راهنمای خرید مسواک برقی

چندیست که استفاده از مسواک برقی به عنوان جایگزینی برای مسواک های دستی و معمولی بسیار رایج شده است و علاوه بر افزایش کیفیت و اطمینان از صحت مسواک زدن، باعث افزایش انگیزه شما برای مسواک زدن و همچنین اختصاص مدت زمان لازم برای مسواک زدن می شود. در بازار برندهای مختلفی با ویژگی های متفاوتی وجود دارند. از این رو، دانستن ویژگی‌های ملزوم برای یک مسواک‌ برقی مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا مطمئن شوید پولی که می‌پردازید، ارزشش را دارد.

آیا مسواک‌های برقی ارزش خریداری دارند ؟

راهنمای خرید مسواک برقی

بدون شک مسواک‌های برقی کار شمارا راحت‌تر کرده و حس بهتری را القا خواهند کرد. وجود یک مسواک برقی می‌تواند فرد را بیشتر از پیش به استفاده از مسواک و رعایت بهداشت دهان و دندان ترغیب کند. طبق آخرین تحقیقات و بررسی‌های انجام‌شده در سازمان بهداشت و درمان آمریکا، رابطه مستقیمی بین استفاده از مسواک‌های برقی و کاهش پلاک دندان و التهابات لثه وجود دارد. دلیل اصلی افزایش بهداشت دهان و دندان با استفاده از مسواک‌های برقی، استفاده مداوم و منظم‌تر در مقایسه با مسواک‌های معمولی بود.

البته این بدان معنی نیست که اگر از مسواک‌های معمولی استفاده کنید دچار بیماری‌های دهان و دندان خواهید شد. به همین دلیل حتی شرکت‌های تولیدکننده مسواک‌های برقی گفته‌اند که استفاده منظم از مسواک و درست استفاده کردن از آن مهم‌تر از نوع مسواک است. حداقل زمان مناسبی که برای مسواک زدن تعیین‌شده دو بار در روز و هر بار به مدت دو دقیقه است.

مسواک معمولی یا مسواک برقی

مسواک معمولی وقتی به درستی از آن استفاده شود کارش را درست انجام می دهد. مشکل اینجاست که خیلی از ما هنگام استفاده از مسواک به آن دو دقیقه توصیه شده عمل نمی کنیم یا با مسواک همه دندانها را تمیز نمی کنیم.
اینجاست که شاید مقداری قدرت اضافه به کار بیاید.
یک مسواک برقی می تواند منطقه بیشتری را در مدت زمان کمتری پوشش دهد، پس در همان مدت زمان می توانید مقدار بیشتری از سطوح دندان ها را تمیز کنید.
وقتی با مسواک معمولی مسواک می زنید حدود 300 حرکت در دقیقه انجام می دهید این را با هزار یا در برخی موارد ده هزار حرکت در دقیقه که مسواک برقی انجام می دهد مقایسه کنید.

نکات مثبت

خرید مسواک برقی

مسواک های برقی از مسواک های معمولی دندان ها را تمیزتر می کنند. تحقیقات نشان داده اند که افرادی که از مسواک برقی استفاده می کنند پلاک های کمتری دارند کمتر به بیماری های لثه دچار می شوند.
مسواک های برقی می تواند افراد خاصی مانند کسانی که در استفاده از دستهایشان با مشکل مواجهند، بسیار مفید باشند.
کودکان استفاده از مسواک برقی را جذابتر و راحتتر می دانند.
افرادی که در حال ارتودنسی هستند و روی دندان هایشان براکت دارند نیز با استفاده از این نوع مسواک راحتتر می توانند دندانهایشان را تمیز کنند زیرا این نوع مسواک ها می توانند اطراف قسمت های فلزی را تمیز کنند.
افرادی که در مسواک زدن سهل انگاری و تنبلی می کنند هم با استفاده از این نوع مسواک ها می توانند دندانهای تمیزتری داشته باشند.

نکات منفی

راهنمای مسواک برقی

اولین اشکال قیمت آنهاست. مسواک های معمولی اغلب قیمت کمی دارند ولی مسواک های برقی قیمتی نزدیک به 100 تا 300 هزار تومان یا در بعضی موارد حتی بیشتر هم دارند.
سری مسواک های برقی مانند مسواک های معمولی نیاز به تعویض دارند که نیازمند هزینه اضافی است.
استفاده از این مسواک ها می تواند احساس رضایتمندی اشتباه در مصرف کننده ایجاد کند بدینصورت که فرد بدلیل اینکه هزینه زیادی بابت محصول پرداخت کرده است فکر می کند که دندانهایش را بهتر مسواک می کند در صوریتکه ممکن است واقعا اینطور نباشد.
مسواک های برقی از مسواک های معمولی بزرگتر هستند که همین موجب می شود تا براحتی در کیف جا نشوند.

ویژگی های لازم و ضروری برای یک مسواک برقی مناسب:

۱. داشتن تایمر دو دقیقه ایی (این زمان مربوط به توصیه مرسوم به مسواک زدن حداقل به مدت ۲ دقیقه می باشد) و نمایش مدت زمان مسواک زدن به شما، که معمولاً پس از ۲ دقیقه مسواک زدن، دستگاه شروع به آلارم دادن، می کند و یا مسواک را خاموش می نماید.

      

۲. طراحی ارگونومیک و وزن مناسب آن به طوری که به راحتی بتوانید آن را در دست بگیرید.

