راهنمای خرید مبل راحتی

بیایید روراست باشیم، از آخرین باری که مبل راحتی خریدید چند سال است که می گذرد؟ قبل از اینکه خودمان بفهمیم یک دهه یا حتی بیشتر از خرید آن گذر کرده ایم، حتی اگر خرید آن به اسم خریدی موقت صورت گرقته باشد در نهایت از اتاق نشیمن راهی اتاق خواب و زیرزمین می شود. برای خریدن این ماندنی ترین اثاث چیزهایی است که باید درباره استحکام، عمق، حالت فنری و سبک پارچه آن بدانیم. با چیدانه همراه باشید تا قبل از خرید با چیزهایی که باید درباره خرید مبل راحتی بدانید آشنا شوید زیرا این خرید به بخشی از زندگی شما تبدیل می شود.

استحکام مبل را تست کنید

مبلی که انتخاب می‌کنید نباید خیلی سنگین باشد اما سبک بودن بیش از اندازه هم نشانه خوبی نیست؛ مبلمان بسیار سبک نشان می دهند که در ساخت آن از مواد اولیه بی کیفیت و چوب ارزان قیمت استفاده شده است. برای تست آن یک سمت مبل را بلند کنید و به آرامی تکان دهید؛ اگر احساس ضعیف بودن یا لق زدن داشت آن را کنار بگذارید. فریم داخلی مبلمان اهمیت بسیار دارد، قابهای چوبی بهترین انتخاب برای بدنه مبلمان محسوب می شود، فریم و قاب فلزی نیز برای این منظور مناسب است اما جا به جایی مبلمان را با چالش مواجه خواهد کرد.

پس حتما از فروشنده بپرسید از چه نوع موادی در آن استفاده شده است و به دنبال تخته هایی با کیفیت بالا مانند چوبهای گردو، افرا، راش، بلوط ، توسکا و … باشید.

راهنمای خرید مبل راحتی

تمام پارچه بخریم یا چوب و پارچه؟

اگر در خانه شما، فرزند کوچک، سالمند یا فردی که مبتلا به آسم و آلرژی است زندگی می‌کند، بهتر است مبلمانی بخرید که کمترین میزان پارچه در تهیه آن به کار رفته باشد. گرد و غبار و آلودگی‌های غیرقابل‌ تمیزکردن که روی پارچه‌ها می‌نشینند، می‌توانند زمینه تنگی‌نفس یا حساسیت‌های تنفسی را در این گروه از افراد بیشتر کنند. مبل‌هایی که حجم بیشتری از آنها را چوب تشکیل داده‌ باشد، سریع‌تر و ساده‌تر تمیز می‌شوند و گردوغبار کمتری هم در آنها نفوذ می‌کند.

این مبل با این فضا متناسب است

برای ایجاد بهترین حالت در فضای اتاق لازم است ارتفاع، طول و عمق مبل را با توجه به ابعاد اتاق مشخص کنید. با توجه به کاربرد و نوع سبک چیدمان داخلی انتخاب کنید ،اگر سبک سنتی در منزل دارید بهتر است مبلهایی با دسته های پیچیده برگزینید و اگر قصد دارید سبک معاصر داشته باشید، مبلمانی با خطوط لطیف و جلوه کمتر انتخاب کنید.پ

اگر قصد دارید زمان زیادی را روی مبل راحتی لم دهید مطمئن شوید که فاصله کافی بین دو دسته وجود دارد. باید بدانید که راحتی دسته مبل نیز به اندازه نشیمن آن دارای اهمیت است. اگر فضای کمی دارید به فکر خرید مبل های بدون دسته باشید این باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. اگر هم فضای کافی در منزل خود دارید و به دنبال یک ایده منحصر به فرد برای اتاق نشیمنتان می گردید، مبلمان گرد میتواند بهترین ایده برای شما باشد.

بهترین جنس پارچه مبل راحتی چیست؟

اگر دوست دارید همیشه مبل‌هایتان تمیز باشد و برق بزند، بهتر است مبل‌های چرمی بخرید.

چرم این مبل‌ها به راحتی قابل‌شستشو هستند و با استفاده از روغن مخصوص‌شان هم، کاملا برق می‌افتند و نو به نظر می‌رسند. پارچه‌های مخملی براق و پرزدار برای مبلمانی که قرار است در خانه‌های کوچک‌تر چیده شوند، بهتر است و فضای خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. پارچه‌های مخملی مات و بدون پرز هم برای خانه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر هستند.

اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است رنگ پارچه مبلتان را از بین رنگ‌های چرک‌تابی مانند کاراملی یا فیلی انتخاب کنید تا در اثر شیطنت بچه‌ها مدام کثیف و نامرتب به نظر نرسند. به طور کلی پارچه‌های مبلی یا ساده هستند یا گلدار (منظور از گلدار انواع گلدار، طرح‌دار و راه‌راه است). پارچه‌های ساده برای مبلمانی که قرار است در فضاهای کوچک‌تر چیده شوند، مناسب‌تر هستند و پارچه‌های گلدار هم مناسب فضاهای باز و بزرگ است. شما می‌توانید برای شکستن فضا و روح بخشیدن به محیط خانه، مبلمانی ساده با کوسن‌های گلدار یا برعکس را انتخاب کنید.

