راهنمای خرید پاور بانک

راهنمای خرید پاور بانک

همه ما معمولا در روز با پیغام اتمام شارژ مویابل یا تبلت خود مواجه میشویم و گاهی مواقع این مورد میتواند بسیار احساس ناخوشایندی برایمان داشته باشد و برخی از برنامه هایمان را مختل کند . اینجاست که وجود یک پاور بانک در کنارمان ضروری به نظر میرسد .

یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب و خرید پاور بانک ظرفیت آن است. ظرفیت پاوربانک درواقع به میزان توانایی آن در ذخیره انرژی الکتریکی در مقیاس میلی‌آمپر را گویند. بنابر ظرفیت پاوربانک‌ها می‌توان دستگاه‎‌های متفاوتی را با آن‌ها شارژ کرد، به‌طور مثال یک پاوربانک ۱۵۰۰ میلی‌آمپر جهت شارژ یک موبایل هوشمند با صفحه‌ای متوسط مناسب است اما این دستگاه برای وسایل بزرگ‌تر مانند تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند بزرگ ضعیف بوده و برای شارژ نمودن چنین وسایلی باید چندین بار پاوربانک را بدان متصل کرد.

همان‌طور که در بالا اشاره نمودیم برای شارژ دستگاه‌هایی که نیاز به شارژ بیشتری دارند باید از پاوربانک‌های قوی‌تر که دارای ظرفیت‌های بالاتری هستند، استفاده کنیم. برای این خصوص باید از پاوربانک‌هایی نظیر ۸۰۰۰ ،۱۰۰۰۰ یا ۱۲۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت یا بیشتر استفاده کرد.

در مقاله پیش رو در مورد پاوربانک‌های موجود در بازار و نحوه بررسی اینکه چه پاوربانکی بخریم، صحبت خواهیم نمود. هرکسی برای خرید پاور بانک به دنبال هدفی خاص بوده و طبق نیاز خود قصد خرید دارد. در اینجا فرمولی ارایه می‌کنیم که بر اساس آن می‌توانید متناسب با نیاز خود بهترین پاور بانک را انتخاب کنید.

ظرفیت پاور بانک * درصد شارژ و تخلیه به توان 2 / ظرفیت باطری گوشی

عدد بدست آمده طبق فرمول بالا در واقع تعداد دفعاتی است که می‌بایست از پاوربانک استفاده کنید تا گوشی شما به صورت کامل شارژ شود. برای مثال گوشی با باتری 1500 میلی‌آمپر را در نظر بگیرید. که قرار است با یک پاور بانک 600 میلی‌آمپری با درصد شارژ و تخلیه 80 شارژ شود.

۲.۵ = ۱۵۰۰/ ۰.۸ × ۰.۸ × ۶۰۰۰

پس 2.5 بار باید از آن برای شارژ کامل گوشی خود استفاده کنید. این محصولات بر اساس ظرفیت‌ها و قیمت‌های خود رنج گوناگونی را تشکیل می‌دهند که کاربر کمی گیج می‌شود اما باید در نظر بگیرید که دو عامل مهم برای خرید یک پاوربانک قیمت آن و ظرفیتی است که برحسب میلی‌آمپر به شما ارایه می‌دهد.

توصیه می‌شود که همواره، یک پاوربانک با ظرفیت بیشتری در مقایسه با ظرفیت باتری گوشی هوشمند یا تبلت خود خریداری نمایید. برای مثال، درصورتی‌که ظرفیت باتری گوشی هوشمند شما 2000 میلی‌آمپر ساعت است؛ توصیه می‌شود که یک پاور بانک با حداقل ظرفیت 2500 میلی‌آمپر ساعت خریداری نمایید.

راهنمای خرید پاور بانک 1

باتری‌ها می‌توانند منفجر شوند و یکی از عواملی که می‌تواند از این موضوع جلوگیری نماید، انتخاب یک پاوربانک از یک برند معتبر است. علاوه بر این، پاوربانکی را خریداری نمایید که در برابر اتصال کوتاه و افزایش دما مقاومت داشته باشد. برای این منظور حتما پاوربانک خود را از یک برند معتبر بخرید.

