راهنمای خرید چمدان مسافرتی

چمدان، کوله یا ساک همگی از وسایل ضروری هر نوع سفری هستند. مهم نیست با چه وسیله ای یا به چه نوع سفری می روید. از مسافرت های هوایی و دریایی و ماشینی گرفته تا اقامت در هتل یا چادر های ماجراجویانه، در تمامی سفر ها به چمدان، کوله یا ساک مسافرتی مخصوص برای حمل وسایل مورد نیاز آن سفر احتیاج داریم. در این مقاله به چند نکته مفید درباره نحوه انتخاب این وسیله می پردازیم.

چمدان چیست؟

جامه دان، جامدان یا چمدان به کیف بزرگ یا صندوقچه دسته داری را می گویند که رخت و جامه و وسایل شخصی فرد در آن قرار داده می شود.

از جامه دان هم برای جابه جایی و هم برای نگهداری رخت و جامه استفاده می شود.

جامه دان های امروزی معمولا از جنس الیاف مصنوعی، فلز، پلاستیک سخت، چرم، پارچه های مقاوم یا ترکیبی از اینها ساخته می شوند. برخی جامه دان ها دارای دسته های بلند و برخی دارای چرخند. درب بعضی جامه دان ها نیز برای امنیت بیشتر به قفل مجهز است.

واژه چمدان واگفتِ روسی واژه جامه دان است (به روسی: Чемодан) که شاید از ریشه «جامه دان» بوده است.

این واژه در گذشته از فارسی و از طریق زبان های ترکی تبار در آسیای میانه به زبان روسی راه پیدا کرده و در دوران معاصر به عنوان وام واژه از روسی به فارسی وارد شده است.

مساله ای که همیشه در ذهن مسافر و مانند گزینه ای همواره روی میز است(!)، تهیه چمدانی مطمئن برای این سفرهاست. چمدانی که اگر در انتخاب آن دقت لازم را نداشته باشیم به دردسری بزرگ دچار شده و نمی توانیم از سفر خود لذت ببریم.

این در حالی است که اکثر کارشناسان و دست اندرکاران این صنف، خرید چمدان بادوام را برای خانواده ها و مسافران نوعی سرمایه گذاری می دانند. به همین دلیل ما در این هفته قصد داریم نحوه این سرمایه گذاری را برای شما بازگو کرده و شما را با روش های انتخاب بهترین چمدان آشنا کنیم.

راهنمای خرید چمدان مسافرتی

۳ قانون مهم در انتخاب کیف مناسب سفر

کیفیت:

چمدان های بیچاره در هر سفری در حال له شدن به سر می برند. فرودگاه ها که هر ازگاهی از روی ریل می افتند و در هنگام بارزنی ضربه می بینند. در سفر های شخصی تر هم، کوله ها از تلنبار شدن در صندوق های تنگ و تاریک شکایت می کنند. بنابراین انتخاب جنس بدنه باکیفیت ساک های مسافرتی عامل مهمی است.

ظرفیت:

هدف نهایی این کیف ها جا دادن وسایل مورد نیاز شماست. برخلاف آنچه تصور می کنید، کیف های بسیاری در این امر شکست می خورند و انتظار شما را برآورده نمی کنند.

قابل حمل بودن:

کیف مسافرتی باید به راحتی قابل حمل باشد. کسانی که به سفرهای کاری کوتاه مدت عادت دارند، به خوبی با این قضیه کنار آمدند. یک مسافر موفق در پیدا کردن توازنی بین تضاد قانون ظرفیت و قابل حمل بودن است. چمدان های زیر در کنار قابل حمل بودن، از نظر اقتصادی می توانند گزینه مناسبی باشند.

چمدان چرخ‌دار

این گروه که برای مسافران سنتی طراحی شده‌ است، معمولا دارای اندازه‌ی جمع‌وجور و ساخت مقاوم است تا از صدمات سیستم حمل و نقل توشه جان سالم به در ببرد. اگر دوست دارید همه‌ی وسایل‌تان چیز سازمان یافته باشد، به دنبال چمدان با تعداد زیادی جیب و لوازم سازمان‌دهی جانبی بگردید. این نوع چمدان‌های چرخدار برای سفر تجاری، بازدید از خانواده، سفر با ماشین شخصی و سفر به مناطق شهری مناسب است.

