راهنمای خرید پارکت لمینت

لازم است قبل از اقدام به خرید پارکت لمینت اطلاعات جامعی در مورد ساختار و نحوه نصب آن داشته باشید. دانستن این نکات برای داشتن یک خرید خوب بسیار حائز اهمیت است.

در صورتیکه بودجه محدودی در اختیار دارید و دنبال روش‌های نصب ساده می‌گردید و درعین حال می‌خواهید پوشش کف اتاق شما جلوه کفپوش چوبی یا سنگی را داشته باشد، پارکت لمینت گزینه مناسبی برای این منظور خواهد بود.

این نوع کفپوش بسیار بادوام بوده و نصب آن آسان است. کفپوش های لمینت از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند، به گونه‌ای که می‌توان از آن‌ها برای هر اتاقی استفاده کرد. مواد تشکیل دهنده کفپوش‌های لمینیت از دوام و استحکام بالایی برخوردارند و به علت سهولت نگهداری و نظافت، می‌توان از آن‌ها در مناطق پرتردد استفاده نمود. با توجه به تنوع بسیار زیاد گزینه‌های پیش رو، در نظر داشتن سوالات ساده زیر هنگام خرید از اهمیت ویژه ای برخورداراست:
– به دنبال چه نوع  و مدلی از کفپوش می‌گردید؟
– هزینه تا چه حد در تصمیم گیری نهایی شما موثر است؟
– می‌خواهید کفپوش را خودتان نصب نمایید یا از یک نصاب حرفه‌ای در این رابطه کمک می‌گیرید؟
– آیا می‌خواهید کفپوشی نصب نمایید که نگهداری و نظافت آن آسان باشد؟

راهنمای خرید پارکت لمینت

پارکت لمینت چیست؟

در ابتدا بد نیست بدانید که لمینت در لغت به معنای لایه لایه می باشد و هر چیزی را که از چند لایه تشکیل شده باشد را می توان نوعی لمینیت نامید. لمینیت مورد نظر ما نوعی پوشش است از جنس اچ دی اف (HDF) یا به عبارتی مخفف هارد دانسیته فایبربرد؛ لمینیت ها از چهار لایه تشکیل شده اند؛ به ترتیب از پائین : لایه اول، لایه ایست ملامینه و مقاوم شده در برابر نفوذ آب، لایه دوم که ضخیم ترین لایه است مغز لمینیت را تشکیل می دهد و اگر بخواهیم ساده بگوییم، خرده چوب های به هم فشرده می باشد که ضد آب نیست، لایه سوم تصویری است که روی لایه دوم چسبانده می شود و همان نمایی است که ما می بینیم و به لمینیت زیبایی می بخشد، لایه چهارم یا به عبارتی رویه لمینیت، لایه ایست ملامینه و مقاوم شده در برابر آب، حرارت آتش سیگار، خش، کوبیدگی و له شدگی.

رنگ مناسب

 انتخاب رنگ مناسب برای پارکت لمینت از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است رنگ پارکت می تواند یک اتاق راکوچک تر و یا بزرگ تر از اندازه واقعی نشان دهد
انتخاب رنگ مناسبی که با دیگر عناصر موجود در اتاق از جمله فرش، دیوارها،  مبلمان و … همخوانی داشته باشد وبه شما کمک میکند تا به طرح ایده آل خود دست پیدا کنید.
اتاق با پارکت لمینت و دیوارهای روشن خانه را بزرگتر نشان می دهد. اما اگر فقط از رنگ های روشن استفاده شود خانه سرد و بی روح خواهد شد.

خرید پارکت لمینت

اگر دیوارهای اتاق تاریک اما پارکت لمینت و سقف روشن باشد , تاثیر خطوط افقی بیشتر می شود. به عبارتی دیگر به خطوط افقی بیش تر توجه می شود.
در صورتی که پارکت لمینت و سقف روشن و کل دیوارها تیره باشند,اتاق باریک تر و بلندتر به نظر می رسد.
پارکت لمینت تیره با دیوار ها و سقف روشن, اتاق را پهن تر نشان می دهد.
یک اتاق با پارکت لمینت و سقف تیره ودیوارهای روشن, پهن ترو پایین تر به نظر می رسد.
اگر سقف روشن اما دیوارها و پارکت لمینت تیره باشند,حس بودن در زیر زمین در فرد ایجاد می شود. چون نور فقط از بالا خواهد بود.

کلیک لمینت

دور تا دور هر تایل لمینت شیارهایی وجود دارد که در اصطلاح به  آنها کلیک می گویند. کلیک ها در هنگام نصب به هم چفت و بست می شوند. کلیک ها خود دارای انواع مختلفی هستند. شرکتهایی در سطح دنیا وجود دارند که کار و فعالیتشان به طور تخصصی طراحی و ساخت کلیک  می باشد. چیزی که شما به هنگام خرید یک پارکت لمینت باید به آن توجه داشته باشید، اندازه کلیک است. توجه نمائید که بیرون زدگی کلیک و شیار پارکت لمینت نباید کوچک باشد. اگرچه بزرگ بودن کلیک و شیار لمینت دلیل بر خوب بودن و استحکام آن نیست. اما کوچک بودن کلیک لمینت حتما می تواند دلیل خوبی باشد تا بدانید که کالا از کیفیت پائینی برخوردار است.

