راهنمای خرید لباس بارداری

یکی از نگرانی‌های همیشگی زنان باردار انتخاب لباس مناسب در دوران بارداری است. در سال های اخیر انواع مدل‌های لباس بارداری به بازار آمده است. حالا که مدل‌های حجیم و باد کرده دوباره مد شده است، خرید لباس راحت‌تر شده است؛ خصوصا در ماه‌های اول بارداری که اندام شما تغییر چندانی نکرده است، انتخاب لباس بارداری خیلی راحت‌تر است و می‌توان از لباس‌های معمولی هم استفاده کرد. اما پس از شش ماه نیاز دارید که لباسی متناسب با شکم و اندام بزرگ‌شده خود خریداری کنید.

مدل لباس بارداری را با این نکات انتخاب کنید تا خوش تیپ شوید

بارداری یکی از زیباترین مراحل زندگی یک خانم است. در طول این مدت بدن وی دچار تغییرات فیزیکی زیادی می شود و نیازمند پوششی نرم و راحت است. در گذشته بعضی از  خانم‌های باردار معمولا لباس‌هایی قدیمی، گشاد و از مد افتاده حتی متعلق به مادران خودشان را می‌پوشیدند و سعی می کردند برای این ایام لباس بارداری جدیدی نخرند و توجه کمتری به ظاهر شان داشتند، چرا که فکر می‌کردند اندام آنها از فرم خارج شده است، اما امروزه بیشتر بانوان در اجتماع حضور دارند و همین مسئله تفاوت زیادی را در مدل لباس پوشیدن آنها ایجاد کرده است. خانم های این دوره، در جمع همیشه حاضر و فعال هستند و پوشش آنها در بارداری باید علاوه بر راحتی، آراسته هم باشد. وقتی باردار هستید، لباس پوشیدن یکی از مهم ترین چالش ها برای شماست، اینکه چه چیزی بپوشید؟ اعم از مدل، رنگ، جنس و سایز از اهمیت خاصی برخوردار است. از آنجا که در این دوران خیلی سریع سایز لباستان تغییر می‌کند، ممکن است در انتخاب لباس سردرگم شوید.

راهنمای خرید لباس بارداری

رنگ هایی برای لباس تان

خیلی ها اعتقاد دارند، برای مخفی کردن چاقی و تغییر شکل بدن هنگام بارداری، باید از رنگ های تیره ای مثل مشکی، قهوه ای و خاکی استفاده کنید تا کمتر غصه چاق شدن تان را بخورید، اما عمل کردن به نظر این عده در ایامی که روحیه شما به خاطر تغییرات هورمونی و شکل بدن تان کمی متفاوت با ایام دیگر است کار مناسبی به نظر نمی رسد. شما به رنگ های شادتری نیاز دارید تا روزهای بارداری تان را زیباتر بکنند! بنابراین استفاده از رنگ های شاد را فراموش نکنید. اگر خیلی روی تغییر شکل بدن تان حساس هستید می توانید از رنگ های تیره ذکر شده در بالا برای شلوار یا دامن تان استفاده کنید ولی برای بالاپوش تان سراغ سایر رنگ ها بروید.

به جنس پارچه دقت کنید

پارچه لباس باید راحت باشد و قابلیت کشش کافی را داشته باشد. پارچه‌ای انتخاب کنید که 4 تا 10 درصد نایلون یا الیاف کششی داشته باشد تا متناسب با افزایش حجم شما، کشیده و منبسط شود. پارچه های نخی کشباف و استرچ پارچه‌های بسیار عالی برای خانم‌های باردار است.

خرید لباس بارداری

ویژگی‌های لباس بارداری مناسب

همیشه مهم‌ترین نکته در انتخاب لباس‌تان در این مدت، میزان راحتی شما در آن است. بدن هفته به هفته در حال تغییر است و باید در پوشش خود راحت باشد. جنس لباس هم خیلی مهم است. بهتر است مواد به کار رفته در این لباس‌ها از الیاف طبیعی باشد، مانند کتان و نخ. بعضی از خانم‌ها از اینکه بارداری شان مشخص شود، احساس خوبی ندارند و سعی می‌کنند با پوشیدن لباس‌های با سایز بزرگ‌تر شکم خود را بپوشانند غافل از اینکه اندام خود را با پوشیدن این لباس‌ها ناموزون و نامتناسب نشان می‌دهند. پوشیدن لباس‌های بدون طرح و ساده و افتاده راحتی خاصی دارد، اما مناسب مهمانی‌ها نیست، زیرا شما را مسن نشان می‌دهد و مسن‌تر از سن واقعی‌تان.

