راهنمای خرید کالسکه

هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید شما باید کالسکه داشته باشید اما تصور نداشتن کالسکه موقع بیرون رفتن از خانه دشوار است. و زمانی که کودک شما سنگین تر و سنگین تر می شود, شما اهمیت این وسیله را بیشتر درک می کنید. این یکی از موارد گران قیمت است بنابراین باید مطمئن شوید که گزینه درست را انتخاب می کنید. و مدل های بسیار زیادی در بازار از نظر مدل, قیمت و عملکرد وجود دارد. امروزه, خرید کالسکه بیشتر شبیه خریدن یک دوچرخه حرفه ای یا دیگر تجهیزات است به این خاطر بیشتر پدران درگیر خرید کالسکه می شوند. بیشتر والدین دو کالسکه می خرند, یکی برای استفاده اولیه و یکی برای رفع نیازهایی که اولی برطرف نمی کند. برای مثال شما ممکن است یک کالسکه بزرگ بخرید و بعد یک کالسکه قابل جمع شدن سبک اضافه کنید. یا ممکن است بخواهید یک jogger اضافه کنید که نمی تواند هر روز استفاده شود اما به شما امکان می دهد که بیرون بروید و کمی ورزش کنید. راهنمای خرید کالسکه کودک را بخوانیم.

مدلهای مختلف کالسکه تلاش می کنند که تمام نیازهای افراد را برطرف کنند. این به این معناست که انواع مختلف کالسکه دارای اشتراک های زیادی هستند. مشکل این است که با تلاش برای انجام همه کارها, دیگر وظیفه اصلی خود را به همان خوبی انجام نمی دهند. یک کالسکه سبک وزن قابل جمع شدن ممکن است صندلی های شیب دار اضافه کند به صورتی که بتواند در مرحله نوزادی استفاده شود اما به اندازه کافی سبک وزن یا قابل جمع شدن نیست. پیچیده به نظر می رسد؟ خب همینطور است. اما زمانی که شما درکی از انواع مختلف موجود, مزیت های آنها و چگونگی تطابق آنها با نیازهای خود به عنوان والدین پیدا کنید, می توانید چیزی که می خواهید را انتخاب کنید.

راهنمای خرید کالسکه

کالسکه سنتی نوزاد

کالسکه سنتی، مرسوم‌ترین نوع کالسکه است که از روزهای اول تولد تا چندین سال بعد برای حمل‌ونقل کودک استفاده می‌شود. سنتی بودن به معنای سنگین یا کند بودن نیست. بسیاری از این کالسکه‌ها از قابلیت مانور خوبی برخوردار هستند و در مکان‌های مختلف ازجمله پیاده‌روهای شلوغ، خیابان‌های سنگفرش شده، پارک‌ها یا مسیرهای ناهموار به کار می‌روند. پشتی این نوع کالسکه در بعضی مدل‌ها می‌تواند تا 180 درجه بخوابد و آن را به یک تختخواب تبدیل کند. بعضی دیگر از مدل‌ها نیز از قابلیت تبدیل به صندلی اتومبیل برخوردار هستند. کالسکه سنتی یک سرمایه‌گذاری خوب برای استفاده طولانی‌مدت است اما معمولاً نسبت به کالسکه‌های دسته عصایی یا چتری، وزن بیشتری دارد. بعضی از مدل‌های آن نیز برای نوزادان زیر 6 ماه مناسب نیستند. پس موقع خرید حتماً به جزئیات و ویژگی‌های آن دقت کنید.

