راهنمای خرید کرم مرطوب کننده

انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب زمانی صحیح انجام می شه که هر یک از ما شناخت دقیقی از پوست خود داشته باشیم. تا کنون به این موضوع فکر کردید که چرا اینهمه تنوع و گوناگونی در کرم های مرطوب کننده وجود داره؟ دلیلش وجود تنوع پوستی مصرف کننده هاس. در حقیقت قبل از خرید مرطوب کننده ها از داروخانه های معتبر باید نوع پوست که یا چربه، یا خشکه و یا معمولیه مشخص بشه و طبق آن خرید صورت بپذیره.

چگونه مرطوب‌کننده پوست خود را بشناسید؟
هنگام خرید کرم مرطوب کننده باید چند نکته را در نظر بگیرید؛ یکی این‌که آیا پوست شما فقط خشک است یا این خشکی پوست همراه با قرمزی و التهاب است. اگر پوست شما فقط خشک است و این خشکی خیلی شدید نیست، می‌توانید از کرم مرطوب کننده استفاده کنید که چربی زیادی نداشته باشند، اگر پوست شما خیلی خشک است باید از مرطوب‌کننده‌های قوی‌تر با چربی بیشتر استفاده کنید؛ این نوع مرطوب‌کننده‌ها سریع جذب پوست نمی‌شوند بنابراین ماندگاری آن‌ها روی پوست بیشتر است و در نتیجه می‌تواند آبرسانی بیشتری را روی سطح پوست داشته باشند ولی ایراد آن‌ها این است که روی پوست سنگین هستند. هر چقدر کرمی چربی بیشتری داشته باشد‌، قدرت مرطوب‌کنندگی بیشتری دارد ولی بهتر است برای صورت از مرطوب‌کننده‌ خیلی چرب استفاده نکنید. اگر پوست شما اگزما نیز دارد باید علاوه بر استفاده از مرطوب‌کننده از کرم‌های مخصوص اگزما نیز استفاده کنید، اگر پوست‌تان چرب است بهتر است از مرطوب‌کننده بدون چربی استفاده کنید تا چربی پوست‌تان افزایش نیابد.

راهنمای خرید کرم مرطوب کننده

چگونه مرطوب‌کننده،‌ پوست را آبرسانی می‌کند؟

پوست در لایه‌های مختلف نیازمند آب است ،وقتی آب به طور مستقیم روی پوست قرار می‌گیرد مثل حمام کردن‌، بلافاصله تبخیر می‌شود و بنابراین آبی در پوست نمی‌ماند که رطوبت پوست را تامین کند، بنابراین مرطوب‌کنندها علاوه بر این که فاکتورهای آبرسان دارند دارای مقداری چربی نیز هستند. این چربی درون آن‌ها مثل یک لایه محافظ آب مرطوب‌کننده را روی سطح پوست نگه می‌دارد، همان کاری که پوست خود ما می‌کند؛ پوست ما نیز آب درون خودش را با یک لایه چربی حفظ می‌کند، بنابراین همه مرطوب‌کننده‌ها چه کرم ،چه امولسیون به صورت آب در چربی یا چربی در آب هستند که این میزان در مرطوب‌کننده‌های مختلف، متفاوت است.

درجه بندی پوست

پوست چرب: پوستی که چربی بالایی داشته و باید از مرطوب کننده ای استفاده شود که فاقد چربی بوده و فقط پوست رو مرطوب کنه.

پوست خشک: همانطور که از نامش پیداس،این پوست بایتسی مرطوب کننده ای استفاده کنه که حاوی چربی بالا باشد.

پوست معمولی: نیازی به چربی زیاد نداشته و مرطوب کننده ای که چربی متعادلی داشته باشد کفایت می کند.

ضمن توجه به میزان چربی موجود در مرطوب کننده ها موارد دیگری هم برای خرید بهترین مرطوب کننده حائز اهمیت است بعنوان مثال:

وجود عناصری نظیر گلیسیرین، لانولین و وازلین در کرم مرطوب کننده از ارکان اساسی ساخت این محصول می باشد.

حاوی ضد آفتاب: برای پیشگیری از پیری زودرس پوست و حفاظت بیشتر، نرم کننده ای را انتخاب کنید که دارای ضد آفتاب با SPF 30 به بالا باشد.

حاوی رتینول: در صورت صلاحدید پزشک می توانید از محصولات مرطوب کننده ای که حاوی رتینول که همان ویتامین A است، استفاده نمایید زیرا تولید مجدد سلول های پوستی را افزایش می دهد.

