راهنمای خرید لنز موبایل

افزایش کیفیت دوربین گوشی های همراه در چند سال اخیر سبب شده است کاربران به جای استفاده از دوربین های دیجیتال، ترجیح دهند با تجهیز گوشی خود توسط لوازم جانبی های مختلف تصاویری مشابه را به ثبت برسانند. یکی از مهمترین این لوازم جانبی، لنز موبایل است که اخیراً انواع مختلفی از آنها تحت برندهای گوناگونی وارد کشور شده است.

محبوبیت این ابزارها باعث شده تا تولیدکنندگان لوازم جانبی، لنز موبایل خاصی را برای اضافه نمودن قدرت عکاسی دوربین‌های حرفه‌ای به این دستگاه‌ها ارائه کنند.در ادامه به معرفی انواع این لنزها خواهیم پرداخت.

لنزهای مخصوص موبایل چیست و کدام لنز برای شما مناسب است؟

قبل از جواب دادن به این سوال، ابتدا باید توجه داشته باشید که برخلاف باور عمومی، لنز موبایل هیچ تاثیری روی بهبود کیفیت تصویر شما ندارند. به عنوان مثال دوربین ۸ مگاپیکسلی شما را به ۱۳ مگاپیکسل تبدیل نمی‌کنند؛ بلکه تکنیک‌های عکاسی شما را ارتقا داده و به دوربین گوشی شما قابلیت‌های جدیدی اضافه می‌کنند.

درضمن لنز موبایل روی تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های موجود در بازار قابل نصب بوده و قابل استفاده هستند.

راهنمای خرید لنز موبایل

در ادامه کارایی و کاربرد هر کدام از این لنزها را با هم بررسی می‌کنیم.

لنز موبایل واید، سوپرواید، فیش‌آی و سوپر فیش‌آی به عریض کردن کادر تصویر کمک کرده و برای گرفتن تصاویر Landscape و سلفی‌های دسته جمعی کاربرد دارند.

لنز موبایل واید دارای زاویه دید ۱۲۰ درجه و لنز سوپر واید زاویه دید ۱۴۰ درجه بوده که از این جهت تصویر خروجی لنز سوپر واید بسیار شبیه به دوربین‌های ورزشی مانند گوپرو است.

لنز موبایل فیش‌آی زاویه دید ۱۸۰ درجه و لنز سوپر فیش‌آی زاویه دید ۲۳۵ درجه دارد و در هر دو لنز تصویر به صورت نیمکره درآمده و حاشیه مشکی رنگی پدید می‌آورد.

خرید لنز موبایل

 

لنز CPL یا پلاریزه همانند یک جفت عینک آفتابی برای دوربین گوشی شماست! با مسدود کردن اشعه‌های نور در زاویه‌های خاص تشعشات مزاحم را برای شما از بین می‌برد. عکاسان حرفه‌ای از این لنز موبایل برای گرفتن عکس‌هایی با رنگ‌های واقعی‌تر و روشن تر استفاده می‌کنند. در واقع این فیلتر پلاریزه جهت به حداقل رساندن اشعه ماورای بنفش یا UV و شفاف شدن سوژه استفاده می‌شود. با این لنز از کف دریاچه عکاسی کنید بدون آنکه بازتاب نور داشته باشید و یا از پشت ویترین مغازه‌ها عکس بگیرید بدون اینکه تصویر خودتان را در شیشه ببینید.

لنز تله زمانی به کار شما می‌آید که به قدرت بزرگنمایی فراتر از زوم دیجیتال گوشی خود و بدون افت کیفیت تصویر احتیاج داشته باشید. در حال حاضر لنزهای تله ۸ برابر و تله ۱۲ برابر برای انتخاب پیش روی شماست.

 

راهنمای لنز موبایل

انواع برندهای موجود در بازار

متاسفانه با محبوب شدن هر نوع محصولی در دنیا، به سرعت نمونه‌های تقلبی آن روانه بازار شده تا با کیفیت پایین و قیمت کمتر خریداران را فریب دهد. در اینجا به بررسی انواع لنزهای موجود در بازار می‌پردازیم تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم.

لنزهای OSiNO

لنزهای این برند بالاترین کیفیت ساخت و شفاف‌ترین عدسی‌ها را در بین سایر برندها دارند. یک لایه UV محافظ بر روی این عدسی‌ها کشیده شده تا در مقابل تابش خورشید افت کیفیت به حداقل برسد.

معمولا لنزهای موبایل با کیفیت پایین‌تر، اعوجاج بسیار زیادی در لبه‌های تصویر دارند که این موضوع باعث کدر شدن تصویر در گوشه‌های کادر می‌شود. لنز OSiNO با بهره گیری از شفاف‌ترین عدسی‌ها این مشکل را به صفر رسانده و از مرکز تصویر تا لبه‌ها بسیار شفاف و بدون کوچکترین افت کیفیتی هستند. اگر به دنبال کیفیت هستید، ما این محصول رو به شما توصیه می‌کند.

در نمونه‌های تقلبی این محصول، روی بدنه لنز برند OSiNO مشاهده نمی‌شود.

این کمپانی تا کنون لنزهای فیش‌آی، واید، ماکرو و سوپر فیش‌آی را تولید کرده است.

لنز موبایل

لنز موبایل کلیپسی فیش‌آی

اگر قصد دارید با صرف هزینه ای ناچیز سه لنز موبایل مرغوب و کاربردی برای گوشی خود تهیه کنید این مجموعه می تواند بهترین گزینه در دسترس شما باشد. در این مجموعه سه لنز کلیپسی فیش آی، واید و ماکرو آلومینومی حضور دارد و می تواند با هزینه ای بسیار کم تجربه متفاوت و جدیدی را برای عکسبرداری در اختیار شما قرار دهد. لنزهای فیش آی و واید موجود در این مجموعه دارای زوایه دید 180 و 120 درجه ای هستند.

راهنمای خرید لنز موبایل حرفه ای

لنز موبایل ماکرو Easy Macro Lens

لنز Easy Macro Lens بر روی یک کش لاستیکی سوار شده است تا به راحتی بر روی همه تبلت ها و گوشی های هوشمند قابل نصب باشد. این لنز ماکرو می تواند برای عکاسی از فواصل نزدیک مورد استفاده قرار بگیرد و بزرگ نمایی 4 برابری را ایجاد کند. علاوه بر این با استفاده همزمان از دو لنز می توان به بزرگ نمایی 8 برابری نیز دست یافت.

لنز موبایل ماکرو

لنز سوپر فیش‌آی Osino Super FISHEYE 235

این لنز موبایل که همراه با یک کیف نگهدارنده عرضه می شود قادر است زاویه دید بسیار عالی 235 درجه ای را فراهم آورد. به این ترتیب اگر قصد دارید عکس های دست جمعی بگیرید و یا در یک عکس محدوده وسیعی از اطلاعات را جای دهید این لنز گزینه ای عالی برای شما محسوب می شود. با استفاده از یک رابط نگهدارنده، اتصال این لنز موبایل به دستگاه های مختلف ساده به نظر می رسد.

لنز سوپر فیش‌آی

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است