راهنمای خرید هدست بلوتوث

استفاده از هدست بلوتوث و طریقه انتخاب آن،انتخاب نا صحیح این نوع هدست ها باعث میشود شما نتوانید آنطور که دلتان میخواهد از آنها استفاده کنید و به جای کمک به شما باعث مزاحمت می شوند.

در این مقاله ما سعی بر باز کردن پیچیدگی های اصلی انتخاب این نوع هدست ها کرده ایم.

استفاده از هدست بلوتوث (Bluetooth Headset) بیشتر برای افرادی است که با موبایل زیاد صحبت میکنند یا مداوم در سفر هستند.
انتخاب نا صحیح این نوع هدست ها باعث میشود شما نتوانید آنطور که دلتان میخواهد از آنها استفاده کنید و به جای کمک به شما باعث مزاحمت می شوند.

راهنمای خرید هدست بلوتوث

انواع هدست بلوتوث

هدست های بلوتوث بر اساس کاربری در دو دسته مونو و استریو قرار می گیرند. هدست های مونو به منظور صحبت کردن با تلفن همراه بسیار مناسب هستند و به علت اینکه تنها یکی از گوش ها را درگیر می کنند و گوش دیگر را آزاد می گذارند امنیت بیشتری برای کاربران به خصوص در هنگام رانندگی یا رفت و آمد در محیط شهری ایجاد می کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر به طور دائم و بدون توجه به مکانی که در آن قرار دارید، در حال مکالمه با تلفن همراه خود هستید از هدست بلوتوث مونو استفاده کنید. با این وجود، از این هدست ها نمی توانید برای گوش دادن به موسیقی استفاده کرد. در نتیجه اگر استفاده شما از هدست بیشتر برای شنیدن موسیقی است باید از هدست های استریو استفاده کنید.

خرید هدست بلوتوث

هدست بلوتوث استریو

هدست بلوتوث استریو نیز در بازار از تنوع زیادی برخوردار است. عموما این هدست ها به انواع روگوشی، توگوشی و دور گوشی تقسیم می شود. هدست بلوتوث توگوشی معمولا از وزن کم و ابعاد کوچکی برخوردار است اما به علت قرارگیری در نزدیک ترین فاصله به پرده گوش استفاده طولانی مدت از آن می تواند مشکلاتی برای سیستم شنوایی انسان ایجاد کند؛ به خصوص اگر از مدل های غیراستاندارد و فاقد لایه های نویزگیر استفاده شود. از سوی دیگر، نقطه ضعف این دسته از هدست ها، نداشتن یک محیط ایزوله است به گونه ای که هنگام استفاده از آنها به راحتی صداهای بیرونی شنیده می شود و در محیط های شلوغ برای شنیدن بهتر ناچار به بلند کردن صدای تلفن همراه خواهید شد که موجب کاهش سریع تر شارژ تلفن همراه و آسیب بیشتر به پرده گوش می شود.

هدست بلوتوث های روگوشی در مقایسه با مدل توگوشی از کیفیت صدای بهتری برخوردار است اما در مقابل ابعاد بزرگتر و وزن بیشتری نیز دارند. با این وجود این دسته از هدست های بلوتوث در مقایسه با نمونه های دورگوشی کوچک تر هستند. افزون بر این، هدفون های روگوشی به سادگی بر روی گوش قرار می گیرند و در اثر راه رفتن یا دویدن به آسانی از گوش جدا نمی شوند.

راهنمای هدست بلوتوث

آخرین دسته از هدست بلوتوث ها نمونه های دورگوشی هستند که از کیفیت صدای فوق العاده ای برخوردارند، ظرفیت باتری بالاتری دارند و یک محیط ایزوله برای گوش دادن به موسیقی فراهم می کنند. از سوی دیگر، این دسته از هدست ها برای استفاده در خیابان یا در هنگام رانندگی مناسب نیستند چراکه میزان آگاهی شما از رخدادهای پیرامون را به شدت کاهش می دهد. از این هدست ها می توان در فضای منزل یا در محیط های بسته مانند باشگاه های ورزشی، مترو، اتوبوس و هواپیما استفاده کرد.