حال که از نحوه انتخاب کرم مرطوب کننده مناسب مطلع شدید، مهم است که بدانید به منظور جذب بیشتر و بهتر این کرم ها توسط پوست لازمست قبل از استفاده صورت و نواحی مورد نظر را قدری خیس نموده و سپس از مرطوب کننده استفاده نمایید، با این کار سبب می شوید که مرطوب کننده هر چه سریعتر و بهتر جذب پوستتان گردد.

خرید کرم مرطوب کننده

مرطوب‌کننده‌های ضد چروک مناسب چه کسانی است؟
یک کرم مرطوب کننده مناسب مجموعه‌ای از مواد مختلف است که مهم‌ترین این مواد همان آب و چربی هستند‌، شما نمی‌توانید تنها با دیدن یک یا چند ماده موجود در مرطوب‌کننده به این نتیجه برسید که مرطوب‌کننده مناسب است و به همین علت بهتر است مرطوب‌کننده نیز مثل کرم‌های ضد لک و سایر محصولات زیبایی با مشورت پزشک مشاور خریداری شود.در کل هر کرمی که چند کار را انجام می‌دهد نمی‌تواند یک کرم تخصصی باشد، این نوع کرم‌ها بیشتر برای پیشگیری مناسب هستند تا درمان‌، مثلا گاهی به یک کرم مرطوب کننده فاکتورهای آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها یا سایر فاکتور‌های ضد چروک را اضافه می‌کنند تا اثرات ضد چروک نیز داشته باشد. این نوع کرم‌ها بیشتر برای افرادی مناسب است که کم حوصله هستند و ترجیح می‌دهند به جای استفاده از چند کرم مرطوب کننده از یک کرم استفاده کنند‌، یعنی اگر پوست شما مشکل خاصی نداشته باشد با استفاده از این کرم‌ها همچنان سالم می‌ماند.
چرا همه باید از مرطوب‌کننده استفاده کنند؟

ما همیشه در حال استفاده از شوینده‌ها هستیم و این شوینده‌ها چه ضعیف باشند و چه قوی مقداری از چربی پوست ما را از بین می‌برند و چون چربی همچون لایه‌ای است که آب پوست را حفظ می‌کند در نتیجه پوست در اثر از دست دادن چربی‌، آب خود را از دست می‌دهد‌، بنابراین هرکس احتیاج دارد که با استفاده از کرم مرطوب کننده آب پوستش را تامین کند،چون در هر صورت هر فردی این روند شست‌وشو را دارد؛ به خصوص در فصل زمستان و پاییز که پوست بیشتر به این آبرسانی احتیاج پیدا می‌کند. البته بهتر است سعی کنید از شوینده‌هایی استفاده کنید که پوست را خیلی خشک نکنند.

راهنمای کرم مرطوب کننده

پیش از خرید مرطوب‌کننده بدانید
  •  با توجه به نوع پوست‌‌تان کرمی را انتخاب کنید که میزان چربی مورد نیاز پوست شما را تامین کند، یعنی دقت کنید که مرطوب‌کننده چقدر چربی دارد وتوجه کنید که یک مرطوب‌کننده برای هر نوع پوستی کارآیی ندارد.
  •  مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که ضمن این‌که به پوست شما رطوبت می‌دهد‌، روی پوست سنگین نباشد، چون ما می‌خواهیم به پوست رطوبت دهیم نه این‌که پوست را زیادی چرب کنیم.
  •  مرطوب‌کننده‌ای را انتخاب کنید که عطر و بوی آن با شما سازگار باشد؛ بعضی‌ها ترجیح می‌دهند مرطوب‌کننده‌شان بی‌بو باشد و بعضی ترجیح می‌دهند کرم آن‌ها یک عطر ملایم داشته باشد.
  •  کرم‌های صورت با کرم‌های دست و بدن متفاوت است ،شما باید با توجه به نیاز خود کرم را بخرید، کرم صورت شما باید همیشه متفاوت باشد چون معمولا کرم‌های بدن چرب‌تر هستند.
  •  میزان دوام کرم مرطوب کننده نیز مهم است‌، بعضی کرم‌ها دوام بیشتری نسبت به بقیه دارند.
  •  میزان شست‌وشوی شما به طور مستقیم روی قدرت مرطوب‌کننده شما تاثیر دارد اگر به هر دلیل عادت دارید که پوست‌تان را زیاد بشویید بهتر است از یک مرطوب‌کننده قوی استفاده کنید، چون با هربار شست‌وشو رطوبت و چربی پوست کم می‌شود.
  •  اگر پوست شما نرمال است، می‌توانید از مرطوب کننده‌های رایج استفاده کنید و اگر پوستی حساس دارید بهتر است با مشاوره پزشک مرطوب‌کننده بخرید.
  •  اگر حساسیت‌های پوستی دارید مرطوب‌کننده مناسب پوست‌های حساس را با توجه به فاکتور‌های گفته شده بخرید.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است