راهنمای خرید و انتخاب فریم عینک طبی

انتخاب درست شما در هنگام خرید فریم عینک طبی از بخش‌های مهمی است که به شما کمک می‌کند شخصیت و زندگی روزمره‌ی خود را با عینکتان هماهنگ کنید. در اوایل قرن بیستم، منابع بسیاری در این زمینه به وجود آمدند که می‌توانستید از آن‌ها انتخاب کنید. عینک‌ساز شما ممکن است قادر باشد که متناسب‌ترین عینک را برای شما بسازد، اما ممکن است که نتواند عینک مورد علاقه‌ی شما را بسازد. دیگر فروشندگان معمولا قیمت کمتری نسبت به سازندگان پیشنهاد می‌کنند. اما قبل از خرید فریم عینک طبی و پیش از رفتن به فروشگاه لازم است که شکل، سایز، رنگ و جنس فریم خود را تعیین کنید.

فرادی که از عینک طبی استفاده می‌کنند باید هر سال یکبار به چشم پزشک مراجعه کنند تا چشم‌هایشان معاینه شود. این کار به تشخیص زودتر بالا یا پایین رفتن شماره چشم‌ها کمک می‌کند. کسانی که عینک نیاز دارند، باید با تجویز پزشک به عینک سازی مراجعه کنند تا عینک مخصوص برای چشم آنها ساخته شود. متاسفانه گاهی بعضی از افراد خانواده از عینک مشترک استفاده می‌کنند که این کار می‌تواند سلامت چشم‌ها را به خطر بیندازد. هر شخصی باید عینک طبی مخصوص به خود را استفاده کند. همچنین معاینه مستمر چشم مشخص می‌کند که آیا آب مروارید و یا آب سیاه چشم دارید یا نه. همینطور بیماری‌های دیگر از قبیل دیابت، بیماری قلبی، انبساط رگ‌های خونی، ایدز و سرطان را با بررسی چشم‌ها توسط پزشک می‌توان فهمید.

راهنمای خرید و انتخاب فریم عینک طبی

انتخاب فریم با توجه به شکل صورت

قبل از این که به رنگ عینک تان بپردازید و بخواهید رنگ آن را انتخاب کنید اول به قاب و فریم عینک تان دقت کنید . اول فریمی را انتخاب کنید که صورت شما را اذیت نکند .

اگر صورت مربع شکلی دارید : قاب و فرم‌های را انتخاب کنید که گرد و یا بیضی باشند زیرا انحنا و حالت خمیدگی که این عینک‌ها دارند باعث می‌شوند که صورت شما را از حالت مربع شکل خارج کند و حالت مربع بودن صورتتان را کاهش می‌دهد .

اگر صورت گردی دارید : قاب و فریم‌های کشیده و مربع را انتخاب کنید و البته اگر در گوشه ی عینک‌ها حالت زاویه دار باشند بسیار مناسب است ، زیرا صورت شما را به اصطلاح سرو سامان می‌دهد و از حالت گردی خارج می‌سازد و البته به یاد داشته باشید ، افرادی که صورت گردی دارند نباید از عینک‌های که شکل گردی دارند ، استفاده کنند زیرا گردی صورت شما افزایش می‌یابد .

اگر صورت شما بیضی شکل است : فریم‌های مستطیل شکل و کشیده باعث می‌شوند که صورت شما کشیده به نطر برسد . افرادی که صورت‌های بیضی دارند ، بهترین حالت را دارند زیرا به صورت‌های بیضی همه مدل‌های قاب عینک می‌آید و آنها می‌توانند هر فریمی را که دوست دارند انتخاب کنند . و فقط یک نکته متذکر می‌شویم و آن این است که از عینک‌های که فرم و قاب ظریفی دارند، استفاده نکنید .

راهنمای خرید فریم عینک طبی

اگر صورتی مستطیل شکل دارید: بهتر است از فریم‌هایی استفاده کنید که گوشه‌های آن گرد هستند و دارای زاویه ی گرد می‌باشند ، زیرا برای اینکه حالت تعادلی بین صورتتان و قاب عینک تان برقرار کنید این حالت بهترین است.

در طول روز چه مدت عینک به چشم دارید؟

پاسخ این سوال از جنبه‌های مختلفی در خرید فریم عینک طبی شما اثر خواهد گذاشت. افرادی که زمان کمتری را با عینک می‌گذرانند اغلب می‌خواهند پول کمتری صرف خرید عینک کنند. علاوه بر این ممکن است این افراد مشکلی با فریم‌های نسبتا سنگین نیز نداشته باشند. برعکس، افرادی که اکثر اوقات عینک به چشم دارند ترجیح می‌دهند پول بیشتری صرف عینک کنند و در عوض عینک راحت‌تر و سبک‌تری داشته باشند.

زندگی روزمره‌ی شما اغلب چگونه است؟

برخی از کارهای روزانه‌ی شما ممکن است نیازمند ویژگی‌های پوششی خاصی باشد. با آب سر و کار داشتن، ورزش کردن و کار با ماشین‌آلات سنگین، در خرید فریم عینک طبی شما تاثیر مستقیم خواهند داشت. اگر شما عینک خود را به هنگام کارهای دستی استفاده می‌کنید، به دور و بر خود نگاه کنید. بهترین روش شما در انتخاب عینک مناسب یافتن افرادی است که در شرایط مشابه شما از عینک استفاده میکنند. مشاهده‌ی عینک طبی همکارانتان به شما ایده‌های خوبی برای انتخاب عینک خودتان خواهد داد.

