، بلکه دارای امکاناتی می‌باشند که محبوبیت این کالا را برای کاربرانشان بیشتر نموده است. اما با توجه به اینکه این کالاها در تنوع زیادی و با برندهای گوناگونی به بازار عرضه شده‌اند، ممکن است انتخاب یک نمونه مناسب از بین مدل‌های موجود در بازار کار ساده‌ای نباشد. به همین خاطر در این بخش ما به برخی از نکاتی اشاره نموده‌ایم که هنگام خرید یک قاب عکس دیجیتال باید به آن توجه نمایید.
انتخاب سایز قاب عکس دیجیتال
هنگام انتخاب قاب عکس دیجیتال به سایز دستگاه و اندازه صفحه نمایش قاب عکس توجه نمایید. انواع قاب عکس در اندازه ۷ تا ۱۰ اینچی در بازار موجود است. البته سایزهای بزرگ‌تری هم موجودند که کمتر مورد استقبال عموم قرار می‌گیرند، در کل قاب عکس‌های دیجیتالی ۷ و ۸ اینچی در سایز مناسب و مطلوبی هستند که مخاطبان زیادی هم دارند. البته علاوه بر این موضوع، باید به نوع صفحه نمایش و اینکه صفحه نمایش مات باشد یا براق توجه ویژه‌ای گردد. معمولا صفحه نمایش‌های براق به علت اینکه به دستگاه حالتی تبلت گونه می‌دهند و زیبایی بیشتری دارند، مورد توجه قرار می‌گیرند، اما صفحه نمایش‌های مات هم به دلیل اینکه کاربر را با مشکلات بازتابش نور و… مواجه نمی‌کنند از محبوب ها هستند. این صفحات نمایش معمولا در دو نوع LED و LCD هستند که مدلهای LCD ارزانتر می‌باشند.

راهنمای خرید قاب عکس دیجیتال

توجه به قابلیت های فنی قاب عکس دیجیتال
همچون خرید هر کالای دیجیتالی، در هنگام خرید به قابلیت‌های فنی دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید. برخی از مدل‌های این قاب‌عکس‌ها تنها به نمایش عکس می‌پردازند و در مقابل برخی علاوه بر عکس قابلیت پخش فایل‌های ویدئویی را نیز دارند. برخی از قاب عکس‌های دیجیتالی هم همراه عکس و ویدئو موسیقی را نیز پخش می‌نمایند، در برخی نیز تراشه‌ای هوشمند قرار دارد که می‌تواند وضعیت عکس را در حالت افقی و عمودی تشخیص دهد تا به هنگام نمایش آنها، مشکلی برای کاربر پیش نیاید. برخی از قاب عکس های دیجیتال نیز به کنترل از راه دور و ورودی USB مجهز هستند و می‌توانند از طریق فناوری Wi Fi، به صورت بی‌سیم با دیگر دستگاه‌ها ارتباط برقرار نمایند. برخی از این قاب عکس ها مجهز به اسپیکر بوده و می‌توانند فایل‌های mp۳ و ویدئویی را هم پخش نمایند. همچنین می‌توان آنها را تنظیم کرده که عکس ها را به صورت اسلاید شو با فاصله زمانی مشخص نمایش دهند.
حتی در برخی از این قاب عکس های دیجیتال، می توان برای بارگذاری (upload) شماره رمز منحصر به فرد قاب را در وب سایت اختصاصی آن شرکت ثبت نمود، سپس از طریق رایانه خود و به کار بردن رابط کاربری این شرکت، تنظیمات و بارگذاری عکس‌ها را انجام داد. این قاب عکس ها می‌توانند از کارت‌های حافظه با فرمت‌های MS، MS Duo ، SD ، CF و XD پشتیبانی نمایند. همچنین این نمایشگرهای دیجیتال حافظه داخلی داشته و تنها تفاوت آنها مربوط به نمایشگرهایشان می‌گردد.
توجه به نحوه تغذیه انرژی قاب عکس دیجیتال
قاب عکس‌های دیجیتال دارای دو نوع منبع تغذیه هستند، مدل‌هایی که دارای آداپتور بوده و مستقیم به پریز برق متصل می‌شوند که جابجایی این مدلها عملا بسیار محدود است و مدلهایی که با باتری‌های قابل شارژ و… کار می کنند، که در این مدل‌ها توجه و اهمیت دادن به طول عمر باتری دستگاه و عوامل این چنینی اهمیت زیادی دارد، زیرا ممکن است در صورت کوتاه بودن عمر باتری، کاربر با مشکل مواجه گردد.

خرید قاب عکس دیجیتال

توجه به خصوصیات ظاهری قاب عکس دیجیتال
البته توجه به قابلیت‌های فنی اهمیت زیادی دارد، اما با توجه به این نکته که این قاب عکس‌ها چارچوبی دیجیتال برای نمایش خاطرات ما هستند و روی میز کار یا خانه به چشم می‌آیند، توجه به ظاهر آنها نیز اهمیت دارد، در حال حاضر نمونه‌های گوناگونی از این کالا با طراحی‌های خاص در بازار موجود است که این موضوع (انتخاب طرح و رنگ) کاملا سلیقه‌ای می‌باشد، اما بهتر است هنگام انتخاب دقت زیادی در این زمینه نموده و قاب عکسی را انتخاب کنید که با دکور خانه یا محل کارتان همخوانی داشته باشد.

