راهنمای خرید کاپشن

زمستان در راه است. آیا لباس‌های زمستانی خود را آماده کرده‌اید؟ یک لباس زمستانی مناسب، یک کاپشن یا پالتوی مناسب بهترین همراه شما در زمستان است. اگر برای زمستان امسال قصد خرید کاپشن مناسبی دارید، این مطلب را از دست ندهید.

به‌یاد داشته باشید که یک کاپشن خوب تا سال‌ها همراه شماست و نیازی به تعویض آن ندارید. شاید هنگام خرید کاپشن مجبور باشید به نسبت دیگر لباس‌ها پول بیشتری برای آن خرج کنید، اما مطمئن باشید تا چند سال خیالتان از لباس زمستانی راحت است.

کاپشن و ژاکت ها متفاوت از شلوار جین هستند. شما می توانید با داشتن یک شلوار جین مورد علاقه تان با رنگ تیره و اسلیم فیت تقریبا در هر موقعیتی آن را استفاده کنید. ژاکت ها و کاپشن ها همه کاره نیستند و باید هر کدام را در موقعیت مناسب و طبق شریط به تن کنید.

یک کاپشن چرم پر از زیپ و جیب مناسب دورهمی های دوستانه می خورد نه محل کار.

آنچه شما نیاز دارید که به عنوان یک آقای خوش پوش در موقعیت های مختلف بدانید؛ با دنبال کردن مقاله زیر به شما کمک می کند.

راهنمای خرید کاپشن

متناسب بودن سایز

از اینجا شروع کنیم که بالاترین اولویت وقتی هر لباسی را انتخاب می کنید تناسب آن است. ژاکت و کاپشن هم تفاوتی نمی کند. این لباس باید پوست دوم شما به نظر برسد؛ بنابراین در انتخاب آن دقت کنید.

کاپشن و ژاکت در زمستان و از روی لباس های دیگر پوشیده می شوند پس دقت کنید و این موضوع را مد نظر داشته باشید.

استایل و مدل ژاکت

این که بخواهیم انتخاب کنیم که طبق روند روز پیش برویم یا از مدل های کلاسیک استفاده کنیم، دهن خود را با این مسائل درگیر نکنید. به سادگی فقط بدانید که چه چیزی نیاز دارید. اگر می خواهید در طول زمستان فقط یک ژاکت داشته باشید، بنابراین از مدل کلاسیک آن انتخاب کنید. اما اگر می خواهید علاوه بر لباس های زمستانی کنونی ژاکت اضافه تری به آن بیافزایید بنابراین آزادی بیشتری در انتخاب مد های روز دارید. اما حساب بانکی خود را در نظر بگیرید!

عایق پارچه

موقع خرید کاپشن حتماً دقت کنید که بین آستر و پارچه عایقی از جنس پشم، پشم شیشه یا کرک باشد. در واقع همین عایق است که می‌تواند شما را در روزهای سرد گرم نگه‌دارد. البته کارشناسان معتقدند که کرک بهترین عایق گرمایی است. کرک یا پر از عایق‌هایی است که سال‌هاست در لباس‌های زمستانی استفاده می‌شود. بیشتر کاپشن‌هایی که عایقشان از کرک است دوخت و ظاهری چند تکه دارد تا پرها در کاپشن تکان نخورد. کاپشن‌هایی که عایق پر دارد در صورت خیس شدن باید به خوبی خشک شود تا دوباره بتواند شما را به خوبی گرم کند.

کیفیت

کیفیت پارچه و دوخت باید طوری باشد که با آویزان کردن و یا هر کار دیگری اتفاقی برای کاپشن شما نیفتد. اگر فروشنده به شما گفت که این کاپشن نباید تا شود، آویزن شود و یا هر مورد دیگری، باید به کیفیت مطلوب آن شک کرد. یک کاپشن خوب در هر شرایطی باید در کنار شما باشد.

ضد آب و باد

کمترین انتظاری که از کاپشن خود باید داشته باشید ضد آب و ضد باد بودن آن است. این ویژگی مربوط به رویهٔ کاپشن است که معمولاً از جنس نایلون یا پلی‌استر است. بعضی از برندها از فناوری نانو در ضد آب بودن کاپشن استفاده می‌کنند. البته همین جنس نایلونی کاپشن را در برابر آتش حساس می‌کند. پس اگر کنار آتش هستید مراقب کاپشن خود باشید.

