راهنمای خرید کرم شب

آیا تابه‌حال برایتان پیش‌آمده که خسته از یک روز طولانی و کار سخت به خانه برگردید؟ آن‌قدر خسته که انرژی انجام هیچ کاری را نداشته باشید. حتی تمیز کردن آرایش صورت! و به همان شکل به رختخواب بروید و بخوابید. حتما این حال را تجربه کرده‌اید و بدون شستشوی آرایش صورت خوابیده‌اید. در این صورت باید بدانید باپوست لطیف صورتتان، دشمنی کرده‌اید. چراکه پوست صورت بدون هیچ پوششی از صبح تا شب در معرض آلاینده‌های محیطی قرار دارد. پوست صورت علاوه بر رویارویی با عوامل مخرب محیطی، مجبور به تحمل لوازم‌آرایشی نیز هست. فراموش نشود، با بالا رفتن سن پوست صورت شادابی و جوانی‌اش را از دست می‌دهد. برای مقابله با همه این عوامل، نیاز به‌کارهای مراقبتی از پوست صورت هست. یکی از مهم‌ترین اقدامات، استفاده از کرم‌های شب است. استفاده از “کرم شب“، شادابی پوست صورت را بعد از بیدار شدن از خواب به همراه دارد.

کرم شب چیست؟

شب هنگامی است که پوست کارهای سنگین‌اش را انجام می‌دهد. پوست نیز مانند دیگر قسمت‌های بدن قسمت عمده‌ی فعالیت‌های ترمیمی، بازسازی و بازگردانی را هنگامی که خواب هستیم انجام می‌دهد، پس کرم شب بر مرطوب کردن و بازسازی متمرکز است. کرم شب حاوی قوی‌ترین و دیرجذب‌ترین مرطوب کننده‌ها است که برای جذب در زمان چندین ساعت طراحی شده‌اند؛ و از آنجایی که نگرانی‌ای از بابت قرار گرفتن در معرض خورشید وجود ندارد، کرم شب همچنین حاوی بیشترین تمرکز مواد ضدپیری مانند رتینول، اسید گلیکولیک و اسید هیالورونیک هستند که تنها بدون دخالت ضدآفتاب‌ها قادر به انجام فعالیت‌هایشان هستند.

نتیجه این است که کرم شب اغلب غلیظ، غنی و سنگین‌تر از کرم روز است. البته چندان هم مهم نیست، چرا که هنگام خواب از لوازم آرایش استفاده نمی‌کنیم و کرم معمولا تا زمان بیدار شدن جذب می‌شود.

راهنمای خرید کرم شب

چرا باید از کرم شب استفاده کنیم؟

دو مدل عمده‌ی کرم شب وجود دارد:

۱-ضدپیری:

هم چنین سفت کننده، ضدچروک و لیفتینگ نیز نام دارد. این محصولات اغلب حاوی مواد اولیه‌ای مانند رتینول، اسید گلکولیک، اسید سالیسیلیک و استات رتینیل است. تمام این مواد اولیه به پوست در افزایش ترمیم پوست (به معنی جایگزینی سریع‌تر پوست قدیمی توسط پوست جدید) کمک می‌کنند، که می‌تواند به از بین بردن لکه‌های پیری، چروک‌ها و خطوط کمک کند. با این حال، این مواد اولیه می‌توانند باعث حساسیت نیز شوند. حساسیت پوستی زمانی افزایش می‌یابد که پوست در معرض اشعه‌های فرابنفش قرار گیرد، پس بهتر است هنگام استفاده از کرم‌های ضدپیری، از قرار گرفتن در معرض خورشید اجتناب کنید. به همین دلیل بهترین راه اجتناب از قرار گرفتن در معرض اشعه‌های فرابنفش، استفاده از این کرم‌ها در شب است!

۲-مرطوب کننده‌ی قوی:

هم چنین اولترا-مرطوب کننده، مغذی عمیق و مسترد کننده نام دارند. این محصولات اغلب از سطوح بالاتری از نرم کننده‌ها استفاده می‌کنند، به همین دلیل بیشتر از کرم های روز خاصیت مرطوب کنندگی دارند. اگر احساس می‌کنید پوست‌تان از کرم مرطوب کننده‌ای که در روز استفاده می‌کنید، رطوبت کافی دریافت نمی‌کند و نیازمند مرطوب کننده‌ی قوی‌تری هستید، از این کرم‌ها استفاده کنید.