  • لباسی را انتخاب کنید که فرم خوبی دارد و از ناحیه شکم آزاد‌تر است تا بعد از بارداری تنها با بستن یک کمربند بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.
  • پیراهن‌های با یقه هفت یا قایقی، مدل‌های خوبی برای فرم دادن به صورت خانم‌های باردار است.
  • اگر اسپرت پوش هستید، شلوار جین‌ اسپرت شکم‌دار مخصوص حاملگی را انتخاب کنید و با یک بلوز یا تونیک بلند بپوشید. این شلوارها معمولا دو فرم دارد یا زیر شکم یا بالای شکم قرار می‌گیرد و راحتی خاصی به آن می‌دهد.
  • اگر مایلید در منزل دامن‌ تنگ بپوشید، می‌توانید از دامن‌های مخصوص حاملگی استفاده کنید که یا روی برآمدگی شکم یا زیر آن قرار می‌گیرد.
  • خیلی از خانم‌های باردار لباس‌های رنگی، طرح‌دار و راه‌ راه با راه‌های افقی نمی‌پوشند. اگر لباس‌های طرحدار با طرح‌های نه چندان شلوغ و رنگ‌های شاد بپوشید یا بلوز، شلواری را که یکی از آنها راه‌ راه و دیگری ساده است، با هم ست کنید، آراسته تر خواهید بود. خیلی‌ها عادت دارند لباس‌هایی با رنگ تیره مانند سرمه ای یا مشکی بپوشند، زیرا تصور می‌کنند شکم برآمده آنها را کوچک‌تر نشان می‌دهد. اما توصیه می‌شود شاد بپوشید زیرا رنگ‌های روشن انرژی مثبت بیشتری به شما خواهد داد.
  • بارداری نباید در زیبایی شما اثری عکس داشته باشد. معمولا در سه ماهه اول بارداری می‌توانید از لباس‌های معمولی خود استفاده کنید. در کنار آن داشتن بند شلوارهای کشی مخصوص حاملگی، از ضروریات است که می‌توانید با استفاده از آن احساس آزادی و راحتی بیشتری داشته باشید. از شلوار و دامن‌های معمولی خود هم تا مدتی که هنوز اندازه شکم زیاد بزرگ نشده است استفاده کنید.
  • برای ماه‌های بعدی به لباس‌های مخصوص بارداری نیاز دارید که از نظر اندازه از لباس‌های معمولی بزرگ‌تر است. حال دیگر انتخاب بلوز، شلوار یا پیراهن به خود شما بستگی دارد.
  • کفش‌های راحت و پاشنه کوتاه، بدون زبانه یا بند مناسب‌تر است. تا آنجا که می‌توانید از کفش‌های پاشنه دار استفاده نکنید یا مدل‌هایی را نپوشید که مجبور باشید برای بستن آن‌ها خم شوید.

راهنمای لباس بارداری

در محل کار چه بپوشم؟

خیلی از خانم های باردار در ماه های اولیه بارداری همچنان به انجام وظایف شغلی شان می پردازند. برای این خانم ها هم توصیه هایی داریم؛ هر چقدر که در خانه پوشیدن رنگ های شاد آزاد است، بیرون از خانه قدغن است، دلیلش هم راحت تر بودن خودتان است. با رنگ های تیره کمتر کسی به بارداری شما دقت می کند بنابراین از رنگ های تیره استفاده کنید. برای انتخاب مانتو می توانید سراغ پانچوها بروید چون آزاد و راحت هستند. ترجیحا پانچوهایی با آستین های دوخته شده را انتخاب کنید، چون حرکت هنگام بارداری کار چندان ساده ای نیست و هر چقدر آزادی حرکتی بیشتری در پانچوی تان داشته باشید، پانچوی شما گزینه مناسب تری خواهد بود. بهتر است بالاپوش تان دکمه های زیادی هم نداشته باشد.

