راهنمای خرید چای ساز

مرسوم‌ترین نوشیدنی گرم در کشور ما چای است. عطر و طعم چای دم‌کرده با زندگی ما عجین شده است. برای نوشیدن یک لیوان چای تازه‌دم باید مدت نسبتا زیادی منتظر ماند. ولی روال زندگی مدرن امروزی سریعتر از جوش آمدن آب در کتری یا سماور است و به مرور زمان کتری‌ و سماور جای خود را به چای سازها می‌دهند. بزرگترین مزیت چای‌سازها سرعت جوش‌آوری آب است. شاید هنوز افرادی تصور کنند که عطر و طعم  واقعی یک چای اصیل تنها در قوری که بر روی شعله دم کشیده است می توان چشید ولی واقعیت این است چای تهیه شده توسط چای ساز نیز می‌تواند همان عطر و طعم را داشته باشد.

چای ساز وسیله ای است که برای دم کردن چای و گرم نگه داشتن آن استفاده می شود.یک کتری و یک قوری دارد که کتری به وسیله یک المنت داخلی داغ می شود و قوری هم بر روی یک صفحه گرم نگهدارنده قرار می گیرد.

روشن و خاموش شدن این دو نیز توسط یک مدار الکتریکی ساده کنترل می شود. اگر هم آب داخل کتری تمام شود دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

بسته به برند وشرکت تولید کننده چای ساز،قوری چای ساز دارای صافی ثابت یا قابل جدا شدن است و انواع ضد زنگ و ضد رسوب آن نیز وجود دارد. برای جلوگیری از ایجاد لایه چربی بر روی چای هنگام استفاده از چایساز قبل از هربار استفاده قوری و صافی آن را به طور کامل با آب سرد بشویید.

راهنمای خرید چای ساز 1

چگونه یک چای ساز مناسب بخریم؟
یک دستگاه چای ساز مطلوب باید هم فیلتر آب و هم فیلتر داخل قوری داشته باشد. میزان مصرف برق کم، کتری و قوری نسبتاٌ بزرگ، دسته راحت، شاخص نشان دهنده آب درون کتری، عملکرد گرم نگه دارنده آب و چای برای مدت طولانی و دکمه اتومات خاموش کردن چای ساز هم از دیگر ویژگی های خوب یک چای ساز است.
برخی از دستگاه ها دکمه مکث و دکمه تنظیم هم دارند. دکمه مکث این امکان را فراهم می کند تا در بین کار دستگاه را متوقف کرده، آب بیشتری را اضافه نمایید و سپس دوباره چرخه جوشش انجام شود. با استفاده از دکمه تنظیم چای ساز هم می توان دستگاه را (مثلاً صبح ها) تنظیم کرد تا به طور خودکار چای آماده کند.

در کل چای‌سازهایی که در بازار وجود دارند را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

۱. دم‌آور

۲. چای‌ساز دارای استند

۳. چای‌ساز بدون قوری

دم‌آورها

در این گروه محصولات قوری بالای کتری قرار می‌گیرد و با تماس بخارآب کتری به قسمت انتهایی قوری حرارت ملایمی در آن ایجاد می‌شود و چای درون محفظه فلزی به آرامی دم‌ می‌کشد. در این محصولات چای عطر و بوی خود را کاملا حفظ می‌کند و به همان روش قدیمی با حرارت بخار آب دم می‌کشد.

خرید چای ساز

چای‌ساز دارای استند

این گروه محصولات دارای یک استند هستند. بر روی این استند یک صفحه برای قرارگیری قوری وجود دارد و با گرم شدن صفحه چای به ‌آرامی دم می‌کشد. باید توجه داشت که اگر قوری به‌مدت طولانی روی صفحه قرار گیرد، کیفیت عطر و طعم چای کاهش می‌یابد. همچنین در اکثر این نوع چای‌سازها تایمر و امکان تنظیم درجه حرارت آب ممکن شده است.

راهنمای چای ساز

چای‌ساز بدون قوری

طراحی نوینی از انواع قدیمی است که با استقبال زیادی رو‌به‌رو نشده. در این مدل محفظه‌ای داخل کتری قرار دارد که چای در آن محفظه دم می‌کشد و در بعضی برندها این محفظه بعد از دم کشیدن چای به‌صورت آسانسوری بالا می‌آید.

چای ساز

مصرف بی رویه ممنوع! 

بهتر است در حفظ انرژی ها کوشا باشیم و بدانیم که چای‌ساز یکی از دستگاه‌های پرمصرف برقی محسوب می‌شود. دستگاهی که مدام در منزل شما خاموش و روشن می‌شود. چای ساز می‌تواند در کسری از دقیقه آب یخ را به نقطه‌ی جوش برساند و این نشان‌گر مصرف بالای برق در این دستگاه‌ها است. هنگام خرید به میزان توان مصرفی این دستگاه دقت کنید. استاندارد توان مصرفی این دستگاه ها از 1800 وات تا 2200 وات هستند.