خرید کرم شب

تفاوت کرم‌های شب و کرم‌های روز

قبل از‌آن‌که اقدام به خرید کرم شب کنید، در ابتدا باید تفاوت بین کرم شب، کرم‌های مرطوب‌کننده روزانه و سایر لوسیون‌ها را بدانید. بسیاری از کرم‌های مرطوب‌کننده روزانه حاوی SPF برای محافظت از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد است. همین طور مواد SPF عامل اصلی محافظت در برابر آفتابند. در‌حالی‌که کرم‌های شب حاوی عناصر تشکیل‌دهنده‌ای است که در زمان خواب شما به بهتر شدن بافت و رنگ پوست صورتتان کمک می‌کنند.‌ لوسیون‌ها و مرطوب کننده‌ها کاربردشان برای استفاده در طول روز است. به‌گونه‌ای که دارای بافتی سبک هستند و باعث خستگی پوست صورت نمی‌شوند. مرطوب‌ کننده‌ها بهتر است در زیر آرایش صورت استفاده شوند تا طراوت روزانه پوست صورت را حفظ کنند. به‌هرحال، یکی از تفاوت‌های قابل‌توجه لوسیون‌های روزانه و کرم‌های مرطوب‌کننده در عناصر تشکیل دهنده آن‌ها است. به همین جهت برای تشخیص بهترین نوع کرم شب، احتیاج است که به عناصر تشکیل‌دهنده آن‌ها توجه کنید. تا بتوانید بهترین نتیجه زیبایی دلخواه را از کرم‌های شب داشته باشید.

از چه سنی باید از کرم شب استفاده کرد؟ 

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که اگر پوست شما نیاز به ترمیم داشته باشد مهم نیست چه سنی هستید، بهتر است از کرم شب استفاده کنید چرا که شب بهترین زمان برای ترمیم پوست است. برای بسیاری از خانم ها و آقایان معمولا سی سالگی به بعد زمانیست که بهتر است به سمت کرم های شب روی آورند. برای برخی ممکن است اوایل دهه سوم باشد برخی اواخر آن اما میانگین ۳۴ سال به بعد را برای محافظت بیشتر از پوست صورت، در نظر بگیرید.

راهنمای خرید کرم دور چشم 1

هر نوع کرم شب برای هر نوع پوستی مناسب نیست. 

شما برای خرید یک کرم شب به داروخانه می روید و یک کرم می خرید، مدت ها از آن استفاده می کنید ولی نتیجه ای نمی گیرید چرا که همه کرم ها برای پوست شما مناسب نیستند. اول باید بدانید برای چه می خواهید از کرم شب استفاده کنید. اگر پوست صورتتان مشکلی دارد که می خواهید آن را با استفاده از کرم شب برطرف کنید حتما باید مشکل را در نظر بگیرید، مثلا اگر در صورتتان چروک می بینید بهتر است به دنبال کرم شبی بگردید که آنتی اکسیدان های بیشتر و قوی تری داشته باشند، تا بتواند با خطوط روی پوست شما مقابله کند.

اگر متوجه شده اید پوستتان خیلی شل است و می خواهید با استفاده از کرم شب آن را سفت تر کنید باید به دنبال کرمی بگردید که در ترکیباتش مواد مورد نظر این کار را داشته باشد. مثلا برای سفت کردن پوست، روغن هایی همانند روغن آرگان، روغن انار یا حتی روغن کرچک می توانند مفید باشند. شما می توانید این روغن ها را جداگانه پیش از استفاده از کرم شب، روی پوستتان بزنید.

به چرب و یا معمولی بودن پوستتان نیز توجه داشته باشید، کرمی نخرید که باعث چربی بیشتر یا خشکی پوستتان شود.

به ترکیبات موجود در کرم شب توجه کنید. 

اگر کرم شبی می خواهید که چروک های پوستی را برطرف کند باید در ترکیبات آن به دنبال آنتی اکسیدان ها بگردید، همانند co -enzyme Q10‎، اسید هیالورونیک ( hyaluronic acid‎ )، روغن آووکادو ( avocado oil‎ )، روغن گل رز ( rosehip oil‎ )، ویتامین ها و سایر مواد

کرم شب مرطوب کننده، باید دارای روغنی باشد که به خوبی، داخل پوست نفوذ کند و روی پوست نماند. نفوذ روغن به پوست باعث صاف شدن آن و مرطوب ماندنش می شود، اما اگر روغن روی پوستتان بماند فقط آن را چرب می کند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است