راهنمای خرید چراغ پیشانی

در سفرهای کمپینگی معمولا دست هایمان پر از وسیله است و نگه داشتن یک منبع نوری مثل یک چراغ قوه و یا فانوس برایمان سخت و دشوار است . حال اگر بخواهیم در فضای تاریک و شب هنگام در سفرهای کمپینگی راه برویم و فعالیت های ضروری را انجام دهیم نیاز به یک منبع نوری داریم . این منبع نوری همان چراغ پیشانی یا هدلامپ است. برای خرید این وسیله باید نکاتی را در نظر گرفت چرا که باید کیفیت مناسب از این محصول مورد استفاده قرار گیرد .

چرا باید از چراغ پیشانی یا Head Lamp استفاده کنیم؟

با داشتن چراغ پیشانی دو دست آزاد می ماند و نسبت به چراق قوه بسیار راحت تر است و به همین دلیل کوهنوردان زیادی دیگر از چراغ قوه استفاده نمی کنند. برای صعودهای شبانه نور به اندازه قابل توجهی اهمیت دارد و جهت خرید وسایل نور پردازی می بایست سرمایه گذاری درستی انجام شود تا وسایلی با کیفیت بالا تهیه کرد. حداقل سعی کنید چراغ هایی تهیه کنید که نسبت به رطوبت و آب حساس نباشد. چراغ قوه های ضد آب نسبت به قیمت بالای خود ارزشمند هستند چرا که در هر هوایی می توان آن را استفاده کرد و اگر ماه ها هم بلا استفاده در زیر زمین گاراژ افتاده باشد نقاط اتصال و باتری های آنها بدون زنگ زدگی و سالم باقی می ماند.

راهنمای خرید چراغ پیشانی

فاکتورهای موثر در خرید هدلمپ

  1. اندازه طول نور متمرکز
  2. میزان طول عمر باطری و شارژ آن
  3. ضد آب بودن هدلامپ
  4. قابلیت استفاده از چراغ پیشانی در دماهای پایین
  5. چراغ های پیشانی در چه سفری مورد استفاده قرار می گیرند .
  6. امکان شارژشدن خود هد لامپ
  7. هوشمند بودن یا نبودن چراغ پیشانی در مورد ایجاد نور متمرکز
  8. در خرید چراغ پیشانی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید

برند های معتبر برای چارغ پیشانی یا هدلامپ

بلک دایموند BLACK DIAMOND

بلک دایموند که پیشرو در صنعت  وسایل و تجهیزات کمپینگ می باشد . در زمینه تولید چراغ های پیشانی نیز همیشه حرفی تازه برای گفتن دارد . قدرت نور و متمرکر بودن نور چراغ های پیشانی در مدل های این برند مثال زدنی می باشد .

 پرینستون تک Princeton Tec

باید گفت هدلامپ پرینستون تک همراه عالی برای هر یک شما در مسافرت ها می باشد. قبل از اینکه بخواهید یک چراغ قوه دست و پا گیر برای پیاده روی های شبانه خود بخرید، پیشنهاد می کنیم برخ یاز محصولات هدلایت پرینستون تک را امتحان کنید .

ونگو VANGO

شرکت ونگو طراحی خوب و همچنین کارایی مناسبی برای چراغ های پیشانی خود در نظر گرفته است محصولات این شرکنت تماما ضذ آب بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند .

خرید چراغ پیشانی

اجزای چراغ پیشانی

کلید های چراغ پیشانی:

همه چراغ ها باید دارای کلید های محکمی باشند تا بر اثر فشار درون کوله روشن نشوند، کلید هایی که در فرو رفتگی قرار دارند و یا چراغ هایی که با چرخواندن بدنه روشن می شوند مناسب هستند.
اگر امکان روشن شدن چراغ بر اثر فشار دادن کوله پشتی وجود دارد می توانید کلید های آن را با چسب محکم کنید یا درون یک قاب یا کیف با بدنه سخت قرار دهید.

تنظیم فکوس نور:

چراغ های دارای قابلیت تنظیم فوکوس نور بسیار عالی هستند. شکل شعاع نور چراغ پیشانی ها، به منبع نور و عدسی آن بستگی دارد.
نور عریض و پخش شده با دامنه فاصله نزدیک تولید می شود، برای انجام فعالیتهای با حرکات آرام تر از قبیل‏: اردو زدن، اطراق کردن، پیاده روی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

نور متمرکز یا اسپات قادر است نور را بصورت کاملا دقیق و مستقیم روی فواصل دور بگستراند.‏ این نوع شعاع نور برای انجام فعالیتهایی که نیاز به ‏حرکات سریعتر و پیدا کردن مسیر دارند از قبیل: دویدن، راهپیمایی در کوهستان و غیره طراحی شده است.

