راهنمای خرید کتاب خوان

در صورتی که به هر دلیل قصد خرید یک کتاب خوان را دارید باید بدانید که تعداد انتخاب های شما بسیار محدود خواهد بود زیرا اصلی ترین کمپانی های سازنده کتاب خوان در جهان  «آمازون»، B&N و «کوبو» هستند. اما در این میان تنها کمپانی ای که می توان محصولات آن را در بازار ایران یافت کمپانی آمازون است. البته محصولات یک کمپانی کم طرفدار دیگر نیز به نام انرژی سیستم در بازار ایران یافت می شود.

در این مطلب قصد داریم به اصلی ترین ویژگی های یک کتاب خوان مرغوب و با کیفیت اشاره نماییم تا بتواند به شما در خرید یک محصول با کیفیت کمک نماید.

قیمت محصول مورد نظر:

راهنمای خرید کتاب خوان

در خرید یک کتاب خوان نیز مانند هر وسیله دیگر مطمئنا قیمت اولین فاکتور با اهمیت خواهد بود. به شما توصیه می کنیم پیش از خرید و انتخاب کتاب خوان یک بودجه ثابت را برایآن در نظر بگیرید تا بتونید با ایجاد این محدودیت وضعیت خرید را ساده تر کنید. به این نکته توجه نمایید که تنها عواملی که می تواند باعث تفاوت قیمت یک کتابخوان از پانصد هزار تومان تا یک میلیون و پانصد هزار تومان شود  طراحی سبک و ظریف بدنه و وجود برخی قابلیت‌های سخت‌افزاری خواهد بود و این موضوع را فراموش نکنید که تمامی کتاب خوان ها یک ماهیت واحد دارند و تنها یک کار خاص را انجام می دهند.

طراحی:

موضوعی که در درجه دوم اهمیت قرار دارد طراحی کتاب خوان است. در صورتی که از کاربرانی هستید که زمان زیادی را صرف مطالعه با کتاب خوان می کنید به عنوان مهم ترین توصیه باید به شما متذکر شویم که کتاب خوانی سبک و دارای قابلیت های ارگونومیک را انتخاب نمایید. به طور کلی می توان گفت ساختار و طراحی کلی همه کتاب خوان ها یکسان بوده و با ظاهر مستطیلی شکل و یک حاشیه نسبتا بزرگ در اطراف به منظور راحتی در دست گرفتن تولید می شوند.

می توان گفت بهترین، مهندسی ترین و خوش دست ترین کیندل تولید شده تا کنون مدل «اوسیس» (Oasis) است. این کتاب خوان با دارا بودن یک ساختار مربعی شکل و یک قسمت ضخیم تر در حاشیه خود بسیار ارگونومیک و خوشدست به نظر می رسد. همچنین این مدل سبک ترین و باریک ترین کیندل تولید شده است که تاکنون شناخته شده است. دیگر مدل های موجود در بازار نیز کم وزن و ارزان قیمت هستند اما این مدل تنها مدلی است که با ساختار ارگونومیک خود راحتی بیشتری را موقع دست گرفتن در اختیار کاربر قرار می دهد. در حالی که دست گرفتن بقیه کتاب خوان ها کمی متفاوت بوده و باید آن ها را در کف دست قرار داد.

راهنمای کتاب خوان

اگر برایتان مهم است که در هنگام مطالعه مدام دست‌تان را برای تورق صفحات جابجا نکنید و با صرف کمترین انرژی ممکن و با کمک کلیدهای فیزیکی یا لمسی خازنی که در زیر انگشت‌تان قرار دارد، صفحات را ورق بزنید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌هایی چون Oasis، «وویج» (Voyage) و برخی مدل‌های «انرژی‌سیستم» (Energy Sistem) بروید. واقعا کتاب خواندن در این وضعیت لذت‌بخش و راحت است.

