راهنمای خرید مخلوط کن

دستگاه مخلوط کن برقی که برای مخلوط کردن مایعات به کار می رود از وسایلی به شمار می رود که می تواند نوشیدنی های سرد و معجون های خوشمزه ای را در چند ثانیه برای شما تهیه کند.

علاوه بر این، تهیه سوپ، سس، غذای کودک، قابلیت خرد کرن انواع  میوه، سبزیجات و یخ از دیگر کاربردهای دستگاه مخلوط کن به شمار می رود .
این دستگاه قادر است تمامی مواد غذایی سفت و نرم، حتی یخ را به صورت یکدست خرد و له کند . موتور قدرتمند، تیغه های محکم، آسانی و سرعت کار از ویژگی های یک مخلوط کن خوب به شمار می رود . تیغه های تیز با جنس استیل از بهترین نوع در بین تیغه ها هستند که مقاومت و کارایی بیشتری نسبت به دیگر انواع خود دارند.

موتور مخلوط کن با بررسی بیشتر

از مهمترین اجزایی که در مخلوط کن مورد استفاده قرار گرفته و نیاز به بررسی اساسی دارد موتور این محصول است. لازم است این وسیله بر اساس نیاز و سرعت و مورد نظر شما در دستگاه قرار گرفته باشد. توجه داشته باشید اگر لازم است مواد زیادی را توسط مخلوط کن در زمان پایینی آماده کنید لازم است قدرت موتور بالا باشد، البته در این صورت میزان مصرف برق در وسیله بالا تر خواهد رفت. اگر قرار است مواد خوراکی کمی را در مخلوط کن بریزید نوع کم وات آن را خریداری نمایید، توجه داشته باشید که اگز توان موتور بسیار پایین باشد دستگاه به سرعت گرم خواهد کرد و با مصرف بالای انرژی از عهده آماده سازی مواد به خوبی بر نخواهد آمد.

خرید مخلوط کن

پارچ دستگاه مخلوط کن

پارچ دستگاه مخلوط کن از دو جنس شیسه و پلاستیک وجود دارد. پارچ های پلاستیکی که از پلاستیک  های شفاف تهیه می شوند نسبت به جنس های شیشه ای خیلی سبک تر هستند و توان کمتری برای استفاده نیاز دارند. اما در برخی از انواع آن، مرور زمان رنگ آن را تغییر داده و پارچ کمی زرد رنگ می شود. یکی از نکات قابل توجه هنگام انتخاب دستگاه های مخلوط کن میزان ظرفیت پارچ دستگاه است. شما می توانید مناسب با تعداد افراد خانواده از ظرفیت های بیشتر یا کمتر آن خریداری  کنید.

نکاتی در زمینه استفاده از پارچ مخلوط کن

وقتی که از پارچ استفاده می کنید هیچ وقت بیشتر از 80 درصد حجم پارچ مواد داخل آن نریزید مثلاً در یک پارچ 1.2 لیتری حداکثر یک لیتر مواد بریزید. استفاده بیشتر از این مقدار باعث می شود که مواد هنگام کار از لبه پارچ سر ریز بشود و همچنین منجر به صدمه زدن به موتور محصول خواهد شد. اگر پارچ شما دارای نشتی باشد در اسرع وقت به نمایندگی مجاز مراجعه کنید.
هنگام کار هرگز از قاشق و چاقو برای هم زدن محصول استفاده نکنید. ابتدا دستگاه را خاموش و بعد از توقف کامل، مواد را هم بزنید. هنگام تهیه شیر موز، هم زدن حداقل دو بار به از بین بردن کف ها و هم خوردن خوب مواد کمک می کند . برای تهیه آب توت فرنگی، آب زغال اخته، آب آلبالو و میوه هایی از این دست بهترین انتخاب پارچ مخلوط کن است.

راهنمای مخلوط کن

تیغه های برنده با کدام جنس؟

مناسبترین جنس تیغه ها در مخلوط کن، تیغه ی استیلی در این محصولات است. برندگی و مقاومت جنس استیل بسیار بالاست و کارایی مناسب آنها نیاز مصرف کننده را فراهم خواهد کرد. جنس فولادی آن نیز با مقامت بالا در این دستاه استفاده شده است که خیال کاربران را از بابت مقاوت و استفاده برای همه ی مواد غذایی راحت خواهد کرد.

