راهنمای خرید هود آشپزخانه

هود آشپزخانه وسیله ایست برای مکش بو ،دود و چربی معلق در هوا حاصل از پخت پز که بالای اجاق گاز کار گذاشته می شود. اگر قصد خرید هودآشپزخانه را دارید بهتر است نکاتی درباره انواع هود آشپزخانه ،میزان مکش، صدای آن، قیمت هود ونحوه  نگهداری از هودآشپزخانه بدانیدمطلب پیش رو راهنمای خرید هود آشپزخانه شماست.

پیش از هر چیز انواع هود آشپزخانه را به همراه مطالبی پیرامون میزان مکش و صدای هود بیان کرده و سپس نکاتی مفید درباره خرید انواع هود آشپزخانه و نحوه نگهداری از آن عنوان می گردد.

برای انتخاب هود قبل از خرید باید به سایز، اندازه و نوع نصب توجه کنید. هود باید حداقل اندازه اجاق گاز و در بهترین حالت 3 اینچ بزرگتر باشد. به طور معمول طول هود 60 ، 80 و 90 می باشد. قبل از خرید حتما نیازمندی های ارتفاع هود را مطالعه کنید.

مهم ترین تصمیمی که شما در خرید هود باید بگیرید این است که چطور هود خود را نصب کنید.
شما می توانید هود را به صورت خارجی نصب کنید که برای حذف کامل الودگی ها پیشنهاد می شود. اگر هود را به صورت داخلی نصب کنید این را در نظر بگیرید که هود در فاصله مناسبی نصب شود که بتواند به طور کامل هوا را به داخل خود جذب کند. نصب صحیح هود برای کارایی و عملکرد کلی آن بسیار اهمیت دارد. برای اینکه صحت عملکرد هود خود اطمینان حاصل کنید هر چند ماه یک بار فیلتر هود را تعویض کنید.

راهنمای خرید هود آشپزخانه

هود ها به سه دسته تقسیم می شوند
1) هود زیر کابینتی
2) هود دیواری (هود شومینه ای)
3) هود جزیره ای
4) هود مخفی

همچنین نوع مکش هوا در هود ها به دو دسته دارای خروجی هوا و بدون خروجی هوا تقسیم می شود که کیفیت کارایی هود های دارای خروجی هوا بهتر می باشد. هود هایی که خروجی هوا ندارند از فیلتر زغالی برای جمع آوری بخار و… استفاده می کنند.

هودهای زیر کابینتی : 

این هودها زیر کابینت نصب می شوند وجز اولین مدل های طراحی شده هود ها می باشند که عملکرد ساده ای دارند. این هودها مجهز به چراغ کوچکی هستند و قابلیت تنظیم مکش هوا را دارند. این هودها در انواع تک موتوره و یا دوموتوره تولید می شوند. مزایا: قیمت مناسب، نگهداری آسان، فضای کم اشغال شده

معایب: صدای زیاد ، قدرت مکش پایین در مقایسه با مدل های جدیدتر

خرید هود آشپزخانه

هود آشپزخانه شومینه ای،یا فلت یا کلاسیک :

هود آشپزخانه فلت به علت اینکه صفحه مکش هود کاملا روی اجاق گاز قرار می گیرد بهترین مکش را در میان انواع هود دارد. هود شومینه ای یا فلت T از این دسته است . از نظر میزان صدا بسته به موتور هود متفاوت است .هود آشپزخانه شومینه ای در طرح های شیشه ،استیل ،شیشه و استیل تولید می شود ،این هود مجهز به فیلتر آلمینومی قابل شستشو و سیستم تشخیص زمان شستشو و تعویض فیلتر می باشد.کنترل قسمت های هود بسته به مدل آن از طریق ریموت کنترل،صفحه لمسی و یا دکمه مکانیکی امکان پذیر است.روشنایی هود از طریق لامپ هالوژن و یا ال ای دی(LED) می باشد. بعضی از مدل ها تایمر خاموش شدن خودکار و سنسور حساس به بو و دود نیز دارد.

