راهنمای خرید کاور مبل

از کاور مبل، برای تمیز نگه‌ داشتن مبلمان استفاده می‌ کنند. درگذشته با کشیدن پارچه‌ های سفید بر روی مبل سعی می‌ کردند از کثیف شدن مبل جلوگیری کنند. باید گفت این کار ازنظر زیبایی‌ شناسی اصلا ظاهر مناسبی نداشت و به افراد حس نامرتب بودن محیط داده می‌ شد. امروزه انواع پوشش مبلمان که به نام پیراهن مبل هم معروف هستند، طراحی و دوخته می‌ شوند. این کاورها مانند یک پیراهن بر تن مبلمان می‌ نشینند و گاهی از پارچه خود مبل هم زیباتر جلوه‌ گری می‌ کنند. نکته مهم در کاور مبل، نوع دوخت و انتخاب طرح مناسب برای آن است. باید طرحی را انتخاب کنید که با دیگر وسایل اتاق هارمونی لازم را داشته باشد.

ممکن است بپرسید

ما به تازگی مبل استیل با پارچه سفید خریدیم می خواستم برای جلوگیری از کثیف شدن مبل از کاور مبل استیل استفاده کنیم به نظر شما استفاده از کاور مبل خوب است یا بد، پیشنهاد شما چه نوع کاور مبلی هست لطفا راهنمایی کنید؟

در جواب باید بگوییم

به طور کلی استفاده از پیراهن مبل در دکوراسیون منزل به خصوص برای مبلمان کلاسیک و استیل از نظر زیبایی شناختی چندان مناسب نیست و بهتر است از پارچه های نانو و زیبایی خود مبلمان برای دکوراسیون فضای داخلی تان استفاده کنید، اما اگر به هر حهتی امکان محافظت از پارچه رو مبلی تان برای شما مقدور نیست می توانید از پیراهن مبل و یا رویه های زیپ دار قابل شست و شو استفاده کنید.

راهنمای خرید کاور مبل

رویه های زیپ دار برای مبلمان راحتی بسیار مناسب هستند و این امکان را به شما می دهند که به سادگی آنها را تعویض کنید. روش دیگر دوخت پیراهن مبل است، دوخت کاور مبل یا پارچه رومبلی یکی از روش هایی است که برای حفاظت از مبلمان منزل استفاده می شود، این کاور روی مبلمان کشیده می شود و وظیفه محافظت از پارچه و یا چرم روی مبلمان را دارد.

امروزه در اکثر منازل از انواع مبل و صندلی استفاده می‌شود و تنوع گوناگون رنگ و نوع آنها طیف وسیعی از انتخاب را برای متقاضیان ایجاد کرده است. برخی سرویس‌ها گران‌قیمت و برخی ارزان هستند. اما دوخت پیراهن یا کاور جهت نگهداری بهتر یا برای تهیه پیراهن انواع مبل یا سرویس‌های ناهارخوری الگوی مشخصی نمی‌توان ارائه کرد زیرا تنوع بسیاری در این حرفه نهفته است.

امروزه دوخت یک دست پیراهن مبل به نکات مختلفی بستگی دارد در دوخت کاور این قبیل سرویس‌ها می‌توان از جنس پارچه و یا ژلاتین استفاده کرد.

اگر برای دوخت کاور مبل به یک مغازه یا مرکز دوخت مراجعه کنید متوجه خواهید شد که جدای از قیمت متری پارچه، اجرت دوخت هر کاور جداگانه محاسبه می‌شود.

به طور مثال حداقل قیمت برای یک سرویس مبل 11 نفره حدود 400 هزار تومان تمام می‌شود.

این هزینه متشکل از ارزان‌ترین قیمت پارچه متری 6 هزار تومان (در کل 192 هزار تومان)+اجرت دوخت هر مبل 14 هزار تومان (145 هزار تومان) می‌شود.

راهنمای کاور مبل

استفاده از ژلاتین در دوخت کاور مبلمان

استفاده از ژلاتین در دوخت پیراهن مبل، ضمن گران‌تر شدن عمر کوتاه‌تر را نیز به همراه دارد. هم‌چنین امکان پارگی در ژلاتین بیشتر است و اغلب متقاضیان برای اینکه طرح مبلشان مشخص شود این نوع را انتخاب می‌کنند.

