راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

با این همه کرم ضد آفتاب، گرمای هوا، تابش آفتاب و تمام صحبت‌ها درباره‌ی سرطان‌های مختلف شایع، دیگر کرم ضد آفتاب جزء وسایل بهداشتی لاینفک همه شده است. البته در این موضوع شکی نیست که همه و در همه سنی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. اما مشکلی که وجود دارد، تنوع سرسام آور این کرم در بازار و عدم اطلاع رسانی کافی در زمینه‌ی آنها است. کرم ضد آفتاب SPF 30 خوب است یا کرم ضدآفتاب رنگی؟ برای بدن کدام را بخریم؟ آیا کرم ضد آفتاب رنگی با کرم بدون رنگ از نظر محافظت از پوست تفاوتی دارد؟ آیا محصولات ایرانی نیز همان کیفیت محصولات خارجی را دارند؟ و بسیاری از سوال‌ها دیگر که به هنگام خرید کرم ضدآفتاب به ذهن‌مان می‌رسد.

در این مقاله تلاش کرده‌ایم که راهنمایی جامع برای خرید کرم ضد آفتاب ارائه دهیم که تمام جنبه‌ها را دربر گیرد.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب

زمان استفاده از کرم ضد آفتاب

باید گفت که استفاده از این محصول در تمام طول سال توصیه می شود. افراد باید بخاطر داشته باشند که تاثیرات مخرب اشعه آفتاب در تمام روزهای سال وجود دارد. اما این را باید دانست که استفاده از کرم های ضد آفتاب در روزهای گرم و آفتابی سال بیش از پیش توصیه می گردد.

عبارت Broad Spectrum روی ضد آفتاب به چه معناست؟

۱- اولین چیزی که در حین خرید کرم ضد آفتاب باید در نظر داشته باشید درج عبارت Broad Spectrum بر روی محصول است. این عبارت به این معناست که کرم ضد آفتاب مورد نظر، پوست زیبای شما را از اشعه فرابنفش نوع A و اشعه فرابنفش نوع B محفوظ نگه می‌دارد.

۲- اشعه فرابنفش نوع B به عنوان دلیل اصلی آفتاب‌ سوختگی و سرطان پوست شناخته می‌شود، خوشبختانه تمامی کرم‌های ضدآفتاب موجود در بازار دارای ترکیباتی هستند که پوست شما را در مقابل اشعه فرابنفش نوع B محافظت می‌کنند.
از طرفی اشعه فرابنفش نوع A باعث پیری زودرس و همچنین سرطان پوست می‌شود. درج عبارت Broad spectrum بر روی کرم‌های ضدآفتاب به این معناست که این محصولات از آزمایش‌های لازم سربلند بیرون آمده‌اند.

۳- کرم‌های ضدآفتابی که عبارت Broad spectrum بر روی آن‌ها درج نشده است تنها از پوست در مقابل آفتاب محافظت می‌کنند و در صورت استفاده از این کرم‌ها، پوست در مقابل آثار پیری زودرس و سرطان پوست محفوظ نمی‌ماند.

خرید کرم ضد آفتاب

اگر پوستی حساس دارید، ضد آفتاب فیزیکال بخرید

ضد آفتاب ها یا نور خورشید را جذب می کنند که به آن ها ضد آفتاب های شیمیایی یا ارگانیک گفته می شود و یا نور آفتاب را به محیط برمی گردانند( منعکس می کنند) که به آن ها ضد آفتاب های فیزیکی یا غیر ارگانیک گفته می شود. امروزه در بیشتر ضدآفتاب ها ترکیبات شیمیایی و فیزیکی هردو وجود دارند.آقای هاشمی متصدی بخش بهداشتی داروخانه می گوید: ضد آفتاب های فیزیکال مناسب برای افراد با پوست های حساس و خانم های باردار است.

SPF چیست؟

این یکی از اساسی‌ترین سوال‌ها است که هنگام خرید کرم ضدآفتاب و با دیدن اعداد و ارقام متعدد گیج می‌شویم. اما واقعا این شاخص چیست و چگونه به ما کمک می‌کند؟

SPF مخفف عبارت “Sun Protection Factor” به معنی عامل حفاظت در مقابل خورشید است. جالب است بدانید که عدد بالاتر به معنی مراقبت بیشتر نیست. پزشکان خرید کرم ضدآفتابی را توصیه می‌کنند که SPF آن در بازه‌ی ۱۵ تا ۵۰ باشد، نه بیشتر و نه کمتر. مطالعات نشان داده‌اند که کرم ضدآفتاب با SPF بالاتر از ۵۰ حفاظت بیشتر ارائه نمی‌دهد و بسیاری از پزشکان استدلال می‌کنند برخی افراد تصور می‌کنند عدد SPF بالاتر به معنی دوام بیشتر بوده و منجر به عدم تجدید کرم شده و در نتیجه این افراد بیشتر در معرض سوختگی قرار می‌گیرند.