راهنمای هود آشپزخانه

هود آشپزخانه 45 درجه یا مورب یا دکوراتیو:

هود آشپزخانه مورب با زاویه 45 درجه نسبت به صفحه گاز قرار می گیرد،هود های 45 درجه به علت اینکه کاملا بالای اجاق گاز قرار نمی گیرند ممکن است کمی از بو را پخش کنند اما بسیاری از افراد به خاطر ظاهر زیبا و متفاوت با هودهای قدیمی این دسته را انتخاب می کنند.البته در هود هایی با موتورهای قوی این نکته صادق نیست یعنی تفاوتی بین مکش هود آشپزخانه مورب و فلت وجود ندارد .از نظر میزان صدا مانند هود آشپزخانه فلت بسته به موتور آن متفاوت است.هود آشپزخانه مورب در طرح های شیشه ،استیل ،شیشه و استیل تولید می شود ،این هود مجهز به فیلتر آلمینومی قابل شستشو و سیستم تشخیص زمان شستشو وتعویض فیلتر می باشد .کنترل قسمت های هود بسته به مدل آن از طریق ریموت کنترل،صفحه لمسی و یادکمه مکانیکی امکان پذیر است و روشنایی هود از طریق لامپ هالوژن و یا ال ای دی (LED)می باشد .بعضی از مدل ها تایمر خاموش شدن خودکار و سنسور حساس به بو و دود نیز دارد.

هود مخفی:

این نوع از هود ها به صورت مخفی قرار می گیرند به این معنی که در داخل کابینت بالای اجاق گاز تعبیه می شوند.

هود فانتزی یا جزیره:

هود جزیره از لحاظ ظاهری، زیبا و فانتزی و در غالب مکعب ،استوانه و کره است .  و از نظر کارایی بیشتر مناسب آشپزخانه هایی است که در آن پخت و پز کمتری انجام می شود و حالت دکوری و لوکس دارد . علت آن هم طراحی خاص برخی از مدل های هود جزیره با صفحه مکش کوچک است البته در مدل هایی که صفحه مکش کوچک نیست همان کارایی هود فلت و مورب را از هود جزیره می توان انتظار داشت. نوع جدید و زیبای هودجزیره ،مدل آسانسوری آن است که با دکمه ای هود بالا و پایین رفته و قابلیت جمع و باز شدن دارد .

راهنمای خرید هود

فیلتر هوای هود:

هودهای دارای خروجی هوا از فیلتر آلومینیومی برای جمع آوری روغن و دود و.. استفاده می کنند. اگر از این نوع هودها دارید حتما هر ماه بسته به استفاده فیلتر هود خود را در ظرفشویی بشویید. (بهترین روش برای این کار قبلا در پست دیگری در بلاگ سایت قرار گرفته برای اطلاعات بیشتر به پست های قبلی مراجعه کنید) اما هود هایی که خروجی هوا ندارند از فیلتر زغالی برای جمع آوری هوا استفاده می کنند که قابل شستشو نیستند و شما باید هر چند ماه یک بار فیلتر جدید جایگزین کنید. بعضی از هودها دارای نمایش گر هستند که در زمان لازم به تعویض فیلتر به شما هشدار می دهد.

سطح صدای هود

صدایی که از هود منتشر می شود با سونز اندازه گیری می شود. 1 سونز برابر با صدای کار یک یخچال می باشد. به طور نرمال این مقدار برابر 4 می باشد و تا نزدیک 8 نیز قابل ارتقا می باشد. و هرچه این مقدار کم تر باشد بهتر است. در خرید هود حتما به این نکته دقت کنید.
(میزان صدا در محدوده 53 تا 63 دسی بل محدوده مناسبی برای صدای هود است.)

ویژگی های مهم دیگر برای خرید هود:

1) سنسور دار: بعضی از هود ها سنسورهای دارند که به طور خودکار با توجه به هوای آشپزخانه شروع به کار می کند. این ویژگی فوائد دیگری نیز دارد که بسته به نوع هود متفاوت است.
2) کنترل دار: بعضی از هود ها با خود کنترل از راه دور دارند که استفاده از هود را اسان تر می کند.
در خرید هود حتما به قدرت موتور و تعداد سرعت موتور نیز دقت کنید.

راهنمای هود

نکات مهم در آشپزی :
1) همیشه هود خود را روشن کنید.
2) سعی کنید در شعله های عقبی آشپزی کنید.
3) از بالاترین میزان فن هود استفاده کنید
4) به صورت دوره ای فیلتر هود را تمیز کنید
5) اگر هود ندارید پنجره را باز کنید.

نکات مهم در خرید هود :
1) به دنبال هودی بگردید که به طور کامل اجاق گاز شما را پوشش دهد.
2) هود شما باید 200 متر مکعب بر دقیقه هود را انتقال دهد.
3) هودی را انتخاب کنید که صدای آن 3 یا کمتر باشد
4) هود مناسب با فضای خالی به اندازه کافی زیر آن تهیه کنید.
فیلتر هودهای جدید از جنس آلومینیوم و قابل شستشو با دست و ماشین ظرفشویی است اما فیلتر هودهای قدیمی زیرکابینتی از جنس پشم شیشه بوده که قابل شستشو نیست و باید تعویض شود.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است