۳. طول عمر بالای باتری و قابلیت استفاده از آن برای چندین مرتبه متوالی

۴. داشتن سر کوچک و امکان دسترسی آسان به تمامی نقاط دهان

۵. سازگار با انواع سری ها از جمله: سری ارتودنسی، پلاک، براکت، آبفشان..

سری چرخان در مقابل سری لرزاننده

پرفروش‌ترین مسواک‌های برقی امروزی عموماً به دو دسته تقسیم می‌شوند. نمونه رایج‌تر را که شرکت Oral-B تولید می‌کند دارای سری کوچک‌تری در مقایسه با مسواک‌های معمولی بوده و این سری‌ها عموماً دایره‌ای شکل هستند. چرا که مکانیسم اصلی این مسواک‌های برقی مبنی بر چرخ سری‌ها طراحی‌شده و سری مسواک با سرعت زیادی می‌چرخد و دندان‌های شما را تمیز خواهند کرد.

دومین نمونه رایج را که شرکت فیلیپس تولید کرده و Sonicare نام دارد، دارای سری‌هایی مشابه مسواک‌های معمولی بوده و مکانیسم متفاوتی دارد. این مسواک‌ها برخلاف محصولات Oral-B سری گردان نداشته و در عوض سری‌های آن با سرعتی بسیار بالا معادل 30 هزار بار در دقیقه در جای خود به لرزش درمی‌آیند.

به‌طورکلی در تحقیقات به‌عمل‌آمده مسواک‌هایی که دارای سری چرخان هستند به‌مراتب مقرون‌به‌صرفه تر بوده و علاوه بر مصرف باتری کمتر به کاهش پلاک دندان‌ها بیشتر کمک خواهند کرد.

ویژگی‌هایی که در خرید مسواک برقی مهم هستند

ویژگیهای مسواک برقی

  • تایمر دودقیقه‌ای: این ویژگی برای ارزیابی زمان دقیق مسواک زدن بسیار کلیدی است.
  • طراحی بدنه: طراحی بدنه مسواک بسیار مهم است. طراحی بدنه مناسب می‌تواند از خستگی مچ دست جلوگیری کرده و از افتادن آن هنگام مسواک زدن جلوگیری کند.
  • میزان نگهداری شارژ مناسب: از دیگر ویژگی‌هایی که مهم بوده و اهمیت اصلی آن هنگام سفر نمایان می‌شود، میزان نگهداری شارژ است. اکثر مسواک‌هایی که سری‌های چرخان دارند در این زمینه از مسواک‌هایی که سری‌های لرزاننده دارند عملکرد بهتری را از خود نشان می‌دهند.
  • سری‌های قابل تعویض: قابل تعویض بودن سری مسواک‌های برقی بسیار مهم است. دستیابی به دندان‌های عقب فک، امکان استفاده برای افرادی که از ارتودنسی استفاده می‌کنند و سری‌های نرم‌تر برای کودکان نقشی کلیدی در انتخاب مسواک برقی مناسب دارند.
  • درپوش مسواک برقی: درپوش پلاستیکی مسواک برقی اگرچه قطعه‌ ساده‌ای بود و عموماً در همان هفته اول گم می‌شود. اما همین درپوش می‌تواند بُرس مسواک شما را در برابر آلودگی‌های محیط دستشویی محافظت کند.
  • ضمانت‌نامه: اکثر مسواک‌های برقی با دو سال ضمانت‌نامه پس از فروش عرضه می‌شوند که این موضوع می‌تواند در بسیاری از موارد خرابی به کمک شما بیاید.

ویژگی‌هایی که بودنشان بهتر از نبودشان است

  • هشداردهنده چهار مرحله‌ای: این ویژگی هر 30 ثانیه مسواک برقی را به لرزه درآورده و به شما یادآوری می‌کند که حالا زمان تعویض محل مسواک زدن است.
  • حس‌گر میزان فشار: این حس‌گر از فشار آوردن بیش‌ازاندازه به دندان‌ها جلوگیری خواهد کرد
  • کیف حمل: کیف حمل می‌تواند مسواک شما را در هنگام سفر تمیز نگه‌داشتن و از وارد شدن آسیب به آن جلوگیری کند
  • صفحه‌نمایش نشان‌دهنده میزان شارژ: یکی از اصلی‌ترین مشکلاتی که هنگام استفاده از مسواک‌های برقی ممکن است گریبان گیرتان شود تمام شدن شارژ مسواک هنگام استفاده است. این موضوع می‌تواند حسابی خون شما را به جوش بیاورد. بنابراین بهتر است همواره از شارژ مسواک خود اطمینان حاصل کرده و یا نمونه‌های مجهز به صفحه‌نمایش را انتخاب کنید.
  • حالت‌های مختلف: برخی از مسواک‌های برقی باحالت‌های عملکرد مختلف عرضه می‌شوند. از این حالت‌ها می‌توان به سفید کردن دندان‌ها، دندان‌های حساس و به تمیز کردن چندجانبه اشاره کرد.
  • تمیزکننده UV: برخی از مسواک‌های برقی امروزی از تکنولوژی ماورای بنفش برای تمیز کردن بیشتر و سفید کردن دندان‌ها استفاده می‌کنند. کارشناسان هنوز مؤثر بودن این تکنولوژی را به اثبات نرساندند اما وجود آن غنیمت است.
  • تائید شده توسط وزارت بهداشت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برقی که کمتر به آن توجه می‌شود تأییدیه وزارت بهداشت است. همواره به یاد داشته باشید از خرید جنس‌های تقلبی خودداری کرده و به نشان‌های استاندارد توجه کنید.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است