راهنمای خرید کفش ورزشی

پیاده روی نه تنها یک فعالیت روزانه ضروری است بلکه فعالیت ورزشی و متناسب کننده اندام سبک هم به شمار می رود. اگرچه پیاده روی با مفاصل مهربان است انجام دائم آن در کفش های نامناسب باعث ناراحتی و حتی آسیب دیدگی می شود. کفش ورزشی از کفش های مهمانی و معمولی برای پیاده روی بهتر هستند ولی بازهم برای این منظور طراحی نشده اند. چه در مسیر کار و چه برای ورزش پیاده روی می کنید پوشیدن کفش مناسب بسیار مهم است.

در گذشته خرید کار ساده‌ای بود. یک کفش کتانی می‌خریدیم و در همه جا از آن استفاده می‌کردیم؛ از پیاده‌روی گرفته تا کوه‌نوردی و بازی کردن فوتبال در کوچه و خیابان. حالا هر ورزشی برای خود کفش ورزشی مخصوص خود را دارد. مسلماً در این شرایط و با وجود این همه تنوع و انتخاب، خرید کفش ورزشی کمی مشکل می‌شود. این روزها برندهای متعددی برای خرید کفش وجود دارد، اما باید بدانید کدام یک کفش مورد نظرتان را عرضه می‌کند.

راهنمای خرید کفش ورزشی

در خرید کفش ورزشی چند نکته زیر را بدانید

اگر چه اکثر فروشگاه‌های کفش‌های ورزشی دارای کادری مجرب به عنوان راهنمای خرید هستند، اما دانستن یک سری موارد می‌تواند به شما در انتخاب کفش ورزشی مناسب کمک کند. پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب می تواند تمرین کردن شما را لذت بخش تر و البته ایمن تر کند. کفش نامناسب به بدن صدمات جبران ناپذیری وارد می کند.

بدین منظور، به توصیه های کارشناسانه زیر قبل از خرید، توجه کنید.

اگر کمردرد دارید

اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید،‌ حتما با حساسیت بیشتری کفش‌های‌تان را انتخاب و سعی کنید سراغ کفش‌های طبی بروید زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش‌هایی با کفه نامناسب و غیر استاندارد است.

هرگز کفش های چند کاره خریداری نکنید

کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

پاهای خود را بشناسید

همه ما می دانیم که پاهایمان روی هم 10 انگشت و 2 پاشنه دارند؛ اما چیز مهم تر شکل پاهاست. بنابراین، آگاهی از انحنا و فرم پاها در انتخاب کفش راحت، نقش مهمی ایفا می کند. البته بیشتر مارک های معروف کفش هایی تولید می کنند که برای انواع پاها مناسب باشد.

بعد از ظهرها به سراغ خرید کفش ورزشی بروید

در طول روز و داشتن فعالیت، پا در کفش ورم می‌کند و بعد از ظهرها به بیشترین اندازهٔ خود می‌رسد. پس بهتر است بعد از ظهرها برای خرید کفش ورزشی زمان بگذارید تا در بزرگ‌ترین اندازهٔ پا، راحت‌ترین کفش را تهیه کنید.

خرید کفش ورزشی

هنگام خرید کفش‌ ورزشی قدیمی خود را همراه داشته باشید

هنگام خرید کفش ورزشی بهتر است کفش‌های قدیمی خود را بیاورید تا فروشنده تشخیص دهد چه نوع کفش ورزشی برای شما راحت‌تر و مناسب‌تر است. او با دیدن کفش‌های شما متوجه خواهد شد که الگوی راه رفتن شما چگونه است و درنتیجه تشخیص می‌دهد چه کفشی برای شما مناسب‌تر است.

با انگشتان پایتان پیانو بزنید

فراموش نکنید که چه یک کتانی انتخاب کنید و چه یک کفش حرفه‌ای برای انواع فعالیت ورزشی بخرید، در هر صورت کفش تنگ باعث تاول زدن و سیاه شدن انگشتان پا یا مشکلاتی از این قبیل می‌شود. معمولا خانم‌ها یا دختران سراغ خرید کفش دخترانه یا یک کفش زنانه کوچک‌تر از سایز واقعی پایشان می‌روند چراکه مدام درباره ظاهر پای خودشان احساس ناراحتی و نگرانی می‌کنند. اما در مورد اندازه کفش به خصوص کفش کتانی و اسپرت یک اصطلاح مهم وجود دارد، “با انگشتان پایتان پیانو بزنید” یعنی داخل کفش باید اندازه کافی برای تکان دادن انگشتان پا را داشته باشید، اما کفش نباید بیش از اندازه آزاد باشد.