فاقد چربی ها بهترند؟

کسانی که به بهانه چرب بودن و بروز آکنه از ضد آفتاب ها دوری می کنند، بهتر است بدانند که ضد آفتاب های فاقد چربی “Oil Free” به خوبی با رطوبت رسانی پوست، بدون چربی اضافی، پوست را محافظت خواهد کرد.

با ضد آفتاب های رنگی، بهانه ممنوع!

برخی از افراد از سختی استفاده همزمان ضدآفتاب و کرم پودر گلایه دارند و بدین ترتیب از این میان کرم پودر را برای پوشش پوست خود برمی گزینند. برخی دیگر از افراد اعتقاد دارند که کرم های ضد آفتاب رنگی، همان کرم پودرهایی هستند که نمی توانند اثر محافظتی چندانی در برابر نور آفتاب داشته باشند.

بهتر است بگوییم که قدرت اثر ضد آفتاب های رنگی و ساده، هیچ تفاوتی با هم نداشته و این رنگدانه ها، تنها برای جلب نظر افراد و زیباتر جلوه داده شدن پوست، به برخی از کرم های ضد آفتاب اضافه می شوند.

ضدآب

اگر فعالیت‌هایتان در روزهای آفتابی شامل آب و یا عرق کردن زیاد است، پس حتما به دنبال کرم ضدآفتابی بگردید که ضدآب باشد. اما توجه داشته باشید که این کرم‌ها ضدآب نیستند و تنها حدود ۴۰ تا ۸۰ دقیقه در آب دوام می‌آورند، پس اگر لب دریا می‌روید و یا استخر، حتما پس از هر بار خروج از آب کرم را تجدید کنید.

طریقه استفاده صحیح

متخصص پوست هشدار می دهد شیوه صحیح استفاده از کرم ضدآفتاب این است که نیم ساعت قبل از خروج از منزل آن را به پوست بمالید و بعد از خروج از منزل هر سه ساعت آن را تمدید کنید.دکتر حامد زاده، داروساز معتقد است: مهمترین مسئله در استفاده از کرم ضد آفتاب تجدید به موقع آن است و اگر به موقع تجدید نشود اثری ندارد.همچنین در استفاده از کرم ضدآفتاب خساست به خرج ندهید! به اندازه ای از کرم بر روی پوست بمالید که تمام نقاط را به خوبی پوشش دهد و به لایه ای نازک کفایت نکنید زیرا مقدار آن برای محافظت مهم است.

کرم ضد آفتاب

تتو

خانم‌هایی که روی صورت‌شان تتو دارند، بدانند که مراقبت از تتو در مقابل آفتاب یکی از اقدامات مهم در دوام آن است. ابتدا در نظر داشته باشید که قبل از اینکه اجازه دهید تتو در معرض نور خورشید قرار بگیرد، باید زخم‌هایش کاملا درمان شده باشند.

هنگام خارج شدن از خانه حتما کلاه بر سر بگذارید و در کل از پوشاکی استفاده کنید که آن را بپوشاند تا آفتاب به طور مستقیم به آن برخورد نکند. به خاطر داشته باشید که روی تتوی تازه تا ۳ هفته از کرم ضدآفتاب استفاده نکنید و اجازه ندهید نور مستقیم آفتاب به آن بخورد.

پس از ۳ هفته یک لایه‌ی ضخیم کرم ضدآفتاب SPF 30 با بالاتر را حداقل ۳۰ دقیقه پیش از بیرون رفتن روی محل تتو (ابرو، خط لب و غیره) بزنید.

مواد شیمیایی که باید از آنها اجتناب نمود

اکسی بنزون: با این که در جذب اشعه‌های فرابنفش بسیار خوب عمل می‌کنند، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این ماده می‌تواند توسط پوست و به درون سیستم گردش خون جذب شود. متخصصان سم شناسی معتقدند که جذب این ماده می‌تواند باعث اختلال هورمون‌ها، از بین رفتن سلول‌ها و در نهایت سرطان پوست شود.

رتینیل پالمیتات: مطالعات نشان داده است که این گونه از ویتامین آ هنگامی که بر پوست آفتاب سوخته استفاده شود، ممکن است خطر سرطان پوست را افزایش دهد. و از آنجایی که رتینیل پالمیتات چندان تاثیری بر حفاظت در برابر آفتاب ندارد، بهتر است از آن دوری کرد.

پارابن: محافظت کننده‌ی متداول در مواد آرایشی است که برای حفاظت در برابر رشد میکروبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارابن‌ها می‌توانند مشابه هورمون استروژن عمل کنند، که برای نقشی که در توسعه‌ی سرطان سینه بازی می‌کنند شناخته شده است و با این که این ماده‌ی شیمیایی در تومورهای سینه یافت شده است، اما هنوز پزشکان ارتباط دقیق این ماده با ایم سرطان را کشف نکرده‌اند. پس بهتر است که ایمن باشیم.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است