راهنمای خرید مچ بند هوشمند

حالا که اسمارت فون‌ها همه زندگی ما را اشغال کرده‌اند نوبت به گجت‌های پوشیدنی هوشمند رسیده. وسیله‌هایی که با اتصال به موبایل‌ها می‌خواهند زندگی‌مان را هوشمند تر کنند. ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند از جمله همین گجت‌ها هستند. اگر می‌خواهید تجربه گجت پوشیدنی داشته باشید و دوست دارید برای شروع یک مچ بند هوشمند بخرید ما در این مطلب می‌گوییم که مچ بند هوشمند چی بخریم.

نسل‌های قبلی این گجت‌ها تنها از دو قابلیت اندازه‌گیری کیفیت خواب و شمارش میزان قدم‌های کاربر برخوردار بودند اما در مدل‌های جدید امکانات متعدد دیگری نیز به آن‌ها اضافه شده. امکاناتی همچون حسگر و مفسر ضربان قلب، قابلیت ضدآب بودن، پشتیبانی از GPS و قابلیت نمایش نوتیفیکیشن‌های تلفن همراه. قابلیت‌هایی که به‌سرعت در حال از بین بردن اختلاف بین ساعت‌های هوشمند و ساعت‌های ورزشی هستند.

ویژگی‌های دیگری که امروزه در انتخاب این گجت‌های پوشیدنی می‌توانند مؤثر باشند می‌توان به پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف، میزان عمر باطری، و میزان راحتی آن‌ها در برقراری ارتباط با تلفن همراه یا شبکۀ اینترنت اشاره داشت. به‌هرحال اگر شما قصد خرید یکی از این محصولات دوست‌داشتنی را دارید باید نهایت دقت را به خرج بدهید چرا‌که انتخاب درست می‌تواند به‌راحتی زندگی سالم‌تر و به‌تبع آن احساس بهتری را به شما هدیه کند.

به فعالیت های ورزشی علاقه مند هستید؟

هرچند بیشتر دستبندهای ردگیر سلامتی روی ثبت فعالیت های ورزشی کاربر تمرکز دارند، اما عملکرد برخی از آنها در این زمینه بهتر است. در این میان نام فیت بیت را به خاطر داشته باشید که مشهور ترین تولید کننده در این بخش به حساب می آید و گارمین هم برای کاربردهای تخصصی تر، ابزارهای جذابی تولید کرده است.

راهنمای خرید مچ بند هوشمند

اگر به عنوان یک کاربر عادی گاهی زمان خود را صرف فعالیت هایی مثل پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا می کنید، امکانات ساعت هوشمند برای شما کافی خواهد بود، اما برای کاربران ورزشکار و آنهایی که به شکل جدی و منظم تر فعال هستند، خرید دستبند ورزشی را پیشنهاد می کنیم.

در این صورت محصولی با عمر باتری مناسب تر در اختیار دارید که امکانات آن بر اساس نیازهای شما طراحی شده و استفاده از این امکانات هم نسبت به ساعت های هوشمند (که برای کاربردهای عمومی تر ساخته شده اند) راحت تر خواهد بود.

چرا به دستبندهای سلامتی نیاز داریم؟

حال که بازار گجت‌های پوشیدنی پر شده از گجت‌های کنترل سلامتی؛ چند دقیقه زمان خود را برای شناخت بهتر این تکنولوژی های صرف کنید ضرری ندارد. اکثر گجت‌های کنترل سلامتی میزان فعالیت روزمرۀ شما را اندازه‌گیری کردخ و در نتیجه کالری سوخته شدۀ شما را محاسبه می‌کنند. شما می‌توانید یک هدف مشخص را در این راستا برای دستگاه تعریف کنید و آن‌ها به شما می‌گویند که تا چه حد در راه رسیدن به هدفتان موفق بوده‌اید.

راهنمای مچ بند هوشمند

تصورات غلط در رابطه با مچ هوشمند

این گجت‌های کوچک در کنار تمام فوایدشان همیشه با تصورات غلط مردم مواجه بوده‌اند که بسیاری از آن‌ها به دلیل نوع تبلیغ شرکت‌های تولیدکننده است. امروزه بسیاری از دستبند هوشمند ورزشی می‌توانند فعالیت مختلفی نظیر شنا، زومبا و حتی پیلاتس را اندازه‌گیری کنند اما نمی‌توانند اطلاع دقیقی از تعداد قدم‌های شما ارائه کنند. این دستبندها اطلاعات حرکتی و میزان ضربان قلب کاربر رو اندازه‌گیری کرده و به دلیل نداشتن GPS اطلاعاتی از مسافت طی شده در اختیار کاربر قرار نخواهند داد.