نمایشگر:

پیش خرید کتاب خوان مورد نظر خود بایستی به طور جدی به این مسئله فکر کنید که آیا مطالعه در شرایط نوری مختلف برای شما اهمیت دارد یا نه؟ به عنوان مثال شما قصد دارید در زمان پیش از خواب و در اتاق تاریک به مطالعه بپردازید و یا در خیابان و زیر تابش مستقیم خورشید؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال‌ها باید به خودتان رجوع کنید. اگر برای ‌تان زیاد پیش می ‌آید تا قبل از خواب و در اتاق کاملا تاریک ‌تان مطالعه می ‌کنید، وجود چراغ ‌های LED در نمایشگر کتاب‌خوان ‌ها یک ویژگی ضروری به‌حساب می ‌آید. اگر پاسخ تان مثبت است پس باید به سراغ کیندل هایی چون  Oasis، Voyage و «پیپروایت» (Paperwhite) نسل هفت که دارای نور پس‌زمینه است بروید و قید خرید کیندل نسل هفت را بزنید.

خوشبختانه می توان گفت تمامی کیندل های موجود در بازار دارای یک لایه محافظ ضد تابش هستند که به شما کمک می کند در زیر اشعه مستقیم نور خورشید بتوانید به مطالعه بپردازید. ویژگی موثر دیگری که در مورد نمایشگر باید به آن توجه نمود این است که کیندل مذکور از حسگر روشنایی بهره مند باشد تا بتواند در روشنایی بیشتر در مصرف انرژی صرفه جویی نماید. در حال حاضر تنها کیندل Voyage از این ویژگی بهره می‌برد.

خرید کتاب خوان

ویژگی موثر دیگر نمایشگر ها اندازه آنهاست که با توجه به این موضوع که در حال حاضر تنها اندازه موجود در بازار کیندل های با نمایشگر ۶ اینچی هستند شما مجبور هستید که یک کیندل با این سایز را به عنوان بهترین انتخاب خود بر گزینید.

بهترین نمایشگر کتاب‌خوان‌ ها از تراکم پیکسلی ۳۰۰PPI بهره می‌برند. اما کتاب‌خوان‌ های ارزان بازار مانند کیندل نسل هفت از تراکم پیکسلی ۱۶۷PPI بهره می ‌برند که باز هم کیفیت قابل ‌قبولی دارند.

راه‌های ارتباطی:

یکی از مهمترین و ضروری ترین راه های ارتباطی برای کیندل ها امکان اتصال به وای- فای است. البته این تنها راه ارتباطی برای آنها نیست و برخی از نسخه های کیندل مانند Oasis در کنار بهره گیری از اتصال ب ه وای – فای دارای قابلیت استفاده از سیم کارت نیز هستند که به آنها این امکان را می دهد تا به کمک اینترنت شبکه‌ی ۳G به وب گردی بپردازند. البته این نکته شایان توجه است که به دلیل ساپورت نکردن سیم کارت های ایران توسط این کیندل ها می توان گفت تنها راه ارتباطی همان وای – فای خواهد بود.
دارا بودن امکان وای – فای توسط کیندل به شما این امکان را می دهد که علاوه بر کتاب خواندن از آن به منظور ابزاری برای وب گردی نیز بهره ببرید. تمامی کیندل های فعلی موجود در بازار با مارک آمازون امکان اتصال به اینترنت از طریق وای- فای را دارند، اما برخی مدل‌های «انرژی سیستم» از این ویژگی بی‌بهره‌اند.

میزان شارژدهی:

اصولا میزان شارژدهی کتاب خوان ها بسیار مطلوب می باشد. این دستگاه در حالت استفاده نرمال (نیم ساعت مطالعه در روز با روشنایی متوسط) قادر است در حدود ۴ تا ۹ هفته شارژ نگه دارد.
حتی در ارزان ترین کتاب خوان ها نیز می توان نگه داری شارژ را در حدود چندین روز تخمین زد. اما در صورتی که قصد دارید تجربه ای بهتر از کتاب خوان خود داشته باشید توصیه ما به شما باز هم کتاب خوان محبوب Oasis است که به کمک کاور مخصوص خود که یک باتری کمکی در خود دارد قادربه نگداری شارژ تا ۲ ماه نیز هست.