کفش تخت و کفش لژدار نخرید

هنگام خرید کفش ورزشی دقت کنید کفشی که انتخاب می‌کند تخت نباشد و یا پاشنه یا لژ زیادی نداشته باشد. کفشی که لژ زیادی داشته باشد احتمال پیچ خوردن پایتان را زیاد می‌کند. کفش‌ ورزشی تخت هم به کمر شما فشار می‌آورد.

اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید

اگر زیاد پیاده‌روی می‌کنید کفش ورزشی ساق‌دار انتخاب کنید. اینگونه به پاهایتان فشار کمتری وارد می‌شود.

هنگام خرید کفش وزشی لباس مناسب بپوشید

برای خرید کفش ورزشی کت و شلوار نپوشید و یا بدون جوراب نباشید. لباس اسپورت بپوشید و حتماً و حتماً جوراب ورزشی به پا کنید. اینگونه در انتخاب کفش ورزشی مناسب راحت‌تر خواهید بود.

برای خرید کفش ورزشی صرفه‌جویی نکنید

شاید به نظرتان بعضی از کفش‌های ورزشی کمی گران باشند و شاید ارزش آن مقدار پول را نداشته باشند. در نظر داشته باشید هر چقدر که برای خرید کفش ورزشی خوب هزینه می‌کنید، در آینده هزینهٔ کمتری برای مشکلات و بیماری‌های مربوط به پاهای خود پرداخت می‌کنید.

از فروشگاه‌های حرفه‌ای خرید کنید

بهتر است برای خرید کفش ورزشی از فروشگاه‌های مخصوص آن خرید کنید. این گونه فروشنده که در این کار حرفه‌ای شده است می‌تواند در خرید یک کفش ورزشی خوب به شما کمک کند.

 

کفش ورزشی

طول کفش

در بسیاری از افراد اندازه دو پا کمی با هم تفاوت دارند و مهم است که در هنگام خرید کفش با پای بزرگتر اندازه شود. دقت کنید که در جلوی کفش به اندازه ۱٫۲ سانت با بلند ترین انگشت پای بزرگتر فاصله باشد. اطمینان حاصل کنید که پاشنه پا در کفش نمی لغزد و در صورت وجود این حالت سایز کوچکتر کفش را امتحان کنید. همه انگشت های پا باید با رویه کفش فاصله مناسب داشته باشند تا در هنگام راه رفتن به آنها فشار وارد نشود.

عرض کفش

عرض کفش به اندازه طولش مهم است ولی بیشتر اوقات نادیده گرفته می شود. هنگامی که کفش را می پوشید نباید کناره های آن از فرم اصلی خارج شوند. اگر پای شما به کناره کفش فشار وارد می کند کفش برای شما باریک است و باید کفش های پهن تر را امتحان کنید. کفش های پیاده روی مانند کفش های مهمانی نیستند و دلیلی برای به زور جا دادن پا در کفش وجود ندارد.

قوس کف کفش

معمولا در یک مدل انتخاب قوس های مختلف ممکن نیست ولی بهتر است مدلی که ساپورت بهتری برای پا فراهم می کند انتخاب شود. نکته مهم در انتخاب کفش این است که مانند لباس سایز درج شده روی آن مهم نمی باشد و طوری که کفش در پا قرار می گیرد اهمیت بیشتری دارد. ممکن است برند های مختلف تا حدودی در اندازه با هم متفاوت باشند. حتما کفش پیاده روی مناسب انتخاب کنید تا از درد و آسیب دیدگی پا جلوگیری شود.

جذب شوک

لژ بکار رفته در پاشنه کفش پا را در هنگام برخورد با زمین در هنگام راه رفتن محافظت می کند. بیشتر کفش های ورزشی لژ دارند ولی کفش های پیاده روی در قسمت پاشنه لژ بیشتری دارند. کفش ورزش هایی مانند تنیس و بسکتبال به دلیل نحوه حرکت در آن ها لژ بیشتری در قسمت جلویی دارند و به همین دلیل کفش های ورزشی برای پیاده روی طولانی مناسب نیستند.

برای محافظت از ساق پاها

اگر به‌صورت حرفه‌ای و مداوم پیاده‌روی می‌کنید کفش‌های ساق‌دار انتخاب کنید که در طولانی‌مدت پیاده‌روی به ساق پای‌تان فشار وارد نشود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است