خرید کاپشن

عایق داخلی

عایق داخلی کاپشن‌ها به دو دسته‌ی کلی پَر و الیاف تقسیم می‌شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. پر از عایق‌های قدیمی کاپشن است که در نظر بسیاری از مردم بهترین نوع آن نیز محسوب می‌شود. بهتر است بدانید که منظور از پر در اینجا کرک است که درواقع زیر پر پرندگانی همچون غاز و اردک پیدا می‌شود. همچنین کرک به‌سادگی روی بدن جوجه‌ی‌ این حیوانات نیز قابل‌مشاهده است. کرک این پرنده‌ها ساختاری نرم دارد و به‌عنوان عایق دما برای پرندگان بسیار مهم است؛ به همین دلیل در انواع کیسه‌خواب، کاپشن و حتی بالش استفاده می‌شود. پر (کرک) به دلیل ساختار نرمش، به‌سادگی فشرده‌ می‌شود و با نگهداری مناسب، می‌توان تا مدت‌زمان زیادی از گرمای آن لذت برد. مهم‌ترین ضعف پر، عملکرد ضعیف آن در محیط مرطوب است. درواقع کرک‌ها در محیط مرطوب به یکدیگر چسبیده و قابلیت عایق‌بودن خود را از دست می‌دهند. برای بازسازی ویژگی عایق‌بودن باید کاپشن را به‌خوبی خشک کرد. بسیاری از تولیدکنندگان کاپشن زمستانی با درنظرگرفتن همین موضوع، در تولید رویه‌ی کاپشن‌های خود از موادی استفاده می‌کنند که رطوبت نتواند به پر برسد و کاپشن قابلیت عایق دمایی خود را حفظ کند؛ ولی بهتر است در آب‌وهوای مرطوب در مورد خیس‌شدن کاپشن پر کمی وسواس به خرج دهید. کرک استفاده‌شده در کاپشن‌ها انواع متفاوتی دارند؛ ولی در آخر معمولا کاپشن پری که ضخامت بیشتری داشته باشد، ساختار گرم‌تری نیز دارد. تولیدکنندگان در کاپشن‌های پر ساختاری به کار می‌برند که ظاهر کاپشن را چندتکه و دارای بالشتک‌های متعدد نشان می‌دهد؛ دلیل این کار جلوگیری از تکان‌خوردن پرهاست. از دیگر ویژگی‌های مهم کاپشن‌های پر، می‌توان به قابلیت جمع‌شدن آسان آن‌ها اشاره کرد. کاپشن‌های پر در مقایسه با کاپشن‌های الیاف راحت‌تر و بهتر فشرده‌ می‌شوند و می‌توان با راحتی بیشتری آن‌ها را داخل کیف یا چمدان جای داد.

چند منظوره بودن ژاکت ها

برای خرید یک ژاکت مانند ویزا ! باید در نظر بگیرید با آن کجا می توانید بروید. پاسخ این سوال به شما در انتخاب بسیار کمک می کند.اگر قادر به صرف هزینه بیشتری هستید این موضوع برای تان اهمیت کمتری پیدا می کند.

پارچه های ژاکت مردانه برای تمام فصول

پارچه یک بخشی از استایل لباس است. بخشی از عملکرد آن : دقیقا عملکرد ! می تواند زبر، ضدآب، گرم و … باشد. بهترین حالت این است که این پارچه بتواند بخش زیادی ازین مزایا را پوشش دهد. شما با برخی ازین پارچه ها آشنایی دارید. چرم، جیر، پنبه و … اما بسیاری ازالیاف و پارچه هایی هستند که ارزش در نظر گرفته شده دارند.

طول کاپشن 

هرچقدر کاپشن‌تان بلندتر باشد شما را بیشتر گرم می‌کند. معمولاً کاپشن‌ها کوتاه هستند و برای لباس گرم بلند از پالتو استفاده می‌شود. اما کاپشن‌های، مخصوصاً از نوع زنانه، نیز رایج شده است. اگر خیلی سرمایی هستید و یا در مناطق سرد زندگی می‌کنید، کاپشن‌های بلند بیشتر در گرم نگه‌داشتن شما بهتان کمک می‌کند.

درزها

درز کاپشن باید به خوبی دوخته و مهر و موم شده باشد. دوخت‌ها نباید به آستر و عایق برسند. حواستان باشد که موقع باد شدید همین درزها ممکن است باعث دردسر شما شود. همیشه موقع خرید رویه ودرزهای کاپشن را خوب بررسی کنید تا ایراد و شکافی نداشته باشد.

کلاه

دنبال کاپشن کلاه‌دار باشید. در این صورت دیگر لازم نیست همراه خود کلاه داشته باشید و یا هزینه‌ای هم برای خرید کلاه بکنید. کلاه کاپشن در روزهای سرد و بارانی همیشه  همراه‌تان است و می‌تواند شما را گرم کند.

محافظ زیپ

در بعضی از کاپشن‌ها تکه پارچه‌ای جلوی زیر قرار دارد که معمولاً با دکمه بسته می‌شود. این تکه پارچه جلوی نفوذ باد و سرما را می‌گیرد. دقت کنید که زیپ کاپشن محافظ داشته باشد تا باد از لابه‌لای آن نفوذ نکند.

کاپشن

کاپشن چرم 

کاپشن‌های چرم دوام زیادی دارند، اما شاید به اندازهٔ‌ کاپشن‌های زمستانی گرما نداشته باشند. کاپشن چرم زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد که می‌تواند استایل و ظاهر شما را جذاب کند. توصیه می‌کنیم کاپشن چرم را به عنوان یک لباس زمستانی و گرم انتخاب نکنید.

نتیجه

کاپشن لباسی به نسبت گران است. باید شما را گرم کند و تا مدت‌ها در کنار شما باشد. بنابراین، باید در خرید کاپشن دقت کنید و جنسی را انتخاب کنید  که ارزش پولی را که برایش می‌پردازید داشته باشد. مطمئن باشید با خرید کاپشن مناسب تا چند سال هزینه‌ای برای لباس زمستانی نخواهید کرد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است