قوری فقط یه قوری نیست ! 

جنس قوری دستگاه می‌تواند شیشه ای یا استیل باشد. در هر دو صورت به جنس بدنه دقت کنید و روی چای سازی دست نگذارید نخرید که جنس بدنه قوری آن خیلی نازک باشد. این ممکن است شما را با مشکل شکسته شدن مداوم قوری مواجه کند. در خصوص قوری‌های شیشه ای به این مسئله دقت کنید که هرچه شفافیت شیشه بیشتر باشد، مشخص می‌کند که کیفیت بیشتری دارد. قوری باید مجهز به توری ضد زنگ و ضد رسوب باشد، بهتر است از خرید قوری‌های با توری پلاستیکی صرف‌نظر کنید.

راهنمای خرید چای ساز ارزان

مغز چای ساز باید خوب کار کند ! 

صفحه چای ساز شما یعنی پردازنده اصلی دستگاه! در خصوص اینکه کیفیت تکنولوژی و داخل صفحه تا چه اندازه قابل قبول است را باید یک آدم حرفه‌ای مشخص کند، تنها کاری که از عهده‌ی شما برمی‌آید این است که می‌‌توانید بجای این کار به برند محصول دقت کنید. کمپانی‌های بزرگ و خوش نام دستگاهی با کیفیت پایین را وارد چرخه‌ی تولید خودشان نمی کنند. در خرید مارک‌های شناخته شده هم باید به مسائلی دقت کرد:

1.صفحه شیشه ای و لمسی با درجه حرارت! 

صفحه های شیشه بسیار زیبا هستند و احتمال «قُر» شدن آنها وجود ندارد. شاید با خودتان فکر کنید که ممکن است این قسمت بشکند و به علت فشرده بودن جنس شیشه در کسری از ثانیه تبدیل به هزاران قطعه ریز بشود، اما به شما این اطمینان را میدهیم که این شیشه ها ی ضد خش تنها با برخورد مستقیم و محکم می‌شکنند و به راحتی از بین رفتنی نیستند.
پس اگر با صفحه شیشه‌ای سر جنگ نداشته باشیم سال‌های سال بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. حالا وقتی چای سازی یافتید که کفه‌ی شیشه‌ای زیبایی داشت به این موضوع هم دقت کنید که دکمه های این دستگاه دیجیتال و صفحه مجهز به نمایشگر ال ای دی درجه حرارت باشد.
شما با این امکان می‌توانید دقیقا مشخص کنید که آب به چه دمایی از سطح جوش برسد و قوری تا چه دمایی گرم بماند. این مسئله نه تنها کیفیت دم آوری چای و نگهداری آن را بیشتر می‌کند بلکه به شما امکان های دیگری نیز می‌دهد. مثلا میتوانید هنگام تهیه نسکافه و انواع قهوه میزان گرمای آب را به درجه مورد نیاز محصول برسانید و یا برای درست کردن شیر خشک کودک دلبندتان دمایی را مشخص کنید که مد نظرتان است و او را نمی‌سوزاند.

2.قطع کن خودکار 
توجه داشته باشید که چای‌سازی که مد نظرتان است حتما باید مجهز به قطع کن خودکار باشد . قطعا اگر قرار باشد مدام بالای سر کتری خود بایستید تا خاموش و روشنش کنید به کار دیگری نمی‌رسید. کارایی این تکنولوژی به این شکل است که وقتی آب کتری به اندازه ای که شما خواسته‌اید گرم شد خود به خود خاموش می شود

راهنمای خرید چای ساز ارشیا

3.گرم نگه داشتن 

کم مصرف ترین چای ساز ها هم پر مصرف محسوب می‌شوند ! اگر قرار باشد مدام به آشپزخانه برویم و دکمه حرارت کتری را بزنیم تا یک استکان چای بنوشیم باید بخش عمده ای از درآمد خود را به قبض آب و برق اختصاص بدهیم. در این قسمت تکنولوژی به کمک شما آمده است، می توانید چای سازی بخرید که دکمه و امکان گرم نگه داشتن آب داخل کتری را داشته باشد. این تکنولوژی به محض سرد شدن آب داخل کتری با استفاده از نیروی اندک برق آن را دوباره به جوش می‌آورد و آب داخل کتری را همیشه گرم نگه می‌دارد. 
سیم کوتاه بی‌مصرف ! 
دقت کنید که سیم دستگاه به اندازه مطلوب و استاندارد باشد، برخی از چای سازهای داخل بازار سیمی بسیار کوتاه دارند که انتخاب محل قرار گیری چای ساز در آشپزخانه را برای شما سخت می کند . حتما توجه داشته باشید که سیم دستگاه مطلوب و استاندارد باشد. در آخر امیدواریم خرید خوبی داشته باشید و البته بدانید برای خرید چای‌ساز باید بودجه‌ای بین 150 تا 400 هزار تومان در نظر بگیرید. 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است