راهنمای خرید میز تحریر

گاهی اوقات بچه ها با حالت درازکش جلوی تلویزیون تکالیف روزانه شان را انجام می دهند یا از پیشخوان و میز ناهارخوری آشپزخانه استفاده می کنند تا در جمع خانوادگی بیشتر حضور داشته باشند. این قضیه تمرکزشان را کم می کند و به دلیل وضعیت نامناسبی که بدن شان دارد، در دراز مدت دچار آسیب های جبران ناپذیر می شوند. داشتن یک میز تحریر جذاب که سلیقه بچه ها در آن اعمال شده باشد، می تواند نقش مهمی در پشت میز نشستن برعهده داشته باشد اما نباید از کنار استانداردهای یک میز تحریر مناسب به سادگی گذشت. دکتر نفیسه ملکی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می گوید با شروع سال تحصیلی بهتر است والدین زمان و مکان مناسب و ثابتی را برای درس خواندن بچه ها در نظر بگیرند.

راهنمای خرید میز تحریر

به قوس‌های ستون فقرات بی‌توجه نباشید

صندلی و میز تحریر طوری باید تنظیم شوند که اگر مانیتور روی میز است، به موازات چشم باشد نه پایین‌تر و نه بالاتر. قوس محدب گودی کمر را می‌پوشاند و قوس مقعر تحدب پشت را در بر می‌گیرد. صندلی بهتر است ارگونومیک باشد و قوس‌های ستون فقرات را در بر بگیرد اما اگر پشتی صندلی صاف بود، برای پر کردن قوس می‌توان از بالشتک‌های مخصوص پشت صندلی استفاده کرد.

ابعاد صندلی چاق و لاغرها متفاوت است

نشیمنگاه صندلی باید ۹۰ درصد طول ران را بگیرد. اگر بیش از ۹۰ درصد باشد به زانو فشار می‌آید و اگر کمتر باشد باعث مشکلات عضلانی می‌شود. از نظر عرض هم بستگی به این دارد که فرد چقدر چاق یا لاغر است اما معمولا فرد به عرض ۴۷، ۴۸ سانتی متر برای نشیمنگاه احتیاج دارد. طول ۴۰ سانتی متر هم مناسب است اما باز هم این موارد ثابت نیستند؛ مثلا این میز برای کسی که قدی بلند دارد و استخوان رانش بلند است، ممکن است بیشتر و برای کسی که قدی کوتاه‌تر دارد، کمتر باشد.

راهنمای میز تحریر

اندازه میز

• برای اتاق کوچک، برای صرفه‌جویی در مصرف فضا می‌توان میز را به دیوار چسباند یا فضای مرده گوشه اتاق را به آن اختصاص داد. برای اتاق‌های خیلی کوچک می‌توان از میزهای دیواری تاشو استفاده کرد.
• در اتاق‌های بزرگ، آزادی عمل بیشتری دارید. می‌توانید میزهای لاچکری بزرگ به شکل U و یا L بخرید. این میزها اگر بیش‌تر یک بچه دارید، خوب هستند.

اورگونومی میز

یکی از اصول مهم اندازه‌گیری ارتفاع میز تحریر است. بصورت ایده‌آل، برای نشستن راحت میز باید بین ۲۶ تا ۳۰ اینچ ارتفاع داشته باشد. اگر بلندی میز مناسب نیست، صندلی قابل تنظیم و با طراحی و معماری اورگونومی تهیه کنید. بهترین راه برای تست کردن آن این است که از کودک خود بخواهید پشت میز بنشیند و ارتفاع میز را بررسی کنید. سطح میز به اندازه قرار دادن چند کتاب و کامپیوتر باید فضا داشته باشد.

راه حل برای فضای لازم برای قراردادن وسایل

در فضایی که برای میز تحریر درنظرگرفته‌اید. باید فضایی را به قرار دادن لوازم التحریر و کتاب‌های کودکتان اختصاص دهید. همچنین تعدادی کشو برای قرار دادن دفترهای اضافه و مدادها در نظر بگیرید.
• از فضای کافی زیر میز اطمینان حاصل کنید و اینکه زانوهای فرزند شما به جایی برخورد نمی‌کند.
چک کنید که کشوها و میز تحریر استحکام کافی را داشته باشد. کشوها باید بتوانند کاربرد زیاد را تحمل کنند و از جایی که نشسته‌اید بدون کشش قابل استفاده باشند.