برندهای مختلفی از این محصول در کشورمان وجود دارد. در این میان کمپانی‌های شیائومی، ای‌دیتا، سامسونگ، سونی، ریمکس، راموس و … می‌توانند برندهای معتبری در این زمینه باشند.

پاور بانک محصولی دوست داشتنی برای گیمرهای موبایلی و کسانی است که روزانه زمان زیادی از موبایل‌ هوشمند خود استفاده‌ می‌کنند. این وسیله یک منبع تغذیه همراه برای وسایل شما است تا در هیچ زمان و مکانی با مشکل نداشتن شارژ باتری روبرو نشوید.

نکات قابل توجه در راهنمای خرید پاور بانک

1- پاور بانک محصولی بسیار خطرناک است چرا که در صورت خریداری پاور بانک تقلبی امکان آتش سوزی از طریق داغ شدن باتری‌های درون پاور بانک وجود دارد.

2- ظرفیت‌های درج شده بر روی محصولات درواقع ظرفیت اسمی بوده و به هیچ وجه ظرفیت واقعی پاور بانک نیست. برای مثال یک پاور بانک 16000 میلی آمپری دارای 16 هزار میلی آمپر ظرفیت اسمی و تنها 10200 میلی آمپر ظرفیت واقعی است.

3- افزایش ظرفیت مخزن شارژ پاوربانک به معنای بالارفتن وزن و قطر محصول است.

شاید شما برای خرید پاور بانک قیمت یا ظرفیت آن را معیار خود قرار دهید، اما بهتر است بدانید خرید پاوربانک در بازار ایران، که با محصولات تقلبی و بی‌‎کیفیت پر شده، نیازمند چند نکته بسیار مهم است تا از خرید محصولات بی‌کیفیت و بسیار مضر برای دستگاه‌های هوشمندتان پرهیز کنید

 

پاور بانک

کیفیت باتری‌های استفاده‌شده

پایه اصلی ساخت پاوربانک بر اساس باتری است و باتری‌های استفاده‌شده در آن کیفیت، کارایی و طول عمر دستگاه را مشخص می‌کند. بهترین باتری‌ها در پاوربانک‌های ساخت شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی است. به همین سبب پاوربانک‌های باکیفیت قیمت بالاتری نسبت به ظرفیت‌های مشابه خود دارند.

ظرفیت اسمی و ظرفیت واقعی

در پاوربانک شاهد دو ظرفیت اسمی و واقعی همچون دیگر وسایل الکترونیکی هستیم. برای مثال یک پاوربانک 16 هزار میلی‌آمپری 16 هزار میلی‌آمپر ظرفیت اسمی و تنها 12 هزار میلی‌آمپر ظرفیت واقعی دارد. گفتنی است که همواره بخشی از فضای باتری‌ها خالی می‌ماند تا باتری طول عمر بیشتری داشته باشد و صدمه نبیند.

قابلیت حمل

وزن و قطر پاوربانک بسته به ظرفیت باتری استفاده‌شده در آن افزایش پیدا می‌کند؛ درواقع هرچه ظرفیت بالاتر برود منطقی است که وزن محصول نیز افزایش پیدا کند. در صورتی که شما ساعاتی طولانی بیرون از خانه هستید و وسیله نقلیه شخصی ندارید بهتر است پاوربانک‌های سبک تا 10 هزار میلی‌آمپر را خریداری کنید، اما اگر وزن بالا برایتان آزاردهنده نیست و حمل‌ونقل وسیله سنگین برای شما معضل جدی نیست، دیگر نگران وزن نباشید و به پاوربانک‌هایی با ظرفیت بالای 10 هزار میلی‌آمپر فکر کنید.

