راهنمای خرید همزن برقی

اگرچه از نظر برخی افراد همزن برقی جزء وسایل ضروری آشپزخانه نبوده و هم زدن مواد را می توان به راحتی با دست هم انجام داد، اما این وسیله برای بسیاری از آن هایی که هم علاقه مند به آشپزی، شیرینی پزی و درست کردن دسرها بوده و هم در مقابل از وقت کمی برخوردارند یا به هر دلیلی نمی توانند به راحتی از قدرت دستان خود استفاده کنند، وسیله ای معجزه آور است. دستگاه همزن در دو نوع دستی و کاسه ای وجود دارد. نوع کاسه ای آن حاوی یک کاسه پلاستیکی یا شیشه ای بوده که مواد غذایی برای هم خوردن در آن ریخته می شوند.

همزن ها ویژگی های مختلفی دارند . از جمله این ویژگی ها می توان به نوع همزن ، تعداد سرعت موتور ، تعداد تیغه ها ،  و سایر ویژگی ها اشاره کرد. در ادامه این مشخصه ها را با هم بررسی می کنیم.

انواع همزن

همزن ها در دو نوع دستی و برقی در بازار وجود دارند و شما می توانید بر حسب نیازتان یکی از آن ها را خریداری کنید.

1- همزن های دستی :

این همزن ها ، نسل اولیه همزن ها هستند. همزن های دستی بسیار ساختار ساده ای دارند و از یک دسته ، یک میله و یک سر همزن ساخته شده اند. در این همزن ها ، سرعت همزدن به سرعت دست شما برمی گردد .سرعت همزدن مواد غذایی با همزن های دستی به مراتب کمتر از همزن های برقی است. این نوع همزن ها در انواع  گوناگونی تولید شده اند که در موارد مختلفی کاربرد دارند. برخی از آن ها عبارتند از :همزن مسطح ، همزن های دو در یک ، همزن خمیر ، همزن بالونی و همزن دندانه دار . همزن مسطح و همزن های دو در یک برای تهیه سس کاربرد فراوانی دارند. همزن خمیر را می توانید برای همزدن خمیر و مواد اولیه کیک استفاده کنید. همزن بالونی مختص همزدن مواد اولیه کیک است. همزن دندانه دار برای ترکیب کردن مواد مایع مناسب است.

راهنمای خرید همزن برقی

2- همزن برقی :

همزن برقی ، نسل جدید همزن ها هستند. در این همزن ها ، از یک موتور الکتریکی برای به حرکت در آوردن سر همزن استفاده می شود و با استفاده از آن ها دیگر نیازی نیست که با حرکت دست خود مواد را هم بزنید. همزن های برقی ، در انواع مختلفی تولید و روانه بازار شده اند که ما اکنون به بررسی دو نوع معمولی و کاسه دار آن ها می پردازیم.

خرید همزن برقی

الف ) همزن برقی معمولی :

همزن برقی معمولی ، ساده ترین همزن های برقی هستند. این همزن ها ، دارای دو بخش دسته و سر همزن هستند. طرز کار این همزن ها به این صورت است که شما ابتدا همزن در دست خود می گیرید و را روشن می کنید و سپس با فرو بردن سر در حال چرخش همزن به درون ظرف حاوی مواد غذایی ، آن ها را هم می زنید.

ب ) همزن های برقی کاسه دار :

این همزن ها را می توان پیشرفته ترین نوع همزن های موجود در بازار دانست. این همزن ها ، همانگونه که از نامشان پیداست دارای کاسه هستند. در همزن برقی کاسه دار نیازی نیست که همزن را در دست بگیرید و آن را در ظرف مواد غذایی فرو ببرید بلکه شما با قرار دادن مواد غذایی درون کاسه همزن و سپس نصب کاسه در محل مورد نظر و روشن کردن دستگاه ، اقدام به همزدن مواد غذایی می کنید. حجم کاسه ها در همزن های مختلف متفاوت است. ظرفیت کاسه این همزن ها با با واحد لیتر اندازه می گیرند و ضروری است که شما در هنگام خرید ، حتما همزنی دارای ظرف متناسب با ظرفیت مورد نیازتان خریداری کنید.

