راهنمای خرید میوه خشک کن

دستگاه های میوه خشک کن به شیوه کاملا بهداشتی و طبیعی میوه ها و  انواع مواد غذایی دلخواه شما را خشک کرده تا بتوانید از آن ها به عنوان تنقلات یا میان وعده های سالم و بدون مواد افزودنی در تمام فصول سال استفاده نمایید.

میوه های خشک بهترین نوع تنقلات برای پذیرایی از میهمان ها هستند. آنها خشکبارهایی هستند که با توجه به آب کم، انرژی بیشتری دارند و قسمتی از مواد مغذی شان مانند ویتامین C تحت تاثیر حرارت و نور ازبین رفته است.
البته این روزها دستگاه های میوه خشک کنی به بازار آمده است که خانم های خانه دار می توانند با استفاده از آنها، انواع میوه و سبزی ها را خشک کنند. این دستگاه ها برای مصارف خانگی تهیه شده اند و حجم تولید میوه های خشک با آنها از دستگاه های صنعتی کمتر است. هدف عمده خشک کردن، افزایش ماندگاری محصول نهایی است و کاهش رطوبت، در فرآیند خشک کردن موادغذایی تا حدی انجام می شود که رشد میکروبی و واکنش های شیمیایی را محدود کند.

راهنمای خرید میوه خشک کن

برای تهیه میوه و سبزی های خشک، ابتدا باید آنها را شست، سپس خرد کرد و در طبقه های دستگاه چید. در این دستگاه ها ابتدا المنت ها به وسیله برق گرم می شوند. از طریق چرخش پره ها، جریان هوا بین سطوح پخش می شود و باعث خشک شدن میوه و سبزی ها خواهد شد. اگرچه تولید صنعتی موادغذایی همیشه به دلیل تولید انبوه مورد توجه بوده است، اما در برخی از موارد تولید خانگی در مقایسه با تولید صنعتی مزایایی دارد؛ نظارت بیشتر بر مراحل تهیه و تولید میوه های خشک و رعایت مسایل بهداشتی و نیفزودن مواد نگهدارنده یا افزودنی های خاص از این مزیت ها است. البته معایب این دستگاه ها راندمان و حجم تولید کم و مصرف بالای برق است و باید این کار را با حوصله و صرف وقت بیشتری انجام داد.

خشک کن های هوایی در تولید کلوچه، میوه خشک، سبزی خردشده و غذای حیوانات خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. این خشک کن ها با سرعت بالا موادغذایی را کریستاله می کنند (یعنی آب از سطح محصول حذف و طی یک مرحله از خشک کن خارج می شود). به این ترتیب مواد شبیه تر به شکل اولیه شان خشک می شوند، رنگ، بو و مزه بهتری دارند، خواص تغذیه ای خود را حفظ می کنند و از آلودگی های محیطی دور هستند.

راهنمای میوه خشک کن

نوع عملکرد:

سیستم کار دستگاه میوه خشک کن به این صورت می باشد که با استفاده از دمای کنترل شده هوا از بالا به طرف پایین دمیده می شود و سپس از میان شبکه های سبدها به طرف بالا گردش می کند.

گردش هوا باعث خارج شدن رطوبت از میوه و سبزیجات شده و به این ترتیب میوه ها خشک می گردند. مزیت این روش خشک کردن آن است که طعم و مزه و همچنین خواص میوه ها و سبزیجات حفظ می شود. با خشک کردن میوه ها می توانید همواره تنقلاتی سالم و مغذی را جهت پذیرایی در خانه داشته باشید.

خرید میوه خشک کن

نگهداری میوه ها و سبزیجات خشک شده بسیار آسان می باشد و چون حجم آنها در اثر خشک شدن کم شده است فضای بسیار کمی را اشغال می کنند. همچنین می توان از این دستگاه جهت خشک کردن انواع ادویه و گل ها استفاده نمود. روش کار با دستگاه میوه خشک کن بسیار آسان می باشد.

کافی است میوه و سبزیجات را بشویید به صورت مساوی برش دهید. سپس میوه ها را به صورت مرتب داخل سبدها چیده و دستگاه را روشن کنید تا میوه ها خشک شوند. میوه ها و سبزی جات خشک شده را با استفاده از ظروف در بسته که از ورود هوا جلوگیری می کنند می توان برای مدت طولانی نگهداری کرد.

توان مصرفی:

قدرت و توان دستگاه های میوه خشک کن با توجه به حجم و تعداد طبقات از حدود  ۲۰۰ تا ۵۰۰ وات متغیر هستند.

پنل کنترلی:

پنل کنترلی دستگاه های میوه خشک کن شامل کلید های روشن و  خاموش و تنظیمات عملکرد شامل قابلیت تنظیم حرارت و سرعت کارکرد بوده که در انواع مختلف به صورت مکانیکی (ولوم چرخشی) یا دیجیتال قابل تنظیم هستند.

میوه خشک کن

تایمر:

در برخی از مدل علاوه بر امکان تنظیم سرعتد و حرارت این قابلیت وجود دارد که زمان عملکرد دستگاه را نیز به دلخواه خود تنظیم و کنترل نمایید.

جنس و تعداد طبقات:

معمولا جهت سبک بودن دستگاه و کارآیی بهتر جنس طبقات از پلاستیک مقاوم و شفاف ساخته می شود تا هم استفاده و هم نظارت بر عملکرد میوه خشک کن آسان باشد، تعداد طبقات دستگاه نیز با توجه به گنجایش در نظر گرفته شده ۴ یا ۵ طبقه می باشد.

در ضمن توجه داشته باشید هنگام استفاده، تمامی طبقات را حتی در صورت خالی بودن روی پایه میوه خک کن قرار دهید تا صدمه ای به سیستم عملکرد دستگاه وارد نگردد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است