عمر پاوربانک و نحوه نگهداری

پاوربانک وسیله‌ای الکترونیکی است و طول عمر مشخصی دارد و قرار نیست چندین سال استفاده شود و کارایی اولیه خود را داشته باشد. همچنین نحوه نگهداری پاوربانک نیز بسیار مهم است تا ضربه و شوک به آن وارد نشود. همچنین نباید پاوربانک را در محیط‌های بسیار گرم و بسیار سرد نگهداری کرد، چراکه باعث از بین رفتن سلول‌های باتری آن می‌شود. یک پاوربانک در صورت استفاده صحیح به اندازه 10 تا 20 هزار بار شارژ و دشارژ، بسته به کیفیت باتری‌های استفاده‌شده در آن، عمر دارد. گفتنی است که بهتر است هر چند هفته یکبار از پاوربانک خود استفاده کنید و باتری آن را به طور کامل خالی کنید و سپس آن را شارژ کنید تا به سلول‌های باتری صدمه وارد نشود.

خدمات پس از فروش

تعداد محدودی از پاوربانک‌های موجود در بازار خدمات پس از فروش بسیار خوبی دارند و شما در صورت از کار افتادن باتری‌های درون پاوربانک یا موارد دیگر می‌توانید یک پاوربانک نو از گارانتی تحویل بگیرید. در صورتی که ترس زیادی از خرید این محصول دارید، حتما گارانتی را به یاد داشته باشید.

برند و کارخانه سازنده

این نکته را در نظر داشته باشید که پاوربانک‌های زیادی در بازار ایران با قیمت‌های بالا و پایین وجود دارند که از برند‌های ناشناخته‌ای هستند. درواقع پاوربانک‌های این شرکت‌ها اغلب تولید کمپانی موردنظر نیست و شرکت دیگری به سفارش آن اقدام به تولید این محصولات می‌کند. بهتر است به این برند‌ها اعتماد نکنید تا از خرید خود پشیمان نشوید. از بهترین برند‌های سازنده پاوربانک باید به شیائومی، روموس، ال‌جی، سامسونگ، ریمکس و انرجایزر اشاره کرد.

بازار لوازم جانبی موبایل در ایران تنوع بسیار زیادی دارد و برند‌های متعددی به دلیل سود بالای این بازار به سمت آن کشیده شده‌اند. پاوربانک نیز از این تنوع و گستردگی بی‌بهره نبوده است و چند صد برند در بازار ایران به صورت رسمی و غیررسمی حضور دارند.

راهنمای خرید پاور بانک 4

 

راهنمای تشخیص پاوربانک‌ تقلبی از پاوربانک‌ اصلی

در ادامه راهنمای خرید پاور بانک به اصلی ترین نکاتی که میتوان تا حد زیادی تفاوت یک پاور بانک اصلی و اورجینال را از نمونه تقلبی آن تشخیص داد اشاره میکنیم .

قیمت

شاید بارها با جمله “هیچ گرانی بی‌حکمت نیست و هیچ ارزانی بی‌علت” برخورد کرده باشید. در حقیقت این جمله برای خریدن یک پاوربانک هم به خوبی کاربرد دارد. گاهی اوقات ممکن است گول ظاهر یا ظرفیت بالای یک پاوربانک را بخورید که با قیمت ارزان و غیر معقولی به فروش می‌رسد، اما در اصل ممکن است پاوربانکی را خریداری کنید که کاملا تقلبی بوده و عامل آسیب زدن به تبلت یا گوشی شما را فراهم آورد.
البته باید در نظر داشت میزان بودجه‌ای که شما برای خریدن پاوربانک در نظر گرفته‌اید، به خودی خود اهمیت بسزایی دارد. همچنین قیمت و سایز پاوربانک رابطه‌ای مستقیم با ظرفیت آن دارند و هر چه پاوربانک با ظرفیت بالاتری تهیه گردد، اندازه‌ی آن نیز بزرگ‌تر خواهد شد و قیمت نیز به تناسب بالاتر می‌رود. در نتیجه سعی کنید موضوع قیمت را به خوبی در نظر بگیرید و ذهن خود را برای خرید پاور بانک اورجینال آماده نمایید.