کتاب خوان

کیندل نسل هشتم ( kindle 8th)

کیندل نسل هشت نسبت به نسل قبلی خود سبکتر و دارای ضخامت ۱۶۱ میلی‌متر است بدین صورت که از نسل هفتم خود ۱٫۱ میلی‌متر باریک‌تر شده است . این دستگاه نسبت به نسل‌های قبل خود سبکتر و باریک تر  و خوش دست‌تر می‌باشد .همانند تمام نمونه‌های قبل خاصیت ضد انعکاسی دارد و صفحه‌نمایش آن در مقابل نور آفتاب قابل مشاهده می‌باشد .کیندل نسل ۸ علاوه بر رنگ کلاسیک رنگ مشکی در رنگ سفید هم تولید شده که می‌تواند بیشتر مورد پسند خانم‌ها باشد. این کیندل نخستین کیندل آمازون است که مجهز به بلوتوث می‌باشد آمازون این امکان را ایجاد کرد تا نابینایان و کم‌بینایان بتوانند از کیندل نسل ۸ به راحتی استفاده کنند .اگر به دنبال ارزان‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین کیندل می‌گردید ما کیندل نسل ۸ رو به چند دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم:سازنده آن آمازون است و خوب می‌داند کاربرانش به چه چیزهایی احتیاج دارند تا مطالعه خوبی داشته باشند ، شارژدهی مناسب باطری که می‌توان هفته‌ای از آن استفاده کرد ، صفحه نمایشگر لمسی و دارای حافظه داخلی ۴ گیگابایت ، البته به یاد داشته باشید این کیندل همانند گرانترین کیندل تمام امکانات را ندارد و باید کمی انتظارتان را پایین بیاورید از نبود برخی ویژگی‌ها ناراحت نشوید.

کیندل پیپروایت (kindle paperwhite)

کتاب‌خوان کیندل پیپروایت دارای رزولوشن ۳۰۰ پیکسلی تقریباً دو برابر نسل‌های قدیمی با تکنولوژی E-ink، شما با تنظیمان نور صفحه این کتاب‌خوان در تاریکی مطالعه کنید ، دارای فونت جدید Bookerly انحصاری آمازون برای خستگی کمتر چشم در مطالعه طولانی، قدرت شارژدهی بالا به صورتی که با یک بار شارژ کردن در چند هفته می‌توانید شارژ داشته باشید . قابلیت نگهداری هزاران کتاب الکترونیکی، دارای دو مدل رنگ‌بندی مشکی و سفید ، مجهز به نور داخلی می‌باشد  که می‌توانید مطالعه راحت در مقابل نور خورشید داشته باشید  . شما با کیندل پیپروایت به‌راحتی می‌توانید PDF فایل‌های فارسی را مطالعه کنید پیدا کردن عناوین جدید کتاب‌ها یا دانلود کتاب‌های جدید بدون اتصال به سیمی و اتصال به wifi می‌توانید به راحتی د ر هر نقطه مطالب خودتون را دریافت کنید. شما می‌توانید همانند کاغذ معمولی لایت کنید یادداشت‌برداری کنید و زیر کلمات مهم خط بکشید . قابلیت سرچ کردن کلمه در کتاب به صورت آنلاین دارد.

کتاب صوتی

نکات ضروری پایانی:

  1. برخی کتاب  خوان های موجود در بازار امکانات و قابلیت های اضافی بی موردی دارند که تنها باعث افزایش قیمت آنها شده و در نهایت کارایی خاصی از خود نشان نخواهند دارد از این رو بیشترین توجه خود را روی عملکرد اصلی دستگاه معطوف نمایید و بدانید گاهی یک کتاب خوان ارزان و ساده کارایی بیشتری از دستگاه های پیچیده دارد.
  2. کتاب خوان یک وسیله تک کاره است و تنها برای افرادی مناسب است که به خواندن کتاب علاقه دارند و آن را به صورت حرفه ای دنبال می کنند از این رو به دنبال خرید کتاب خوان هایی که با امکانات جانبی جذاب خود حواستان را از مطالعه پرت می کنند نروید.
  3. پس از مطالعه این راهنمای خرید توصیه می کنیم در صورتی که کیندل مورد علاقه خود را یافتید باز هم پیش از خرید عجله نکنید و ابتدا به بررسی نقد ها و نظرات دیگر کاربران توجه نمایید تا بتوانید انتخابی درست و هوشمندانه داشته باشید.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است