مانتوی تان نباید خیلی کوتاه باشد و نباید هم خیلی بلند باشد. مانتویی که احتمال گیر کردن به این طرف و آن طرف داشته باشد می تواند در حرکت تان مشکل ایجاد کند. در فصل های سرد هم احتمالا پانچوها بهترین انتخاب خواهند بود، فقط به اندازه کافی گرم نیستند و باید زیرشان لباس های گرمی بپوشید.

برای شلوارتان هم سراغ شلوارهای کشی گشاد با رنگ های تیره بروید که در آن ها راحت هستید. در دوران بارداری دامن شلواری ها جزو راحت ترین و محبوب ترین انتخاب های خانم ها به حساب می آیند، شما هم از این انتخاب لذت ببرید.

از آن جایی که فصل سردی را پیش رو داریم و احتمالا خیلی از پالتوها دیگر اندازه تان نیستند، می توانید علاوه بر خرید یک پالتوی سایز بزرگ از ژاکت های بلند بافتنی هم استفاده کنید که به موازات بزرگ شدن شکم تان، کش می آیند.

لباس بارداری

انتخاب بلوز و ژاکت

برای انتخاب ژاکت و بلوز از مدل هایی استفاده کنید که بالاتنه شان نسبتا تنگ است و از روی شکم به صورت باز و آزاد قرار می گیرند، این طوری کمتر چاق به نظر می آیید. سعی کنید از مدل های ۳ دکمه استفاده کنید که بالای شان بسته می شود اما قسمت پایینی شان آزاد می ماند، به خصوص روی شکم باید کاملا آزاد باشد. به جنس لباس تان هم دقت کنید؛ از پارچه های پشمی یا سایر جنس هایی که کرک پس می دهند استفاده نکنید. چون تمیز کردن این ذرات در حالتی که وزن شما به طرز عجیبی بالا رفته و حرکت برای تان سخت شده اصلا جالب نیست.

بیننده را گول بزنید!

خانم های باردار نباید قدرت زیورآلات را دست کم بگیرند. یکی از کلک های خوبی که در مهمانی ها با زیورآلات می شود زد، استفاده از گردنبندهای پر زرق و برق و خیره کننده است! وقتی گردنبند شما تمام حواس بیننده را در قسمت بالایی بدن به خودش معطوف کرد می توانید خاطر جمع باشید که حالا حالاها کسی متوجه بزرگی شکم تان نخواهد شد.دستمال گردن هم از دیگر گزینه های کلک زننده است! یک دستمال گردن پر نقش و نگار دقیقا نقش گردنبند را برای تان ایفا خواهد کرد، به خصوص اگر بر اثر بارداری صورت تان هم پف کرده باشد.

مانتو بارداری

لباس هایی که کش می آیند

اگر قرار است برای مهمانی های ایام بارداری لباسی بخرید می توانید سراغ پارچه لاکرا بروید. قانون در مورد لباس های مهمانی این است که هر چقدر شما چاق شدید لباس تان هم باید چاق شود! اما همانطور که قبلا گفته شد نباید جنسی باشد که باعث التهاب پوستی شود. لاکرا با رعایت نکاتی، جنس مناسبی است؛ پوشیدن این جنس از پارچه فقط در کوتاه مدت و درصورتی که باعث بروز واکنش پوستی نشود، مجاز است.

طبق مد خرید نکنید

یکی از بدترین سرمایه گذاری ها در ایام بارداری این است که سراغ لباس هایی بروید که طبق مد طراحی شده اند. این که رنگ لباس تان طبق رنگ فصل باشد یا مدل دامنش طبق آخرین مدل طراحی شده سال باشد، یک اشتباه بزرگ است. دلیلش هم ساده است، ممکن است در آینده بخواهید دوباره باردار شوید. اگر لباس بارداری تان را طبق مد امسال بخرید در سال های آینده به دردتان نمی خورد و مجبور خواهید شد لباس های جدیدی را مهمان کمدتان کنید، آن هم با هزینه هایی چند برابر هزینه های فعلی! شما که دوست ندارید به خاطر ۹ ماه دیگر، دوباره هزینه کنید؟

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است