مرسوم است که در صورت تمایل باید ابتدا با محل مورد نظر تماس بگیرید. سپس کارشناس با کاتالوگی از انواع پارچه و مدل دوخت برای دیدن سرویس مورد نظر شما به منزل می‌آید و پس از انتخاب و تأئید نهایی بدون جابه‌جایی مبل‌ها فرصتی از یک هفته تا بیشتر را برای تحویل کار در نظر می‌گیرد. دوخت پیراهن مبل به ۳ صورت پارچه‌ای، ژلاتینی و پارچه‌ای-ژلاتینی انجام می‌شود.

نوع پارچه‌ای‌ها قابل شست‌شو و مقاوم هستند و مهم‌ترین عیب ژلاتینی‌ها، تعریق آنها در گرما و حتی سرما است. رنگی به سلایق افراد بستگی دارد. می‌توانید از پیراهن مبل و یا رویه‌های زیپ دار قابل شست و شو استفاده کنید.

خرید کاور مبل

کاور ژله‌ای

انتخاب کاور مبل مناسب به عوامل مختلفی مثل نوع مبلمان، جنس پارچه رو مبلی و سلیقه‌ی هر فرد بستگی دارد، اما به طور معمول در دوخت کاور مبل استیل و پیراهن مبل معمولی می‌توان از کاور مبل پارچه ای و یا کاور مبل ژلاتینی استفاده کرد.

سؤالات متداول کاور مبل

چه نوع پارچه‌ ای برای پیراهن مبل مناسب است؟
پارچه‌ هایی انتخاب کنید که سر و لیز نباشند تا در موقع نشستن تعریق نکنید و یا از سطح مبل سر نخورید.

آیا کاور ژله‌ ای یا طلقی انتخاب خوبی است؟
کاور طلقی به‌ خصوص برای منزل گزینه مناسبی نیست. شاید دلیل انتخاب این نوع کاور امکان دیده‌ شدن مبل اصلی با وجود کاور مبل باشد ولی باید گفت این نوع پیراهن مبل، حس خوبی به محیط نمی‌ دهد.

عوامل تأثیرگذار در قیمت کاور چیست؟
نوع جنس کاوری که انتخاب می‌ کنید در قیمت نهایی تأثیر بالایی دارد. همچنین نوع مبلی که دارید هم عامل مهمی در تعیین قیمت به شمار می‌ آید. اگر مبلتان استیل باشد یا دارای شکستگی و انحنای زیادی باشد برای دوخت کاور نیاز به الگوبرداری دقیق‌ تری دارد و کار طراحی و دوخت آن‌ هم زمان بیش تری را می‌خواهد. در نتیجه باید هزینه بیش تری پرداخت کنید.

کاور مبل
??????

انواع جنس کاور مبل

  • پارچه‌ ای
  • ژله‌ ای یا طلقی

نکات مهم کاور مبل

  • پارچه‌ مستحکمی برای کاور مبل انتخاب کنید که در برابر شستشو، مقاوم باشد.
  • در انتخاب طرح و رنگ پیراهن مبل نهایت دقت را داشته باشید تا با دکوراسیون شما هماهنگ باشد.
  • مدلی را انتخاب کنید که به‌ راحتی بتوانید آن را به تن مبل کنید. همچنین در هنگام خارج ساختن آن به منظور شستشو با مشکل رو به‌ رو نشوید.
  • کاور ژله‌ ای برای فصل گرما مناسب نیست و باعث تعریق کردن می‌ شود.
  • کاور پارچه‌ ای مقاومت بالایی دارد و به‌ راحتی می‌ توانید آن‌ ها را هر چندبار که بخواهید، شستشو کنید.
  • کاورهای زیپ‌ دار، گزینه‌های مناسبی هستند.

هزینه تقریبی خرید کاور مبل برای یکدست مبل ۷ نفره

  • کم ترین : ۳۰۰٬۰۰۰ تومان
  • میانگین : ۸۰۰٬۰۰۰ تومان
  • بالاترین : ۱٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان
  • هزینه طراحی و دوخت هر عدد کاور مبل در حدود ۴۰٬۰۰۰ تومان است که برحسب نوع جنس و دوخت متغیر است.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است