خرید میز تحریر

هرقدر حرفه ای تر، گران تر 
میز تحریر چیزی نیست که هر روز بخواهید آن را عوض کنید؛ پس چه بهتر که هنگام خرید حواس تان به رنگ و مدل آن باشد. هرقدر ساده تر باشد، سال های بیشتری مهمان اتاق فرزند شما خواهد بود. این میز را با توجه به ابعاد، کاربری و جنس آن با قیمت های متفاوتی در بازار پیدا می کنید. هرقدر سن کودک شما بالاتر برود، نیاز بیشتری برای نگهداری لوازم التحریر، کاغذ، کتاب و. . . پیدا می کند به همین خاطر بهتر است مدلی را انتخاب کنید که تعدادی کشو داشته باشد.
مسلما برای چنین میزی هزینه بیشتری هم باید بپردازید. برای خرید یک میز تحریر معمولی باید حدود 250هزار تومان به بالا بپردازید. هرقدر میزان کاربری آن بیشتر، جنس آن بهتر و برند معروف تری باشد، گران تر است. جنس میزهای تحریر موجود در بازار عموما ملامینه ضدخش است. میزهای تحریر حرفه ای تر با قیمت های بیش از یک و نیم میلیون در بازار موجود است. بعضی از خانواده ها هم ترجیح می دهند بسته به سلیقه خود و فرزندشان به نجار سفارش ساخت میز تحریر را بدهند.
صندلی ثابت ایمن تر است 
در رابطه با چرخدار بودن صندلی باید گفت بهتر است برای کودکان نوع چرخدار انتخاب نکنید. البته اگر کودکی بخواهد به قسمت های مختلف میز تحریر دسترسی پیدا کند، نوع چرخدار قابلیت بیشتری دارد و این صندلی ها سرعت را بالاتر می برند. تحقیقات نشان می دهد، صندلی ثابت برای کودکان امنیت بهتری ایجاد می کند و ممکن است در حرکت های مختلف با صندلی چرخ دار آسیب ببینند.

دو میز تحریر بهتر از یکی

میز تحریر بهتر است جدا از میز کامپیوتر یا لپ‌تاپ باشد؛ البته عموما این اتفاق نمی‌افتد. یکی به دلیل اینکه فضای اتاق این اجازه را نمی‌دهد و دیگر اینکه به لحاظ اقتصادی، خانواده‌ها نمی‌توانند دو بار هزینه کنند. در این صورت وقتی می‌خواهید از یک میز برای مطالعه و کامپیوتر استفاده کنید، سطح رویه میز باید بزرگ‌تر باشد.

میز تحریر

مد این روزها

این روزها برای دکوراسیون اتاق کودک، رنگ سفید، رنگ روز محسوب می‌شود. میز، تخت و سایر وسایل چوبی به رنگ سفید، پیشنهاد ویژه طراحان است که فضای کوچک‌ترین اتاق‌ها را روشن و باز نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم حتی اگر رنگ سفید را دوست ندارید، برای رنگ اتاق کودک یا نوجوان خود سراغ رنگ‌های روشن بروید چون رنگ‌های تیره نشاط فضا را از بین می‌برند.

طراحی مناسب برای کودکان

• به دنبال میز مطالعه‌ای باشید که هیچ گوشه‌ی تیزی نداشته باشد و طراحی آن مناسب برای بچه‌ها باشد. مطمئن شوید که از رنگ غیر سمی و بدون سرب استفاده شده باشد.
• میزی بخرید که از چوب با استحکام کافی و یا استیل پوشانده شده از پودر و بدون لکه و یا تکه‌های چوبی، درست شده باشد.
به دنبال مواد ضد آب باشید زیرا تمیز کردن آن‌ها آسان‌تر است و ماندگارتر هستند.
راحتی در جابجایی
اگر آدمی هستید که وسایل خانه را زیاد جابجا می‌کنید، وسایلی را انتخاب کنید که چرخ داشته باشند. چرخ‌ها جابجایی میز تحریر برای تمیز کردن و تغییر دکوراسیون را آسانتر می‌کنند.
فروشگاه‌ها پر از انواع مختلف میزها هستند که می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند. ولی چیزی که شما باید در ذهن داشته باشید این است که میز تحریر باید ارتفاع مناسب و فضای کافی برای پاها را داشته باشد. و اگر موقعیت نشستن فرزند شما درست باشد، بازدهی او نیز بیشتر است.
بصورت کلی، میزی را انتخاب کنید که استحکام کافی برای همه هرج و مرج‌های اتاق فرزندتان را داشته باشد.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است