راهنمای خرید کالسکه کودک

کالسکه کومبو یا ترکیبی برای نوزاد

ویژگی‌های این کالسکه را می‌توان مطابق با موقعیت‌های مختلف و رشد کودک تغییر داد. بعضی از کالسکه‌های کومبو را می‌توان به‌عنوان صندلی اتومبیل نیز به کاربرد اما خیلی اوقات این گزینه باید جداگانه همراه با آداپتور خریداری شود. کالسکه کومبو را معمولاً می‌توان به گهواره و تختخواب نیز تبدیل کرد. بعضی مدل‌های آن‌هم دارای قابلیت جابجایی دسته یا نشیمنگاه هستند. به‌این‌ترتیب، کودک می‌تواند روبه‌جلو یا روبه‌روی کسی که او را هل می‌دهد، بنشیند. این نوع کالسکه معمولاً تا 18 کیلوگرم وزن را می‌تواند تحمل کند؛ بنابراین با بزرگ شدن کودک لازم نیست کالسکه او را تعویض کنید. بعضی از کالسکه‌های کومبو به‌صورت پکیج چندتکه شامل چهارچوب یا اسکلت، گهواره سبدی، صندلی باقابلیت جابه‌جایی، پمپ باد و فشارسنج برای چرخ‌ها و … به فروش می‌رسند اما در بعضی از مدل‌های دیگر باید هر یک از این تکه‌ها را جداگانه خریداری کرد. این نوع کالسکه معمولاً گران‌قیمت است.

راهنمای کالسکه

کالسکه چتری یا دسته عصایی

این نوع کالسکه سبک‌تر از مدل‌های دیگر است و دسته‌هایی شبیه به دسته چتر دارد. کالسکه چتری برای مسافرت و رفت‌وآمد در شهر و برای کودکانی که قادر به نشستن هستند، گزینه‌ای مناسب است. همچنین می‌توان آن را به‌راحتی تا و جا‌به‌جا کرد. بعضی از مدل‌های آن را می‌توان به‌عنوان صندلی اتومبیل نیز به کاربرد که در این صورت نیاز به آداپتور وجود دارد. سایز کوچک این کالسکه‌ها معمولاً برای کودکان بزرگ‌تر ناراحتی ایجاد می‌کند؛ به‌خصوص اگر کودک لباس‌های زمستانی و ضخیم به تن داشته باشد. بعضی از این کالسکه‌ها فاقد کمک‌فنر هستند. همچنین ممکن است چرخ‌های کوچک و پلاستیکی آن‌ها، مانور حرکتی را کم کند. بیشتر این کالسکه‌ها برای نوزادان کوچک‌تر از 6 ماه نامناسب هستند.

کالسکه برای نوزادان دوقلو

این نوع کالسکه از دو صندلی کنار هم یا پشت سر هم و یک چهارچوب تشکیل‌شده است. اگر قد و وزن هر دو کودک تقریباً یکسان باشد، مانور دادن با این کالسکه آسان‌تر می‌شود. در غیر این صورت کالسکه‌هایی که از دو صندلی کنار هم تشکیل‌شده‌اند معمولاً ضمن حرکت به سمت کودک با وزن بیشتر منحرف می‌شوند. این نوع کالسکه همچنین در عبور از درب خانه، فروشگاه و یا آسانسور می‌تواند مشکل‌ساز شود. کالسکه‌هایی که از دو صندلی پشت سر هم تشکیل‌شده‌اند نیز معمولاً از قابلیت تا شدن پشتی برای صندلی جلویی برخوردار نیستند. در بعضی مدل‌ها می‌توان صندلی‌ها را روبه‌روی هم قرارداد تا کودکان یکدیگر را ببینند. در بعضی مدل‌ها نیز صندلی پشتی بالاتر است تا کودک پشتی بتواند جلو را مشاهده کند. این نوع کالسکه معمولاً از قابلیت تبدیل به صندلی اتومبیل نیز برخوردار است. از معایب آن می‌تواند به سنگین بودن و عبور و مرور دشوارتر در نواحی ناهموار اشاره کرد. در بعضی مدل‌ها نیز جای پای کافی برای کودک در صندلی پشتی وجود ندارد.