از دیگر تصورات رایج ولی غلط می‌توان به مقایسه ‌اشتباه آن‌ها با ساعت‌های ورزشی و اندازه‌گیری فعالیت‌هایی نظیر دویدن و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. این ساعت‌ها بدون موقعیت‌یاب ماهواره‌ای یا همان GPS نمی‌توانند آمار دقیقی از مسافتی که دویده‌اید در اختیار شما بگذارند و همۀ توانایی آن‌ها در به اختیار گذاشتن اطلاعات تخمینی خلاصه می‌شود. البته ناگفته نماند که در حال حاضر این ساعت‌ها هرروز در حال پیشرفت هستند و آمار داده‌شده توسط آن‌ها در حال نزدیک شدن به آماری است که مدل‌های دارای GPS نیز ارائه می‌دهند. برای مثال دستبندهای Mistfit Shine 2، گارمین Vivosmart HR+ و سامسونگ Gear Fit2 حتی از بسیاری از ساعت‌های هوشمند امروزی اطلاعات دقیق‌تری در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

دقت در شمارش ضربان قلب

خرید مچ بند هوشمند

امروزه نحوه شمارش ضربان قلب، اعلام میزان کالری سوزانده شده و دقت سنسور تعبیه شده در گجت‌های پوشیدنی نقش مهمی را در انتخاب درست ایفا می‌کند. البته نحوه عملکرد این سنسورها در هر یک از محصولات متفاوت است. برای مثال دستبند سلامتی Fitbit Charge2 میزان ضربان قلب شما را ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته محاسبه کرده و میزان خواب و بیداری شما را با دقت هرچه تمام اندازه‌گیری می‌کند.

از نظر دقت در اندازه‌گیری Fitbit Charge2 یکی از دقیق‌ترین و بهترین انتخاب‌های کنونی است. این دستبند هوشمند علاوه بر اندازه‌گیری ضربان قلب ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته توانایی اندازه‌گیری فعالیت‌های ورزشی و حتی میزان اکسیژن خون شما (VO2)ا را نیز دارد. از دیگر دستبندهای هوشمند مشابه نیز می‌توان به گارمین Vivosmart HR نیز اشاره کرد.

می خواهید دستبند خود را برای شنا همراه داشته باشید؟

بیشتر دستبندهای ورزشی در مقابل پاشیدن آب و باران و تماس با عرق بدن مقاوم هستند، اما تعداد آنهایی که برای شنا هم مناسب باشند محدود تر است. برای این منظور باید نشانه ای مثل 3ATM یا 5ATM و هر عنوان دیگری که به ضد آب بودن دستگاه اشاره دارد بین اطلاعات محصول درج شده باشد.

مچ بند هوشمند شنا

بودن یا نبودن صفحه‌نمایش، مسئله این است

بسیاری از کاربران به دنبال دستبندهای سلامتی هستند که بتوانند بدون مراجعه به تلفن همراه هوشمند خود بتوانند تنها با یک نگاه به صفحه‌نمایش دستبند هوشمند بتوانند میزان فعالیت خود را مشاهده کنند. به همین دلیل شرکت Fitbit صفحه‌نمایشی OLED را بر روی دستبند Charge 2 قرار داد و یا دستبند Fitbit Blaze به صفحه‌نمایش ۱٫۲۵ اینچی باقابلیت نمایش ۱۶ رنگ مجهز شده است. گارمین Vivosmart نیز به صفحه‌نمایشی خمیده مجهز شده اما باید در نظر داشت داده‌هایی که بر روی این صفحه‌نمایش‌ها می‌بینید بسیار محدود هستند.

به چه داده‌هایی نیاز دارید

اندازه‌گیری قدم‌ها و کیفیت خواب دو وظیفه اصلی اکثر گجت‌های کنترل سلامتی است. البته میزان دقت برندهای برای اندازه‌گیری این فعالیت‌های با یکدیگر تفاوت دارند. امروزه تکنولوژی اکثر دستبندهای خوب است اما تمامی آن‌ها کامل نیستند. زمانی می‌توان آن را بی‌نظیر دانست که موقعیت‌یاب ماهواره‌ای یا همان GPS به یک تکنولوژی رایج در بین تمامی دستبندها تبدیل شود. البته امروزه بسیاری از دستبندهای هوشمند به‌تمامی این امکانات مجهز شده‌اند اما در بسیاری از آن‌ها کاربر باید قبل از هر فعالیت نوع فعالیت خود را به دستبند هوشمند اعلام کند که این موضوع می‌تواند آزاردهنده باشد.

مچ بند هوشمند

عمر باطری

میزان بازدهی باطری فیتنس ترکرها بعد از هر بار شارژ یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که باید هنگام انتخاب محصول به آن دقت کنید. در کنار سختی‌هایی که برای رژیم خود تحمل می‌کنید تحمل یک باطری با ظرفیت کم می‌تواند حسابی آرامش شمارا بر هم بزند. در حال حاضر دو نوع باطری برای این دستگاه‌ها در بازار موجود است. نوع اول باطری‌هایی که تقریباً هر پنج روز یک‌بار احتیاج به شارژ دارند و نوع دوم باطری‌هایی که درست از نوع باطری‌های ساعت‌های معمولی هستند و تقریباً ۶ ماه احتیاج به تعویض ندارند. به طبع نباید از گجتی که باطری نوع دوم را در اختیار دارد نباید انتظار یک صفحۀ نمایش کامل و یا لمسی داشته باشید!

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است