راهنمای خرید لباس زمستانی کودک

در فصل زمستان، کارکرد لباس کودک باید چیزی فراتر از گرم کردن باشد. کودکی که پر تحرک است و دوست دارد در هوای سرد، خصوصا هنگام برف، بازی و فعالیت کند، نباید به دلیل پوشیدن لباسی نامناسب از این فرصت محروم شود. همچنین لباس زمستانی کودک باید به گونه‌ای باشد که پوشیدن آن برای والدین یا حتی خود کودک ساده باشد و از این جهت کودک را با سختی مواجه نکند.

پوشش در فصل زمستان اصول خاصی دارد که از جمله مهم‌ترین آنها باید به ضرورت چند لایه بودن آن توجه کرد. پوشیدن چند لایه لباس به جای پوشیدن یک لباس ضخیم و ناراحت به راحتی بیشتر کودک کمک می‌کند. در واقع، این روش برای گرم نگه داشتن کودک موثرتر است زیرا لایه‌های زیرین موجب حفظ حرارت بدن می‌شود.

بهترین جنس برای لایه‌های زیرین لباس زمستانی کودک ، نخ است. پوست حساس کودکان به نخ کمترین حساسیت را نشان خواهد داد. بهتر است تا جایی‌که ممکن است از استفاده از لباس‌های ضخیم به عنوان لباس زیرین اجتناب کرد زیرا اینگونه لباس‌ها ممکن است باعث بالا رفتن بیش از حد دمای بدن کودک شده و مانع فعالیت و تحرک او شود.

لباس‌هایی که برای برف مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز مانند لباس‌های عادی زمستانی هستند با این تفاوت که اینگونه لباس‌ها باید در مقابل برف یا باران مقاوم باشند و جنس آنها به گونه ای باشد که آب در آنها نفوذ نکند. در ادامه نمونه‌هایی برای خرید لباس به شما معرفی می‌کنیم که بهتر است هنگام خرید لباس زمستانی کودک به آنها توجه کنید:

کت

راهنمای خرید لباس زمستانی کودک

یک کت زمستانی گرم، گزینه بسیار اساسی و مهمی برای پوشش کودک شما به شمار می­‌رود. اما پیدا کردن یک کت راحت برای یک نوزاد می­‌تواند بسیار مشکل باشد. بنابراین به جای تهیه یک کت ضخیم، بزرگ و اذیت کننده، یک ژاکت نرم و گرم را برای کودک خود انتخاب کنید. اگر کودک شما به گرمای اضافی بیشتری نیاز دارد، پوشش او را در لایه‌­های چندگانه‌­ای تکمیل کنید.

دستکش

در فصل زمستان، باید همیشه دستان کودک خود را با دستکش محافظت کنید. هر چند قرار دادن تمام انگشتان کوچک کودک در داخل جای انگشتان دستکش، کار سختی خواهد بود. دستکش مخصوص نوزادان (دستکش­‌هایی که برای پیشگیری از خراشیدن صورت توسط خود نوزادان پوشیده می‌­شود)، معمولا از جنس نخ نازک ساخته می‌­شود. بنابراین، بهتر است محصولات ضخیم‌­تر و عایق‌­تری را برای خود انتخاب کنید.

کلاه

کودکان، گرمای زیادی را از قسمت سر خود از دست می‌­دهند، بنابراین مطمئن شوید که سر و گوش کودک خود را با یک کلاه گرم پوشانده­‌اید. کلاه­‌هایی با لبه محافظ گوش، می‌توانند یک گزینه عالی برای ارائه حفاظت اضافی برای گوش­‌های حساس کودک شما باشند. همچنین، بهتر است کلاه مورد نظر را قبل از خریداری، بر روی سر کودک خود امتحان نمایید. چرا که گاهی اوقات، سایز سر برخی از کودکان، بسیار بزرگ‌تر از سایز مخصوص سن واقعی آن‌ها (آنچنان که بر روی برچسب کلاه نوشته شده است) می‌­باشد.

خرید لباس زمستانی کودک

 پوتین

اگر سری به مراکز خرید بزنید، خیلی زود متوجه خواهید شد که پوتین‌ها نیز مانند سایر لباس زمستانی کودک دو نوع هستند؛ نوع فانتزی و نوع کاربردی. پوتین‌های فانتزی، زیبا و فریبنده هستند. به همین دلیل هم بسیاری از والدین و کودکان میل به خرید اینگونه پوتین‌ها دارند. اما توجه داشته باشید که اینگونه پوتین‌ها هیچگاه جایگزین پوتین‌های کاربردی نیستند.