راهنمای چراغ پیشانی

انواع باتری

باتری الکالین:

بهترین باتری برای مصارف عمومی است و در همه جا هم یافت میشود. این نوع باتری نسبت به باتریهای سربی – روی انرژی بیشتری در خود ذخیره میکند. مهمترین مسئله در مورد این نوع باتری افت سریع ولتاژ به هنگام خالی شدن آنها است و عمر آنها توسط سرما خیلی سریع کوتاه میشود. در هوای ۱۸ درجه زیر صفر قابلیت ۱۰ تا ۲۰ در صد ظرفیت اصلی است.

باتری نیکل – کادمیوم:

این نوع باتری ها جهت کار کردن آسان تر هستند و قابل شارژند و در طول مدت عمر خود روشنائی خود را حفظ میکند و در هوای سرد هم خوب کار می کنند. در هوای ۱۸ درجه زیر صفر آنها با ۷۰% ظرفیت اصلی کار می کنند. اما آنها نمی توانند به اندازه باتری های الکالین انرژی در خود ذخیره کنند.
باتری لیتیم:

این باتری ها در مقابل قیمت بالاتری که دارند کار بیشتری هم عرضه می کنند. ولتاژ این باتری ها در تمام طول عمر آنها یکسان و یکنواخت است و در حرارت ۱۸ درجه زیر صفر تقریبا” به اندازه درجه حرارت معمولی قدرت دارند. بک باتری لیتیم نسبت به باتری های هم اندازه و سایز خود می تواند دو برابر برق بدهد.
باتری Solarroll : این باتری یک مدل از باتری های نیکل – کادمیوم است که قابل شارژ خورشیدی که میتواند به کمک آن وسایل برقی از جمله GPS و چراغ پیشانی و لپ تاب و دوربین دیجیتال در مدت طولانی استفاده کرد. این باتری قابل انعطاف در لوله ۳ اینچی جا میگیرد و به راحتی قابل حمل کردن است.

چراغ پیشانی

چه چراغ پیشانی (HeadLamp) بخریم؟

بسته به نوع فعالیت شما، ممکن است چراغ‌های متفاوتی برای شما مناسب باشد. مانند طبیعت گردی و کوهپیمایی، غارنوردی، صعودهای فنی و… اینکه چراغ پیشانی شما زوم بالایی داشته باشد یا محوطه بیشتری را روشن کند، عمر باطری چقدر باشد، شدت نور چقدر باشد، هزینه‌ای که می‌ توانید پرداخت کنید و… گزینه‌هایی‌ست که پیش از خرید HeadLamp باید به آن توجه کنید.
به نظر ما، دور HeadLamp های چینی ارزان‌قیمت رو خط بکشید و به سراغ یک تولیدکننده معتبر بروید، مگر برای فعالیتهای طبیعت گردی و تورهای که سالی یکی ، دو بار می روید.
“شرکت هفت‌گوهر” از میان تولیدکنندگان ایران و شرکت PETZL (پتزل) از میان تولیدکنندگان خارجی، بهترین برندهای تولیدکننده چراغ پیشانی هستند که مدل‌های متنوعی از تولیداتشان در بازار ایران موجود است.

هدلمپ‌های هفت گوهر از حدود ۲۵هزار تومان و PETZL از حدود ۶۰هزار تومان به بالا در بازار ایران یافت می‌شوند.
گرانی و ارزانی هدلامپها بر اساس فاکتور طول نور متمرکز، میزان مصرف باتری و طول عمر شارژ، ضدآب بودن، کارآیی در سرما(صعود به ارتفاعت بلند) است و البته بعضی مدل چراغ های PETZL هوشمند بوده، و براساس نوع فعالیت نور محیط را به صورت بهینه در می آورند.

نکاتی برای نگهداری و استفاده از چراغ پیشانی

  1. در هنگام استفاده از چراغ پیشانی حتما باطری اضافه همراه داشته باشید.
  2. در مدل های  چراغ های پیشانی قابل شارژ قبل سفر از شارژ بودن آن مطمئن شوید.
  3. در هنگام خرید چراغ پیشانی فاکتور های مهم را در نظر بگیرید همیشه گران تر بودن ملاک خوب بودن نیست!
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است