کالسکه

اثرات آزمایش های رانندگی بر روی کالسکه ها: واقعی و مجازی

امروزه بسیاری از وب سایت های شرکت های تولید کننده ی کالسکه به صورت  مجازی وجود دارند که اقدام به بارگزاری آزمون های  اثرات رانندگی بر روی کالسکه کرده اند. اثرات پیاده روی بر روی کالسکه، اثرات دویدن و اثرات استفاده در هواپیما هم چنین از جمله ی این فیلم های ویدئویی است که مشتری می تواند در وبسایت تماشا کند تا بهترین انتخاب را انجام دهد. استفاده از این فیلم ها بیشتر برای کسی مناسب است که قصد خرید کالسکه به صورت آنلاین را دارد. از همین رو، وی بایستی مطمئن شود که کالسکه ی مناسبی را خریداری می کند.

  • آیا شما با ارتفاع دسته و گرفتن آن راحت هستید؟ اطمینان حاصل کنید که پاهای شما هنگام راه رفتن با چرخ برخورد نمی کند. می توانید وضعیت کالسکه را با شریک خود به صورت دو نفره بررسی کنید تا از مناسب بودن آن برای کودک خود اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت اضافه کردن وزن اضافی بر روی کالسکه، مانند کیف دستی های سنگین، قدرت مانور کالسکه را بررسی نمایید. هم چنین این وضعیت را هنگام حرکت کالسکه نیز بررسی کنید.

  • آیا استفاده از ترمز و یا مکانیزم قفل مفصل کالسکه برای شما آسان است و مشکلی را ایجاد نمی کند؟
  • آیا تنظیم تکیه گاه ها و باز و بسته کردن مهارها برای شما آسان است؟
  • آیا بلند کردن و حمل کردن کالسکه برای شما آسان است؟
  • آیا می تواند کالسکه را با یک یا دو دست باز و بسته کنید؟ هر چه احتمال انجام این کار با یک دست بیش تر باشد؛ استفاده و کار کردن با کالسکه آسان تر است.
  • آیا می توانید چیزی در کالسکه ذخیره کنید؟ مطمئن شوید که فضای کالسکه برای قرار دادن لوازم اضافی احتمالی فضای کافی را داشته باشد.

در صورت امکان کالسکه ای را انتخاب کنید که برخی از اوقات بتوان آن را در  کف ماشین جهت اطمینان بیش تر گذاشت. در صورت انتخاب چنین کالسکه ای، چهار چوب کالسکه بایستی محک باشد.

کالسکه درشکه‌ای

این کالسکه درواقع یک گهواره چرخ‌دار با ظاهر کلاسیک است. کالسکه درشکه‌ای فقط برای نوزادان کاربرد دارد و با رشد کودک باید با کالسکه معمولی تعویض شود. از مزایای آن می‌توان به وزن سبک و چرخ‌های بزرگ و جابه‌جایی آسان اشاره کرد. این کالسکه‌ها معمولاً گران‌قیمت هستند.

راهنمای خرید کالسکه نوزاد

وسایل فرعی مورد نیاز

محافظ در مقابل باران. برای مواقع بارانی یکی از ضروریات است. این پوشش ها همرا با بعضی کالسکه های ارائه می شوند اما اگر نداشتند می نوانید آن را جدا تهیه کنید.

سایبان. اگر شما زیاد بیرون می روید, یک سایبان قابل تنظیم راه خوبی برای حفاظت کودک از آفتاب است به خصوص اگر او دوست دارد که با کلاهش بازی کند.

پشه بند. افراد کمی در از پشه بند استفاده می کنند اما بسته به جایی که شما زندگی می کنید, ممکن است استفاده از آن ضروری باشد. همینطور ممکن است در پیک نیک ها به آن احتیاج پیدا کنید. بیشتر کالسکه های بزرگ و مناسب همه اماکن با این وسیله فرعی اختیاری همراه هستند.

ساپورت سر نوزاد. بسته به میزان پدگذاری که کالسکه شما دارد, شما ممکن است بخواهید که بالش هایی در آن قرار دهید تا سر کودک در جای خود قرار گیرد- به خصوص زمانی که کودک شما کم سن و سال است.