خرید مبل راحتی

سبک یا سنگین؟

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که مبلمان هرچه سنگین‌تر باشد از کیفیت بهتری برخوردار است و چوبی که در آن به کار رفته چوب باکیفیت‌تری است. اما این نکته همیشه صادق نیست زیرا می‌توان با چوب‌های سبک‌تری هم مبلمان‌های باکیفیت و زیبا ساخت. تجربه نشان داده است که انتخاب مبلمان باکیفیت و مناسب با چوب‌های سبک همیشه مقرون به‌صرفه‌تر از انتخاب مبلمان‌های سنگین است. مبلمان‌های سنگین به دلیل وزن زیادشان معمولا به  فرش زیر خود آسیب می‌زنند و به مرور روی فرش ردی از خود باقی می‌گذارند. این نوع از مبلمان‌ها هنگام اسباب‌کشی دردسرساز هستند و زحمت زیادی را به خانواده تحمیل می‌کنند.

مبل برای کجا؟

قبل از خرید مبل راحتی باید به این نکته توجه کنید که این مبل را برای چه استفاده‌ای و چه مکانی می‌خواهید بخرید. اگر اتاق و فضایی که قرار است برای آن مبل راحتی بخرید، جایی است که به صورت خانوادگی و دسته جمعی در آن تلویزیون می‌بینید، باید مبلمانی راحت جهت نشستن دائمی‌ و البته همراه با میزی مناسب برای گذاشتن ظروف پذیرایی بخرید.

همچنین هنگام خرید مبل راحتی دقت کنید که مبل را با روکش‌ شاد انتخاب کنید و از به کار بردن روکش‌هایی با تصاویر عجیب و ترسناک برای اتاق نشیمن بپرهیزید.

راهنمای مبل راحتی

تن سالم روی مبل سالم

گزارشهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهد درصد زیادی از بیماریهای استخوانی و عضلانی به دلیل خرید مبل های غیر استاندارد است. برای خرید مبلمان استاندارد باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید؛ هنگام نشستن کف پاها باید کاملا روی زمین قرار بگیرد، مبل ها باید در قسمت گودی کمر برآمده باشند، هنگام نشستن روی مبل و صندلی نباید خیلی داخل آن فرو بروید. عمق صندلی و زاویه آن با پشتی مبل بر میزان احساس راحتی شما تأثیر گذار است، زاویه صندلی با قسمت پشتی حدودا باید ۱۰۰ درجه باشد، ارتفاع پشت صندلی هم به طور متوسط ۶۴ سانتی متر در نظر گرفته می شود تا بدن در بهترین وضعیت خود قرار بگیرد.

کفی و پشتی ثابت یا دوبل

یکی از نکاتی که حین خرید مبل راحتی باید به آن دقت کنید این است که کفی و پشتی مبل ثابت است یا از آن جدا می‌شود. جدا شدن آن‌ها از جهت قابلیت شست‌وشو خوب است، اما اگر فرزند یا فرزندانی دارید که از آن‌ها به عنوان توپ فوتبال یا ابزاری برای کوبیدن در سر و کله‌ی یکدیگر استفاده می‌کنند، عمر و یکپارچگی مبل به شدت کاهش می‌یابد و مبل جدید شما سریعاً از ریخت و قیافه می‌افتد.

ست مبل

معمولاً یک دست مبل راحتی برای هفت نفر پیش‌بینی شده است و همان طور که قبلاً اشاره شد شامل، یک سه نفره، یک دو نفره و دو یک نفره می‌باشد. اما لازم نیست هنگام خرید مبل راحتی شما این تعداد و ترکیب را رعایت کنید، بلکه می‌توانید هنگام خرید مبل راحتی، متناسب با فضا و نیاز خودتان تعداد و ترکیب چند نفره بودن آن را کم و زیاد کنید. با دانستن فرمول محاسبه واحد مبل، قیمت نهایی را به راحتی می‌توانید محاسبه کنید.

مبل راحتی

زمان استفاده هم مهم است

اگر از آن دسته آدم‌هایی هستید که هر دو سال یک بار وسایل‌شان را تعویض می‌کنند یا اگر آدمی‌ هستید که دائما دوست دارید محیط اطراف خود را تغییر دهید، سعی نکنید پول زیادی بابت خرید مبل راحتی بپردازید زیرا با هر بار عوض کردن چیدمان خانه و خرید لوازم نو، کلی هزینه اضافی روی دست شما می‌ماند. شما می‌توانید همیشه اجناس با کیفیت و با قیمتی مناسب خریداری کنید که در صورت نیاز با هزینه اندکی آنها را تعویض کنید.

توجه به گارانتی هنگام خرید مبل راحتی

هنگام خرید مبل راحتی معمولاً فروشندگان برای جلب نظر مشتری، وعده‌های مختلف در خصوص گارانتی تعویض یا امثال آن می‌دهند. اما در زمان معامله یا گارانتی ارائه شده با وعده‌های اولیه انطباق ندارد، یا آن قدر تبصره به آن خورده است که عملاً گارانتی معنایی ندارد و یا گارانتی ارائه شده اعتبار چندانی ندارد و از ضمانت اجرایی لازم برخوردار نیست.

لذا توصیه می‌شود در زمان خرید مبل راحتی گارانتی را کلاً فراموش کنید و جنسی را انتخاب کنید که از دوام و استحکام لازم برخوردار باشد. با کمی گشت و گذار، مشاهده و مقایسه‌ی محصولات فروشگاه‌های مختلف این مهارت را به دست خواهید آورد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است