ورژن بلوتوث:

در حال حاضر بیشتر از نسخه ۲٫۱ بلوتوث در ساخت هدست ها استفاده میشود، ولی تعداد دستگاه هایی با نسخه های ۳٫۰ و ۴٫۰ هم کم نیست، ما در این قسمت به توضیح تفاوت های انواع نسخه های بلوتوث به صورت جداگانه می پردازیم.

از اولین نوع نسخه های بلوتوث ۱٫۲ هستش که حداکثر تا ۱۰ متر برد اتصال دارد و هنوز سیستم خاصی برای کمتر کردن مصرفی انرژی به آن اضافه نشده است. نسخه های بعدی ۲٫۰ و ۲٫۱ هستند که برد اتصال آنها به ۱۰۰ متر رسیده و مصرف انرژی بسیار کمتری دارند.
جدیدترین نسخه های بلوتوث که با تفاوت مدت زمانی کمی از هم وارد بازار شدند، نسخه ۳٫۰ و نسخه ۴٫۰ که در نسخه چهارم برد اتصال چندین برابر شده و سیستم جدیدی را برای کمتر کردن انرژی مصرفی به همراه دارد.

راهنمای خرید هدست

جالب اینجاست که سیستم اتصال بلوتوث قابلیت استفاده معکوس دارد، یعنی اگر گوشی شما قابلیت پشتیبانی از نسخه ۴٫۰ بلوتوث را دارد و هدست شما نسخه ۲٫۰ است به راحتی میتوانید از هدست خود با حداکثر توان آن استفاده کنید.

وزن هدست بلوتوث:

یکی از مهمترین ویژه گی های این نوع دستگاه ها وزن هدست می باشد، مخصوصا برای کاربرانی که مجبور به استفاده مداوم از آن هستند.

قابل یادآوری است که هر چقدر وزن دستگاه کمتر شود، مدت زمان استفاده نیز  کمتر خواهد شد و در اکثر موارد هدست های بلوتوث کوچک سیستم های ” تصحیح صدا، کنترل کیفیت اتصال و … ”  که به آن ( DSPP ) می گویند را  ندارند.

بیشتر کاربرانی که اولین شرط استفاده خود را وزن دستگاه انتخاب کرده اند ، توجه داشته باشند که هدست های بزرگتر، حالت نگهداری بهتر، باتری قویتر و امکانات قابل توجه بیشتری را دارند که از مشخصه وزن دستگاه بسیار مهمتر است.

تجهیزات و امکانات اضافه:

بسیاری از هدست های بلوتوث دارای تجهیزات و امکاناتی هستند که بسیار مفید بوده و در تسهیل استفاده از آن ها کمک شایانی به کاربران میکند.

هدست بلوتوث

صفحه نمایش:

برخی از هدست ها دارای صفحه نمایش LCD می باشند که اطلاعاتی از قبیل ” مقدار باتری، نام تماس گیرنده، موقعیت اتصال و … ” را به کاربران نمایش میدهند.

در برخی از طرح های جدید بلوتوث قابلیت جستجوی نام و شماره برای کاربران نیز از طریق این صفحه نمایش ها میسر شده است.

تکنولوژی Multipoint:

این تکنولوژی قابلیت اتصال چند دستگاه تلفن را به یک هدست بلوتوث میدهد، که بسیار قابل توجه بوده و در زمان حال که بیشتر افراد از چند گوشی استفاده میکنند کاربرد زیادی دارد.

ما توصیه می کنیم برای خرید هدست بلوتوث  حتما به مشخصات فنی آن توجه کنید تا فقط به ظاهر زیبا و غلط انداز آن، چون در برخی موارد فروش هدست بلوتوث و قیمت بالای تعیین شده برای آن فقط به خاطر ظاهر زیبای آن است و در عمل شما هیچ کاربرد قابل توجی از دستگاهی که هزینه گزافی برای آن پرداخت کرده اید نمی بینید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است