راهنمای خرید ماشین لباسشویی

با توجه به اینکه ماشین لباسشویی یکی از وسیله های خانگی تبدیل شده است خرید ماشین لباسشویی میتواند نیاز به مقداری تحقیق و بررسی داشته باشد با ما همراه باشید …. یک ماشین لباسشویی خوب نتایج خوبی را به شما ارائه می دهد و شما این را پس از بارها شستن لباس ها در طول سال می بینید . این یک سرمایه گذاری کوچک نیست به همین دلیل شما باید برای خرید بهترین ماشین لباسشویی بر اساس بودجه تان تحقیق کنید .

من چقدر به گرفتن یک ماشین لباسشویی مناسب و معقول نیاز دارم ؟ اگرچه ماشین لباسشویی ها می توانند بیش از 5.000.000 تومان هم هزینه بردار باشد . اما تحقیقات ما نشان داده است که که شما می توانید یک ماشین لباسشویی خوب با با نصف این قیمت و کمتر از آن هم دریافت کنید و حتی می توانید یک ماشین در حدود 1200.000 تومان  هم بگیرید که تقریبا ماشین خوبی هم می تواند باشد و اگر بودجه شما اجازه ندهد در حدود 1000.000تومان هم می توانید خرید خوبی داشته باشید البته اگر انتخاب خوبی انجام دهید . شما نمی توانید که در یک مغازه تفاوت بین یک ماشین لباسشویی که به طور کامل لباس ها را تمییز می کند و یک ماشین لباسشویی بد را بیان کنید . بنابراین لازم است که شما قبل از رفتن برای خرید یک مطالعه کامل در مورد همه مدل های ماشین لباسشویی و انواع آن در آن رنج قیمت که می خواهید داشته باشید . ما در این راهنما سعی می کنیم مدل های خوب را در قیمت هایی متفاوت به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

انواع ماشین لباسشویی:

سه نوع مختلف برای انتخاب و خرید لباسشویی وجود دارد:

1. ماشین لباسشویی های درب از بالا معمولی (پرتابل)

2. ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

3. ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

 

1. ماشین لباسشویی درب از بالا معمولی:

خرید ماشین لباسشویی

در این مدل ها مخزن آب را پر می کنند و حرکت چرخشی همزن عمل شستشو را انجام میدهد. از مزایای این مدل ها قیمت کمتر نسبت به مدل های اتوماتیک می باشد و کاربرد راحت و آسان، سبکی آن، کوچکی و کم جا گیری در مدل های مینی واش از دیگر مزایای آن میباشد.

از معایب این مدل این است که به عنوان دستگاهی چند کاره کاربرد ندارد( یعنی فقط قابلیت شستشو دارد)، ظرفیت شستشوی 3 تا 7 کیلوگرم لباس را دارند، مصرف آب در مدل های لباسشویی درب از بالا زیاد است، نسبتا پر و سر و صدا کار می کنند و ظرفیت آنها می تواند نا متعادل باشد.

2. ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو:

راهنمای ماشین لباسشویی

این نوع از ماشین لباسشویی از روش معلق شدن برای شستشوی لباسها استفاده می کند. این نوع ماشین لباسشویی ها ظرفیت محدودی دارند به همین علت آب کمتری استفاده میکنند و با سرعت بالایی می چرخند و با تولید کف کمتر و استفاده مفید (بازدهی بالا) از مواد شوینده کار می کنند.

از مزایای ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو ظرفیت بالای آنهاست که تا 9 کیلو گرمی هم در برخی از مدل ها وجود دارد و بطور کلی این مدلها شستشوی بهتری دارند. داشتن خشک کن با سرعت بالا باعث کاهش زمان خشک شدن لباس در آنها می شود.

از معایب ماشین لباسشویی درب از بالا دو قلو این است که به دلیل سرعت بالای چرخاندن  ممکن است باعث به هم پیچیدن لباس و چروک شدن لباسها شود.

3. ماشین لباسشویی درب از جلو:

ماشین لباسشویی

این نوع از ماشین لباسشویی هم تا حدی از آب پر می شوند. شستشوی لباس در آنها به روش بلند کردن آنها به بالای مخزن آب و پرتاب درون آب  تمیز انجام می شود. این نوع ماشین لباسشویی هم  کف کمتری تولید کرده و از مواد شوینده با بازدهی بالا استفاده می کنند.

مزایای ماشین لباسشویی درب از جلو این است که بهتر و مقرون به صرفه تر از ماشین لباسشویی درب از بالا می شویند و لزوما قیمت خیلی بالایی ندارند.

استخراج رطوبت در چرخش مدور، زمان خشک کردن و صرف انرژی را کاهش می دهد. بطور کلی ماشین لباسشویی درب از جلو صدای کمی تولید می کنند.  به دلیل اینکه درب این نوع از ماشین لباسشویی ها در جلو قرار دارد امکان استفاده از فضای بالای آنها وجود دارد. در حالی که دستگاه‌هایی که درِ ورودی آنها از بالا است، فضای بالای آنها بدون استفاده باقی می ‌ماند.