کوله پشتی‌های چرخ‌دار

این کیف که محبوب مسافران ماجراجو است، راحتی چمدان چرخ‌دار را با تحرک کوله‌پشتی ترکیب کرده‌ است. می‌توانید به سادگی و با کشیدن دسته‌ی کیف تعداد زیادی وسیله را جابه‌جا کنید. زیاد پیاده راه می‌روید یا باید از پله‌های زیادی بالا روید؟ برای راحتی حمل، کیف را به دوش بیندازید و تسمه‌ی شانه و کمر را ببندید.

این نوع کوله پشتی مناسب سفرهای ماجراجویی و سفر با ماشین شخصی است.

خرید چمدان مسافرتی

زیپ چمدان

کیفیت زیپ چمدان و قفل آن بسیار مهم است، چون امنیت وسایل شما به آن برمی گردد. علاوه بر این، یادتان باشد که قسمت تحویل بار فرودگاه به هیچ عنوان چمدان هایی که درب آنها خراب است را تحویل نمی گیرد!

زیپ ها دو نوع دارند؛ زنجیره ای و سیم پیچ. زیپ های زنجیره ای از دو ردیف دندانه به هم پیوسته تشکیل شده اند و از جنس فلز هستند. به همین خاطر مقاومت بالایی دارند و بهتر و قوی تر از زیپ های سیم پیچ هستند.

دسته چمدان

هنگام انتخاب چمدان، دسته چمدان را چند بار بالا و پایین بکشید تا از سالم بودن و راحت بودن آن مطمئن شوید.

علاوه بر این، به سایز دسته چمدان هم توجه کنید. دسته ساک و چمدان بهتر است بلند باشد. دسته کوتاه حمل و نقل را سخت می کند.

به وسایلی که در آن قرار می‌دهید فکر کنید

برنامه‌ی سفر ، نوع چمدان مناسب شما را تعیین می‌کند. درباره هر بخش سفر خود با دقت فکر کنید. از لحظه ای که از در منزل خود خارج می‌شوید تا زمانی که به مقصد رسیده و دوباره باز می‌گردید. آیا نیاز به چمدانی کم حجم برای پرواز با هواپیما دارید؟ آیا مسافت های طولانی با چمدان را پیاده طی می‌کنید؟ آیا به کیف اضافه ای برای گردش روزانه در سفر نیاز دارید؟ آیا برای به همراه داشتن مدارک مهم سفر مثل گذرنامه فکر کرده‌اید؟ پول‌هایتان را کجا قرار می‌دهید؟ فکر کنید که کجا می‌خواهید بروید و چگونه به مقصد خود می‌رسید و چه چیزهایی را همراه خود برمی‌دارید و حمل می‌کنید.

چمدان مسافرتی

امنیت

دیدن سوراخ جای زیپ چمدانتان، یا سوغاتی‌های شکسته هنگام باز کردن زیپ چمدان! هر دو رویداد‌هایی ناگوار و غیر قابل جبران هستند. اقدامات پیشگیرانه‌ای وجود دارند که باید قبل از راه افتادن به سمت مقاصد دور در نظر بگیرید.

فضای داخلی

فضای داخل چمدان‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و ببینید که کدام یک با سلیقه شما جور است. جیب و بند زیاد برای افراد منظم مناسب است. و ویژگی‌هایی مانند جیب پلاستیکی ضد آب، برای نگه‌داری مایوی خیس و بطری‌های شامپو که چکه می‌کنند بسیار مناسب است.

چمدان را امتحان کنید!

یک مقدار با چمدان راه بروید تا ببینید که آیا دسته به قدر کافی بلند است، آیا جنس پارچه را دوست دارید، آیا بندهای پشتی اذیتتان نمی‌کند، آیا بیش از حد سنگین نیست؟ آیا چمدان محکم و بادوام است؟ آیا چرخ‌ها روان می‌چرخند؟

ابعاد مستطیلی نه مثلثی

چمدان

همانطور که گفته شد، قانون «ظرفیت» هدف نهایی یک کیف مناسب است. برای سفر های طولانی تر و هنگامی که می خواهید از ظرفیت بیشتری برخوردار باشید، به دنبال شکل و شمایل مکعبی تر بگردید. کوله ها یا ساک های دارای زوایای منحنی، فضای بسیاری را از دست می دهند. اگر هنوز متقاعد نشدید به اثاث کشی ها توجه کنید. برای اثاث کشی ها حداکثر ظرفیت ملاک است. بنابراین از جعبه های مستطیل یا مربع شکل استفاده می کنید. در انتخاب یک کیف جا دار هم تلاش کنید در حین زیبایی، جادار ترین را انتخاب کنید

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است