فنجان و نگهدارنده غذا. کالسکه شما ممکن است مجهز به این ها باشد یا آنها را به عنوان گزینه پیشنهاد کند اما اگر این طور نیست اضافه کردن یک نگهدارنده فراگیر که با هر کالسکه ای کار می کند آسان است.

راهنمای خرید کالسکه ارزان

گیره های کیف. این ها برای آویزان کردن خرید ها از دسته های کالسکه عالی هستند. آنها با کالسکه همراه هستند یا ممکن است لازم باشد به صورت جداگانه خریداری شود.

پتوی کالسکه. اگرچه پتوی تخت استاندارد می تواند استفاده شود بسیاری از کالسکه ها شامل پتوهایی به خصوص برای مراحل ابتدای نوزادی هستند. هر دو گزینه عالی هستند به خاطر اینکه روی زمین نمی افتند.

کیف سفر کالسکه. اگر شما با کالسکه سفر می کنید, ممکن است کیف طراحی شده مخصوص حمل آن بخواهید. اما تا زمانی که سفر اول را بروید برای خرید آن صبر کنید- چیزهای زیادی درباره روش  سفر خود در آن زمان یاد می گیرید و قادر خواهید بود که انتخاب آگاهانه تری داشته باشید.

اسباب بازی های آویزان شده از کالسکه. چه این اسباب بازی با بست ولکرو برای آویزان شدن از کالسکه باشد یا چیزی که بتوانید به نوار وصل کنید, داشتن چیزی که کودک بتواند با آن بازی کند خوب است.

آداپتور صندلی ماشین. اگر شما کالسکه ای  با سازگاری با صندلی ماشین خریداری می کنید, بیشتر احتمال دارد که نیاز به آداپتوری داشته باشید که با آن چهارچوب کار می کند. این ها به ندرت در خرید اولیه گنجانده می شوند با این حال بعضی گزینه های کالسکه های کامل نیاز به خرید آداپور ندارند.

تخته های چرخ دار. کودک بزرگی دارید که مرحله کالسکه را رد کرده اما هر چند وقت یک بار نیاز به بغل کردن دارد؟ تخته های چرخ دار به خواهر یا برادر بزرگتر امکان می دهد که در پشت کالسکه خواهر یا برادر کوچکترش قرار گیرد. کودکان کمی به صورت منظم از آنها استفاده می کنند با این وجود این وسیله برای بعضی خانواده ها مناسب هستند.

راهنمای خرید کالسکه پیشرفته

ارزیابی گارانتی محصول و امکان بازگشت آن به کارخانه در صورت نیاز

 اکثر تولید کنندگان و فروشندگان، کاسکه های فروشی را بی هچی قید و شرطی ضمانت می کنند. چرا که ممکن است مشتری بخواهد پس از خرید کالا را به فروشند پس دهد و یا کالسکه نیاز به تعمیر داشته باشد. از این رو شرکتی را برای خرید کالسکه برای کودک خود انتخاب کنید که قوانین ضمانت انعطاف پذیر و بلند مدتی را داشته باشد تا در صورت نیاز به تعویض و یا تعمیر کالسکه، خیالتان آسوده باشد که جای نگرانی ای وجود ندارد.

گواهینامه کیفیت محصول را بررسی نمایید

 یک برچسب بر روی هر کالسکه و یا بر روی بسته بندی آن ها وجود دارد که نشان می دهد تولید کننده در ساخت این محصول چه آیین نامه هایی را رعایت کرده است و این که آیا این گواهی نامه ها استاندارد و مورد قبول هستند یا خیر. برخی از آزمایشات کلیدی برای کالسکه عبارت اند از: سیستم ترمز گیری، سیستم ثبات کالسکه در صورت حرکت های ناگهانی و عدم وجود لبه های تیز در ساخت کالسکه که می تواند در این زمینه امتیازی برای شرکت سازنده تلقی گردد. با بررسی  و جستجو در وب سایت های شرکت های سازنده ی کالسکه ها می توانید گواهی نامه های آن ها را ملاحظه کرده و در صورت نیاز مطالعه نمایید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است