پوتین‌های فانتزی، نه تنها گرم نیستند، بلکه در مقابل برف و باران نیز مقاوم نیستند. اگر برای فرزندتان پوتینی فانتزی خریداری کرده‌اید، حتما پیش از پوشاندن آنها، جورابی ضخیم و مناسب به پای فرزندتان بپوشانید. همچنین برای اطمینان از کیفیت و ضدآب بودن پوتین‌ها، از فروشنده محصول راهنمایی بخواهید.

پلیور

در فصل زمستان، کودک شما حداقل به یک ژاکت یا پلیور گرم بر روی بلوز یا تیشرت خود نیاز دارد. بهترین کار این است که از پلیور­های متعددی برای گذر از فصل زمستان استفاده کنید. و همیشه مطمئن شوید که لایه‌­ی دیگری از لباس سر تا پای مخصوص نوزادان و یا یک تیشرت مناسب را به گونه­‌ای در لایه‌­ی زیرین آن بپوشید که اگر دمای بدن کودک شما بیش از حد بالا رفت، بتوانید به راحتی پلیور را از بدن او خارج کنید.

راهنمای لباس زمستانی کودک

پیژامه جوراب­دار

از آنجا که توصیه می‌­شود که نوزادان و شیرخواران نباید هرگز با یک پتو در گهواره خود بخوابند، پوشاندن کودک با لباس­‌های گرم در شب­‌های زمستانی بسیار ضروری است. بنابراین پیژامه یا لباس خواب جوراب­دار، یک راه فوق العاده برای گرم نگه داشتن پاهای کودک شما در تمام طول شب به شمار می­‌رود.

لباس زمستانی کودک مخصوص برف

اگر شما در منطقه­‌ای زندگی می­‌کنید که در آن برف زیادی می‌­بارد، لباس مخصوص برف می‌­تواند گزینه­‌ی مهمی برای پوشش کودک شما باشد؛ مخصوصا اگر می‌­خواهید با فرزند خود در فضای برفی بازی کنید. شما می­‌توانید این قطعه پوششی را در انواع پارچه‌­ها و قیمت­‌های مختلف و متنوع در بازار پیدا کنید.

کاپشن کلاه­دار و زیپ­دار

کاپشن کلاه­دار و زیپ­دار، می­‌تواند به عنوان یک قطعه پوششی مناسب بر روی یک لباس سرهمی مخصوص نوزادان یا یک تیشرت آستین بلند، و یا حتی در لایه­‌ی زیرین یک ژاکت پوشیده شود. همچنین، این قطعه پوششی نیز یک راه عالی برای گرم نگاه داشتن سر و گوش کودک شما می‌­باشد. به علاوه، زیپ این لباس می­‌تواند پوشیدن و درآوردن این لباس را بسیار آسان سازد!

راهنمای خرید لباس زمستانی

کیسه خواب

برای افزودن یک لایه گرمای اضافی در طول شب‌­های زمستانی، می‌­توانید از یک کیسه خواب بر روی لباس­های خواب کودک استفاده نمایید. کیسه­‌های خواب مانند یک پتوی گرم عمل می­‌کنند، اما آن‌ها این مزیت را دارند که به دور بدن کودک قرار گرفته و اطراف صورت نوزاد را نمی‌­پوشاند. کیسه خواب، در انواع پارچه­‌های مختلف از جمله پنبه سبک یا پشم در بازار موجود می­‌باشد. به یاد داشته باشید که نباید هرگز کودک خود را با لباس‌­های بیش از حد لازم بپوشانید. چرا که معمولا از گرمای بیش از حد به عنوان یکی از علل احتمالی سیدز (SIDS) نام می‌­برند.

 کاپشن‌های یک تکه و سراسری

کاپشن‌های سراسری برای کودکانی مناسب است که دوست دارند ساعت‌ها بدون وقفه در هوای سرد یا برفی بازی کنند. اینگونه کاپشن‌ها که معمولا داخل آنها از جنس پشم است، برای محافظت از بدن کودک در برابر سرما گزینه بسیار مناسبی است.

این کاپشن‌ها عموما ضد آب و مقاوم هستند. تنها مشکل آنها اندازه است که با توجه به رشد سریع کودکان، ممکن است فقط بتوان برای یکسال از آنها استفاده کرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است