بعد از اینکه نوع ماشین لباسشویی خود را با توجه به کاربردی که می خواهید از آن داشته باشید انتخاب کردید، با توجه به معیارهای دیگر که بیان می شود نسبت به انتخاب و خرید لباسشویی مدل مورد نظر اقدام کنید.

من ماشین لباسشویی چه اندازه ای نیاز دارم ؟

  • اندازه ماشین لباسشویی ها از 5kg (کیلوگرم) تا 12kg (کیلوگرم ) متفاوت است .
  • این ایده خوبی است که شما یک دستگاه ماشین لباسشویی بخرید که برای پر کردن آن مشکل نداشته باشید و مجبور نباشید برای پر کردن آن به سختی تلاش کنید.
  • حداکثر ظرفیت معمولا تنها به برنامه های نخی (لباس های نخی ) اشاره دارد و برای دیگر برنامه ها حداکثر ظرفیت متفاوت خواهد بود .

اندازه استوانه ای پایه ای برای تعداد کیلو از لباس های خشک شما می تواند باشد . سایز استوانه ای از 5kg (کیلوگرم) که به اندازه کافی بزرگ و مناسب است برای 10 تی شرت نخی مردانه شروع می شود و تا 12kg (کیلوگرم) هم دارد که آن به اندازه کافی برای شستن 38 پیراهن مردانه بزرگ مناسب است .

ماشین لباسشویی 1

توجه داشته باشید که همیشه هرچقدر ماشین لباسشویی بزرگ تر باشد بهتر نیست . وقتی که شما استوانه ماشین لباسشویی را در حد تنظیم هر برنامه پر کنید ماشین لباسشویی به بهترین نحو کارش را انجام می دهد و آن به طور ویژه مهم است که شما توجه کنید که یک ماشین لباسشویی با سایز بزرگ یا ظرفیت زیاد هزینه زیادی برای خرید و نگهداری خواهد داشت .

یک کیلو لباس می تواند شامل 4 پیراهن مردانه و یا یک جفت شلوار جین و پیراهن یا یک حوله حمام و 3 عدد حوله دستی کوچک باشد . بیشتر خانواده های با اندازه متوسط در انگلستان یک ماشین لباسشویی با ظرفیت 7kg کیلوگرم را می گیرند که کاملا مناسب هم هست و آن فضای کافی و مناسب برای شستن 22 پیراهن نخی مردانه در هر بار را دارد . در یک بار معمولی تر ممکن است 2 جفت شلوار جین مردانه ، 3جفت شلوار جین کودکان ، 4پیراهن مردانه ، دو حوله حمام ، 3 حوله کوچک و دو روبالشی است .

برنامه های ماشین لباسشویی:

برنامه های متنوع تر در انواع برندهای ماشین لباسشویی به شما اجازه می دهد تا بهترین برنامه را مطابق با البسه مناسب انتخاب نموده و نتیجه بهتری را بدست آورید. در بعضی از دستگاههای جدید علاوه بر برنامه های از پیش تعیین شده به کاربراین امکان را می دهد که بسته به سلیقه خود برنامه ای را برای شستشو تنظیم نماید. در صورتی که شما توانایی و حوصله چنین کاری را دارید خرید لباسشویی با این ویژگی خالی از لطف نیست.

قفل کودک (child lock)

قفل کودک به کودکان کنجکاو اجازه نمی‌دهد تنظیمات صفحه کنترل را دست بزنند. به این ترتیب آن‌ها دیگر نمی‌توانند به طور اتفاقی برنامه شستشو را دچار وقفه کنند.

نمایشگر (Display)

از روی نمایشگر می‌توانید وضعیت شستشو را کنترل کنید. این صفحه‌ها معمولا LEDیا LCDهستند.

برچسب انرژی (Energy Label)

این برچسب به شما امکان می‌دهد از میزان مصرف برق و آب و همچنین سروصدای دستگاه مطلع شوید. این میزان از Aتا G دسته بندی شده است. Aکمترین و Gبیشترین هزینه را نشان می‌دهد.

کم مصرف ماشین لباسشویی

آبگیری مجدد (Extra Rinse)

این برنامه به شما اطمینان می‌دهد که ماده شوینده به طور کامل استفاده شده است. باقی ماندن مواد شوینده روی لباس‌ها باعث حساسیت پوستی و سوزش می‌شود.

کارکرد نیمه پر (Half Load)

با این قابلیت می‌توانید هنگامی که کار شست وشو به نیمه رسیده یا لباس کمتری داخل ماشین است، از آب و قدرت کمتری استفاده کنید. بسیاری از ماشین‌های امروزی این امکان را دارند که به صورت خودکار بار داخل ماشین را وزن کنند.

ظرفیت گنجایش (Load Capacity)

بیشترین مقدار باری است که ماشین می‌تواند تحمل کند. این مقدار در ماشین‌های لباسشویی مختلف متغیر است.