راهنمای همزن برقی

ویژگی های موتور همزن برقی:

موتور همزن برقی از نوع اونیورسال با سرعتی حدود ۱۰٬۰۰۰ دور در دقیقه است. با استفاده از چرخ‌دنده دور بازوهای همزن را به نزدیک ۵۰۰ دور در دقیقه کاهش می‌دهند. چرخ‌دهنده‌ها در کنار کاهش دور باعث بالا رفتن گشتاور اعمالی و تبدیل حرکت افقی آرمیچر موتور به حرکت عمودی بازوهای همزن می‌شوند.

بازوهای همزن:

در برخی از انواع این همزن‌ها بازوهای چرخان را می‌توان با توجه به غلظت مواد انتخاب کرد. انتخاب مناسب بازوها در افزایش عمر مفید چرخ‌دنده‌ها مؤثر خواهد بود. دو گروه اصلی تیغه ها، به صورت هم زن تخت برای مخلوط کردن مایعات و خمیرزن برای مخلوط کردن خمیر و ترکیبات سفت تر می باشند. تیغه های دیگری تحت عناوین خردکن، پوره ساز و … نیز وجود دارند که در برخی از دستگاه ها ارائه می شوند.
پارچ همزن کاسه دار:

یک نکته مهم درباره همزن کاسه ای لبه دار بودن پارچ آن است به نحوی که مایعات به راحتی با خم کردن آن سرریز شوند. ریختن مایعات با پارچ های بدون لبه نه تنها سخت است بلکه ممکن است در حین ریختن مایعات، مقادیری از آن ها هدر رفته و در فضای اطراف بریزد.

راهنمای خرید همزن

سرعت:

در انتخاب های مختلف به سرعت آن دقت کنید. همزن هایی که پنج سرعت یا بیشتر دارند کمک می کنند کنترل بیشتری روی ماده غذایی که مخلوط می کنید داشته باشید. به طور کلی همزن از درجه های سرعت متفاوت تشکیل شده که می توان آن را بر حسب نوع مواد و مراحل متفاوت تهیه آن ها تنظیم نمود. در برخی از همزن ها نیز سرعت به صورت دیجیتالی کم و زیاد می شود که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید سرعت را کم کم زیاد نمایید.
سروصدا:

همزنی را انتخاب کنید که خیلی سروصدا نداشته باشد و البته ایده آل این است که دستگاهی را پیدا کنید که بی صدا کار کند.

وزن:

همزن دستی انتخاب کنید که وزن آن از یک کیلو بیشتر نباشد و البته وزن آن متعادل پخش شده باشد و وقتی آن را در ماده غذایی فرومی برید یکنواخت کار کند.

محفظه نگهداری سیم :

در برخی از همزن های برقی ، محفظه ای در پشت دستگاه تعبیه شده است که شما می توانید سیم دستگاه را جمع کنید و در آن قرار دهید. در این صورت در هنگام حمل و جابجایی دستگاه ، سیم آن برای شما ایجاد مزاحمت نخواهد کرد.

عملکرد توربو :

عملکرد توربو یا چرخش سریع ، قابلیتی است که به شما این امکان را می دهد تا مواد غذایی را با سرعت بالایی هم بزنید.

راهنمای همزن

شرکت های سازنده

شرکت های مختلفی دست به تولید همزن زده اند که برخی از آن ها عبارتند از : برویل ، بوش ، تفال ، ساپر ، فلر ، فکر ، فیلیپس و … . محصولات هر کدام از این شرکت ها ، کیفیت و طرفداران خاص خود را دارد.

قیمت

همزن ها با توجه به ویژگی های متفاوت ، قیمت های مختلفی دارند . برخی از عوامل موثر در قیمت عبارتند از : نوع همزن ، توان ، تعداد سری ها ، تعداد سرعت موتور ، شرکت سازنده و … . به طور کلی قیمت همزن ها در بازار ایران بین 50 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است.

سعی کنید پیش از خرید بودجه خود را مشخص کنید و همچنین نوع همزن مورد نظرتان را نیز تعیین کنید تا بتوانید به گزینه مناسبی دست یابید. همچنین توان مصرفی را نیز در نظر داشته باشید و سعی کنید همزنی با توان مورد نیازتان خریداری کنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها ، در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کنید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است