راهنمای انتخاب فریم عینک طبی

افرادی که در طول روز فعالیت زیادی دارند، می‌بایست دقت کنند که از فریم‌های مقاوم‌تری استفاده کنند. این کار احتمال تعمیر فریم شما را کاهش خواهد داد. از طرفی اگر جزو افرادی هستید که ضمن فعالیت‌هایتان زود به زود عینکتان آسیب می‌بیند، بهتر است که هنگام خرید فریم عینک طبی به فکر گارانتی یا بیمه نیز باشید.

چه رنگی برای عینک من بهتر است؟

  • رنگی را برای عینکتان انتخاب کنید که به رنگ صورت شما بیاید .
  • اگر شما صورت و پوست سفیدی دارید بهتر است از رنگ‌های تندی مانند قرمز، قهوه‌ای، آبی و مشکی استفاده کنید.
  • اگر پوست صورتتان سفید نیست به سراغ فریم‌هایی با رنگ‌های سفید، مشکی و خاکستری بروید.
  • اگر می‌خواهید عینک‌های رنگی انتخاب کنید بهتر است عینک خود را بنا به رنگ مویی که دارید انتخاب کنید تا‌ هارمونی رنگ‌هایی که به کار برده اید متناسب شود

چقدر به زیبایی و شیک بودن عینک اهمیت می‌دهید؟

به این فکر کنید که چه میزان زیبایی عینک برای شما مهم است. عینک‌ها ممکن است علاوه بر کاربرد اصلی خود به عنوان بخشی از پوشش شما به حساب بیایند. تولیدی‌ها و برندهای مختلف عینک نیز، امتیاز خاصی برای زیبایی قائل هستند که طبعا این امتیاز موجب بالا رفتن هزینه‌ی عینک خواهد شد. یک عینک ساده ممکن است برای شما ارزان‌تر تمام شود، اما اگر می‌خواهید پوششی همراه با مد روز داشته باشید و چهره‌ی شما خاص‌تر به نظر برسد، بهتر است که به محصولات جدید برندهای مختلف توجه کنید.

خرید فریم عینک طبی

آیا پوستتان به جنس خاصی آلرژی دارد؟

اگر این اولین فریمی نیست که می‌خرید، احتمالا تا حدودی با حساسیت‌های پوست خود آشنا شده‌اید. اگر برای اولین بار تصمیم به خرید فریم عینک طبی دارید و پوست نسبتا حساسی دارید بهتر است که با متخصص پوست نیز مشورت کنید. اگر راجع به پوست خود مطمئن نیستید و نمی‌خواهید نزد متخصص بروید، در زیر نمونه‌هایی از جنس فریم‌ها که افراد معمولا به آن‌ها حساسیت دارند آمده است:

پلاستیک و مواد مصنوعی: امروزه برخی از این مواد با ضدحساسیت‌ها ترکیب می‌شوند که این کار موجب کاهش حساسیت پوستی افراد خواهد شد. این مواد در بازه‌ی گسترده‌ای از هزینه‌ها وجود دارند. نمونه‌ای از آن‌ها شامل سلولز پروپیونات، سلولز استات/زایلونیت و نایلون و … می‌باشند.
فلز: فریم‌های فلزی نیز انواع مختلفی دارند، برخی دارای ترکیبات ضدحساسیت می‌باشند، اما برخی دیگر بسته به پوست شما ممکن است موجب حساسیت شوند. نمونه‌هایی از این جنس شامل تیتانیوم، فولاد ضد زنگ، برلیوم و آلومینیوم می‌باشند.
مواد طبیعی: این مواد همچون چوب، استخوان و شاخ معمولا ایجاد حساسیت نمی‌کنند.

فریم عینک طبی

پوستتان چه رنگی دارد؟

هنگام خرید فریم عینک طبی همچون خرید لباس، می‌بایست به رنگ پوست خود نیز توجه کنید. برخی افراد ممکن است در تقسیم رنگی در دو گروه جای گیرند. برای اینکه بفهمید که رنگ پوستتان گرم است یا سرد، یک تکه کاغذ سفید را کنار صورت خود بگیرید. اگر رنگ پوست شما زرد، قهوه‌ای و یا برنزه است، تناژ پوست شما گرم است. اگر رنگ پوستتان به صورتی و یا آبی متمایل است، تناژ پوستتان سرد است.

رنگ پوست گرم: بهتر است بیشتر از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز تیره و … استفاده کنید تا رنگ‌هایی مثل سیاه، سفید و یا رنگ‌هایی با تضاد زیاد.
رنگ پوست سرد: رنگ‌های صریح‌تر همچون سیاه‌، سفید و رنگ‌های روشن و رنگی برای این افراد مناسب‌تر هستند. رنگ قهوه‌ای تضاد زیادی با پوستتان ایجاد خواهد کرد.

موهای شما چه رنگی دارد؟

و رنگ پوست فریم عینک طبی

رنگ مو نیز همچون رنگ پوست دو نوع دسته بندی گرم و سرد دارد. رنگ‌هایی همچون بلوند مایل به صورتی، سیاه مایل به آبی و سفید، نمونه‌هایی از رنگ موی قهوه‌ای مایل به سیاه، بلوند طلایی و خاکستری، رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. برای انتخاب عینک نسبت به رنگ مو نیز همان قوائد رنگ پوست را در هنگام خرید فریم عینک طبی می‌بایست رعایت کنید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است