پیش شست وشو (Pre-wash)

با این برنامه، لباس‌های بسیار کثیف پیش از آغاز چرخه اصلی شست وشو با دمای پایین شسته می‌شوند.

شست وشوی سریع (Quick Wash)

امروزه زیاد شدن مشغله کاری باعث شده است وقت کمتری برای شستن لباس‌ها وجود داشته باشد بنابراین نیاز به داشتن یک ماشین لباسشویی که بتواند این کار را در زمان کمتری انجام دهد بیش از پیش احساس می‌شود. این گزینه علاوه بر شست وشوی سریع، سبب می‌شود از اب و برق کمتری استفاده شود.

سرعت چرخش آب (Spin Speed)

سرعت چرخش، بر حسب برنامه شستشو، در برخی از ماشین‌های لباسشویی به طور خودکار و در اغلب آن‌ها به صورت دستی قابل تنظیم است. بالا بودن این سرعت هنگام خشک کردن نیز باعث می‌شود رطوبت لباس‌ها بیشتر گرفته شود و سرعت خشک کردن لباس‌ها بیشتر شود. البته بالا بودن سرعت، مصرف انرژی و احتمال پاره یا فرشودن لباس‌ها را بالا می‌برد.

دور موتور متغیر (Variable Spin Speed)

به شما این امکان را می‌دهد که بدون در نظر گرفتن برنامه، سرعت چرخش را تعیین کنید.

شستشوی لباس‌ها پشمی (Wool Wash)

ماشین‌های لباسشویی معمولی فقط می‌توانند برخی از پارچه‌ها را بشویند. محدودیت این ماشین‌ها به گونه‌ای است که پلیور‌ها، روسری‌ها و یا بالش‌ها را باید با روش دیگری شست. این برنامه به منظور جلوگیری از چروک شدن لباس‌های پشمی و آسیب رساندن به آن‌ها طراحی شده است.

منطق فازی (Fuzzy logic)

این سیستم به طور خودکار دما، آب و میزان مواد شوینده را براساس مقدار لباس‌ها و درجه کثیفی ان‌ها تنظیم می کند.

زمان باقی مانده (Time Remaining)

نشان دهنده زمان باقی مانده از شستشوی لباس‌ها است.

اتوکشی آسان (Easy Iron)

برای کاستن از چین و چروک لباس‌های ظریف برنامه‌های ویژه‌ای در برخی ماشین‌های لباسشویی وجود دارد. استفاده از آب بیشتر در آخرین مرحله شستشو (آبکشی) از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند.

بهترین برندهای دنیا

از بهترین و پرفروش‌ترین برندهای دنیا می‌توان برندهای (ایندزیت، ال‌جی، سامسونگ و وستینگ‌هاوس) را نام برد. تمام این اجناس کارایی‌های یکسانی دارند به جز 2 مدل 2010 و 2011 ایندزیت و سامسونگ اما برای جلب توجه مشتری از آپشن‌ها و دکمه‌ها و مانیتورهای زیبا استفاده می‌کنند مثل لمسی بودن آن‌ها و پرنور بودن صفحه‌های نمایش. در حقیقیت این ویژگی‌های ظاهری بیشتر نمای ظاهری ماشین‌های لباسشویی را متفاوت می‌کنند بنابراین اگر دنبال کارایی بهتر هستید درگیر رنگ و طرح نشوید!

لباس‌‌تان چروک نمی‌شود

برند ایندزیت در سال ‌2011 یکی از بهترین مدل‌های خود را معرفی کرد. این ماشین لباس‌شویی نه‌تنها لباس را تمیز می‌کند بلکه آن را کاملا خشک کرده به‌طوری که دیگر لازم نیست آن را روی طناب آویزان کنید. در حالت خشک‌کن این مدل، حرارت همراه با سرعت و چرخش بالا طوری تنظیم شده که لباس را کاملا خشک می‌کند البته این حرارت به لباس‌های ابریشمی و پلاستیکی آسیب می‌رساند اما در مورد لباس‌های نخی‌تان نباید نگران باشید و همه چیز را به ماشین لباس‌شویی بسپارید از شست‌وشو گرفته تا خشک کردن آن‌ها‌؛ به عبارت دیگر این ماشین لباس‌‌شویی، لباس را برای‌تان هم می‌شوید و هم خشک می‌کند بدون این‌که چروک شود!

جنس را انتخاب کنید بقیه را به ماشین بسپارید

برند سامسونگ در ماشین لباس‌شویی مدل2011 خود، نقص مدل ایندزیت را تکمیل کرد. آپشنی که این برند از خود ارائه داد اینگونه بود که شما جنس پارچه موجود در ماشین را انتخاب می‌کنید و خود دستگاه به‌صورت اتومات حرارت را نسبت به آن تنظیم می‌کند تا به لباس آسیب نرسد. با این آپشن نه‌تنها لباس‌های ابریشمی و پلاستیکی بلکه حتی می‌توانید عروسک و کتانی و… را هم در ماشین به‌راحتی بشویید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است