باتری

شاید مهمترین موضوعی که در هنگام خریدن یک پاوربانک باید به آن دقت کنید، نوع باتری‌های به کار گرفته شده در آن است. باتری پاوربانک‌های اصلی با رعایت تمامی استانداردهای لازم تولید می‌شوند و مدت زمان ارائه شارژ آنها واقعی است. یعنی اگر پاوربانک شما دارای باتری‌هایی با ظرفیت 10 هزار میلی آمپر و باتری گوشی شما نیز 2400 میلی آمپر باشد، این پاوربانک قادر است تنها با یکبار شارژ، گوشی شما را چهار دفعه به صورت کامل شارژ نماید. جنس باتری‌های پاوربانک معمولا لیتیوم یونی بوده که برخی از آنها قابلیت شارژ سریع را نیز دارا می‌باشند.
اما پاوربانک‌هایی که به صورت تقلبی ساخته می‌شوند، از باتری‌های بی‌کیفیتی استفاده می‌کنند و با توجه به ظرفیت نوشته شده بر روی بدنه، شارژ واقعی را به شما ارائه نمی‌کنند. همچنین گزارش‌های فراوانی از منفجر شدن این محصولات تقلبی وجود دارد که نشان می‌دهد بر اثر استفاده از سلول باتری‌های بی‌کیفیت رخ داده‌اند و حتی منجر به آسیب رساندن به کاربران نیز شده است. در نتیجه سعی کنید پول خود را خرج یک بمب ساعتی متحرک نکنید!

خرید پاور بانک

ایمنی

شرکت‌های تولید کننده پاوربانک موظف هستند تمامی استانداردهای لازم را برای این محصول در نظر بگیرند. بر همین اساس، آزمون‌های مختلفی برای حفاظت هوشمندانه از پاوربانک شما وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از: حفاظت در برابر شارژ، ولتاژ، جریان بالا، تخلیه شارژ، دما، رطوبت و میدان مغناطیسی. تمامی این موارد دارای یک علامت خاص می باشند که معمولا بر روی جعبه پاوربانک چاپ می‌شوند. اما در صورتی که مشاهده کردید یک پاوربانک هیچیک از این علائم را دارا نمی‌باشد شک نکنید که تقلبی است.

کد درج شده بر روی بسته بندی

پاوربانک‌های اصلی با یک کد مخصوص بر روی بسته‌بندی به فروش می‌رسند. با بررسی این کد در وب‌سایت اصلی شرکت تولید کننده، به راحتی می‌توانید اصلی یا تقلبی بودن این محصول را تعیین نمایید.

علائم تجاری چاپ شده

اکثر شرکت‌های سازنده پاوربانک، علائم تجاری خود را به صورت برجسته بر روی قسمتی از پاوربانک چاپ می‌کنند که به صورت کاملا روشن و واضح قابل مشاهده هستند. این در حالیست که همین علائم بر روی پاوربانک‌های تقلبی به صورت معمولی و کم رنگ چاپ می‌شوند و حتی ممکن است در اثر تماس دستان شما با آن پس از مدتی محو گردند.

طراحی بدنه پاوربانک

با وجود آنکه شرکت‌های زیادی در سراسر جهان به تولید پاوربانک مشغول هستند، اما شرکت‌هایی در زمینه فروش محصولات خود پیشتاز می‌باشند که از مواد اولیه مناسب استفاده می‌کنند و تنوع خوبی را در نوع طراحی بدنه پاوربانک به کار می‌گیرند. بدنه پاوربانک‌های اصلی با دستگاه‌های CNC برش می‌خورند و حس خوبی در هنگام در دست گرفتن آنها برای شما تداعی می‌شود، در حالیکه پاوربانک‌های تقلبی از کیفیت پایینی در ساخت بهره‌مند شده و  زوایای گرد شده بدنه در آنها به خوبی رعایت نشده است.