KODAK PULSE DIGITAL FRAME WS730S

راهنمای قاب عکس دیجیتال

2 عامل اصلی پیشرفته بودن و قابلیت‌های فراوان، بخوبی قیمت بالای این قاب عکس دیجیتال را توجیه می‌کند. این قاب عکس 7 اینچی کوچک ترین عضو گروه مورد آزمایش ماست که عکس‌هایی با اندازه 6 در 4 اینچ را نمایش می‌دهد. از ویژگی‌های آن می‌توان به صفحه لمسی و وای ـ فای بودن آن اشاره کرد. اگرچه این قاب عکس دیجیتال صفحه نمایشی کوچک دارد، اما انبوهی از قابلیت‌ها دارد. صفحه نمایش مات آن در نمایش عکس‌ها از جلوه دیگر قاب عکس‌های دیجیتال که صفحه نمایش شیشه‌ای براق دارند، بی‌بهره است؛ اما شبکه بندی وای ـ فای (Wi-Fi networking) آن با فراهم کردن رابط کاربری بصیر از طریق وب که فرستادن مستقیم عکس‌ها از فیس بوک به قاب و دیدار دوستان را ممکن می‌سازد، این کاستی‌اش را کاملا جبران می‌کند. با این حال قابلیت صفحه لمسی آن مانند تلفن‌های همراه و تبلت‌های جدید نیست و اجازه حرکت عکس‌ها به این سو و آن سو را به شما نمی‌دهد.

 

AGFA AF 7088MT MOVEE TOUCH

این اولین قاب عکس دیجیتال شرکت آگفاست که از صفحه نمایش لمسی براق شیشه‌ای تبلت گونه برخوردار بوده و حرکت عکس‌ها به هر طرف و سر خوردن از یک آلبوم به یک آلبوم دیگر را ممکن می‌سازد. دارای باتری قابل شارژی است که 2 ساعت دوام می‌آورد و می‌تواند در اتاق پذیرایی بین مهمان‌های شما دست به دست بگردد. یکی از ایرادهای آن، این است که با چرخاندنش، گرایش صفحه نمایش آن به صورت خودکار از حالت landscape به حالت پرتره (portrait) تغییر نمی‌کند. ایراد بعدی رابط کاربری کم سرعت آن است که سرعت پاسخگویی مناسبی را ارائه نمی‌کند.

عکس‌ها روی آن از کیفیت خوبی برخوردارند اما جزئیات را تنها در عکس‌های تیره‌تر بخوبی نشان می‌دهد که این ایراد در آن با تنظیم روشنایی قابل رفع است.

 

ELONEX WS710 WEATHERSTATION AND PHOTO FRAME

قاب عکس دیجیتال

این قاب عکس یک حسگر ریموت نیز دارد و اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که بخوبی به عنوان قاب عکس دیجیتال انجام وظیفه کند و کاربردهای مفید دیگری نیز داشته باشد، این همان گمشده شماست. کافی است این قاب عکس دیجیتال را به خارج از محیط خانه ببرید. بلافاصله به عنوان مرکز هواشناسی سیار شما عمل کرده و به صورت بیسیم (wireless) درجه حرارت محیط خارج و رطوبت هوا را به شما گزارش می‌دهد. علاوه بر آن، می‌توانید با آن به رادیوی FM هم گوش کنید. اگر بیش از آن که بزرگی اندازه قاب عکس برای شما مهم است، به کیفیت آن اهمیت می‌دهید، صفحه نمایش این قاب عکس‌ها را با کیفیت، وضوح و رنگ‌های بسیار زنده‌ای که خیلی بهتر از قاب عکس‌های دیجیتال گرانقیمت دیگر است، ارائه می‌کند که واقعا ارزش مبلغ پرداختی را دارد.

 

VIEWSONIC VFM1586-11E

عکس دیجیتال

عکس‌ها روی قاب عکس‌های بزرگ‌تر جلوه بهتری دارند اما قاب عکس ویو سونیک با محیط 22 اینچی خود، از محصولات دیگر متمایز است. بزرگی قاب آن قیمت گران این وسیله را بخوبی توجیه می‌کند اما قابلیت‌ها و رابط کاربری آن خیلی ابتدایی است. عکس‌ها در آن بوضوح و روشنی که در قاب عکس‌های دیجیتال کوچک‌تر که از پیکسل‌های بیشتری در مقیاس اینچ برخوردارند، جلوه‌گر نشده اما با دکوربندی زیبای سنتی که در گوشه‌ها دارد، موجب می‌شود نمایش عکس‌ها روی آن جالب به نظر بیاید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است