راهنمای پارکت لمینت

جنس مناسب

انتخاب جنس مناسب نیز از مواردی است که در حفظ زیبائی و کارائی پارکت لمینت در طول زمان استفاده نقش بسزائی دارد.
پارکت لمینت ها دارای کلاس های متفاوتی برای تردد های مختلف می باشند بطور مثال برای برای مناطق کم تردد از قبیل منازل می توان از لمینت های AC3 و یا جهت اطمینان بیشتر کلاسAC4 انتخاب بسیار مناسبی می باشد.
کیفیت HDF از مهمترین فاکتور های مقاومت و استحکام لمینت است، هر چه خلوص چوب آن بیشتر باشد(ضایعات ترکیبی کمتر باشد) و Density(فشردگی واحد حجم )آن بالاتر باشد،کیفیت لمینت بالاتر است.

نوع و یا طرح

این گزینه رابطه مستقیم با سلیقه شخصی هر فرد دارد به طور مثال لمینت های High Glass سطح براق و صاف که جلوه لاکچری به محیط می بخشد
پارکت لمینت های Normal Embossed با برجستگی های متوسط  و یا Deep Embossed با برجستگی ها و گره های عمیق و طبیعی چوب که حس راه رفتن در طبیعت را به شما منتقل خواهد کرد.

راهنمای خرید پارکت

نقش فوم و زیرسازی در کیفیت نصب لمینت

فوم نقش تعیین کننده در جلوگیری از به سروصدا افتادن پارکت ها و ایجاد مشکلات بعدی دارد. فوم علاوه بر ایجاد انعطاف خوشایند در زیر لمینت در عایق کردن صدا، حرارت و برودت نیز تأثیر بسزایی دارد. ضخامت استاندارد برای فوم مورد استفاده در زیر لمینت 2 میلیمتر است. فوم ها در دو نوع ساده (فوم معمولی) و فشرده (فوم سایلنت) در بازار موجود است.

فوم سایلنت

فوم معمولی:

فومی که برای نصب لمینت مورد نیاز است فوم سایلنت است.

نحوه تشخیص فوم سایلنت از فوم معمولی

از نظر ظاهری فوم معمولی با سایلنت کاملا متفاوت هستند، فوم معمولی حالت برفکی و نایلون گونه می باشد اما فوم سایلنت یکدست و بدون روزنه می باشد، فوم معمولی نور را از خود عبور میدهد و اگر دستتان را در پشت آن قرار دهید از سمت دیگر کاملا قابل مشاهده است، اما فوم سایلنت اینگونه نیست و نور را از خود عبور نمی دهد

ضخامت استاندارد فوم برای لمینت

در هنگام انتخاب فوم به ضخامت آن نیز توجه ویژه داشته باشید که کمتر یا بیشتر از 2 میلیمتر نباشد. همچنین این حساسیت را در هنگام خرید فوم معمولی یا سایلنت نیز به خرج دهید، چرا که متاسفانه گاهی مواقع فوم کفی کفش یا فوم عایق کاری موتورخانه، به جای فوم مخصوص لمینت به مشتریان ارائه می شود و باعث خرابی لمینتها می گردد.

استفاده از فومهای غیر استاندارد تاثیر مخرب خود را روی لمینتها از همان ابتدا میگذارد. رنگ فوم ها حتما سفید رنگ باشند زیرا فومهای رنگ مشکی یا سایر رنگها، از مواد بازیافتی بوده و علاوه بر آلوده کردن محیط، از مقاومت کافی نیز برخوردار نیستند. البته موضوع رنگ در مورد لمینت های پشت فوم دار صدق نمی کند. معمولاً پارکت لمینت های پشت فومدار، دارای فومهای رنگی مانند نارنجی، سبز یا خاکستری هستند.

قبل از نصب لمینت فراهم کردن یک سطح کاملا مسطح و صیقلی با کمترین میزان اختلاف سطح برای نصب لمینت ها لازم و ضروری است. فاصله بین کمترین و بیشترین اختلاف سطح نباید از 4 میلیمتر در هر متر مربع بیشتر باشد.

راهنمای خرید لمینت

لمینت های فوم دار

برخی از لمینت ها خودشان دارای فوم هستند. یعنی فوم به پشت آنها چسبیده شده است. دقت کنید در بعضی از برندها فوم چسبانده شده توسط کارخانه، به خوبی بریده نشده و نسبت به ابعاد لمینت، بزرگتر یا کوچکتر است. اگرچه اکثر فروشندگان اظهار می کنند که اهمیت چندانی نخواهد داشت. اما این مسئله در هر دو حالت دردسرساز خواهد بود.

نقش پارافین بر کلیک های لمینت و علت سر و صدای پارکت ها

لمینت هایی خوب هستند که علاوه بر استحکام بسیار بالا و چفت و بست خوب، به پارافین نیز آغشته شده است تا علاوه بر نفوذ کمتر آب، در هنگام تردد نیز به علت خاصیت روغنی و چرب پارافین، کمتر ایجاد صدا کند. البته همانطور که قبلاً نیز گفته شد یکی دیگر از علت های بوجود آمدن صدای پارکت نیز وجود اختلاف سطح در سطح زیرین قبل از نصب لمینت ها است. اختلاف سطح در هر متر مربع نباید بیشتر از 4 میلیمتر باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است