طول عمر یا Lifetime یک پاور بانک خوب چقدر است و چه اقداماتی برای نگهداری صحیح یک پاور بانک باید انجام دهیم؟

هیچ پاور بانکی وجود ندارد که ابدی کار کند و هیچ وقت خراب نشود. پاور بانک ها طول عمر مشخصی دارند و به مرور زمان کارایی خود را از دست می دهند. نحوه نگهداری از پاور بانک نیز خود یک موضوع مهم بوده چرا که عدم نگهداری صحیح می تواند منجر به ازبین رفتن سلول های باتری آن شود. به صورت کلی یک پاور بانک سالم و اصل در صورت استفاده صحیح می تواند به اندازه 10 تا 20 هزار بار شارژ و دشارژ شود که به این عدد طول عمر باتری نیز گفته می شود. بهترین کار برای استفاده صحیح از پاور بانک این است که هر چند هفته یک بار از آن استفاده نموده و باتری را به صورت کامل خالی کنید و سپس شارژ کامل کنید تا به سلول های باتری آن نیز صدمه ای وارد نشود.

یک پاور بانک خوب و سالم باید شارژ موجود در خودش را بین 3 الی 6 ماه بسته به مدل و قطعات استفاده شده در ساخت آن بدون کم شدن نگه دارد که متاسفانه در پاور بانک های بی کیفیت یا به طور صحیح تر تقلبی این مدت زمان به کمتر از 4 الی 6 هفته کاهش میابد. بنابراین نتیجه می گیریم نباید کیفیت را فدای قیمت کم تر کرد، در این صورت با یک بار هزینه مدت ها راحت خواهید بود در صورتیکه با خرید پاور بانک های تقلبی و غیر اصل مجبور خواهید شد در فواصل زمانی بسیار کوتاه مدت اقدام به تعویض پاور بانک و خرید مجدد کنید.

نکته مهم دیگر باتری شیمیایی و مدار داخلی پاور بانک هاست که در پاور بانک های تقلبی به راحتی برای شما دردسر ساز می شوند. سازندگان نامعتبر و شناخته نشده از باتری های بازیافتی و ترمینال های خراب در ساخت پاور بانک استفاده می کنند که در صورت نشت اسید باتری امکان انفجار در پاور بانک وجود دارد که آن را به یک بمب خطرناک در کیف شما تبدیل می کند.

شرایط نگه داری یک پاور بانک با نوع محیط و درجه حرارت آن رابطه تنگاتنگی دارد. مثلاً اگر زمان زیادی یک پاور بانک در ماشین و حرارت بالا قرار داده شود تاثیر منفی خواهد گرفت و علاوه بر تخلیه شارژ زودتر به قطعات درونی و باتری آن نیز صدمه وارد می شود.
علاوه بر موارد فوق، نوعی پاور بانک ها نیز عرضه شده که در زمان شارژ یک دستگاه می توانید خود پاور بانک را نیز همزمان شارژ نمایید. این روش اصلاً توصیه نمی شود زیرا می تواند بر روی ماندگاری و طول عمر پاور بانک تاثیر منفی بگذارد.

راهنمای خرید پاور بانک

چه برندهایی برای پاور بانک معتبر تر و شناخته شده ترند ؟

همانطور که می دانید انواع و اقسام پاور بانک ها با برند های شناخته شده و ناشناس در حال فروش در سراسر جهان هستند. متاسفانه در بازار داخلی ما پاور بانک های غیر اصل زیادی هستند به خصوص مدل هایی که از برند های ناشناس هستند و هیچ پشتوانه و خدمات پس از فروشی ندارند. پس در انتخاب خود برای خرید پاور بانک بسیار دقت کنید. برای مثال برند هایی مانند شیائومی، سامسونگ، راک اسپیس، ریمکس و … از برند های مطرح در زمینه پاور بانک ها می باشند.

در این راهنمای خرید پاور بانک تلاش کردیم نکات کلی و مورد نیاز را گوشزد کنیم تا انتخابی مناسب تر و کارآمد تر داشته باشید .

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است