مخلوط کن

جنس بدنه

بدنه مخلوط کن ها از جنس پلاستیکی یا آلومینیومی ساخته شده است. بدنه های آلومینیومی هر چند کمی سنگین تر از جنس پلاستیکی است اما در برابر ضربه مقاوم تر و در کل محکم تر است. یکی دیگر از خصوصیات بدنه های آلومینیومی در این است که شما می توانید به راحتی تنها با یک دستمال مرطوب آن را تمیز کنید. در نوع جدید مخلوط کن ها روی در دستگاه دریچه کوچکی تعبیه شده که می توان با برداشتن آن بدون آن که مواد به بیرون بریزد مواد دیگری را به مواد در حال مخلوط شدن اضافه کرد.

فیلتر

فیلتر وسیله ای است که از ورود هسته و پالپ به درون آبمیوه جلوگیری می کند و آبمیوه ای صاف با طعم دلنشین را به وجود می آورد. فیلتر در دستگاه های جدید مخلوط کن از ابتکاراتی است که به شما کمک می کند آبمیوه را بدون دانه و تفاله تهیه کنید. این قطعه در دستگاه های مختلف به گونه های متفاوتی قرار داده شده است اما مدل های قدیمی از وجود این قسمت بی بهره هستند.

اضافه کردن مواد جدید با دریچه بالای درب

برخی از مخلوط کن ها با بهره گیری از درچه کوچک جهت اضافه نمودن مواد خوراکی ، این امکان را برای استفاده کننده فراهم خواهد کرد تا بدون برداشتن درب مخلوط کن ، مواد را به محفظه بیفزایید و این برایتان راحتی به همراه خواهد داشت.

راهنمای خرید مخلوط کن چندکاره

اول ایمنی بعد کار…

با اضافه شدن قفل ایمنی به مخلوط کن ها می توانید با خیال راحت تری از این وسیله استفاده نمایید. این قفل تا قرار گیری پارچ به طور کامل و صحیح بر روی بدنه، به دستگاه اجازه نخواهد داد روشن شود. با این امکان می توانید با خیال راحت تری از مخلوط کن استفاده کنید زیرا احتمال خطر و یا تکان خوردن پارچ و ریختن مواد درون آن بسیار پایین خواهد آمد.

شیر تخلیه

در برخی از انواع مخلوط کن ها شیر تخلیه ثابتی در قسمت پایین قرار داده شده تا بتوان مواد را به راحتی از آن خارج کرد.

آبمیوه گوارا بنوشید

با خریداری مخلوط کن های جدید می توانید از صافی و یا فیلتر این وسیله نیز استفاده نمایید. با وجود این صافی پالپ و یا هسته میوه ها در درون آبمیوه ریخته نخواهد شد و شما می توانید به وسیله آن آبمیوه گوارایی را آماده کرده و میل کنید. طراحی این فیلتر در دستگاه های مختلف متفاوت است و با کارایی بالایی که دارند ، به شما در درست کردن آبمیوه کمک خواهند کرد. این امکان را نمیتوانید در مخلوط کن های قدیمی ببینید.
در مخطوط کن هایی که محفظه به صورت پارچ است لازم است پارچ را از بدنه جدا کرده و اقدام به خالی کردن مواد خوراکی از دستگاه کنید. اما در برخی از مخلوط کن ها با استفاده از شیر تخلیه می توانید نسبت به تخلیه مواد از آن قسمت اقدام نمایید.

راهنمای خرید مخلوط کن میوه 1

گارانتی

گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب از مهمترین ویژگی های هر دستگاه الکتریکی و الکترونیکی است. سعی کنید پیش از خرید حتما از مناسب بودن شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش مخلوط کن مورد نظر اطمینان حاصل کنید و مدت و شرایط آن را از فروشنده جویا شوید.

قیمت

قیمت این وسایل کاربردی به موارد مختلفی از جمله شرکت سازنده ، ظرفیت پارچ ، توان ، جنس تیغه ، تعداد سرعت ها و … بستگی دارد. مخلوط کن ها در بازار ایران بین 70 هزار تومان تا 4 میلیون تومان قیمت دارند.

سعی کنید در هنگام خرید حتما نیاز خود را برآورد کنید و مخلوط کنی با ظرفیت مورد نیاز خانواده خود خریداری کنید. همچنین سعی کنید توان مصرفی مخلوط کن متناسب با نیازتان باشد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است